Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av JauKaninen »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 12:36 am Fasit Molde leverer.

Svært gode analyser og de har selvsagt rett i det de sier om Hestad og en eventuell retur og stort sett alt annet de sier.

Forøvrig er jeg helt enig med Sindre Berg Rødal når det kommer til bagett. Fint brød, salat, agurk, karbis og dressing. Snadder.

Grov baguette er for meg som å bestille en trippel cheeseburger med ekstra stor fries og så be om lettbrus til.
Hva om man liker lettbrus bedre da? Vanlig brus får jeg halsbrann av 8-) :lol:

Hmm

Legg inn av Hmm »

JauKaninen skrev: ons jun 07, 2023 12:30 pm
HarryH skrev: tir jun 06, 2023 6:48 pm Jeg tror det er lett å undervurdere betydningen av Karlstrøms evner med ballen i beina.
Han eksperten på TV2, Yaw Amankwah, som spilte for Stabæk før sa at det var "helt jævlig" å forholde seg til Karlstrøm på motstanderlaget. Fordi han traff hvor enn på banen han ville.

Finner dog ikke igjen artikkelen.
Karlstrøm kan bidra med assist og hockeyassist med sine gode oppspill, og det kan gjøre at motstanderen må ta hensyn til det.
Men med slik form han er i nå, der han knapt nok tar en ball, så veier ikke det opp.

Moe og Misund er tålmodige karer, men jeg tror O.Petersen står fast i løpe av sommeren hvis Karlstrøm ikke øker redningsprosenten. Evt. så blir det ny keeper i sommervinduet.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Nyland klubbløs. Bare å hente han først som sist. Norges beste keeper.

Vil vi inn i Champions League må det tas noen tøffe valg fremover.

lund

Legg inn av lund »

Å være en god keeper handler om mye mer enn bare å være god med beina. Men det er selvsagt ikke noe fasitsvar på dette. Ta 2018-sesongen. Da hadde vi Radlinger i mål. Tror ikke jeg tar munnen for full om jeg sier at det er den keeperen som har vært best med ballen i beina så lenge jeg har fulgt norsk fotball. På resten av de relevante momentene for en keeper var han ganske så middelmådig. For oss var han likevel viktig fordi han bidro i så stor grad til at vi ikke fikk spillet mot oss. Samme sesong sikret Andre Hansen nærmest på egenhånd ligagull til Rosenborg med det jeg vil hevde er den beste keepersesongen som er levert i Eliteserien. Det var selvsagt ingen tvil om hvem som var den beste keeperen av dem, men for laget var de kanskje like viktige.

Moist

Legg inn av Moist »

JauKaninen skrev: ons jun 07, 2023 12:30 pm
HarryH skrev: tir jun 06, 2023 6:48 pm Jeg tror det er lett å undervurdere betydningen av Karlstrøms evner med ballen i beina.
Han eksperten på TV2, Yaw Amankwah, som spilte for Stabæk før sa at det var "helt jævlig" å forholde seg til Karlstrøm på motstanderlaget. Fordi han traff hvor enn på banen han ville.

Finner dog ikke igjen artikkelen.
https://sportsbibelen.no/tv-2-ekspert-o ... -pa-banen/
Han nevner videre Molde-keeperen Jacob Karlstrøm (25), på grunn av hans utrolige pasningsfot. – Han kan treffe en medspiller hvor som helst på banen, forklarer Amankwah, og legger til at det som midtstopper mot motsatt lag var et mareritt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Moist skrev: ons jun 07, 2023 1:56 pm
JauKaninen skrev: ons jun 07, 2023 12:30 pm
HarryH skrev: tir jun 06, 2023 6:48 pm Jeg tror det er lett å undervurdere betydningen av Karlstrøms evner med ballen i beina.
Han eksperten på TV2, Yaw Amankwah, som spilte for Stabæk før sa at det var "helt jævlig" å forholde seg til Karlstrøm på motstanderlaget. Fordi han traff hvor enn på banen han ville.

Finner dog ikke igjen artikkelen.
https://sportsbibelen.no/tv-2-ekspert-o ... -pa-banen/
Han nevner videre Molde-keeperen Jacob Karlstrøm (25), på grunn av hans utrolige pasningsfot. – Han kan treffe en medspiller hvor som helst på banen, forklarer Amankwah, og legger til at det som midtstopper mot motsatt lag var et mareritt.
Er det ikke litt morsomt at vi skryter av en keeper som kan treffe medspillere på 30-50 meter? Jeg tipper at minst halvparten av utespillerne greier det samme (eller kanskje alle?) Det sier meg at vi har en vei å gå på keepertreningssiden i klubbnorge :shock:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: ons jun 07, 2023 2:53 pm
Moist skrev: ons jun 07, 2023 1:56 pm
JauKaninen skrev: ons jun 07, 2023 12:30 pm

Han eksperten på TV2, Yaw Amankwah, som spilte for Stabæk før sa at det var "helt jævlig" å forholde seg til Karlstrøm på motstanderlaget. Fordi han traff hvor enn på banen han ville.

Finner dog ikke igjen artikkelen.
https://sportsbibelen.no/tv-2-ekspert-o ... -pa-banen/
Han nevner videre Molde-keeperen Jacob Karlstrøm (25), på grunn av hans utrolige pasningsfot. – Han kan treffe en medspiller hvor som helst på banen, forklarer Amankwah, og legger til at det som midtstopper mot motsatt lag var et mareritt.
Er det ikke litt morsomt at vi skryter av en keeper som kan treffe medspillere på 30-50 meter? Jeg tipper at minst halvparten av utespillerne greier det samme (eller kanskje alle?) Det sier meg at vi har en vei å gå på keepertreningssiden i klubbnorge :shock:
Ikke snakk om. Karlstrøm er den spilleren på MFK som er mest treffsikker på langpasninger. Og da snakker vi ikke 30 meter, men 50-80. Han er eksepsjonelt god til å prikke de der. Og han kan variere dem fra luftige til knallharde som går rett fram et par meter over bakken.

Det er en keeperegenskap som er ettertraktet som faen. Spesielt i MFK der stopperne våre slår langpasninger som om de har trestammer til bein.

Men han har mye å jobbe med på andre områder.

Der Linde hadde en treffprosent på 50% på de lange som gikk ut til backen har Karlstrøm over 90%. Jeg har ikke tall på hvor mange innkast motstander fikk etter at Linde sleiva ut ballen. Når en pasning fra Karlstrøm går ut over linja så er det uvanlig.

Molde hadde en god pasningsfot i Forren, når den forsvant gikk det ut over det offensive. Men i Karlstrøm har vi fått den foten tilbake. Den som kan slå en treffsikker pasning over ledd og som setter i gang angrep. Et eksempel som viser hvor viktig en bra fot der bak er Karlstrøm-Berisha-Breivik da Molde gikk opp i 3-1 mot Strømsgodset.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Mulig hukommelsen spiller meg en puss her, men jeg mener da at, var det Trond Strande, uttalte at NM #2, altså NM 2023, ikke NM 2022 som vi jo uansett røk på hue og ræva ut av ikke ville bli prioritert i år? Ble det ikke gjort temmelig klart at prioriteringen ble serien og Europa, også ønsket man naturligvis å prioritere NM 2022 ettersom vi allerede lå såpass godt an, men at NM 2023 havnet temmelig langt ned på lista da serien og Europa måtte komme langt foran tidlige runder i NM 2023.

Nå har vi riktignok en bred stall så det er jo mulig å stable opp et godt lag selv om NM 2023 ikke har høy prioritet. Men at vi skal stille i nærheten av toppet virker for meg litt merkelig i all den tid vi har havnet såpass bakpå i serien og burde prioritere den langt over NM. NM gir fint lite for øyeblikket, eneste verdi NM har er at det gir en pokal til pokalskapet, samt plass i ECL kvalifisering om vi skulle prestere å ikke klare topp 3 (eventuelt topp 4 om NM vinnes av et topp 3 lag, noe som jo ofte er tilfellet). Og selv med en svak start på serien så burde jo topp 3 være godt innenfor rekkevidde uansett. Selv når vi ikke presterer så har vi jo bra los på topp 3 så ville vært fullstendig fiasko å ikke kjempe om topp 3.

Klart vi ikke skal undervurdere Kristiansund, men vi ofrer ikke nøkkelspillere som Eikrem fra start her. Da får vi heller ryke ut. Og det flere endringer på laget som kan gjøres uten at det i utgangspunktet burde være en stor svekkelser. Grødem putter jo i hver kamp for tiden så at han får spille spiss fra start fremfor Brynhildsen eller Berisha er ikke nødvendigvis en voldsom svekkelse. Kristiansund er jo ofte fysisk tøffe også, så skadeutsatte spillere burde man jo vurdere å holde unna denne kampen. Og det virker jo helt naturlig at spillere som har underprestert, men som normalt skal holde et bra nivå sånn som Tiedeman Hansen, Hagelskjær, Løvik og Kaasa (om han ikke er skadet?) spiller her. Knudtzon burde vel fort få spille fremfor Linnes også.

---- Grødem -- Berisha ----
Løvik - Eriksen - Ødegård - Kaasa - Knudtzon
-- Hagelskjær - Bjørnbak - Haugan --
------- Pettersen -------

Dette burde være en tålig brukbar startelver synes jeg. Klart vi starter svekket med en slik oppstilling, men vi må bruke stallen for det den er verdt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: ons jun 07, 2023 3:14 pm Mulig hukommelsen spiller meg en puss her, men jeg mener da at, var det Trond Strande, uttalte at NM #2, altså NM 2023, ikke NM 2022 som vi jo uansett røk på hue og ræva ut av ikke ville bli prioritert i år? Ble det ikke gjort temmelig klart at prioriteringen ble serien og Europa, også ønsket man naturligvis å prioritere NM 2022 ettersom vi allerede lå såpass godt an, men at NM 2023 havnet temmelig langt ned på lista da serien og Europa måtte komme langt foran tidlige runder i NM 2023.

Nå har vi riktignok en bred stall så det er jo mulig å stable opp et godt lag selv om NM 2023 ikke har høy prioritet. Men at vi skal stille i nærheten av toppet virker for meg litt merkelig i all den tid vi har havnet såpass bakpå i serien og burde prioritere den langt over NM. NM gir fint lite for øyeblikket, eneste verdi NM har er at det gir en pokal til pokalskapet, samt plass i ECL kvalifisering om vi skulle prestere å ikke klare topp 3 (eventuelt topp 4 om NM vinnes av et topp 3 lag, noe som jo ofte er tilfellet). Og selv med en svak start på serien så burde jo topp 3 være godt innenfor rekkevidde uansett. Selv når vi ikke presterer så har vi jo bra los på topp 3 så ville vært fullstendig fiasko å ikke kjempe om topp 3.

Klart vi ikke skal undervurdere Kristiansund, men vi ofrer ikke nøkkelspillere som Eikrem fra start her. Da får vi heller ryke ut. Og det flere endringer på laget som kan gjøres uten at det i utgangspunktet burde være en stor svekkelser. Grødem putter jo i hver kamp for tiden så at han får spille spiss fra start fremfor Brynhildsen eller Berisha er ikke nødvendigvis en voldsom svekkelse. Kristiansund er jo ofte fysisk tøffe også, så skadeutsatte spillere burde man jo vurdere å holde unna denne kampen. Og det virker jo helt naturlig at spillere som har underprestert, men som normalt skal holde et bra nivå sånn som Tiedeman Hansen, Hagelskjær, Løvik og Kaasa (om han ikke er skadet?) spiller her. Knudtzon burde vel fort få spille fremfor Linnes også.

---- Grødem -- Berisha ----
Løvik - Eriksen - Ødegård - Kaasa - Knudtzon
-- Hagelskjær - Bjørnbak - Haugan --
------- Pettersen -------

Dette burde være en tålig brukbar startelver synes jeg. Klart vi starter svekket med en slik oppstilling, men vi må bruke stallen for det den er verdt.
Vi kan ikke stille med Ødegård som balanserende midtbanespiller. Da er det like greit å melde forfall.

Gutten er jo angrepsspiller.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 3:28 pm
RamGuy skrev: ons jun 07, 2023 3:14 pm Mulig hukommelsen spiller meg en puss her, men jeg mener da at, var det Trond Strande, uttalte at NM #2, altså NM 2023, ikke NM 2022 som vi jo uansett røk på hue og ræva ut av ikke ville bli prioritert i år? Ble det ikke gjort temmelig klart at prioriteringen ble serien og Europa, også ønsket man naturligvis å prioritere NM 2022 ettersom vi allerede lå såpass godt an, men at NM 2023 havnet temmelig langt ned på lista da serien og Europa måtte komme langt foran tidlige runder i NM 2023.

Nå har vi riktignok en bred stall så det er jo mulig å stable opp et godt lag selv om NM 2023 ikke har høy prioritet. Men at vi skal stille i nærheten av toppet virker for meg litt merkelig i all den tid vi har havnet såpass bakpå i serien og burde prioritere den langt over NM. NM gir fint lite for øyeblikket, eneste verdi NM har er at det gir en pokal til pokalskapet, samt plass i ECL kvalifisering om vi skulle prestere å ikke klare topp 3 (eventuelt topp 4 om NM vinnes av et topp 3 lag, noe som jo ofte er tilfellet). Og selv med en svak start på serien så burde jo topp 3 være godt innenfor rekkevidde uansett. Selv når vi ikke presterer så har vi jo bra los på topp 3 så ville vært fullstendig fiasko å ikke kjempe om topp 3.

Klart vi ikke skal undervurdere Kristiansund, men vi ofrer ikke nøkkelspillere som Eikrem fra start her. Da får vi heller ryke ut. Og det flere endringer på laget som kan gjøres uten at det i utgangspunktet burde være en stor svekkelser. Grødem putter jo i hver kamp for tiden så at han får spille spiss fra start fremfor Brynhildsen eller Berisha er ikke nødvendigvis en voldsom svekkelse. Kristiansund er jo ofte fysisk tøffe også, så skadeutsatte spillere burde man jo vurdere å holde unna denne kampen. Og det virker jo helt naturlig at spillere som har underprestert, men som normalt skal holde et bra nivå sånn som Tiedeman Hansen, Hagelskjær, Løvik og Kaasa (om han ikke er skadet?) spiller her. Knudtzon burde vel fort få spille fremfor Linnes også.

---- Grødem -- Berisha ----
Løvik - Eriksen - Ødegård - Kaasa - Knudtzon
-- Hagelskjær - Bjørnbak - Haugan --
------- Pettersen -------

Dette burde være en tålig brukbar startelver synes jeg. Klart vi starter svekket med en slik oppstilling, men vi må bruke stallen for det den er verdt.
Vi kan ikke stille med Ødegård som balanserende midtbanespiller. Da er det like greit å melde forfall.

Gutten er jo angrepsspiller.
Grødem starter på indreløper, slik han har gjort de siste kampene tror jeg. Da blir det kanskje en plass til Ødegård der framme, dersom Eikrem ikke føler seg fit for 60 min.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: ons jun 07, 2023 3:32 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 3:28 pm
RamGuy skrev: ons jun 07, 2023 3:14 pm Mulig hukommelsen spiller meg en puss her, men jeg mener da at, var det Trond Strande, uttalte at NM #2, altså NM 2023, ikke NM 2022 som vi jo uansett røk på hue og ræva ut av ikke ville bli prioritert i år? Ble det ikke gjort temmelig klart at prioriteringen ble serien og Europa, også ønsket man naturligvis å prioritere NM 2022 ettersom vi allerede lå såpass godt an, men at NM 2023 havnet temmelig langt ned på lista da serien og Europa måtte komme langt foran tidlige runder i NM 2023.

Nå har vi riktignok en bred stall så det er jo mulig å stable opp et godt lag selv om NM 2023 ikke har høy prioritet. Men at vi skal stille i nærheten av toppet virker for meg litt merkelig i all den tid vi har havnet såpass bakpå i serien og burde prioritere den langt over NM. NM gir fint lite for øyeblikket, eneste verdi NM har er at det gir en pokal til pokalskapet, samt plass i ECL kvalifisering om vi skulle prestere å ikke klare topp 3 (eventuelt topp 4 om NM vinnes av et topp 3 lag, noe som jo ofte er tilfellet). Og selv med en svak start på serien så burde jo topp 3 være godt innenfor rekkevidde uansett. Selv når vi ikke presterer så har vi jo bra los på topp 3 så ville vært fullstendig fiasko å ikke kjempe om topp 3.

Klart vi ikke skal undervurdere Kristiansund, men vi ofrer ikke nøkkelspillere som Eikrem fra start her. Da får vi heller ryke ut. Og det flere endringer på laget som kan gjøres uten at det i utgangspunktet burde være en stor svekkelser. Grødem putter jo i hver kamp for tiden så at han får spille spiss fra start fremfor Brynhildsen eller Berisha er ikke nødvendigvis en voldsom svekkelse. Kristiansund er jo ofte fysisk tøffe også, så skadeutsatte spillere burde man jo vurdere å holde unna denne kampen. Og det virker jo helt naturlig at spillere som har underprestert, men som normalt skal holde et bra nivå sånn som Tiedeman Hansen, Hagelskjær, Løvik og Kaasa (om han ikke er skadet?) spiller her. Knudtzon burde vel fort få spille fremfor Linnes også.

---- Grødem -- Berisha ----
Løvik - Eriksen - Ødegård - Kaasa - Knudtzon
-- Hagelskjær - Bjørnbak - Haugan --
------- Pettersen -------

Dette burde være en tålig brukbar startelver synes jeg. Klart vi starter svekket med en slik oppstilling, men vi må bruke stallen for det den er verdt.
Vi kan ikke stille med Ødegård som balanserende midtbanespiller. Da er det like greit å melde forfall.

Gutten er jo angrepsspiller.
Grødem starter på indreløper, slik han har gjort de siste kampene tror jeg. Da blir det kanskje en plass til Ødegård der framme, dersom Eikrem ikke føler seg fit for 60 min.
Kanskje.

Men jeg tror Moe forstår at han nettopp har greid å kjøpe seg litt mer tid etter at jobben hans var ganske utsatt etter AaFK.

Hadde jeg vært Erling hadde jeg kjørt svært tett på toppet lag. Å gå på en smell mot KBK er det siste han trenger nå.

Og det er tross alt 4 dager til neste kamp + pause etter den.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Serien har man kastet bort allerede, så da må man kunne omprioritere. Hadde det vært en annen motstander kunne man kommet unna med å kjøre b-lag, men det tar seg dårlig ut å ryke mot KBK. Det gir ikke akkurat optimisme og glød..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 3:51 pm Serien har man kastet bort allerede, så da må man kunne omprioritere. Hadde det vært en annen motstander kunne man kommet unna med å kjøre b-lag, men det tar seg dårlig ut å ryke mot KBK. Det gir ikke akkurat optimisme og glød..
Serien er ikke bortkastet. Det hadde vært skandaløst å ikke komme seg inn i E-cup 2024. Slike hull i koeffisienten er skadelig for oss.

Så serien lever i beste velgående. Vi kan ikke komme dit at det er gull eller så gir vi faen i alt. Da ender vi som RBK. Et vrak med stolt fortid og trist framtid.

Federin

Legg inn av Federin »

MensenErnst skrev: ons jun 07, 2023 11:29 am Nyland ferdig i Red Bull. Om klubben har ambisjoner om å karre seg videre fra europacupmøter med Publiner Saints FC er det bare å få han til Molde. Karlstrøm kan forsøke å stå for Hødd inntil videre.
Nyland som keeper og Karlstrøm som stopper? :-P

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 3:54 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons jun 07, 2023 3:51 pm Serien har man kastet bort allerede, så da må man kunne omprioritere. Hadde det vært en annen motstander kunne man kommet unna med å kjøre b-lag, men det tar seg dårlig ut å ryke mot KBK. Det gir ikke akkurat optimisme og glød..
Serien er ikke bortkastet. Det hadde vært skandaløst å ikke komme seg inn i E-cup 2024. Slike hull i koeffisienten er skadelig for oss.

Så serien lever i beste velgående. Vi kan ikke komme dit at det er gull eller så gir vi faen i alt. Da ender vi som RBK. Et vrak med stolt fortid og trist framtid.
Klarifikasjon; serien er ikke bortkastet, men mener at gullet er tapt, og at en kamp i cupen ikke vil ødelegge noe vesentlig for seriesesongen.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Om man først skal toppe laget så vil det jo forhåpentligvis resultere i noe mer enn bare en kamp. Hvis ikke så er det hvertfall bortkastet. Og det handler jo ikke bare om belastning i seg selv. Vi har spillere som fremstår relativt skadeutsatt. Brynhildsen har alt vært ute, og han var ute endel i fjor også. Berisha har vært ute og har ute endel for Viking før han gikk til Hammarby også. Eikrem er relativt mye ute, og har jo dette med alder og diabetes. Bjørnbak har vært ute og er mye ute, men han er ikke i noen toppet startelver etter mitt syn uansett. Sinyan har jo vært ute en evighet og kom nettopp tilbake så han burde så definitivt ikke starte her. Hagelskjær har allerede rukket å være ute med skade selv om han knapt har spilt noe som helst. Haugen er relativt mye skadet, og har vært ute nå nylig.

Haugen og Linnes er jo de to som ser størst slitasje. Vingback er den mest krevende posisjonen vi har i 3-5-2. Nå var backene de med størst slitasje når vi spilte 4-2-3-1 også forsåvidt da backene skal være med i angrep hele tiden uansett. Så disse to trenger å rullere. Og når spesielt alternativet på høyre er såpass markant svakere enn førstevalget så er jo tidligere runder i NM et naturlig tidspunkt å rullere. Haugen kom jo nettopp tilbake så kan vel argumentere for at han kanskje har gått av en kamp til allerede nå. Samtidig så er det jo viktig at en ung spiller som Løvik ikke havner helt i skyggen med null spilletid.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Det er jo bare å klaske en feit kontrakt i bordet for Nyland. Han er ikke verdens beste keeper, men en voldsom oppgradering fra Karlstrøm.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Petersen kan gjerne spille for meg. Man bør i allefall la de tre stopperne som stod over sist spille. Toppe midtbanen og hvile en av de to spissene og sette inn Grødem.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 2:59 pm
Hmm skrev: ons jun 07, 2023 2:53 pm
Er det ikke litt morsomt at vi skryter av en keeper som kan treffe medspillere på 30-50 meter? Jeg tipper at minst halvparten av utespillerne greier det samme (eller kanskje alle?) Det sier meg at vi har en vei å gå på keepertreningssiden i klubbnorge :shock:
Ikke snakk om. Karlstrøm er den spilleren på MFK som er mest treffsikker på langpasninger. Og da snakker vi ikke 30 meter, men 50-80. Han er eksepsjonelt god til å prikke de der. Og han kan variere dem fra luftige til knallharde som går rett fram et par meter over bakken.

Det er en keeperegenskap som er ettertraktet som faen. Spesielt i MFK der stopperne våre slår langpasninger som om de har trestammer til bein.

Men han har mye å jobbe med på andre områder.

Der Linde hadde en treffprosent på 50% på de lange som gikk ut til backen har Karlstrøm over 90%. Jeg har ikke tall på hvor mange innkast motstander fikk etter at Linde sleiva ut ballen. Når en pasning fra Karlstrøm går ut over linja så er det uvanlig.

Molde hadde en god pasningsfot i Forren, når den forsvant gikk det ut over det offensive. Men i Karlstrøm har vi fått den foten tilbake. Den som kan slå en treffsikker pasning over ledd og som setter i gang angrep. Et eksempel som viser hvor viktig en bra fot der bak er Karlstrøm-Berisha-Breivik da Molde gikk opp i 3-1 mot Strømsgodset.
Skal ikke være skråsikker. Men ganske mange av pasningene til en keeper slås uten eller med lite press. Og det tror jeg faktisk en del vil greie på laget. Og ikke ofte de slås opp på motsatt 16m (ca 75m fra egen 16m)
Men Forren var nok ett, eller to knepp opp. Den foten er eksepsjonell.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 3:40 pm
Kaizen skrev: ons jun 07, 2023 3:32 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 3:28 pm

Vi kan ikke stille med Ødegård som balanserende midtbanespiller. Da er det like greit å melde forfall.

Gutten er jo angrepsspiller.
Grødem starter på indreløper, slik han har gjort de siste kampene tror jeg. Da blir det kanskje en plass til Ødegård der framme, dersom Eikrem ikke føler seg fit for 60 min.
Kanskje.

Men jeg tror Moe forstår at han nettopp har greid å kjøpe seg litt mer tid etter at jobben hans var ganske utsatt etter AaFK.

Hadde jeg vært Erling hadde jeg kjørt svært tett på toppet lag. Å gå på en smell mot KBK er det siste han trenger nå.

Og det er tross alt 4 dager til neste kamp + pause etter den.
Enig. Burde være mulig å stille tilnærmet toppet i dag også. Jeg mener dog at Petersen fortjener å stå idag. Vi trenger to keepere som holder seg varme.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Petersen i mål.
Karlstrøm ikke med i troppen.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Kan man se kampen noe sted?

Federin

Legg inn av Federin »

Nishy skrev: ons jun 07, 2023 6:23 pm Kan man se kampen noe sted?
Direktesport/tv2play

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Federin skrev: ons jun 07, 2023 6:26 pm
Nishy skrev: ons jun 07, 2023 6:23 pm Kan man se kampen noe sted?
Direktesport/tv2play
Takker! På vglive bruker det å stå hvor den blir sendt, men stod ingenting nå 😁

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Kanskje verste laget Molde kunne trekt….jeg har 50-50, eller 8-0 til Molde.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Herlig med laidback og nøytral kommentator 😊👍

Visa

Legg inn av Visa »

Kommentator høres litt ut som Fridtjof
Bilde

WileE

Legg inn av WileE »

Pckstrm skrev: ons jun 07, 2023 7:01 pm Herlig med laidback og nøytral kommentator 😊👍
"Molde har dobbel dekning og vel så det! Et tidlig mål her så er mye gjort!" Herlig :D

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg er redd for hva som skjer når det kommer et mål her

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Han kommentatoren var ikke lett å høre på

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»