Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Stensness også tatt ut på landslaget til Australia. Gledelig

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: tir jun 06, 2023 1:23 pm Gunnarsson ute av landslagstroppen forstår jeg. Har ikke tatt steg. Får litt Bo Andersen vinner av Gunnarsson. Gode enkeltkamper men aldri i nærheten av å være blant de beste i ligaen. Skal Gunnarsson på landslaget så må han hebe spillet og utvikle seg. Markedsverdien synker vel godt nå.

Birkir fortsatt endel av landslaget til Island. Her blir han avskiltet pga alder. Kanskje vi bør gå litt i oss selv?

Spillere er på topp når de er 28-32. Løkberg er egentlig på topp i karrieren nå. Noen holder nivået videre som Birkir. Men klart Birkir blir tatt ut for drt han har gjort for landslaget fram til i høst. For han har ikke fått vise seg fram i Viking.

Må si at jeg er litt overrasket over at Birkir er i landslagstroppen.
Helt fint å ha han her i Viking Men enda ikke i nærheten av å være den han var for noen sesonger siden. Og blir heller ikke overrasket om han ikke finner seg en klubb i sommer som skal være så mye mer interessant enn Viking.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Iflg fantasysiden er Bjørshol ute med karantene de neste to seriekampene. Får han spille i morgen?

To tøffe og spennende kamper i Østfold venter. Blir det en liten kampleir for Viking?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Får vel ikke spille når det er mer enn 1 kamps karantene trodde jeg. 1 kamp så er det neste seriekamp han må stå over og kunne spilt i morgen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Wiggum skrev: tir jun 06, 2023 1:31 pm
Madlaveien skrev: man jun 05, 2023 12:11 pm Hva er det egentlig Jensen og Batty har bedret siden sist sesong?
Hyggelig å se at du i alle fall fant frem innloggingen din her igjen etter noen uker ute.
Ok, har diskutert en del her jeg...liker meg inne på hockeyforumet også 8-)

Tilbake til spørsmålet mitt...hva er det de har bedret? De har fått en stall som skal holde et høyere nivå enn det som vises nå. Allikevel så står vi nå og ser på et lag som går i oppløsning defensivt...tar feil valg i avgjørende deler av kampen...og virker ikke å høre på det som trenerne preker om.

Hva vet jeg, men er rimelig sikker på at de fleste ser at Jensen og Aarsheim er ferdige om ikke denne trenden snur.

Anbefaler dagens artikkel fra Iversen i RA. Spot on.

Nå går toget, kan være greit å være på perrongen i det minste.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 12:05 pm
Fotballidiot skrev: tir jun 06, 2023 10:51 am
Alt kan fortsatt skje, ingen tvil om det. I 2005 endte seriemesteren på 46 poeng. Vi er akkurat nå i rute til 47 poeng, så vi trenger egentlig ikke bli bedre for å ha sjanse på gullet!
I 2005 spilte man bare 26 kamper. Etter omleggingen til 30 kampers-serie ville ikke 47 poeng gitt medalje en eneste sesong. I 2015 ville man for eksempel blitt nummer 8 med 47 poeng.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jesman skrev: ons jun 07, 2023 9:50 am
Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 12:05 pm
Fotballidiot skrev: tir jun 06, 2023 10:51 am
Alt kan fortsatt skje, ingen tvil om det. I 2005 endte seriemesteren på 46 poeng. Vi er akkurat nå i rute til 47 poeng, så vi trenger egentlig ikke bli bedre for å ha sjanse på gullet!
I 2005 spilte man bare 26 kamper. Etter omleggingen til 30 kampers-serie ville ikke 47 poeng gitt medalje en eneste sesong. I 2015 ville man for eksempel blitt nummer 8 med 47 poeng.
Jeg er klar over det. Poenget var at statistikken kan brukes til hva som helst. Hvis jeg vil grave meg ned, så kan jeg fokusere på at vi fikk 35 poeng i fjor. I 2009 så rakk Fredrikstad ned med 34 poeng. I fjor hadde vi 20 poeng etter 9 spilte kamper, og da slo vi både Molde og Glimt. I år har vi tapt mot de samme lagene, og vi har bare 14 poeng etter 9 kamper. Så vi har en mye dårligere start i år enn i fjor, og fjoråret var forferdelig. Trenger man 35 poeng for å overleve i år?

Jeg er ikke så svart til sinns enda, men vi trenger poeng fremover om ikke årets sesong også skal være over før høsten starter. Det holder ikke med gode prestasjoner.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Den gode nyheten er at vi fortsatt er med i både NM og medaljekamp.

Det kan fortsatt løsne for Viking, men det bekymrer meg at trenerne fortsatt ikke har funnet en midtbanekonstellasjon som fungerer sammen. Det blir for veikt og altfor lite bevegelse nærmest uansett hvem de setter sammen. Jeg tror Løkberg kan være nøkkelen her, han har mange av de kvalitetene vi savner sterkt: gode/smarte løp, tilstedeværelse, løps- og duellkraft. Jeg tror også Solbakken må erstattes for at Viking skal ta det neste steget. Vi savner kraft på midtbanen, og da vil spillere som HNT heller ikke fungere.

Så synes jeg de har et godt poeng i Studio A nå. Hvor mange ganger skal Viking få stå etter en kamp og si at de må bli mer kyniske etc? Når skal de faktisk bli dette? Både mot Bodø og Molde blir vi straffet knallhardt for blåøyd naivitet. Hvorfor skjer det på nytt mot Molde når det akkurat har skjedd mot Bodø?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Står I RA at bjørshol er klar i dag pga lengden på karantene ikke var klar enda.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

leedsforalltid skrev: ons jun 07, 2023 1:24 pm Står I RA at bjørshol er klar i dag pga lengden på karantene ikke var klar enda.
Det blir to kamper.

Direkte rødt for farlig spill, men ikke noe ondsinnet. Haugen måtte forøvrig sy tre sting i halsen etter kampen

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

2 kamper ja. Det sier Viking også, men svaret var ikke klart i går , så derfor kunne han brukes i dag stod det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Han skåre ikkje mål, han skåre ikkje måååål, Veton Berisha, han skåre ikkje mål Har helste fått denne på hjernen. Får prøve å trøste oss med det med kan når poengene utebler.

Huske ikke hele sagaen selv rundt Berisha. Men hørtes troverdig ut når Stig Nilsen fortalde på podcasten i går at det starta under oppkjøringen for to sesonger siden. At han ble forespeilet en lønn på fire dobbelt av Viking. Fra to til åtte millioner der oppe. At dette sette griller i hodet på Berisha.
Er vel umulig å hindre. Men bare det er vel helt ulovlig av klubber å gjøre. Å kontakte spillerne selv på måten?

Men litt av noen lønninger der oppe. Er 100 % avhengig av store salg hvert år ( som de har hatt i det siste) eller inntekter av E-cupen. Eller evt Røkke da.

Nilsen er heller ikke i tvil at Hammarby bare var en liten brikke her. Men hadde han gjort suksess der ville det nok ikke vært så enkelt for Molde å fått tak i han.
Men uansett ganske lik historien om Vellicka. Som Hearts (tror jeg det var) ikke ville selge til Rangers. Da ble det ett opphold i Viking ett halvt års tid.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: ons jun 07, 2023 4:42 pm Han skåre ikkje mål, han skåre ikkje måååål, Veton Berisha, han skåre ikkje mål Har helste fått denne på hjernen. Får prøve å trøste oss med det med kan når poengene utebler.

Huske ikke hele sagaen selv rundt Berisha. Men hørtes troverdig ut når Stig Nilsen fortalde på podcasten i går at det starta under oppkjøringen for to sesonger siden. At han ble forespeilet en lønn på fire dobbelt av Viking. Fra to til åtte millioner der oppe. At dette sette griller i hodet på Berisha.
Er vel umulig å hindre. Men bare det er vel helt ulovlig av klubber å gjøre. Å kontakte spillerne selv på måten?

Men litt av noen lønninger der oppe. Er 100 % avhengig av store salg hvert år ( som de har hatt i det siste) eller inntekter av E-cupen. Eller evt Røkke da.

Nilsen er heller ikke i tvil at Hammarby bare var en liten brikke her. Men hadde han gjort suksess der ville det nok ikke vært så enkelt for Molde å fått tak i han.
Men uansett ganske lik historien om Vellicka. Som Hearts (tror jeg det var) ikke ville selge til Rangers. Da ble det ett opphold i Viking ett halvt års tid.
Er som Velicka dette ja.
Hammarby tjener gode penger og Molde får det som de vil.
Veton ler hele veien til banken
Men Veton kan aldri gå med hodet hevet her i Rogaland igjen. Det er også en pris å betale.
Jeg er ikke i nærheten av like "sint" på Veton som det Felt O er. Jeg forstår det økonomiske aspektet. Men det går an å reise videre med stil. Veton og Adrian Pereira virker rett og slett stokk dumme. De heller bensin på bålet hele tiden. Da blir ikke ting bedre med tiden, da blir det verre.

Man svelger endel kameler etterhvert og ønsker spillere som de Lanlay tilbake til klubben. Men akkurat Veton og Adrian Pereira har jeg ikke lyst å se i den fine mørkeblå drakten igjen. De er 2 spillere som for øyeblikket er umulig å like.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

Nevi skrev: ons jun 07, 2023 4:42 pm Han skåre ikkje mål, han skåre ikkje måååål, Veton Berisha, han skåre ikkje mål Har helste fått denne på hjernen. Får prøve å trøste oss med det med kan når poengene utebler.

Huske ikke hele sagaen selv rundt Berisha. Men hørtes troverdig ut når Stig Nilsen fortalde på podcasten i går at det starta under oppkjøringen for to sesonger siden. At han ble forespeilet en lønn på fire dobbelt av Viking. Fra to til åtte millioner der oppe. At dette sette griller i hodet på Berisha.
Er vel umulig å hindre. Men bare det er vel helt ulovlig av klubber å gjøre. Å kontakte spillerne selv på måten?

Men litt av noen lønninger der oppe. Er 100 % avhengig av store salg hvert år ( som de har hatt i det siste) eller inntekter av E-cupen. Eller evt Røkke da.

Nilsen er heller ikke i tvil at Hammarby bare var en liten brikke her. Men hadde han gjort suksess der ville det nok ikke vært så enkelt for Molde å fått tak i han.
Men uansett ganske lik historien om Vellicka. Som Hearts (tror jeg det var) ikke ville selge til Rangers. Da ble det ett opphold i Viking ett halvt års tid.
Skal vel ikke være lov med forhandlinger med spillere i andre lag før 6 måneder før kontraktsslutt (ikke umulig at jeg tar feil der), men med tanke på hvilken agent Berisha har, er det vel ingen bombe om reglene ikke er så viktige der.

Molde har utvilsomt hatt noen gode salg de siste årene, men hjelpen fra Røkke er utvilsomt viktig. Mener jeg har lest at han "bare" gir dem 10 mill kontant årlig, men de betaler vel ingenting for stadion eller treningsanlegg, og takket være prosjekt tilhørighet får de ikke bare kunstig høye sesongkortsalg, men har i tillegg ingen behov for markedsavdeling. Enkelte moldensere liker å vise til relativt lavt budsjett, men hjelper jo når nesten alt kan gå direkte til det sportslige.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nevi skrev: ons jun 07, 2023 4:42 pm Han skåre ikkje mål, han skåre ikkje måååål, Veton Berisha, han skåre ikkje mål Har helste fått denne på hjernen. Får prøve å trøste oss med det med kan når poengene utebler.

Huske ikke hele sagaen selv rundt Berisha. Men hørtes troverdig ut når Stig Nilsen fortalde på podcasten i går at det starta under oppkjøringen for to sesonger siden. At han ble forespeilet en lønn på fire dobbelt av Viking. Fra to til åtte millioner der oppe. At dette sette griller i hodet på Berisha.
Er vel umulig å hindre. Men bare det er vel helt ulovlig av klubber å gjøre. Å kontakte spillerne selv på måten?

Men litt av noen lønninger der oppe. Er 100 % avhengig av store salg hvert år ( som de har hatt i det siste) eller inntekter av E-cupen. Eller evt Røkke da.

Nilsen er heller ikke i tvil at Hammarby bare var en liten brikke her. Men hadde han gjort suksess der ville det nok ikke vært så enkelt for Molde å fått tak i han.
Men uansett ganske lik historien om Vellicka. Som Hearts (tror jeg det var) ikke ville selge til Rangers. Da ble det ett opphold i Viking ett halvt års tid.
Trenger ikke store salg hvert år. Med de pengene klubben har fra Europa og tidligere spillersalg kan vi lønne spillere godt i et tiår. Røkke har latt sjekkheftet ligge i lomma siden 2014.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Er som Velicka dette ja.
Hammarby tjener gode penger og Molde får det som de vil.
Veton ler hele veien til banken
Men Veton kan aldri gå med hodet hevet her i Rogaland igjen. Det er også en pris å betale.
Jeg er ikke i nærheten av like "sint" på Veton som det Felt O er. Jeg forstår det økonomiske aspektet. Men det går an å reise videre med stil. Veton og Adrian Pereira virker rett og slett stokk dumme. De heller bensin på bålet hele tiden. Da blir ikke ting bedre med tiden, da blir det verre.

Man svelger endel kameler etterhvert og ønsker spillere som de Lanlay tilbake til klubben. Men akkurat Veton og Adrian Pereira har jeg ikke lyst å se i den fine mørkeblå drakten igjen. De er 2 spillere som for øyeblikket er umulig å like.
Jeg tviler rett og slett på det var avtalt med Hammarby. At det muligens var planen til Veton og Solbakken er en annen ting.

Når differansen i salgssum ble så stor tviler jeg på avtalt spill. Tror ikke Viking hadde vært like standhaftige om det kom ett bud fra Molde på 37 mill, mens Hammarby bydde 18?

Jeg ville i motsetning til mange ikke hatt problemer med Pereira tilbake. Eneste jeg er usikker på om han et god nok ift kostnad.

Pereira ble solgt fra Viking første gang og ikke bosman som Veton. Han hadde ingen mulighet til å gå tilbake til Viking da de ikke hadde råd. Han hadde også kjærest i Trondheim. Forsto han heller ikke var avvisende til en retur når Viking sjekkrt muligheten, men RBK krevde alt for mye. At han fyrer litt synes jeg er helt greit.

Veton har jeg derimot fått så langt i halsen at jeg hadde sagt opp sesongkortet (Viking +) om han kom. Synes hele fyren er ufordragelig

Nevi

Legg inn av Nevi »

Lagerleif skrev: ons jun 07, 2023 5:57 pm
Nevi skrev: ons jun 07, 2023 4:42 pm Han skåre ikkje mål, han skåre ikkje måååål, Veton Berisha, han skåre ikkje mål Har helste fått denne på hjernen. Får prøve å trøste oss med det med kan når poengene utebler.

Huske ikke hele sagaen selv rundt Berisha. Men hørtes troverdig ut når Stig Nilsen fortalde på podcasten i går at det starta under oppkjøringen for to sesonger siden. At han ble forespeilet en lønn på fire dobbelt av Viking. Fra to til åtte millioner der oppe. At dette sette griller i hodet på Berisha.
Er vel umulig å hindre. Men bare det er vel helt ulovlig av klubber å gjøre. Å kontakte spillerne selv på måten?

Men litt av noen lønninger der oppe. Er 100 % avhengig av store salg hvert år ( som de har hatt i det siste) eller inntekter av E-cupen. Eller evt Røkke da.

Nilsen er heller ikke i tvil at Hammarby bare var en liten brikke her. Men hadde han gjort suksess der ville det nok ikke vært så enkelt for Molde å fått tak i han.
Men uansett ganske lik historien om Vellicka. Som Hearts (tror jeg det var) ikke ville selge til Rangers. Da ble det ett opphold i Viking ett halvt års tid.
Skal vel ikke være lov med forhandlinger med spillere i andre lag før 6 måneder før kontraktsslutt (ikke umulig at jeg tar feil der), men med tanke på hvilken agent Berisha har, er det vel ingen bombe om reglene ikke er så viktige der.

Molde har utvilsomt hatt noen gode salg de siste årene, men hjelpen fra Røkke er utvilsomt viktig. Mener jeg har lest at han "bare" gir dem 10 mill kontant årlig, men de betaler vel ingenting for stadion eller treningsanlegg, og takket være prosjekt tilhørighet får de ikke bare kunstig høye sesongkortsalg, men har i tillegg ingen behov for markedsavdeling. Enkelte moldensere liker å vise til relativt lavt budsjett, men hjelper jo når nesten alt kan gå direkte til det sportslige.
Er ikke lov å gå i forhandlinger. Skal heller ikke være lov med en dialog med spilleren, uten samtykke fra klubb. Men mye er nok lovlig med agent Solbakken. Er vel heller ikke så vanskelig å omgå denne regelen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bjørshol spiller i kveld. Diop inn for Stensness. Østbø er inne.

Ellers hadde jeg forventet D'Agostino inne igjen. Men han er på benk. Austbø inn for Tripic.
Midtbanen er Birkir - Solbakken - Løkberg.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Hva galt har Daggen gjort?

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Spennende med Austbø!

AllElite

Legg inn av AllElite »

Herregud for et ræva forsvarsspill...

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: ons jun 07, 2023 8:16 pm Herregud for et ræva forsvarsspill...
Vært et problem i hele år at forsvarerne våre ikke er orientert. Han står kliss alene, og det gjør Brekalo også.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 8:17 pm
AllElite skrev: ons jun 07, 2023 8:16 pm Herregud for et ræva forsvarsspill...
Vært et problem i hele år at forsvarerne våre ikke er orientert. Han står kliss alene, og det gjør Brekalo også.
Slet med det samme i fjor og har fortsatt ikke klart å ta tak i det. Det er svakt av trenerne. Uorienterte og klarer ikke telle opp. Pattynama står med 2 stk.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Veldig fortjent. Viking ser ikke bra ut.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvorfor er Stensness benka?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 8:21 pm Hvorfor er Stensness benka?
Spilte jo akkurat kamp på søndag, så kan være derfor. Men har spilt så dårlig id et siste at han har godt av en pause likevel. Godt mulig Diop kan spille seg inn på laget nå.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 8:21 pm Hvorfor er Stensness benka?
Han var jo en stor grunn for tapet. Han er litt for nonchalant og skaper sjanser for de andre lagene

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Sirupfotball. Ingen bredde i spillet. Trege spillvendinger.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Begynner å ligne på fjoråret dette. Sirup fremover, henger ikke sammen og enorme hull i forsvar.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Men jeg forstår ikke - hva er grunnen til at de vender spillet så sakte? Tror de at det går fort, eller tenker de at det ikke er viktig? Det er jo så jævlig å se på. Ser de det ikke selv? Hvorfor får dette fortsette?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»