Filmer å se frem til

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Filmer å se frem til

Legg inn av Elgen »

sertono skrev: tor mar 09, 2023 7:40 pm
Elgen skrev: tor mar 09, 2023 7:37 pm
sertono skrev: tor mar 09, 2023 7:32 pmLydia Tár
Har sett
Jøss, har du? Den lanseres i Norge 10. mars, dvs i morgen.
Førpremiere på tirsdag her i Bergen

Anmeldelse av den i Hvilken film så du sist-thread

Bilde

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ale skrev: tor mar 09, 2023 7:43 pm Gleder meg til å se The Whale. Når kommer den på kino i Fredrikstad?
Ser ut til å kommet ut?

https://www.fredrikstadkino.no/the-whal ... 2/#tickets

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ale skrev: tor mar 09, 2023 7:43 pm Gleder meg til å se The Whale. Når kommer den på kino i Fredrikstad?
Den går nå klokken 20:00 i sal 6, blir muligens litt knapt med tid?

https://www.filmweb.no/program/?locatio ... 09.03.2023

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

3 nye Star Wars filmer er annonsert. Den ene er lagt til tiden etter Rise Of Skywalker. Kan bli bra, jeg likte den nyeste filmen veldig godt.
Men mer spennende er nok filmen som skal foregå lenge før Phantom Menace.
Jeg hadde vel helst håpt på en filmatiseringe av Dark Empire, men det er jo umulig da storyen ikke passer inn med Disney-trilogien.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Et par potensielt interessant grøssere på vei, den første er kanskje den som lover best, selv om traileren kanskje ikke var all verden.
Liker jo veldig godt Bone Tomahawk og Ravenous, så håper noen har greid å kombinere skrekk og western i Organ Trail:

Ellers for de som er glad i Full Moon Features og Charles Band 80 og tidlig 90-talls filmunivers, så tja, Anders Hove og flotte Denice Duff er nå hvert fall tilbake igjen, men har fortsatt den ekle bismaken av de forjævlige forsøkene på å oppdatere Re-Animator og From Beyond filmene friskt i minne.
Og trodde pandemien tok knekken på ei mulig femte film i Subspecies vampyrserien, men dem har altså klart å få til en splitter ny i Blood Rise -Subspecies V:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Enda ikke fått sett kokain bjørnen, men virker som det hvite pulveret flyter over om dagen, neste ut i rekken av slike morderiske dophue rovdyr filmer er denne:

Blir nok årets store opplevelse det her.

Vi burde jo snart få til noe lignede i Norge, tenker alle de potensielle mulighetene og med masse gratis pr i nyhetene om dagen, her må jo noen gjøre ei vill skrekkfilm om kokain ulvene, kokain elgen, kokain beveren, kokain ørnen, eller bare gå fullt ut med kokain nissen, kokainfluenseren osv.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Virker som Kokainbamsen har ført til at en rekke b-film selskaper kommer til å produsere et mindre hav av rip-offs den kommende tid, og foruten Cocaine Cougar, kan en nå snart glede seg til disse:

Bilde
Ligger visst også an til å komme ei remake av The Amityville Horror, men denne gang med ei festglad bamse med snøhvit nesetipp:
https://www.imdb.com/title/tt24018794/
Amityville Cocaine Bear er tittelen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Av alle filmer som absolutt ikke trengte en oppfølger, så er dette kanskje den mest spennende.

Nic Cage og Bill Skarsgård spiller våpenforhandlende far og sønn i Lord of War.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

Christopher Nolans nyeste film "Oppenheimer" kommer i sommer, nærmere bestemt 21. juli


Dette ser helt fantastisk ut!
Får Nolan sin første Oscar her?

For en rolleliste:
Cillian Murphy
Matt Damon
Emily Blunt
Robert Downey Jr.
Kenneth Brannagh
Florence Pugh
Gary Oldman
Rami Malek

Og i tillegg selveste Trond Fausa Aurvåg :)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Her er en som har gått fullstendig under radaren for min del men den ser helt fantastisk ut
The Creator

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.

trønderen

Legg inn av trønderen »

peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Spennende. Jeg likte den første filmen godt. Svak historie, men den brydde man seg ikke om uansett. Mange herlige actionscener, med en del kreativ filming.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Denne ser jeg faktisk litt frem til, og ja, forventet ikke for mye, men helt klart en av de bedre og mer intense actionfilmene på en god stund.
Var vel også ei Netflix produksjon, om jeg ikke husker feil?

Lurer på om den er å få tak i på Blu-ray/DVD, for kunne godt tenkt meg i samlingen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

trønderen skrev: man mai 29, 2023 12:16 am
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Spennende. Jeg likte den første filmen godt. Svak historie, men den brydde man seg ikke om uansett. Mange herlige actionscener, med en del kreativ filming.
Ja dette gleder jeg meg virkelig til.
Chris spiller faktisk rollen som dyster one-man-army temmelig bra, spent på å se hvordan dette slår ut.
Om man noen gang prøver seg på en oppvekning av Terminator igjen så har jeg ikke noe i mot å se han som en fremtidig Terminator.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Frank.N.Steen skrev: man mai 29, 2023 1:33 pm
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Denne ser jeg faktisk litt frem til, og ja, forventet ikke for mye, men helt klart en av de bedre og mer intense actionfilmene på en god stund.
Var vel også ei Netflix produksjon, om jeg ikke husker feil?

Lurer på om den er å få tak i på Blu-ray/DVD, for kunne godt tenkt meg i samlingen.
Stemmer, Netflix-produksjon noe som også var grunnen til at jeg forventet lite.
Der fikk jeg meg en overraskelse gitt og ting ble raskt lagt bort for å følge helt og holdent med på filmen fra start til slutt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

peraleks skrev: ons mai 31, 2023 1:51 pm
Ja dette gleder jeg meg virkelig til.
Chris spiller faktisk rollen som dyster one-man-army temmelig bra, spent på å se hvordan dette slår ut.
Om man noen gang prøver seg på en oppvekning av Terminator igjen så har jeg ikke noe i mot å se han som en fremtidig Terminator.
Det der skulle jeg faktisk likt å sett, for tror han har det i seg å levere ei lignende rolle som ofte ble litt småfleipa med at Arnold bare spilte "seg selv" men svært få (mulig minus Robert Patrick da) har vel noen gang kommet i nærheten av å være ei så gjennomført ond og kalkulerende filmskurk.
Og den godeste James Cameron er visst lysten (sies det) på å skrive eller medvirke i en ny Terminator film, der forhåpentligvis ikke vil gjenta tabben med å kjøre tung nostalgi og hyre inn Arnold for ente gang.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

peraleks skrev: ons mai 31, 2023 1:52 pm Stemmer, Netflix-produksjon noe som også var grunnen til at jeg forventet lite.
Der fikk jeg meg en overraskelse gitt og ting ble raskt lagt bort for å følge helt og holdent med på filmen fra start til slutt.
Kjenner meg greit igjen angående det å miste fokus eller interesse for Netflix egne produksjoner, men glad en hørte på broderen og han er jo også stor actionfan, så en sjeldent vellykket filmkveld med pizza og heftig underholdning, og der man ikke kasta bort tid med å sitte å se ned i mobilskjermer eller ta seg en lengre dopause.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Gleder meg til Spider-Man: Across the Spider-Verse på kino. Har premiere nå på fredag. Angrer på at jeg aldri så Into The Spider-Verse på kino.

Corvus

Legg inn av Corvus »

TerryMcDermott skrev: ons mai 17, 2023 6:47 pm --- Her er en som har gått fullstendig under radaren for min del men den ser helt fantastisk ut
The Creator
Kinofilm det her!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tvilsomt en film man vil løpe ned nærmeste kinosal for å se, men dem slapp nå ei ny trailer i natt, og tja, kan vel ikke være noe dårligere enn Michael Bay og Megan Fox produksjonene fra 2014 og 2016?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fikk nylig tips om denne tidlig 80-talls Death Wish klonen med Tom Skerritt kalt Fighting Back (1982), som visstnok aldri har blitt sluppet på DVD før, men Arrow Video utgir den i Blu-ray denne sommeren.
Liker derimot ikke det at dem har den oppført som Region A, det betyr vel at den kun funker for de som har Amerikanske/Canadiske spillere, og ikke resten av verden.

Litt rart, for jeg har alltid trodd Arrow var britiske og alle deres tidligere DVD og Blu-ray titler man har plukka opp kommer med sone 2/Region B (eller sonefrie) utgaver.

Denne har jeg virkelig lyst på, men ikke såpass at en må ut med ny spiller, kun for 1 film, som også kanskje ikke er all verden.
Bilde

Mulig det skjer noen forandringer de neste ukene, for slippdatoen er tidlig Juli, og nei, får vel bare vente å høre hva andre folk sier.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Enda ingen trailer ute, men denne posteren virker jo som en der setter standarden for det fjerde kapitlet i filmserien:
Bilde
Stallone helt til slutt, trolig mer ei kjapp cameo mens 50 Cent og Megan Fox er blant de som nevnes først, dette lukter det DTV kvalitet av, og nei, burde gitt seg etter film nummer 2.

Garcia, Kan det være Andy? Ingen tegn til Arnie eller Mickey Rourke, men sistnevnte var vel kun med i førstefilmen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, traileren er ute, men ser som fryktet ut, Sly er sikkert mer med i den enn i kommende film og kan ikke huske å se Andy Garcia en eneste gang, annet enn nevnt i navn, så det lover jo bra.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Joda, Andy er med i traileren, men nærmest gjemt bort og virker som et nytt team vil ta over for gamlegjengen, minus Statham.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frank.N.Steen skrev: tor jun 08, 2023 12:01 pm Joda, Andy er med i traileren, men nærmest gjemt bort og virker som et nytt team vil ta over for gamlegjengen, minus Statham.
Det var et enormt problem med treere imo, pluss nedskaleringen av vold :P

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: tor jun 08, 2023 12:17 pm Det var et enormt problem med treere imo, pluss nedskaleringen av vold :P
Ja, det var mye negativ grums i lang tid før 3ern ankom, både fra de involverte (Sly tror jeg var rimelig lei hele filmen) samt mange som hadde vært på test screenings i forkant å advarte fansen av de to første om at trøbbel lå i vente.

Likevel, alltids sett på Expendables filmene som ei der hadde større potensiale om de havna i de rette hender, da det var mye rykter en gang i tid om at Tarantino opprinnelig ønska å gjøre ei film med mange av 80 og 90-tallets store actionhelter, men synes nå at de to første i serien var meget underholdende og verdige action-retro hyllester. Men tredjefilmen rota det til og nå er jo Sly antageligvis der Brucern og Arnie var i de to første, mest som ei komisk cameo/sidekick, som sikkert popper opp helt i starten samme med Dolphern, og deretter kanskje helt mot slutten for å gi fra seg alfa-sjefsrollen til Statham, eller Megan Fox? sistnevnte ville ikke sjokka meg noe grann.

Synd de aldri greide å lokke Steven Seagal inn, men egoet hans og mulig stadig ondt blod med Sly og Van Damme gjorde vel det umulig.
Nicolas Cage eller Keanu Reeves hadde også vært typer som ville gitt denne serien et håpefullt løft, men nå virker det som det er over og ut for de eldste.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tror det er like greit for markedsføringen sin del av Seagal aldri var en del av serien, i hvert fall siden han åpent har støttet Russland i tillegg til alt annet drit som følger med han.

Må vel fort være verdens mest forhatte skuespiller i 2023.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

I følge Wikipedia har altså den kommende Expendables 4 eller Expend4bles et budsjett oppimot 100 millioner dollar, men etter å ha sett traileren kan en jo undre seg over hvor mye av de pengene som faktisk har blitt tatt i bruk, og hvor resten havna. Eller som en fra et kommentarfelt rundt den kommende "storfilmen" også lurte på:

I had some hopes about this one being decent at least, and wikipedia says this has 100 million dollars budget so I wonder where the fuck that money went because this somehow looks like high end production and dtv level filmed in Steven Seagal's backyard in Bulgaria crap, must be the cgi and trying to make a "blockbuster" for the Marvel audience with stupid jokes and cgi explosions.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

trønderen skrev: man mai 29, 2023 12:16 am
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Spennende. Jeg likte den første filmen godt. Svak historie, men den brydde man seg ikke om uansett. Mange herlige actionscener, med en del kreativ filming.
--- Kan vel trygt si at toern topper enern ift action ganske grundig. Herlig over the top underholdning.
Og nå kommer nr 3 også!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TerryMcDermott skrev: søn jun 18, 2023 11:30 pm
trønderen skrev: man mai 29, 2023 12:16 am
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 1:36 am Chris Hemsworth returnerer i Extraction 2.

Denne ser jeg virkelig frem til, eneren var noe jeg egentlig bare kom litt over men viste seg raskt å være blant de bedre actionfilmene jeg har sett siden den første John Wick kom ut.

Føler Chris virkelig har truffet en rolle som passer ham bra der, i tillegg er fyren en av få pdd. som faktisk genuint virkelig ser ut som en actionstjerne i form av fysikk. og ikke er ekstremt gammel. Et fint lite skifte etter Thor-filmene som har svingt han mer over i et komisk preg.
Spennende. Jeg likte den første filmen godt. Svak historie, men den brydde man seg ikke om uansett. Mange herlige actionscener, med en del kreativ filming.
--- Kan vel trygt si at toern topper enern ift action ganske grundig. Herlig over the top underholdning.
Og nå kommer nr 3 også!
Når Terry Crews kommer gående med en AA-12 i eneren. For et moment. Jeg frydet meg like mye som da jeg som barn så de 80-talls actionfilmene Expendables hyller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»