Pride - er det nok nå?

Svar
Cabal

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Cabal »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:49 am Selvsagt. Og hvorfor, pga et enormt press. Man overlever ikke som bedrift uten å støtte pride, som er en politisk ideologi. Man har altså ingen frihet. For velger man friheten, går man på dunken.
Forbanna vrøvl, selvsagt. Min bedrift "støtter" ikke pride på noen bestemt måte. Går så det suser.

William_S

Legg inn av William_S »

Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 11:57 am
William_S skrev: ons jun 07, 2023 11:52 am Pride er ikke noen politisk ideologi. Da tør jeg å spørre hva består den såkalte politiske ideologien Pride av? Jeg tror ikke alle som går i Pride paraden er enig med alt organisasjonen Fri står for. Det samme ser man 1 mai som favner alt fra AP til NKP i toget til diverse andre rare grupper. Jeg tror ikke NKP er veldig mye enig med LO sine standpunkt som arrangør sånn egentlig. Men de finner vel en parole de kan stå bak og blir med i toget.
Hva er det man støtter når man flagger for Pride da?
At man skal få lov å elske den man vil, være den man er og kjempe for aksept av det. Det er iallefall min oppfatning av det sånn i all hovedsak.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

William_S skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am
Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 11:57 am
William_S skrev: ons jun 07, 2023 11:52 am Pride er ikke noen politisk ideologi. Da tør jeg å spørre hva består den såkalte politiske ideologien Pride av? Jeg tror ikke alle som går i Pride paraden er enig med alt organisasjonen Fri står for. Det samme ser man 1 mai som favner alt fra AP til NKP i toget til diverse andre rare grupper. Jeg tror ikke NKP er veldig mye enig med LO sine standpunkt som arrangør sånn egentlig. Men de finner vel en parole de kan stå bak og blir med i toget.
Hva er det man støtter når man flagger for Pride da?
At man skal få lov å elske den man vil, være den man er og kjempe for aksept av det. Det er iallefall min oppfatning av det sånn i all hovedsak.
Hva innebærer "være den man vil"?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: ons jun 07, 2023 8:06 am

Slik jeg forstår Flaggloven, skal ikke statlige institusjoner flagge ved private markeringer og høytider, dersom disse private markeringene ikke har noen forbindelse med statlig virksomhet.
Men de heiste det i fjor. Dessuten var det vel en diskusjon om de skulle heise det i år eller ikke, så da må vel begge alternativer ha vært aktuelle.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Cabal skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:49 am Selvsagt. Og hvorfor, pga et enormt press. Man overlever ikke som bedrift uten å støtte pride, som er en politisk ideologi. Man har altså ingen frihet. For velger man friheten, går man på dunken.
Forbanna vrøvl, selvsagt. Min bedrift "støtter" ikke pride på noen bestemt måte. Går så det suser.
Nå snakker jeg om store hotellkjeder ala Thon. Ikke småbedrifter ala Ali’s kebab.
Sist redigert av Koskinen den ons jun 07, 2023 12:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 12:03 pm
William_S skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am
Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 11:57 am

Hva er det man støtter når man flagger for Pride da?
At man skal få lov å elske den man vil, være den man er og kjempe for aksept av det. Det er iallefall min oppfatning av det sånn i all hovedsak.
Hva innebærer "være den man vil"?
Så lenge man ikke er kristen, muslim, pridelei, så kan man være den man vil.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 12:05 pm
Cabal skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:49 am Selvsagt. Og hvorfor, pga et enormt press. Man overlever ikke som bedrift uten å støtte pride, som er en politisk ideologi. Man har altså ingen frihet. For velger man friheten, går man på dunken.
Forbanna vrøvl, selvsagt. Min bedrift "støtter" ikke pride på noen bestemt måte. Går så det suser.
Nå snakker jeg om store hotellkjeder ala Thon. Ikke småbedrifter.
Problemet er jo at de går ut med det internt. Så lekkes det.

Det morsomme er jo at før omprofileringen het Thons hoteller Rainbow Hotels

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 12:08 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 12:05 pm
Cabal skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am

Forbanna vrøvl, selvsagt. Min bedrift "støtter" ikke pride på noen bestemt måte. Går så det suser.
Nå snakker jeg om store hotellkjeder ala Thon. Ikke småbedrifter.
Problemet er jo at de går ut med det internt. Så lekkes det.

Det morsomme er jo at før omprofileringen het Thons hoteller Rainbow Hotels
:lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bilde

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Hvordan kan enkelte unngå å se at Pride-bevegelsen går i en totalitær og ekstrem retning..
Hvor blir det av friheten til å mene -og velge?

Det reageres kraftig hos mange sindige mennesker mot den stadig mer millitante Pride-bevegelsen. Akkurat hva jeg har advart mot.

Assi

Legg inn av Assi »

lund skrev: ons jun 07, 2023 11:57 am Pride er ikke en politisk bevegelse. Det blir feil å si. Derimot er det jo relativt absurd dette her. Hvis man først begynner med dette, så er det jo mange andre bedrifter man burde boikotte hvis man skulle være konsekvente. Thons problem var at de argumenterte dårlig for seg og derfor kom dårlig ut av det.
Da er det jo litt bortkastet at Foreningen Fri har en "politisk plattform" på hjemmesiden sin..

Ja, det er mange og riktige ord om retten til å elske hvem man vil osv, men dette er jo politikk i aller høyeste grad.. Hadde det vært en organisasjon og kampanjer uten uttalte mål, kunne man jo like hatt en gigantisk grillfest

Downlight

Legg inn av Downlight »

Dersom en bedrift heiser Prideflagget og i tillegg er klimasmart så har de sitt på det tørre.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Fyfaen, selve definisjonen på woke-søppel når en bedrift blir tvunget til å flagge mot sin vilje fordi enkelte søppel-influensere plutselig har fått mensen.

Assi

Legg inn av Assi »

Ikke lett å være politisk korrekt om dagen. Skulle inn å sjekke når toget startet og endte opp med HMS-sertifiseringer

https://www.pride.no/

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 11:25 am Det er selvfølgelig helt sykt at næringsdrivende skal tvinges til å ta standpunkt i politiske spørsmål. Hadde det vært at Thon hadde hengt opp et Pride-fiendtlig flagg så hadde jeg forstått reaksjonene, men her sier de bare at de ikke vil markere et standpunkt av hensyn til de som ikke støtter Pride. Dette gjelder jo, som vi har sett, også en del skeive. Hadde jeg eid et hotell så hadde jeg nok hengt opp Pride-flagget der, men jeg hadde ikke akseptert at noen skulle true eller presse meg til det. Et forsøk på dette hadde trolig ført til at flagget forble i skuffen.

Skal på jobbreise neste uke og hadde opprinnelig bestilt et hotell utenfor Thon-kjeden, men nå må jeg nesten ombestille.

Edit: Ser de feiget ut. Da blir det ikke Thon likevel.
Skal ikke se bort fra at dette er et bevisst PR stunt fra Thon. Gjør dette og få masse oppslag i media og litt hat en liten stund, også snu og rette opp inntrykket igjen og få enda mer gratis reklame i media. Litt av det samme som når Stordalen for noen år siden annonserte at han fjernet egg og bacon fra frokost buffeen, også kort tid etterpå tok det tilbake når alle klagde på det. Han hadde da fått masse gratis oppmerksomhet i media.

Assi

Legg inn av Assi »

Og det blir faktisk et småhumoristisk paradoks når den vandrende botox-roboten Jan Thomas prater om "aksepter deg selv; elsk hvem du vil - frihet og bla bla.." Elsk deg selv som du ble skapt JT

Knax

Legg inn av Knax »

Woke kommer til å ødelegge samfunnet etterhvert.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 12:05 pm
Cabal skrev: ons jun 07, 2023 11:59 am
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:49 am Selvsagt. Og hvorfor, pga et enormt press. Man overlever ikke som bedrift uten å støtte pride, som er en politisk ideologi. Man har altså ingen frihet. For velger man friheten, går man på dunken.
Forbanna vrøvl, selvsagt. Min bedrift "støtter" ikke pride på noen bestemt måte. Går så det suser.
Nå snakker jeg om store hotellkjeder ala Thon. Ikke småbedrifter ala Ali’s kebab.
Åja, du snakker om store hotellkjeder ala Thon. Ikke småbedrifter ala Ali's kebab. :roll: :roll: :roll: :roll:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 11:06 am Pride = nazityskland ja...
Man skal lese mye dumt før øynene detter ut.
Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.

Assi

Legg inn av Assi »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 11:06 am Pride = nazityskland ja...
Man skal lese mye dumt før øynene detter ut.
Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Har du selv tatt initiativ til å henge ut pride-flagget og gå med regnbuesokker i år - eller har du boikottet og dermed vist din intoleranse ?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 11:06 am Pride = nazityskland ja...
Man skal lese mye dumt før øynene detter ut.
Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Men hva er problemet med at de ikke vil henge opp flagg?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: ons jun 07, 2023 11:43 am
Fazam skrev: ons jun 07, 2023 10:49 am
William_S skrev: ons jun 07, 2023 10:47 am Er jo interessant at Thon Hotel faktisk før het Rainbow hotels med logo nesten som Pride flagget
Har Pride patent på regnbuefarger?
Nå er det bare 6 farger i regnbuen, mens Pride-flagget har i hvert fall rosa i tillegg :)
Til info så er det 7.

Ashitaka

Legg inn av Ashitaka »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 12:22 pm Woke kommer til å ødelegge samfunnet etterhvert.
Er gjerne sånn med ting man misliker mest eller blir mest provosert av. For hvite rasister er det muslimer/afrikanere som kommer til å ødelegge samfunnet etter hvert. For konservative muslimer i Midtøsten er det kristne og USA. For homofobe det Pride. For privilegerte menn i Vesten er det woke, i mangel på noe bedre... Man lar seg styre av følelser og cherry picker de verste eksemplene fra "fienden", noe internett er et ekstremt nyttig redskap for, siden det som regel er de mest negative hendelsene som når nyhetsbildet. Man ignorer også selvfølgelig majoriteten blant fienden, som gjerne oppfører seg bortimot eksemplarisk, og da selvsagt ikke når nyhetsbildet. Sånn fungerer egoet.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Assi skrev: ons jun 07, 2023 12:43 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am

Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Har du selv tatt initiativ til å henge ut pride-flagget og gå med regnbuesokker i år - eller har du boikottet og dermed vist din intoleranse ?
Jeg markerer ingen hendelser jeg. Kona flagger på 17 mai, og det synes jeg er bra.
Går ikke ut mot noen heller for den saks skyld.
Aldri hatt noen problemer med det og aldri fått en negativ kommentar.
Fordelen med å bo i et fritt land.

Jeg ville ikke nektet kona å flagge med pride flagget om hun ville. Hadde jeg nektet henne det hadde jeg fratatt henne friheten til å velge og antagelig fått pes for det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 12:47 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am

Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Men hva er problemet med at de ikke vil henge opp flagg?
Jeg ser ikke noe problem i det at de ikke henger opp flagg, men det som var dumt av dem var å nekte å gjøre det.
Da de skjønte at det var noe de kunne tjene penger på så snudde se.
Jeg tror neppe de hadde fått noe pes om de bare lot være å flagge, og ikke la noen føringer for det.

Assi

Legg inn av Assi »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:52 pm
Assi skrev: ons jun 07, 2023 12:43 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm

Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Har du selv tatt initiativ til å henge ut pride-flagget og gå med regnbuesokker i år - eller har du boikottet og dermed vist din intoleranse ?
Jeg markerer ingen hendelser jeg. Kona flagger på 17 mai, og det synes jeg er bra.
Går ikke ut mot noen heller for den saks skyld.
Aldri hatt noen problemer med det og aldri fått en negativ kommentar.
Fordelen med å bo i et fritt land.

Jeg ville ikke nektet kona å flagge med pride flagget om hun ville. Hadde jeg nektet henne det hadde jeg fratatt henne friheten til å velge og antagelig fått pes for det.
Du bor i et fritt land, og ser ingen behov for å markere noe som helst - det er ok
Thon opererer i et fritt land; ser ingen behov for å markere det; men gir en relativt tynn begrunnelse.. De er tragiske og intolerante og skal korrigeres..

Logisk det

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:57 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 12:47 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm

Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Men hva er problemet med at de ikke vil henge opp flagg?
Jeg ser ikke noe problem i det at de ikke henger opp flagg, men det som var dumt av dem var å nekte å gjøre det.
Da de skjønte at det var noe de kunne tjene penger på så snudde se.
Jeg tror neppe de hadde fått noe pes om de bare lot være å flagge, og ikke la noen føringer for det.
Hvorfor er det dumt å nekte det? Hva er problemet?

Hvordan skulle Thon latt være å flagge uten å legge føringer for det? Hvis konsernet ikke ønsker at det skal flagges på hotellene deres, så må de jo nesten si ifra til hotellene?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Fra reddit
Mye prat om Pride her om dagen, og mange argumenter for og i mot markering. Jeg er skeiv og for meg har Pride betydd mye de siste årene. Mine tanker om markering eller ikke i år:

Nei, du trenger ikke flagge eller vise støtte aktivt. Hvis du har en grunnleggende idé om at folk ikke skal bli forfulgt og trakassert basert på sånn de er født, og beskytter folk rundt deg som opplever dette, holder det i massevis.

Hvis du har veldig sterke meninger om paraden, vær så snill: gå og se den. Hvis du får bekrefta det du trodde: helt ok. Da har du et bedre grunnlag for å uttale deg. Generelt mener jeg at alle som har sterke meninger om ting har plikt til å sette seg inn i hva de uttaler seg om, ellers risikerer du å påvirke andre menneskers mening i en retning du egentlig ikke vil - hvis du hadde visst litt mer.

Det er ikke mange år siden markering av pride i næringslivet var svært sjelden. Jeg husker da Nordea gikk aktivt ut, det var en ny ting for meg og jeg opplevde at de mente det genuint fordi det den gangen sto en del på spill. I dag er jeg usikker på intensjonen bak mye av denne markeringa. Jeg skjønner at det for mange kan bli for mye. Jeg vil presisere at selve Pride ikke har endret seg nevneverdig de siste årene. Det er fortsatt kun én uke, og det dreier seg i hovedsak om Pride park og paraden. Jeg har ikke bedt om at hele resten av verden skal flagge overalt i en hel måned. Og jeg synes det er ekstra problematisk når jeg vet at en del arbeidsplasser ikke gjorde en tøddel for sine ansatte etter skytinga. Selv et sted hvor en var skutt og drept. Da tenker jeg hele greia bare er pink washing. Det er jeg lite interessert i. Folk lukter at intensjonen bak flagginga er mer å vise seg som en som er MOT noen andre, enn for at jeg skal kunne leve livet mitt åpent. Da er det bedre å la være.

Harde fronter hjelper virkelig ikke. Det blir bare mer farlig å leve som seg selv. Jeg har ikke lyst til å gå i pride park eller paraden i år. Jeg føler meg ikke trygg. Jeg er ikke redd for den gjengse «jeg skjønner ikke greia med pride»-personen, men jeg er redd for de som begynner å tro på konspirasjonsteorier som presses fram nå, og at det begynner å bli greit å si at homoene gjør for mye ut av seg og at vi prøver å indoktrinere barn. Her mener jeg nevnte bruk av Pride som identitetsmarkør og kamp mot de som ikke mener det samme som meg ikke funker. Vi skal være synlige, men ikke som en «føkk ju» til alle som ikke er som oss.

La oss ikke tro noe annet; i en polarisert verden er skeive alltid en takknemlig gruppe å angripe. En av de første tingene nazistene ødela var er forskningsinstitutt om kjønnsmangfold og trans (6. mai 1933 - https://www.scientificamerican.com/arti ... ns-clinic/) At skeive er en skyteskive og reelle offer for ekstreme bevegelser, både islamister og høyre-ekstreme, er ikke tull. Jeg er på ordentlig redd for framtiden, selv i et veldig pride-flaggende Norge. Jeg håper vi klarer å legge fra oss krigen før vi kommer til et sted hvor vi faktisk MÅ begynne å gjemme oss igjen.

Assi

Legg inn av Assi »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:57 pm [

Jeg ser ikke noe problem i det at de ikke henger opp flagg, men det som var dumt av dem var å nekte å gjøre det.
Da de skjønte at det var noe de kunne tjene penger på så snudde se.
Jeg tror neppe de hadde fått noe pes om de bare lot være å flagge, og ikke la noen føringer for det.
thon tok en vurdering om at de ikke ønsket å flagge fordi de mente de jobbet med diskriminering hele året osv.. (kan sikkert diskuteres, men i et fritt samfunn en mening de er berettighet til å ha). VG ble tipset av flere tipsere om dette standpunktet og konfronterte Thon, som backed down etter kjøret..

Da er vi på vei mot et meningstyranni.. Hva skal vi gjøre med hjemmesittere i valg ? Politiet hente de hjemme og tvinge de til å stemme

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:37 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 11:15 am
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 11:06 am Pride = nazityskland ja...
Man skal lese mye dumt før øynene detter ut.
Du er rimelig dum hvis du ikke skjønner poenget mitt. Fritt land my ass. Når du ikke vil overleve som bedrift uten å følge etter en politisk ideologi som pride, så har vi kommet veldig nære Tyskland på 40 tallet. Selv om ideologiene er ulike
Den eneste dumskapen her er å sammenligne pride med nazityskland på 40-tallet. Det er så hinsides at jeg ikke tror du skjønner rekkevidden av dumskapen i påstanden.

Som flere har påpekt så er det Thon som har tatt initiativ til å ikke henge opp flagg. Hadde de latt være og ikke sagt noe så ville man ikke hørt et ord om det.
Når det så kommer ut så skjønner de raskt at det er noe de kan tape penger på, og det er årsaken til at de snur.
Jeg sammenligner symbolikken. Men er vanskelig for deg å skille det ut. At mangel på å bruke et symbol/flagg skal sørge for boikott, forfølgelse og uthenging noe vi ikke har sett siden 40 tallet.

Å tvinge folk til å samles under regnbueflagget er faktisk skremmende å se på.

Utviklingen de siste årene gjør at jeg er redd vi er på et nivå hvor vi snakker om press på enkeltpersoner etterhvert. Vi ser dette dras inn i skolene ref ryggsekksaken i Troms, og alle som ikke bøyer under blir utstøtt som homofobe og hatere.

At ikke folk våkner opp og ser at vi er på vei i helt feil retning er ganske skremmende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»