Flybilletter til Asia

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Flybilletter til Asia

Legg inn av lok1 »

Tenkte meg en tur til Thailand i november. Noen som har tips om når det er best å bestille med tanke på pris? Kjøres det tilbud dit? Er veldig fleksibel på datoer, men vet ikke om det er lurt å vente så mye lengre med å bestille?

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

lok1 skrev: tir apr 25, 2023 4:18 pm Tenkte meg en tur til Thailand i november. Noen som har tips om når det er best å bestille med tanke på pris? Kjøres det tilbud dit?
I dagens digitale tidsalder så har det vel ingen hensikt å kjøre eventuelle tilbud helt bort dit. Slikt er tilgjengelig på internett og over telefon.
Bare tenk, spesielt i disse tider hvor drivstoffprisene er så høye, hvor mye det ville kostet å kjøre herfra til Thailand bare for å ta med tilbud. Og da tar jeg ikke engang med hvor lang tid det ville tatt, eller andre utgifter som hadde blitt knyttet til dette. For eksempel måtte man vel også ha kjørt hele veien tilbake også.

Hvis man skal ha noen tilbud å tilby, kan man lett markedsføre dette direkte til kunde med metodene nevnt ovenfor. Jeg er overrasket over at du ikke har fått det med deg.

fargerik

Legg inn av fargerik »

lok1 skrev: tir apr 25, 2023 4:18 pm Tenkte meg en tur til Thailand i november. Noen som har tips om når det er best å bestille med tanke på pris? Kjøres det tilbud dit? Er veldig fleksibel på datoer, men vet ikke om det er lurt å vente så mye lengre med å bestille?
Har tanker om å reise i september, men ser at det i hvertfall ikke er spesielt billig å bestille nå.
Tror dog heller ikke prisene vil bli spesielt lavere når det nærmer seg, heller ikke spesielt høyere.
Men husk at november er tiden hvor regntiden normalt er mer eller mindre ferdig og temperaturene kan være levelige etter den varme tiden, så det nærmer seg jo en ny turistsesong.
Det spørs jo også hvor du skal og om du skal bestille hotell før du reiser.
Kona og jeg kjøper bare flybillettene og ordner resten selv.
Vi kommer til å vente. Og vi har allerede satt til side mer enn nok penger til billetter med dagens priser.
Et tips er å sjekke hvor mange timer reisen tar med mellomlandinger. Noen av de billigste alternativene kan ha hinsides lang transit på en eller annen flyplass eller to.
Jeg tror vi kommer til å bruke Thai Airways. Fine tider for avreise og ankomst begge veier, og kort mellomlanding i Kastrup eller Arlanda. Ikke de billigste, men bedre enn de billigste summa summarium.
Når du søker, kommer det ofte opp med rød skrift: KUN 4 billetter igjen. Det tror jeg ikke noe på.

Ambient

Legg inn av Ambient »

Skal til Asia i sommer. Prisene når bestilte nå i forhold til før jul var opp 75%.
Så om det lønner seg å vente er veldig avhengig av kronekurs og oljepris ganske enkelt.
Hvis krona styrker seg igjen i løpet av sommeren så kan det kanskje lønne seg å vente.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ambient skrev: lør apr 29, 2023 3:55 pm Skal til Asia i sommer. Prisene når bestilte nå i forhold til før jul var opp 75%.
Så om det lønner seg å vente er veldig avhengig av kronekurs og oljepris ganske enkelt.
Hvis krona styrker seg igjen i løpet av sommeren så kan det kanskje lønne seg å vente.
De som er godt betalt for å være eksperter og spå om fremtiden tror og antar at krona er varig svekket i lang tid.
Og hvem vet....innen slutten av året kan det jo ha blitt enda mer krig. Hvem vet.....det er så mye sykt som skjer.
Wagner varsler at de skal trekke seg ut av Ukraina, men det er kanskje for å involvere seg mer i Afrika. Wagner er jo allerede inne i den nye krigen der, som våpenleverandør og storkunde for gull fra opprørshæren.
Gazprom bygger opp en tredje russisk hær, som er på vei inn i Ukraina for å erstatte Wagner.
Sudan er et stort land, og dersom den krigen utarter seg videre vil sikkert flyreisene bli enda dyrere.
Verden er syk.
Sist redigert av fargerik den lør apr 29, 2023 6:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: lør apr 29, 2023 3:46 pm Når du søker, kommer det ofte opp med rød skrift: KUN 4 billetter igjen. Det tror jeg ikke noe på.
Med det menes 4 billetter i til akkurat den prisen, selve avgangen kan godt være halvfull fremdeles

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: lør apr 29, 2023 6:12 pm
fargerik skrev: lør apr 29, 2023 3:46 pm Når du søker, kommer det ofte opp med rød skrift: KUN 4 billetter igjen. Det tror jeg ikke noe på.
Med det menes 4 billetter i til akkurat den prisen, selve avgangen kan godt være halvfull fremdeles
Det er helt riktig. Til den prisen. Bra du presiserte det.
Om et halvt år er prisen enten den samme, høyere eller lavere ;-)

Ambient

Legg inn av Ambient »

fargerik skrev: lør apr 29, 2023 6:10 pm
Ambient skrev: lør apr 29, 2023 3:55 pm Skal til Asia i sommer. Prisene når bestilte nå i forhold til før jul var opp 75%.
Så om det lønner seg å vente er veldig avhengig av kronekurs og oljepris ganske enkelt.
Hvis krona styrker seg igjen i løpet av sommeren så kan det kanskje lønne seg å vente.
De som er godt betalt for å være eksperter og spå om fremtiden tror og antar at krona er varig svekket i lang tid.
Og hvem vet....innen slutten av året kan det jo ha blitt enda mer krig. Hvem vet.....det er så mye sykt som skjer.
Wagner varsler at de skal trekke seg ut av Ukraina, men det er kanskje for å involvere seg mer i Afrika. Wagner er jo allerede inne i den nye krigen der, som våpenleverandør og storkunde for gull fra opprørshæren.
Gazprom bygger opp en tredje russisk hær, som er på vei inn i Ukraina for å erstatte Wagner.
Sudan er et stort land, og dersom den krigen utarter seg videre vil sikkert flyreisene bli enda dyrere.
Verden er syk.
Men det er vel de samme ekspertene som trodde at krona skulle styrke seg mye i år.
Så ikke sikker på at jeg stoler på de :)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ambient skrev: lør apr 29, 2023 8:34 pm
fargerik skrev: lør apr 29, 2023 6:10 pm
Ambient skrev: lør apr 29, 2023 3:55 pm Skal til Asia i sommer. Prisene når bestilte nå i forhold til før jul var opp 75%.
Så om det lønner seg å vente er veldig avhengig av kronekurs og oljepris ganske enkelt.
Hvis krona styrker seg igjen i løpet av sommeren så kan det kanskje lønne seg å vente.
De som er godt betalt for å være eksperter og spå om fremtiden tror og antar at krona er varig svekket i lang tid.
Og hvem vet....innen slutten av året kan det jo ha blitt enda mer krig. Hvem vet.....det er så mye sykt som skjer.
Wagner varsler at de skal trekke seg ut av Ukraina, men det er kanskje for å involvere seg mer i Afrika. Wagner er jo allerede inne i den nye krigen der, som våpenleverandør og storkunde for gull fra opprørshæren.
Gazprom bygger opp en tredje russisk hær, som er på vei inn i Ukraina for å erstatte Wagner.
Sudan er et stort land, og dersom den krigen utarter seg videre vil sikkert flyreisene bli enda dyrere.
Verden er syk.
Men det er vel de samme ekspertene som trodde at krona skulle styrke seg mye i år.
Så ikke sikker på at jeg stoler på de :)
Noen spår det ene, andre spår det motsatte, hva skal man tro?
Jeg stoler heller ikke på disse ekspertene.

Someone

Legg inn av Someone »

Norse kommer forresten til å fly 2 ganger per uke Oslo-Bangkok til vinteren

Og også SAS kommer tilbake med København-Bangkok som en vinterrute

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: ons mai 03, 2023 9:10 am Norse kommer forresten til å fly 2 ganger per uke Oslo-Bangkok til vinteren

Og også SAS kommer tilbake med København-Bangkok som en vinterrute
Norse? Har du link?
SAS samarbeider vel med Thai Airways på ruten med mellomlanding i Køben?
Jeg har kikket på tur med Thai i høst, og de bruker SAS til Køben-mellomlandingen og Thai videre.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: ons mai 03, 2023 9:13 am
Someone skrev: ons mai 03, 2023 9:10 am Norse kommer forresten til å fly 2 ganger per uke Oslo-Bangkok til vinteren

Og også SAS kommer tilbake med København-Bangkok som en vinterrute
Norse? Har du link?
SAS samarbeider vel med Thai Airways på ruten med mellomlanding i Køben?
Jeg har kikket på tur med Thai i høst, og de bruker SAS til Køben-mellomlandingen og Thai videre.
SAS begynner selv å fly København-Bangkok, 3x i uken fra slutten av oktober. Og 2 november starter Norse Oslo-Bangkok. Det ligger billetter ute for salg på hjemmesidene deres

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Deilig at SAS og Norse startet å lese fridiskusjon akkurat når jeg la ut denne tråden da.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: ons mai 03, 2023 2:47 pm
fargerik skrev: ons mai 03, 2023 9:13 am
Someone skrev: ons mai 03, 2023 9:10 am Norse kommer forresten til å fly 2 ganger per uke Oslo-Bangkok til vinteren

Og også SAS kommer tilbake med København-Bangkok som en vinterrute
Norse? Har du link?
SAS samarbeider vel med Thai Airways på ruten med mellomlanding i Køben?
Jeg har kikket på tur med Thai i høst, og de bruker SAS til Køben-mellomlandingen og Thai videre.
SAS begynner selv å fly København-Bangkok, 3x i uken fra slutten av oktober. Og 2 november starter Norse Oslo-Bangkok. Det ligger billetter ute for salg på hjemmesidene deres
Så fint! Dette skal jeg følge med på. Planen er å reise i september, da. Men vi kan absolutt vente litt for å kunne reise direkte. Supert!!!!

fargerik

Legg inn av fargerik »

fargerik skrev: ons mai 03, 2023 3:36 pm
Someone skrev: ons mai 03, 2023 2:47 pm
fargerik skrev: ons mai 03, 2023 9:13 am
Norse? Har du link?
SAS samarbeider vel med Thai Airways på ruten med mellomlanding i Køben?
Jeg har kikket på tur med Thai i høst, og de bruker SAS til Køben-mellomlandingen og Thai videre.
SAS begynner selv å fly København-Bangkok, 3x i uken fra slutten av oktober. Og 2 november starter Norse Oslo-Bangkok. Det ligger billetter ute for salg på hjemmesidene deres
Så fint! Dette skal jeg følge med på. Planen er å reise i september, da. Men vi kan absolutt vente litt for å kunne reise direkte. Supert!!!!
Jeg kikket på hjemmesiden til Norse, og fant billetter i november. Litt over 7000 kroner t/r pr. person.
Det ser ut til at de kun har økonomiklasse?
Får ikke opp noen alternativer.
Jeg har satt til side 100 000 til businessclass for to personer.

Someone

Legg inn av Someone »

Norse har øknomi og premium økonomi. Er samme setene (og fly) som jo Norwegian fløy med. De har bare byttet logo

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: tor mai 04, 2023 9:28 am Norse har øknomi og premium økonomi. Er samme setene (og fly) som jo Norwegian fløy med. De har bare byttet logo
Har aldri brukt Norwegian, og vet ikke forskjellen på økonomi og premium økonomi.
Dog vet jeg forskjellen mellom økonomi og business ;-)
Spesielt prisforskjellen, som har blitt så stor.
For noen år siden betalte jeg 70 000 T/R for to personer til New Zealand. Nå er prisen mer for halve reiselengden.
Den gangen var det direktefly Oslo-Bangkok og direkte Bangkok-Auckland. Thai Airways.
Those were the days.....

fargerik

Legg inn av fargerik »

fargerik skrev: tor mai 04, 2023 9:31 am
Someone skrev: tor mai 04, 2023 9:28 am Norse har øknomi og premium økonomi. Er samme setene (og fly) som jo Norwegian fløy med. De har bare byttet logo
Har aldri brukt Norwegian, og vet ikke forskjellen på økonomi og premium økonomi.
Dog vet jeg forskjellen mellom økonomi og business ;-)
Spesielt prisforskjellen, som har blitt så stor.
For noen år siden betalte jeg 70 000 T/R for to personer til New Zealand. Nå er prisen mer for halve reiselengden.
Den gangen var det direktefly Oslo-Bangkok og direkte Bangkok-Auckland. Thai Airways.
Those were the days.....
Jeg har snust litt mer på dette nå, og fått et inntrykk av hva forskjellen er.
Premium har en setekonfigurasjon hvor man kan sitte to sammen dersom to reiser. Jeg hater treseterskonfigurasjonen, siden det alltid er en plagsom karakter i det tredje setet. Det er et pluss!
Litt bedre beinplass er bra. Men man kan ikke legge ned setet og sove i en seng. Personlig liker jeg å sove meg gjennom turen.
Bitte litt mat er inkludert, men ikke alt. En drikke eller to, deretter opp med kortet.
Ikke tilgang til lounger. Men det er jo ikke nødvendig heller dersom reisen går fra Oslo til Bangkok.
Jeg tittet bare litt kjapt på det, men syns tiden de planlegger for avreise og ankomst begge veier er innafor.
Testerne som har lagt ut Norse-bedømmelser på Youtube syns de har litt sjabert utvalg av underholdning for de som vil se filmer.
Men for all del.....det er jo mye penger spart her, så Norse er absolutt inne som et alternativ.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Da ble det Emirates Oslo-Bangkok T/R i juli. 16 000 pr. person på økonomiklasse. 3 timer transit. Kjøpt og betalt.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

fargerik skrev: ons jun 07, 2023 6:05 pm Da ble det Emirates Oslo-Bangkok T/R i juli. 16 000 pr. person på økonomiklasse. 3 timer transit. Kjøpt og betalt.
God tur og god reise!
(Jeg passer arbeidet i Norge i sommer.)

fargerik

Legg inn av fargerik »

rosmebraad skrev: ons jun 07, 2023 6:09 pm
fargerik skrev: ons jun 07, 2023 6:05 pm Da ble det Emirates Oslo-Bangkok T/R i juli. 16 000 pr. person på økonomiklasse. 3 timer transit. Kjøpt og betalt.
God tur og god reise!
(Jeg passer arbeidet i Norge i sommer.)
Jeg blir hjemme, jeg. Kona reiser sammen med en venninde som også skal besøke familie og venner og må ordne noe business. Jeg mistenker også at det kan bli varmere der enn det jeg trives med.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Salg på Norse nå. Bestilte meg tr Bangkok til 5900 på eco light.

fargerik

Legg inn av fargerik »

lok1 skrev: søn jun 18, 2023 3:45 pm Salg på Norse nå. Bestilte meg tr Bangkok til 5900 på eco light.
Ikke verst! Fra november er det jo også regntid på hell. Er du heldig, kan det bli mindre varmt og ganske tørt på grunn av El Nino. Dersom du drar såpass tidlig og ikke senere på vinteren. (Har lest litt om hva meteorologer og klimaforskere i Thailand sier).
Det er muligens også før den årlige bråtabrenningen og skogbrannene som forpester lufta......

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

fargerik skrev: søn jun 18, 2023 3:48 pm
lok1 skrev: søn jun 18, 2023 3:45 pm Salg på Norse nå. Bestilte meg tr Bangkok til 5900 på eco light.
Ikke verst! Fra november er det jo også regntid på hell. Er du heldig, kan det bli mindre varmt og ganske tørt på grunn av El Nino. Dersom du drar såpass tidlig og ikke senere på vinteren. (Har lest litt om hva meteorologer og klimaforskere i Thailand sier).
Det er muligens også før den årlige bråtabrenningen og skogbrannene som forpester lufta......
Skal til Vietnam først, så der er det ikke like mye regntid.
Men er spent på Norse. Forventer vel egentlig at det blir bot for oversized håndbaggasje på oss. Så får det heller være når billetten kostet under 6000, mot 8700 med Qatar som var nest billigste.

fargerik

Legg inn av fargerik »

lok1 skrev: søn jun 18, 2023 5:55 pm
fargerik skrev: søn jun 18, 2023 3:48 pm
lok1 skrev: søn jun 18, 2023 3:45 pm Salg på Norse nå. Bestilte meg tr Bangkok til 5900 på eco light.
Ikke verst! Fra november er det jo også regntid på hell. Er du heldig, kan det bli mindre varmt og ganske tørt på grunn av El Nino. Dersom du drar såpass tidlig og ikke senere på vinteren. (Har lest litt om hva meteorologer og klimaforskere i Thailand sier).
Det er muligens også før den årlige bråtabrenningen og skogbrannene som forpester lufta......
Skal til Vietnam først, så der er det ikke like mye regntid.
Men er spent på Norse. Forventer vel egentlig at det blir bot for oversized håndbaggasje på oss. Så får det heller være når billetten kostet under 6000, mot 8700 med Qatar som var nest billigste.
Hvor mye mer eller større bagasje skal dere ta med enn det de sier dere kan ta med, a?
Kona har billett med Emirates, og der er det 30 kg. bagasje. Usikker på om det inkluderer dameveska som skal inn i flyet. Billetten (økonomiklasse) kostet småfriske 16 000 kroner ( ! )
Hvor mye bagasje står det på billetten at du kan ta med på Norse?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

fargerik skrev: søn jun 18, 2023 6:40 pm
lok1 skrev: søn jun 18, 2023 5:55 pm
fargerik skrev: søn jun 18, 2023 3:48 pm

Ikke verst! Fra november er det jo også regntid på hell. Er du heldig, kan det bli mindre varmt og ganske tørt på grunn av El Nino. Dersom du drar såpass tidlig og ikke senere på vinteren. (Har lest litt om hva meteorologer og klimaforskere i Thailand sier).
Det er muligens også før den årlige bråtabrenningen og skogbrannene som forpester lufta......
Skal til Vietnam først, så der er det ikke like mye regntid.
Men er spent på Norse. Forventer vel egentlig at det blir bot for oversized håndbaggasje på oss. Så får det heller være når billetten kostet under 6000, mot 8700 med Qatar som var nest billigste.
Hvor mye mer eller større bagasje skal dere ta med enn det de sier dere kan ta med, a?
Kona har billett med Emirates, og der er det 30 kg. bagasje. Usikker på om det inkluderer dameveska som skal inn i flyet. Billetten (økonomiklasse) kostet småfriske 16 000 kroner ( ! )
Hvor mye bagasje står det på billetten at du kan ta med på Norse?
Vi skal bare ha med en bag, og ikke sjekke inn. Eco Light er veldig light hos Norse.. Men lurer på å kjøpe håndbaggasje i tillegg eller om det er verdt å ta sjansen på at de ikke sjekker.

fargerik

Legg inn av fargerik »

lok1 skrev: søn jun 18, 2023 6:49 pm
fargerik skrev: søn jun 18, 2023 6:40 pm
lok1 skrev: søn jun 18, 2023 5:55 pm
Skal til Vietnam først, så der er det ikke like mye regntid.
Men er spent på Norse. Forventer vel egentlig at det blir bot for oversized håndbaggasje på oss. Så får det heller være når billetten kostet under 6000, mot 8700 med Qatar som var nest billigste.
Hvor mye mer eller større bagasje skal dere ta med enn det de sier dere kan ta med, a?
Kona har billett med Emirates, og der er det 30 kg. bagasje. Usikker på om det inkluderer dameveska som skal inn i flyet. Billetten (økonomiklasse) kostet småfriske 16 000 kroner ( ! )
Hvor mye bagasje står det på billetten at du kan ta med på Norse?
Vi skal bare ha med en bag, og ikke sjekke inn. Eco Light er veldig light hos Norse.. Men lurer på å kjøpe håndbaggasje i tillegg eller om det er verdt å ta sjansen på at de ikke sjekker.
Jeg har sansen for å reise lett. Man trenger ikke ha med seg noe annet enn tannbørste, egentlig. Finner jo alt man trenger der. Må ha plass til vintertøyet da, dersom dere reiser slik at dere kommer hjem til vinter ;-)
Tøfft å komme hjem i januar i sandaler og shorts.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»