Pride - er det nok nå?

Svar
Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Maxus5 »

Det er helt absurd at folk skal ta sånn på vei av at en mann er forelsket i en mann
Les årets del av tråden en gang til du. Er det virkelig det folk har kritisert her?

OrmenLange
Innlegg: 1807

Legg inn av OrmenLange »

Maxus5 skrev: tir jun 06, 2023 12:06 pm Man ser at Pride ledes av aktivitser som aksepterer ingen form for kritikk eller korrigeringer.
Dagens beste skriveleif!

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: tir jun 06, 2023 1:35 pm
Maxus5 skrev: tir jun 06, 2023 12:06 pm Barn som ikke kan ta seg en pils eller se en actionfilm på kino fordi dette er vurdert som skadelig for barn, skal få lov å få ikke-reverserbare inngrep og medisiner for å "endre kjønn" -

--
Nei.

Ingen barn får slike inngrep.
Pubertetsutsettelse og feminiserende/maskuliniserende hormoner gis til barn, og dette svineriet har en hel haug av bivirkninger.

Du kan lese mer om sosial transisjon i tidlig barndom her https://oslo-universitetssykehus.no/beh ... nder-18-ar

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hardy-guttene skrev: tir jun 06, 2023 2:50 pm Er han/hun/hen/den/det/de fra Toten? Jeg har glemt hvor Subaruen var registrert, men jeg trodde det var Rendalen eller noe sånt?
Skulle ønske det var mitt skilt, men det var nok fra en bil som stod utenfor Texas BBQ i Asker. Som for øvrig tragisk nok stengte i fjor sommer pga horrible norske skatteregler

«We loved serving y’all great barbecue for 8 years. We survived the fire, we have survived Covid, but we are not longer willing to accept the unwise and unfair VAT taxation and regulation applied to dine-in restaurants in Norway»

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Frode57 skrev: tir jun 06, 2023 1:41 pm Det er nok Pride nå. Perversiteter må ta slutt. Det bør ikke være PK å være pervers.
Er du ikke pervers lenger, frode?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Usikker på hvorvidt jeg har svart på trådens tittel, men faller uansett ned på et rungende

JA

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

SirJames skrev: tir jun 06, 2023 8:20 pm Usikker på hvorvidt jeg har svart på trådens tittel, men faller uansett ned på et rungende

JA
Bedre seint enn aldri🤣

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Hetfield skrev: fre jun 02, 2023 10:37 am Ytre høyre anført av Jordan Peterson og Matt Walsh igang med sin årlige transfobiske propaganda ja
Matt Walsh sin film "What is a woman ? " nærmer seg 180 millioner views nå på Twitter. Er vel klodens mest sette film denne uken.


Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Og ingen tvinges å bli med sies det. Vel Thon-kjeden som driver hoteller hadde tenkt at denne måneden så skal de fokusere på å tja jo drive hoteller. Og drive aktivisme med flagg og symboler var ikke deres ansvar.
Det går ikke stille forbi - her må Thon stå skolerett og forklare hvorfor kjeden ikke ønsker mangfold, hvorfor de ikke liker homofile etc.. Fordi de ikke flagger..
Det hjelper ikke om de flagget i fjor, i forfjor eller i 1989 . Når du slutter så er alt før glemt og du er en uvenn en fiende.. Og mediene står klare for å ta disse desertørene.

Var det frivillig å være med igjen ? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/n ... /15795985/

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 3:33 pm Det er kjipt å høre homofile fortelle at de aldri er helt trygge. Det er alltid noen sier de. Selv om Norge er et trygt land.

Det forteller meg at Pride trengs. Helt til det ikke lenger er noen. Helt til de homofile kan føle seg like trygge når de går på gata, på pub eller når de sitter på bussen.

Det er helt absurd at folk skal ta sånn på vei av at en mann er forelsket i en mann. De tvinger ikke oss hetero til å kline med seg.
Svært få som bryr seg om en mann er forelsket i en mann. Jeg vil bare slippe å ha det opp i trynet til enhver tid. Og man vil aldri komme ned til null når det gjelder folk som hater homofile. Da må man for det første innføre innvandringsstopp fra muslimske land. Og det skjer jo ikke.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Strålende av Thon.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Zanick skrev: tir jun 06, 2023 9:50 pm Strålende av Thon.
Bra at noen har ryggrad til å stå opp med de totalitære holdningene som er i ferd med å utvikle seg i Norge.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Malacay skrev: tir jun 06, 2023 9:54 pm
Corvus skrev: tir jun 06, 2023 9:49 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 3:33 pm Det er kjipt å høre homofile fortelle at de aldri er helt trygge. Det er alltid noen sier de. Selv om Norge er et trygt land.

Det forteller meg at Pride trengs. Helt til det ikke lenger er noen. Helt til de homofile kan føle seg like trygge når de går på gata, på pub eller når de sitter på bussen.

Det er helt absurd at folk skal ta sånn på vei av at en mann er forelsket i en mann. De tvinger ikke oss hetero til å kline med seg.
Svært få som bryr seg om en mann er forelsket i en mann. Jeg vil bare slippe å ha det opp i trynet til enhver tid. Og man vil aldri komme ned til null når det gjelder folk som hater homofile. Da må man for det første innføre innvandringsstopp fra muslimske land. Og det skjer jo ikke.
Sliter du også med å få heteroflie kjendiser som har fått seg ny kjæreste rett opp i trynet, eller er det helt greit ?
Jeg klikker selvsagt ikke på slikt totalt uinteressant. Fint om slikt kunne holdes til Se&Hør og lignende, og så kunne VG m.fl fokusere på nyheter og annet av verdi.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Corvus skrev: tir jun 06, 2023 9:49 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 3:33 pm Det er kjipt å høre homofile fortelle at de aldri er helt trygge. Det er alltid noen sier de. Selv om Norge er et trygt land.

Det forteller meg at Pride trengs. Helt til det ikke lenger er noen. Helt til de homofile kan føle seg like trygge når de går på gata, på pub eller når de sitter på bussen.

Det er helt absurd at folk skal ta sånn på vei av at en mann er forelsket i en mann. De tvinger ikke oss hetero til å kline med seg.
Svært få som bryr seg om en mann er forelsket i en mann. Jeg vil bare slippe å ha det opp i trynet til enhver tid. Og man vil aldri komme ned til null når det gjelder folk som hater homofile. Da må man for det første innføre innvandringsstopp fra muslimske land. Og det skjer jo ikke.
Slippe å ha det opp i trynet hele tiden?

På hvilken måte har du menn som er forelsket i menn oppe i trynet hele tiden?

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 10:02 pm
Corvus skrev: tir jun 06, 2023 9:49 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 3:33 pm Det er kjipt å høre homofile fortelle at de aldri er helt trygge. Det er alltid noen sier de. Selv om Norge er et trygt land.

Det forteller meg at Pride trengs. Helt til det ikke lenger er noen. Helt til de homofile kan føle seg like trygge når de går på gata, på pub eller når de sitter på bussen.

Det er helt absurd at folk skal ta sånn på vei av at en mann er forelsket i en mann. De tvinger ikke oss hetero til å kline med seg.
Svært få som bryr seg om en mann er forelsket i en mann. Jeg vil bare slippe å ha det opp i trynet til enhver tid. Og man vil aldri komme ned til null når det gjelder folk som hater homofile. Da må man for det første innføre innvandringsstopp fra muslimske land. Og det skjer jo ikke.
Slippe å ha det opp i trynet hele tiden?

På hvilken måte har du menn som er forelsket i menn oppe i trynet hele tiden?
Media.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Corvus skrev: tir jun 06, 2023 10:03 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 10:02 pm
Corvus skrev: tir jun 06, 2023 9:49 pm

Svært få som bryr seg om en mann er forelsket i en mann. Jeg vil bare slippe å ha det opp i trynet til enhver tid. Og man vil aldri komme ned til null når det gjelder folk som hater homofile. Da må man for det første innføre innvandringsstopp fra muslimske land. Og det skjer jo ikke.
Slippe å ha det opp i trynet hele tiden?

På hvilken måte har du menn som er forelsket i menn oppe i trynet hele tiden?
Media.
Jeg sliter med influensere. Men jeg løser det galant ved å ikke følge med dem.

Corvus

Legg inn av Corvus »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 10:04 pm
Corvus skrev: tir jun 06, 2023 10:03 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 10:02 pm

Slippe å ha det opp i trynet hele tiden?

På hvilken måte har du menn som er forelsket i menn oppe i trynet hele tiden?
Media.
Jeg sliter med influensere. Men jeg løser det galant ved å ikke følge med dem.
Problemet er at t.o.m aviser som VG rennes ned av artikeler om influensere.
Det generer selvsagt klikk, men finnes få om noen aviser igjen som fokuserer hovedsaklig på nyheter og andre viktige ting.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

"Folk kan gjerne være homofile, så lenge man ikke ser noe til de"

Ingen tvil om at pride fortsatt er på sin plass når det er holdningen til folk, selv i '23

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

BVB1909 skrev: tir jun 06, 2023 9:57 pm
Zanick skrev: tir jun 06, 2023 9:50 pm Strålende av Thon.
Bra at noen har ryggrad til å stå opp med de totalitære holdningene som er i ferd med å utvikle seg i Norge.
VG har selvsagt tatt ringerunde til alle hotellkjedene i Norge for å spørre om de skal flagge. Viktig å forsterke hvor forferdelige Thon er som ikke skal flagge. "Dere skal vel ikke være like lite inkluderende som Thon hotell eller?".

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Veldig bra av Thon. Men de kommer til å merke hvor inkluderende og støttende til mangfold, Pride bevegelsen egentlig er.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fazam skrev: tir jun 06, 2023 9:30 am
DoktorS skrev: tir jun 06, 2023 8:22 am Hva er det for slags fremming av meningsutveksling og ytringsfrihet å hevde at de som er kritiske til Pride er drevet av hat?

Jeg er selv veldig lei av at ingen elementer av Pride kan diskuteres uten at man nettopp blir anklaget for det ene og det andre, i stedet for å diskutere saken. Men å bli anklaget for HAT - ja, det er ganske provoserende.
Dette er kjernen i problemet når man diskuterer noe som har med homofili å gjøre.
Enten blir man stemplet som hatefull eller så er man homofob.
Kjære vene, man er da begge deler om en er kritisk til omfanget av medieomtale vedrørende Pride og til noe av det FRI mener.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

kytec skrev: tir jun 06, 2023 11:18 pm Kjære vene, man er da begge deler om en er kritisk til omfanget av medieomtale vedrørende Pride og til noe av det FRI mener.
FRI skriver på sine nettsider
«For mange mennesker fremstår kjønn som veldig enkelt: at det kun finnes to kjønn; kvinner og menn, og at en alltid kan se hvilket kjønn folk er eller har. Men selv om en tenker at kjønn er enkelt å forstå, vil de fleste av oss synes det er vanskelig å svare på mer inngående spørsmål om hva kjønn er. For hva er det som gjør at en mann er en mann? Hvilket kjønn er du og hvorfor er du akkurat dette kjønnet?[…]»
Du er enig i at det er veldig vanskelig å svare på hva som gjør en mann til en mann?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Texas_John skrev: tir jun 06, 2023 11:34 pm
kytec skrev: tir jun 06, 2023 11:18 pm Kjære vene, man er da begge deler om en er kritisk til omfanget av medieomtale vedrørende Pride og til noe av det FRI mener.
FRI skriver på sine nettsider
«For mange mennesker fremstår kjønn som veldig enkelt: at det kun finnes to kjønn; kvinner og menn, og at en alltid kan se hvilket kjønn folk er eller har. Men selv om en tenker at kjønn er enkelt å forstå, vil de fleste av oss synes det er vanskelig å svare på mer inngående spørsmål om hva kjønn er. For hva er det som gjør at en mann er en mann? Hvilket kjønn er du og hvorfor er du akkurat dette kjønnet?[…]»
Du er enig i at det er veldig vanskelig å svare på hva som gjør en mann til en mann?
Nå har da meg bekjent hannkjønn og hunkjønn eksistert siden tidenes morgen, uten at det har vært noe problem i tenketanken hos menneskene.....før nå?
Hva er så jævlig aktuelt nå for tida da? Lages en masse støy og uro....for hva?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Maxus5 skrev: tir jun 06, 2023 9:22 pm Og ingen tvinges å bli med sies det. Vel Thon-kjeden som driver hoteller hadde tenkt at denne måneden så skal de fokusere på å tja jo drive hoteller. Og drive aktivisme med flagg og symboler var ikke deres ansvar.
Det går ikke stille forbi - her må Thon stå skolerett og forklare hvorfor kjeden ikke ønsker mangfold, hvorfor de ikke liker homofile etc.. Fordi de ikke flagger..
Det hjelper ikke om de flagget i fjor, i forfjor eller i 1989 . Når du slutter så er alt før glemt og du er en uvenn en fiende.. Og mediene står klare for å ta disse desertørene.

Var det frivillig å være med igjen ? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/n ... /15795985/
Etter Oslo-skytingen i fjor sommer, så er det jo innlysende at media kjører denne kampanjen for å få frem at det ikke bare er muslimer som har noe imot homofile.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Stortinget kommer ikke til å flagge i anledning Oslo pride eller på årsdagen for terrorhandlingen i fjor, 25. juni.:

Er dette riktig eller galt av stortinget?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: ons jun 07, 2023 12:05 am Stortinget kommer ikke til å flagge i anledning Oslo pride eller på årsdagen for terrorhandlingen i fjor, 25. juni.:

Er dette riktig eller galt av stortinget?
Skulle tatt seg ut om Stortinget flagget for hatkrim-episoden 25. juni.

At de flagger eks første Pridedagen vil neppe skade noen (dvs om ikke haterne gjør noe pga det).

Downlight

Legg inn av Downlight »

Skatteetaten har endret sin log på Facebook slik at den har Pride-fargene i seg. De sier at dette er viktig for de.
Men hvorfor har de ikke endret logoen på nettsiden sin, skatteetaten.no, dersom det er så viktig? Her er forstatt den svarte og hvite logoen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: ons jun 07, 2023 12:05 am Stortinget kommer ikke til å flagge i anledning Oslo pride eller på årsdagen for terrorhandlingen i fjor, 25. juni.:

Er dette riktig eller galt av stortinget?
Slik jeg forstår Flaggloven, skal ikke statlige institusjoner flagge ved private markeringer og høytider, dersom disse private markeringene ikke har noen forbindelse med statlig virksomhet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"I etterkant er det flere som har reagert, blant andre influenser og TikTok-profil Julie Lorentzen.

I et innlegg på Instagrams historiefunksjon har hun delt et bilde av VGs artikkel om nyheten, med teksten:
«Thon Hotels, skal aldri bo på deres hoteller igjen», etterfulgt av det som tilsynelatende er et ironisk hjerte.

«Hvis noen av dere besøker Norge, på hvilket som helst tidspunkt, anbefaler jeg dere sterkt å velge en annen hotellkjede, som Strawberry, som høylytt feirer Pride sammen med oss», skriver hun videre til følgerne sine."

Regner med mange foretrekker å bo på et hotell der det ikke er høylytt feiring. Det er vel for øvrig ikke så mange som lar seg påvirke av TikTok-profiler som bor veldig mye på hotell...

Ja - veldig forutsigbart dette. Det er jo akkurat dette som mange oppfatter med selve hovedproblemet med Pride og medienes dekning. Det blir bare så altfor mye. En hotellkjede flagger ikke - hva i all verden er det salgs bevegelse og hva tenker de, når de krever at alle skal flagge for dem?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Litt skremmende at nå skal bedrifter/firmaer som ikke flagger, nærmest hetses helt til de forandrer mening.

Tvilsomt at det stopper med Pride, det er jo en sterk tendens i samfunnet til at det begynner å gjelde generelt det meste, enten det er skjønnlitteratur med «krenkende» materiale som må omskrives, kunst som må fjernes, hIstoriske hendelser som må tones ned/vekk osv.

Toleranse? Nei, det er kun for enkelte utvalgte, og man skal formes til å mene det samme, koste hva det vil. Skummel utvikling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»