Stavanger Oilers

Svar
Madlaveien

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av Madlaveien »

Jeg tror det som reddet oss var den norske stammen, Beck og Gervais ga jernet de. Men de var ikke type Burton som bøtta inn poeng.

Vi hadde de 2 beste norske rekkene i ligaen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Da er trenerkabalen i boks


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: fre jun 02, 2023 11:37 am Da er trenerkabalen i boks

Trygg er en fin type, er en som er flink med folk og i så måte passer inn med Gjøse. Spennende.


https://www.eliteprospects.com/player/1 ... i-lindfors

trener:

https://www.eliteprospects.com/staff/73 ... i-lindfors

Lindfors med sølv i OL & VM, samt finsk mester. Dette kan vi like.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Det kan sikkert bli bra med Gjøse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk når tre gamle kompiser skal styre landets største klubb. Det kan sikkert gå bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og på hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gå i fremtiden. Mer en kuriositet.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bilvrag skrev: fre jun 02, 2023 12:40 pm Det kan sikkert bli bra med Gjøse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk når tre gamle kompiser skal styre landets største klubb. Det kan sikkert gå bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og på hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gå i fremtiden. Mer en kuriositet.
Tenkte og på om det kunne bli for "snilt", men de har tvilen til gode hos meg inntil videre. Uansett, den norske stammen er bra nå. Så gjelder det bare å treffe på importene.

Vi skal opp mot SHL mesterne, det er bare å sale opp.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Bilvrag skrev: fre jun 02, 2023 12:40 pm Det kan sikkert bli bra med Gjøse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk når tre gamle kompiser skal styre landets største klubb. Det kan sikkert gå bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og på hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gå i fremtiden. Mer en kuriositet.
Jeg er som jeg tidligere har nevnt skeptisk til om Gjøse har nok ballast til rollen han har, men er positiv til Trygg og Sveum i sine roller. De skulle være godt kvalifisert begge to, og virker å være "riktige "typer. At Gjøse plukker et team bestående av folk han kjenner og som han vet det fungerer med er veldig naturlig. Dette er vel også tilfelle når fotballtrenere skal velge nære medarbeidere, dvs de går da for personer som de vet at de kan samarbeide med.

Det er vel heller ikke slik at disse har holdt tett kontakt opp gjennom årene. Jeg vet ikke hvordan det har vært på det personlige plan, men Gjøse har vel ikke samarbeidet med noen av disse på ca 15 år. Sist Trygg og Sveum var i samme klubb var vel for 12 år siden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: tor jun 01, 2023 4:51 pm
CliffC skrev: tor jun 01, 2023 1:50 pm
Madlaveien skrev: tor jun 01, 2023 1:40 pm Har hørt at Mauldin ønsker å spiller videre, istedet for å legge opp.
Spørs vel om han får sjansen videre i Oilers?
Mauldin er absolutt en spillertype som det er plass til blant importene, men det spørs om det er lurt å forlenge ytterligere en sesong. Alt har sin ende, og spillere som er passert 40 med god margin blir ikke bedre.
Oilers vet hva de får med Mauldin. En slik type er vanskelig å få tak i blant de norske. Går Oilers for Mauldin så stoler jeg på at han holder 1 år til.

Er endel i NHL som er like under 40 og noen også over 40
Helt enig, hvis Greg Mauldin føler seg klar og vil fortsette en sesong til bør det være en ”no-brainer” for Higson.

Han jobber hardere enn de fleste, han scorer ikke mange mål men han har en evne til å score akkurat når det trengs som mest. Muskler og tyngde har han nok av, men han har også en imponerende fart. Når de viser stats etter periodene er han ofte helt der oppe sammen med Kissel og Karlsen.

Slik jeg har forstått det er han også veldig godt likt i garderoben og en stor ressurs utenfor banen ellers.

Jeg ser uansett ingen risiko med å resignere Greg. Hvis det skulle vise seg at han ikke holder mål utover i sesongen er jeg rimelig sikker på at han, som den fine typen han er, vil trekke seg og gi plass til en ny import.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Flott👍

Med både Hoff og Mauldin resignert begynner jeg å se lyst på kommende sesong. Da under forutsetning at Higson totalt sett lykkes bedre med importene enn forrige sesong ;)

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vært kaptein i ECHL, så det er nok en leder vi får inn. Poengmessig er det ikke mye å skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
Bør da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm høy, så her kommer det til å smelle godt i rundvantet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vært kaptein i ECHL, så det er nok en leder vi får inn. Poengmessig er det ikke mye å skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
Bør da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm høy, så her kommer det til å smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine på bra nivå, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefølelse her

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: ons jun 07, 2023 11:19 am
Madlaveien skrev: ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vært kaptein i ECHL, så det er nok en leder vi får inn. Poengmessig er det ikke mye å skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
Bør da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm høy, så her kommer det til å smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine på bra nivå, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefølelse her
God magefølelse, enig.

Kikker litt på laget slik det ser ut nå, så kan det se ut som det kommer enda en import back inn, en mer spillende type kanskje?

Vi har faktisk 3 gode løper rekker allerede.

Keepere

Henrik Holm, Jens Hoekstra

Backer

Patrick Ulriksen, Kristian Østby, Thomas Higson, Andreas Klavestad, Nicholai Bryhnisveen, Sondre Bjerke (ny)

Løpere

Anders Tangen Henriksen, Sander Husebø, Greg Mauldin, Patrick Elvsveen (ny), Tommy Kristiansen, Martin Gran (ny), Andre Bjelland Strandborg, Ludvig Hoff, Dan Kissel, Christoffer Karlsen, Nick Dineen

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg foreslår at vi kaller nykommeren CliffW, bare for å rydde unna evt. misforståelser.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: ons jun 07, 2023 11:55 am Jeg foreslår at vi kaller nykommeren CliffW, bare for å rydde unna evt. misforståelser.
Selvsagt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons jun 07, 2023 11:55 am Jeg foreslår at vi kaller nykommeren CliffW, bare for å rydde unna evt. misforståelser.
Tenkte med engang at dette kom til å bli en favoritt hos deg

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: ons jun 07, 2023 11:19 am
Madlaveien skrev: ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vært kaptein i ECHL, så det er nok en leder vi får inn. Poengmessig er det ikke mye å skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
Bør da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm høy, så her kommer det til å smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine på bra nivå, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefølelse her
Lang fartstid i NCAA og, det liker Higson godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Det er så viktig!!

https://www.aftenbladet.no/sport/i/76JE ... al-yndling

Trettenes tilbake :D :D

JohnDoe79

Legg inn av JohnDoe79 »

Skulle ønske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjøre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivå 1 i Sverige / Finland / Sveits , må jo være bedre å rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

JohnDoe79 skrev: søn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle ønske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjøre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivå 1 i Sverige / Finland / Sveits , må jo være bedre å rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26år. Spilt så godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel år til

JohnDoe79

Legg inn av JohnDoe79 »

TAdams6 skrev: søn jun 18, 2023 12:27 pm
JohnDoe79 skrev: søn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle ønske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjøre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivå 1 i Sverige / Finland / Sveits , må jo være bedre å rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26år. Spilt så godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel år til
Hehe ,var nok litt ønsketenking fra min side , vet han har kontrakt med Rögle for neste sesong. Så får man se hvor mye han faktisk får spille og hvilken rolle han får i laget. Han er jo både yngre og mer uetablert familiemessig enn Trettenes , så sannsynligvis blir han ikke Oilers spiller med det første , men det trodde jeg om vår kjære #8 også... :shock:

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

JohnDoe79 skrev: søn jun 18, 2023 1:13 pm
TAdams6 skrev: søn jun 18, 2023 12:27 pm
JohnDoe79 skrev: søn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle ønske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjøre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivå 1 i Sverige / Finland / Sveits , må jo være bedre å rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26år. Spilt så godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel år til
Hehe ,var nok litt ønsketenking fra min side , vet han har kontrakt med Rögle for neste sesong. Så får man se hvor mye han faktisk får spille og hvilken rolle han får i laget. Han er jo både yngre og mer uetablert familiemessig enn Trettenes , så sannsynligvis blir han ikke Oilers spiller med det første , men det trodde jeg om vår kjære #8 også... :shock:
Han er da godt etablert. Vært sammen med samme dama siden han spilte i Oilers. Hun bor i Sverige med han. De har allerede kjøpt leilighet her hjemme, så en dag kommer de hjem. Men de har ikke unger ennå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Laget til Oilers pr dags dato

Forwards (4 rekker allerede)
Tangen Henriksen-Trettenes-Kristiansen
Mauldin-Strandborg-Elvsveen
Gran-Dineen-Hoff
Karlsen-Kissel-Husebø

Juniorkontrakt løpere: Wick Karlsen, Calik, Segadal Klungtveit

Backer (3 backpar ++ allerede)
Ulriksen-Østby
Watson-Klavestad
Bryhnisveen-Bjerke
Higson

Juniorkontrakter backer: Mønnich Hagen

Keepere:
Holm, Hoekstra

3 utlendinger sålangt. Regner ikke med Kissel som vel er norsk nå, eller?
En offensiv spiller og en back fra utlandet så ser det knallsterkt ut.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg tipper de henter to utenlandske forwards før sesongstart, mens den siste importen avventes.

Når det gjelder rekkesammensetningene så konstateres at fjorårets beste rekke, Hoff, Strandborg og Karlsen er intakt. En mulig rekke kan være Kissel, Trettenes og Dineen. Så har vi fjorårets tredjerekke bestående av Mauldin, TK og en center som erstatter Paulsen. Av de øvrige vil jeg tro at Gran gis innpass i de poengproduserende rekkene, men kanskje ikke hele tiden. Tangen Henriksen er en potet som kan brukes over alt. Elvsveen er det nok intensjonen at skal gis en god utviklingsarena, og får nok en større rolle enn han hadde i Storhamar (hvis alt går etter planen). Husebø er forsåvidt et spørsmålstegn, da juryen fortsatt er på gangen hvorvidt han har det som skal til for å slå seg inn på dette laget.

Som sagt vil jeg tro det kommer to utlendinger inn fra start av, og disse blir forhåpentligvis bedre enn fjorårets trio, som var ren bom (et lite forbehold med Gervais, som tross alt kom sterkt da det gjaldt som mest, og akkurat dette skal ikke undervurderes. Bittner og Beck var uansett helbom).

Backmessig har vi 6 stk som bør ha nivået inne pluss Higson som er et spørsmålstegn. Av disse 6 etablerte er det dog spørsmålstegn. Holder Bryhnisveen eksempelvis? Jeg synes ikke han har vært overbevisende de siste årene av sin karriere. Det er godt mulig at denne lagdelen må styrkes, men om det gjøres fra start av er jeg ikke sikker på. Forhåpentligvis slipper de unna skadene de hadde i fjor, men vi skal vel også ta i betraktning at flere svært stabile backer har forsvunnet. Lefebvre spilte stort sett alltid, og klokket inn ca 25 minutter hver kamp. Rokseth var alltid tilgjengelig, og også Sveum hadde stabilt oppmøte sin høye alder til tross. Hurrød løste en floke, og har reist videre. Jeg er ikke sikker på om Bryhnisveen og Bjerke kompenserer for dette bortfallet, og Watson har helt klart en utfordring når det gjelder å erstatte Lefebvre.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Mine rekker:

Import-Trettenes-Import
Hoff-Strandborg-Karlsen
Kissel-Dineen-Gran ( spilte med Dineen i Lillehammer og bøttet inn poeng ).
T.Henriksen-Mauldin-TK
Husebø

Ulriksen-Watson
Bjerke-Klavestad
Bryhn-Østby
Higson er ikke i nærheten på nivå.

så regner med det kanskje suppleres inn en back med tiden.

Watson har ok stats i ECHL faktisk, det kan fint være at han kan produsere bra for oss.

løperrekkene er sterke allerede, backkorpset der er jeg mer usikker.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Akkurat import back som produserer har Oilers vært flinke til å hente. Lefebvre var bra, men vi har hatt veldig lange gode backer som har kommet, reist og blitt erstattet. Akkurat erstatter til Lefebvre er jeg ikke nervøs for. Han trengte også 2 sesonger på å storspille for oss. Bra første sesong og, men fin oppadgående kurve.

Vi kan fort få 4 rekker som alle vil produsere godt med poeng. Det kan fort bli den store styrken denne sesongen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man jun 19, 2023 8:28 am Jeg tipper de henter to utenlandske forwards før sesongstart, mens den siste importen avventes.

Når det gjelder rekkesammensetningene så konstateres at fjorårets beste rekke, Hoff, Strandborg og Karlsen er intakt. En mulig rekke kan være Kissel, Trettenes og Dineen. Så har vi fjorårets tredjerekke bestående av Mauldin, TK og en center som erstatter Paulsen. Av de øvrige vil jeg tro at Gran gis innpass i de poengproduserende rekkene, men kanskje ikke hele tiden. Tangen Henriksen er en potet som kan brukes over alt. Elvsveen er det nok intensjonen at skal gis en god utviklingsarena, og får nok en større rolle enn han hadde i Storhamar (hvis alt går etter planen). Husebø er forsåvidt et spørsmålstegn, da juryen fortsatt er på gangen hvorvidt han har det som skal til for å slå seg inn på dette laget.

Som sagt vil jeg tro det kommer to utlendinger inn fra start av, og disse blir forhåpentligvis bedre enn fjorårets trio, som var ren bom (et lite forbehold med Gervais, som tross alt kom sterkt da det gjaldt som mest, og akkurat dette skal ikke undervurderes. Bittner og Beck var uansett helbom).

Backmessig har vi 6 stk som bør ha nivået inne pluss Higson som er et spørsmålstegn. Av disse 6 etablerte er det dog spørsmålstegn. Holder Bryhnisveen eksempelvis? Jeg synes ikke han har vært overbevisende de siste årene av sin karriere. Det er godt mulig at denne lagdelen må styrkes, men om det gjøres fra start av er jeg ikke sikker på. Forhåpentligvis slipper de unna skadene de hadde i fjor, men vi skal vel også ta i betraktning at flere svært stabile backer har forsvunnet. Lefebvre spilte stort sett alltid, og klokket inn ca 25 minutter hver kamp. Rokseth var alltid tilgjengelig, og også Sveum hadde stabilt oppmøte sin høye alder til tross. Hurrød løste en floke, og har reist videre. Jeg er ikke sikker på om Bryhnisveen og Bjerke kompenserer for dette bortfallet, og Watson har helt klart en utfordring når det gjelder å erstatte Lefebvre.
spennende å se hva Oilers henter. Jeg synes det er for tynt i bredden på backen, så jeg håper vi henter en solid back til pluss en forward.

Det virker å være mer fart i troppen nå i forhold til ifjor. Noe jeg liker.

På backsiden er det godt å ha 4 backpar å spille på. Kun 1 ung med juniorkontrakt på backen. Så jeg håper på en back
Offensivt har vi 3 på juniorkontrakt. Samtidig har vi allerede 4 bra rekker. En god spiller inn der vil gi oss luksusproblem. Men det må Oilers ha for å kunne vinne igjen.

Det positive er at stallen allerede er så bra. Den norske stamme har de bygd meget godt opp. Det var egentlig det store spørsmålstegnet for min del. Den norske stammen må være sterk for å kunne vinne og bygge lag. De laga som kun har importene å flyte på holder som regel ikke helt inn, men er strålende i enkeltkamper. Så den jobben som er gjort med å hente
Bjerke, en spiller på 27 år med 9-10 sesonger bak seg i toppdivisjonen og 345 kamper på øverste nivå
Elvsveen, en ung spiller på 20 år med herlig fart på skøytene. Hans store gjennombrudd er like rundt hjørnet
Martin Gran, en spiller på 26 som allerede har vært i Østerrike, England, Italia og Sverige og spilt. Har produsert jevnt bra med poeng. Kan bli enda bedre i Oilers hvis han får stor nok rolle i laget.
Matthias Trettenes er kommet hjem. 29 år gammel. Blir nok her til han legger opp nå. Holder han på lenge nok så kan han ta rekorder fra Kissel. En leder og en mann å bygge laget på framover. Noe de trengte etter at Sveum la opp.

De greide å beholde Ludvig Hoff, en seier det og.

Og så har vi fått en Watson som har hatt ¨C¨på drakten i både USHL, NCAA og ECHL. Når du får være kaptein på 3 ulike nivåer gjennom karrieren, ja da vil jeg tro det er en leder vi har fått. En egenskap som kommer i tillegg til hockey egenskaper. Ledere er viktig. Spesielt når det er endel unge spillere og så møter vi noen rutinerte spillere hos våre motstandere.

Unge Hoekstra som backup liker jeg og. Vi har hatt suksess med det tidligere. Eller suksess? Ikke noe dårligere resultat enn Partanen ivertfall. Wikstøl gjorde vel mer utav seg enn Partanen.

Mønnich Hagen på backen spilte U18 VM for Norge sist sesong. Spennende og kun 17 år gammel. En back å satse på litt etter litt.
Oliver Calik er 19, gode statistikk fra Oilers U20
Sander Husebø er også 19 og veldig mye bedre statistikker enn Calik. Dominerte for Oilers U20 og svært delaktig i at de vant til slutt. Fortjener en sjanse hos Oilers. Så får tiden vise om han tar steget eller ei. Men velfortjent mulighet
Iver Wick Karlsen er 18 år. Spilte også for Norge U18 i VM forrige sesong. Veldig gode statistikker for Oilers U20
Segadal Klungtveit er også 17 år gammel. Også han på Norge U18 i VM sist sesong.

Var en liten sak jeg leste om at det nå var 10 stk inklusive Gjøse som var fra Stavanger regionen rundt A-laget denne sesongen. Det kommer seg selv om flere av de er unge.

Fram til nå synes jeg lagbyggingen etter at Gjøse ble ansatt har vært meget bra og sterk. Jeg er rett og slett imponert. Jeg fryktet at vi skulle gi Gjøse vanskelige arbeidsforhold og få en ny Gulbrandsen sesong. Det tror jeg ikke skjer. Hva Gjøse finner på vet vi ikke. Men jeg er sterkere i troen nå en når vi ansatte han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fra Aftenbladet https://www.aftenbladet.no/sport/i/dnbw ... ortsstudio
"Det er ikke bare det sportslige som går så det suser i Oilers. De to siste sesongene har klubben blant annet vunnet både serie- og NM-gull på herresiden.

Men også butikken går så det griner. 2022 ble et rekordår for Oilers-konsernet som omsatte for 117 millioner kroner.

Det melder RA.

Når det gjelder ishockeydriften så ble resultatet 13,7 millioner kroner mens årsresultatet endte på drøyt 10 millioner etter skatt.

Egenkapitalen i klubben skal ifølge RA nå være på 65 millioner kroner.

Styreleder og hovedaksjonær i klubben Tore Christiansen, sier 2023 vil bli tøffere. Blant annet grunnet generell prisvekst og den svake kronekursen som gjør utenlandske spillere dyrere."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»