Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Soldado

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Soldado »

Kane gir egentlig ganske god mening. Tar 1-2 sesonger i Real Madrid nå, så kan han returnere til hvem han vil i PL etter det.

Problemet for Kane nå, er at Levy ikke vil selge til PL-rival, og sånn sett er han fanget i Spurs.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: søn jun 04, 2023 3:10 pm
Jeg tror ikke Kai Havertz passer spesielt godt inn om planen er Mbappe.
Og det virker jo som at Mbappe er fremdeles hovedplanen til klubben og at man sikter mot at franskmannen signerer en pre-kontrakt i Januar 2024.
Da lurer jeg virkelig på hvor plassen til Kai eventuelt skal være i dette laget, med mindre han aksepterer å gå inn i en samme type rolle som Asensio har hatt.

Kane er vanskelig, har ikke den riktige alderen og går man inn i en slik investering så er det jo strengt talt med tanke på at engelskmannen skal spille fast de neste 4 årene minst.
Her treffer du bra. Hvis planen er å kjøpe enten Mbappé eller Håland neste sommer (som jeg har spekulert i) så vil et kjøp av Kai Havertz være noe mer merkelig enn hvis planen er at Kai skal spille hengende spiss i 3-4 år før Endrick tar mer og mer over.

Det sagt så vil Kai samtidig være en klar oppgradering av Asensio som en spiller som kan være backup i hele frontrekka, og det er også godt mulig at han ville ha tjent på å spille i en lignende rolle som Bruno Fernandes og Ødegaard, altså som den tredje midtbanespilleren, selv om realiteten på banen i større grad er at han er én av fire i frontrekken mens de to på midtbanen holder mer igjen. I hvert fall hvis Bellingham ikke kommer inn.

Uansett så er Kane et bedre valg enn Kai Havertz på de fleste måter, og jeg tror at her blir det en enten/eller.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: søn jun 04, 2023 4:24 pm
Men han vil jo ikke score halvparten av målene til Benzema...
Bilde

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 4:38 pm
peraleks skrev: søn jun 04, 2023 3:10 pm
Jeg tror ikke Kai Havertz passer spesielt godt inn om planen er Mbappe.
Og det virker jo som at Mbappe er fremdeles hovedplanen til klubben og at man sikter mot at franskmannen signerer en pre-kontrakt i Januar 2024.
Da lurer jeg virkelig på hvor plassen til Kai eventuelt skal være i dette laget, med mindre han aksepterer å gå inn i en samme type rolle som Asensio har hatt.

Kane er vanskelig, har ikke den riktige alderen og går man inn i en slik investering så er det jo strengt talt med tanke på at engelskmannen skal spille fast de neste 4 årene minst.
Her treffer du bra. Hvis planen er å kjøpe enten Mbappé eller Håland neste sommer (som jeg har spekulert i) så vil et kjøp av Kai Havertz være noe mer merkelig enn hvis planen er at Kai skal spille hengende spiss i 3-4 år før Endrick tar mer og mer over.

Det sagt så vil Kai samtidig være en klar oppgradering av Asensio som en spiller som kan være backup i hele frontrekka, og det er også godt mulig at han ville ha tjent på å spille i en lignende rolle som Bruno Fernandes og Ødegaard, altså som den tredje midtbanespilleren, selv om realiteten på banen i større grad er at han er én av fire i frontrekken mens de to på midtbanen holder mer igjen. I hvert fall hvis Bellingham ikke kommer inn.

Uansett så er Kane et bedre valg enn Kai Havertz på de fleste måter, og jeg tror at her blir det en enten/eller.
Kan si det slik at Kai virker som en betydelig mye mer enklere spiller å hente, med tanke på at det er opprydning i Chelsea og at spilleren selv tilsynelatende fint ønsker seg en overgang til RM. Jeg tror sånn sett også at det vil være enklere å kunne beholde han som en squad-player med Mbappe inn, stor fordel også at han kan gli inn i flere forskjellige roller på banen som du påpeker. Vil bli nødvendig når Kroos og Modric med all sannsynlighet er ferdig neste sesong.

Med Kai inn så er det og antagelig ingen tvil om at veldig mye av målscorer-ansvaret i laget vil flyttes over på Vini og i særpreg Rodrygo.

Jeg sliter dog mer med Kane, det vil koste mye i form av både overgang og lønn, ørliten fordel i at vi generelt sett tidligere har hatt greie handler med Tottenham og at Levy antagelig ikke ønsker å selge internt i ligaen. Men kjøper man Kane så er det for at han skal være førstevalg de neste 4 årene, hvordan blir det eventuelt i forhold til en Mbappe-overgang.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kjøpes Kane så kjøpes det ikke en ny hovedspiss neste år, da venter dere på Endrick tror jeg.

Og bare for å forklare hvorfor jeg fortsatt mener at Kane er det beste kjøpet dere kan gjøre på spissplass - for hvis dere IKKE kjøper Kane så betyr ikke det at det nødvendigvis kommer inn en ny hovedspiss neste år.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 4:32 pm
Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 2:32 pm
Jeg er vel en av få som fortsatt har veldig sansen for Kai
Det tviler jeg sterkt på.

De aller fleste synes nok at Kai Havertz er en helt strålende fotballspiller. Noe annet ville ha forundret meg når man kan se med egne øyne hvor god han er.
Synes jeg bare leser om hvor dårlig folk synes at han er, men det er kanskje litt sånn at man hører de som roper høyest.

Og øyetestene til fotballfans generelt sett er jeg ikke alltid like sikker på :D

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 5:00 pm Kjøpes Kane så kjøpes det ikke en ny hovedspiss neste år, da venter dere på Endrick tror jeg.

Og bare for å forklare hvorfor jeg fortsatt mener at Kane er det beste kjøpet dere kan gjøre på spissplass - for hvis dere IKKE kjøper Kane så betyr ikke det at det nødvendigvis kommer inn en ny hovedspiss neste år.
Mbappe har jo snudd tidligere og Haaland tror jeg trives såpass godt i City(Samtidig som det er stor uvissthet rundt den klausulen) at jeg på mange måter tviler sterkt.

Sånn sett ett solid poeng, Kane er raskt et betydelig mye bedre valg enn å håpe på at Mbappe skal ta turen over neste sesong.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 5:00 pm Kjøpes Kane så kjøpes det ikke en ny hovedspiss neste år, da venter dere på Endrick tror jeg.

Og bare for å forklare hvorfor jeg fortsatt mener at Kane er det beste kjøpet dere kan gjøre på spissplass - for hvis dere IKKE kjøper Kane så betyr ikke det at det nødvendigvis kommer inn en ny hovedspiss neste år.
Blir Mbappe tilgjengelig neste sommer, så går Real Madrid for ham uansett hvem man har i troppen. Det føler jeg meg ganske sikker på. Men man kan ikke gå inn i nok en sesong med så svak stall i håp om at det kanskje løsner med Kylian om ett år. Det virker som at styret også har skjønt.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: søn jun 04, 2023 5:08 pm
Jolla skrev: søn jun 04, 2023 5:00 pm Kjøpes Kane så kjøpes det ikke en ny hovedspiss neste år, da venter dere på Endrick tror jeg.

Og bare for å forklare hvorfor jeg fortsatt mener at Kane er det beste kjøpet dere kan gjøre på spissplass - for hvis dere IKKE kjøper Kane så betyr ikke det at det nødvendigvis kommer inn en ny hovedspiss neste år.
Blir Mbappe tilgjengelig neste sommer, så går Real Madrid for ham uansett hvem man har i troppen. Det føler jeg meg ganske sikker på. Men man kan ikke gå inn i nok en sesong med så svak stall i håp om at det kanskje løsner med Kylian om ett år. Det virker som at styret også har skjønt.
Satser på det selv.
Plan A her var nok at Benzema fortsatte ett år til, Asensio signerte ny kontrakt og Joselu på lån. Hazard og Mariano ut.
Med andre ord ingen forsterkninger i angrep.

Nå blir man derimot tvunget til å tenke helt nytt noe som raskt er en enorm fordel for oss.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Både Nacho og Ceballos starter, tipper det er avskjedskamp for begge to.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Herlig å se på publikum i dag, Benz får stående ovasjoner bare han er borti ballen.
Ellers Courtois reddet på straffe.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Big Benz, 1-1 på straffe.
354 mål for klubben nå.

Og der byttes han ut, takk for alt Benzema.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Snakkes Benzema. Frosken. Legende.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Asensio også ut.
For noen mål han hadde for Real Madrid. Var sikker på han kom til å ta over for CR7 som klubbens fremste angriper. Må sies å være en liten skuffelse.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Og der fikk Asensio også sin avskjed.
Ingenting på Hazard altså, harde kår.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Hyggelig avskjed, men gikk i førstegir.

Blir sølvfeiring nå!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Benzema legende, selv om det tok noen år før jeg aksepterte han.

CL-finalen mot Juve i 2017 blir mitt høydepunkt. Her var det MANGE gode, men Benz sin prestasjon var ENORM.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn jun 04, 2023 8:57 pm Benzema legende, selv om det tok noen år før jeg aksepterte han.

CL-finalen mot Juve i 2017 blir mitt høydepunkt. Her var det MANGE gode, men Benz sin prestasjon var ENORM.
Ja, der var han stor. Er jo vanskelig å komme utenom fjorårets CL-run også, men av andre ting jeg husker best må det være hvordan han linket opp kontringene borte mot Bayern i semien i 14. Eller hvordan han reddet et lag som hang i tauene med å drible tre mann ved cornerflagget mot Atletico i semien i 17.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er til å bli kvalm av faktisk! Benzema til Saudi, han har solgt seg til araberne!

https://www.espn.com/soccer/story/_/id/ ... draws-near

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Modric ble også linket vekk i en spansk artikkel idag.

Saudiene vil skape sin egen kineske superliga..

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hetfield skrev: man jun 05, 2023 1:08 am Modric ble også linket vekk i en spansk artikkel idag.

Saudiene vil skape sin egen kineske superliga..
Akkurat Modric ut er ikke akkurat et spesielt vanskelig valg, vi har fryktelig mye ungt og bra på midtbanen som trenger spilletid.

Soldado

Legg inn av Soldado »

200m euro per sesong for Benzema. Spinnvill sum. Går nesten ikke an å takke nei til når man er 35 år gammel og på vei ned.

Takk for alt, Karim!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Håper Kai Havertz kommer. Perfekt erstatter for Asensio.

Kane kommer til å bli kraftig linket. Han er velkommen. God og sterk spiss.

Det som gnager meg nå, er Toni Kroos. At han skal spille på bekostning av den fremtidige generasjonen. Kan være med på å skape misnøye blant de andre midtbanespillerne som har fremtiden foran seg, slik Ancelotti gjorde borte mot City (Tchouameni & Rudiger blant annet)

Cama bør opp igjen på midtbanen aswell.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »

Benzema med pressekonferanse - tar farvel nå.

startelver

Legg inn av startelver »

Tragisk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Herlig at man får med Nacho 1 år til, en av de få eldre gutta på laget jeg ønsket med videre.
Sikrer både bredden i forsvaret samt at han er god og rutinert og koster oss lite.

Fin avslutning på Benzema i tillegg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Skal man være litt djevelens advokat her så er det generelt sett en fin ting at Benzema forlater klubben nå.

Vi har fått 14 år ut av fyren noe som toppet seg i fjor og ga han en høyst fortjent Ballon D'Or.
Det har vært merkbare tegn hele veien til at han begynner å bli eldre, ikke er det akkurat spesielt spennende med enda ett år hvor man i stor grad gjør seg totalt avhengig av Benzema og en eldre Joselu som en slags nødløsning før Mbappe kan være tilgjengelig igjen.

Syntes det og ble temmelig tydelig mot City hvor kritisk det kan være i forhold til tempo når man skal starte med last generation Benz, Modric og Kroos. Våre to beste i førstekampen mot City igjen var f.eks. Camavinga og Vini Jr. er fryktelig viktig at det legges til rette for at disse enorme talentene våre får spilletid.

En annen ting er at disse guttene er på ingen måte billige i drift, Benz lå på £ 400 K uken igjen, flere av disse ut åpner for at man kan ekspandere laget i langt større grad. Timingen er også grei, mange unge gode spisser rundt om i Europa nå, samt Kane. Fordel også at flere av dem spiller i klubber vi generelt sett har greie forhandlinger med, så får man se hva som skjer i forhold til Mbappe neste sommer.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Faen å rik og dum Benzema er. Han er fullkommen når det gjelder mangel på hjerne. Ikke at er overraskende - han har vært det en evighet nå.


Over til fotballen.




Nei forresten... spilles ikke fotball på Bernabeu. Synd på disse Real Madrid-spillerne. Er født uten håp. Hatt foreldre som ikke har brydd seg om dem.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Nei dette er direkte flaut Karim Benzema, kunne du ikke pensjonere deg og spille "old-boys fotball" i et annet land ? , du må gjerne tjene 1 milliard pr år, det unner jeg deg. Ifølge Amnesty Norge :

Saudi-Arabia bruker milliardbeløp på PR-tjenester fra Vesten for å bedre imaget sitt. Samtidig fortsetter forfølgelsene, torturen og halshuggingene.

Den saudiske kronprinsen, Mohammed bin Salman, forsøker å sjarmere omverdenen for å få utenlandske investorer til landet. Samtidig står han bak en mer omfattende bølge av arrestasjoner og forfølgelse enn noen gang før. Kronprinsen står også bak en krigføring i Jemen som er en katastrofe for sivilbefolkningen.

Farlig å ytre seg
Det er bokstavelig talt livsfarlig å kritisere myndighetene i Saudi-Arabia. En rekke kritikere og menneskerettighetsaktivister og andre er arrestert og mange er tiltalt og dømt som terrorister til mange års fengsel. Flere har blitt dømt til døden.

Saudiske kritikere i og utenfor landet har også blitt overvåket og utsatt for digitale angrep. Drapet på den saudiske journalisten Jamal Khashoggi i Istanbul i 2018 er et grelt eksempel på hva saudiske myndigheter er villig til å gjøre for bringe kritikk til taushet.

Kongens domstol
De saudiske terrordomstolene – the Specialized Criminal Court – er i dag redskaper for å bringe kritiske stemmer til taushet.

Domstolene opererer ikke etter klart definerte prosedyrer. Folk blir straffeforfulgt på vagt grunnlag. De vanligste anklagene er:

«Å vise ulydighet mot herskeren»
«Skape utrygghet og uorden ved å oppfordre til demonstrasjoner»
«Spre falsk informasjon til utenlandske aktører»
Flere av anklagene er i seg selv i strid med menneskerettighetene fordi de kriminaliserer fredelig utøvelse av menneskerettigheter.

Du har alltid for meg virket som en fotballspiller som hadde mer opp i pappen enn den gjengse fotballspiller, sjakk var du også interessert i og håndhilse på vår egen stjerne Magnus Karlsen, men nå tapte du deg totalt i mine øyne.

Jeg kan heller ikke kunne kritisere Manchester City og deres linking til Abu Dhabi United Group, hvitvasking i fotballen samtidig mens jeg innehar et Madridista Premium Card.

Nei dette er bare pinlig , Benzema. Trøsten er at jentene får visst lov og kunne se fotball i Saudi-Arabia, men jeg er ikke helt sikkert på det , de må nok dekke seg under en hijab

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»