Team Uno-(se)X

Svar
Engaimitthjerte

Re: Team Uno-(se)X

Legg inn av Engaimitthjerte »

Foreløpig 18 ryttere som er klare for neste år, i et hypotetisk scenario med Cort, Leknessund, Hvideberg, Hoelgaard, Bystrøm og Boasson Hagen inn. Da kan 6 av 12 ryttere bli med videre. Jeg tenkte å lage en rangering av de 12, så får antall overganger og hvor stor stall de ønsker avgjøre hvor cuten går.

Træen
Gregaard
Urianstad
Blikra
Charmig
Holter

Hindsgaul
Eg
Halvorsen

Normann
Larsen

Kulset

De 5 øverste bør være selvskrevne. Træen og Gregaard bunnsolide. Imponert over Urianstads kjørestyrke og plasseringsevnen virker å være bra. Blikra har virkelig tatt steg i år og har dratt inn en god del UCI-poeng. Charmig har også vist høyt nok toppnivå i fjor til at han bør få bli med. Holter imponerte såpass i ToN at han må med.

Eg synes jeg er vanskelig. Har erfaring fra høyt nivå og har tidvis levert bra. Er egentlig en god hjelperytter. Spørs litt på prioritering og ryttertype. Holder Hindsgaul ganske likt pga. alder og potensiale, UNO-X må holde fast i kjerneverdiene sine om å utvikle ryttere. Vanskelig avveining (Vet jeg taler i mot meg selv med Edvald nå.)

Vil egentlig gi Doffen en siste sjanse, men resultatene de siste to årene er veldig tynne, føler ikke det er rettferdig ovenfor de andre rytterne å beholde han, men la dem gå. Samtidig er han noe så sjeldent som en med vinnerpotensiale, er ikke alt for mange av dem. Kan han få orden på fysikken som Blikra kan han også kjøre inn masse resultater i mindre ritt. Er ikke så mange U23-verdensmestere ute på markedet. Kanskje er det på tide å gi slipp, men det er i så fall en tøff avgjørelse å ta.

Normann er forsåvidt en solid hjelperytter i flatt terreng. Men det er andre som dekker behovet han fyller i troppen, som enten er mer lovende eller sterkere (spesielt dersom overgangene det er snakk om gjennomføres)

Larsen hadde jo en veldig bra tempo nå nylig, men har lite resultater ellers. Kan kanskje tilby noe i opptrekk, men der er det andre som er bedre.

Kulset er rett og slett for dårlig om de vil heve nivået og bør definitivt ut, men her kan jo selvfølgelig nepotismen spille inn. Er en helt grei klatre hjelperytter på lavt kontinivå, men om UNO-X vil ta steget opp må de dessverre prioritere hardt.

dorian

Legg inn av dorian »

Syns du forklarer godt hvorfor de ikke kan signere EBH!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Engaimitthjerte skrev: tir jun 06, 2023 11:03 pm Foreløpig 18 ryttere som er klare for neste år, i et hypotetisk scenario med Cort, Leknessund, Hvideberg, Hoelgaard, Bystrøm og Boasson Hagen inn. Da kan 6 av 12 ryttere bli med videre. Jeg tenkte å lage en rangering av de 12, så får antall overganger og hvor stor stall de ønsker avgjøre hvor cuten går.

Træen
Gregaard
Urianstad
Blikra
Charmig
Holter

Hindsgaul
Eg
Halvorsen

Normann
Larsen

Kulset
Eiking har også fridd til Uno-X, men det er ikke plass til alle og jeg blir overrasket om Uno-X finner plass til Edvald eller Eiking. Edvald hadde sjansen for to år siden, men valgte pengene i Frankrike. At han skal komme inn som 36 åring tror jeg egentlig ikke.

Jeg er helt enig i at Træen, Greegard, Blikra og Holter må få fornyet tillit. Charmig er jeg litt usikker på, synes han skuffer hver gang han får sjansen i WT-ritt. Tror jeg ville tatt både Eg og Hindsgaul over Charmig. Eg som en mer etablert hjelperytter og jeg synes Hindsgaul som er to år yngre enn Charmig virker like interessant.

At Normann og Larsen forsvinner tar jeg egentlig for gitt, begge de satser vel først og fremst mot OL på bane neste år, ingen grunn til at de skal ta opp en plass i Uno-X. Kunne evt fikset en 1 års forlenging der de rent formelt signerer for utviklingslaget. Da kan de kjøre noen ritt for Uno-X, men ikke WT-ritt.

Halvorsen hadde en lovende vårssesong, men ikke kjørt ritt på to måneder nå. Han må steppe opp ta minst en seier og noen andre gode plasseringer for å vise at han fortjener plass, hvis ikke tipper jeg han legger opp. Med Kristoff, Blikra, Wærenskjold, Fredheim og Gudmestad er det ikke plass til en Halvorsen på det nivået han har kjørt de siste årene.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: ons jun 07, 2023 3:20 pm Eiking har også fridd til Uno-X, men det er ikke plass til alle og jeg blir overrasket om Uno-X finner plass til Edvald eller Eiking. Edvald hadde sjansen for to år siden, men valgte pengene i Frankrike. At han skal komme inn som 36 åring tror jeg egentlig ikke.

Jeg er helt enig i at Træen, Greegard, Blikra og Holter må få fornyet tillit. Charmig er jeg litt usikker på, synes han skuffer hver gang han får sjansen i WT-ritt. Tror jeg ville tatt både Eg og Hindsgaul over Charmig. Eg som en mer etablert hjelperytter og jeg synes Hindsgaul som er to år yngre enn Charmig virker like interessant.

At Normann og Larsen forsvinner tar jeg egentlig for gitt, begge de satser vel først og fremst mot OL på bane neste år, ingen grunn til at de skal ta opp en plass i Uno-X. Kunne evt fikset en 1 års forlenging der de rent formelt signerer for utviklingslaget. Da kan de kjøre noen ritt for Uno-X, men ikke WT-ritt.

Halvorsen hadde en lovende vårssesong, men ikke kjørt ritt på to måneder nå. Han må steppe opp ta minst en seier og noen andre gode plasseringer for å vise at han fortjener plass, hvis ikke tipper jeg han legger opp. Med Kristoff, Blikra, Wærenskjold, Fredheim og Gudmestad er det ikke plass til en Halvorsen på det nivået han har kjørt de siste årene.
AGJ har også vist interesse, morsomt nok. Er enig i vurderingene dine her, men er usikker på om de vil "gi opp" Halvorsen. På den andre siden kan det jo hende at han selv er lei av å konstant være syk og skadet, og bestemmer seg for å gjøre noe annet med livet sitt.

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

george_hincapie skrev: ons jun 07, 2023 3:20 pm
Engaimitthjerte skrev: tir jun 06, 2023 11:03 pm Foreløpig 18 ryttere som er klare for neste år, i et hypotetisk scenario med Cort, Leknessund, Hvideberg, Hoelgaard, Bystrøm og Boasson Hagen inn. Da kan 6 av 12 ryttere bli med videre. Jeg tenkte å lage en rangering av de 12, så får antall overganger og hvor stor stall de ønsker avgjøre hvor cuten går.

Træen
Gregaard
Urianstad
Blikra
Charmig
Holter

Hindsgaul
Eg
Halvorsen

Normann
Larsen

Kulset
Eiking har også fridd til Uno-X, men det er ikke plass til alle og jeg blir overrasket om Uno-X finner plass til Edvald eller Eiking. Edvald hadde sjansen for to år siden, men valgte pengene i Frankrike. At han skal komme inn som 36 åring tror jeg egentlig ikke.

Jeg er helt enig i at Træen, Greegard, Blikra og Holter må få fornyet tillit. Charmig er jeg litt usikker på, synes han skuffer hver gang han får sjansen i WT-ritt. Tror jeg ville tatt både Eg og Hindsgaul over Charmig. Eg som en mer etablert hjelperytter og jeg synes Hindsgaul som er to år yngre enn Charmig virker like interessant.

At Normann og Larsen forsvinner tar jeg egentlig for gitt, begge de satser vel først og fremst mot OL på bane neste år, ingen grunn til at de skal ta opp en plass i Uno-X. Kunne evt fikset en 1 års forlenging der de rent formelt signerer for utviklingslaget. Da kan de kjøre noen ritt for Uno-X, men ikke WT-ritt.

Halvorsen hadde en lovende vårssesong, men ikke kjørt ritt på to måneder nå. Han må steppe opp ta minst en seier og noen andre gode plasseringer for å vise at han fortjener plass, hvis ikke tipper jeg han legger opp. Med Kristoff, Blikra, Wærenskjold, Fredheim og Gudmestad er det ikke plass til en Halvorsen på det nivået han har kjørt de siste årene.
Vi er stort sett veldig enige. Og jeg tror heller ikke det blir funnet plass til Edvald, mest nostalgien som gjør meg positiv, hodet sier nei.

Kan forsåvidt si meg enig i at Charmig har skuffa litt. Er vel først og fremst Tour of Oman i fjor jeg hadde i tankene. Men Holter bør kanskje gå foran. Og han er kanskje ikke klart foran de to andre danskene heller. I mitt hode har han ofte blitt trukket frem som et av de sterkere kortene, men UNO-X må være litt nådeløse hvis de skal utvikle seg, så kan hende de ikke skal vente for lenge på at potensialet slår ut. Tror heller ikke Eiking blir signert, men setter man han opp mot Charmig så svekker jo det Charmigs sak mer, dansken har riktignok alderen til gode og Eining har ikke hatt de toppene han har hatt tidligere til nå i år. Burde aldri dratt fra Wanty.

Doffen er jo en helt egen case, som du sier tror jeg han må levere resultater i høst for å redde kontrakten, litt som Blikra i fjor. Jeg føler på meg at han får en ny sjanse, hvis han ikke gir seg selv, tror alle i systemet ønsker veldig at han skal få ut potensialet sitt og at han får litt godvilje derfra. Men med Kristoff inn og oppsvinget til Blikra pluss de tre unge du nevner tilsier de sportslige resultatene at han blir utelatt.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: ons jun 07, 2023 3:20 pm Jeg er helt enig i at Træen, Greegard, Blikra og Holter må få fornyet tillit.
Feltet antyder at Træen er på vei bort, og det vil være veldig overraskende i så fall. Det betyr kanskje bare at han har gitt beskjed om at han har flere kort på hånda.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Da er UNO-X opp på tjuendeplass på verdensrankinga. Om de holder seg der skal de ha invitasjoner til alle de tre store tourene. Da blir det moro neste år.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 10:41 am Da er UNO-X opp på tjuendeplass på verdensrankinga. Om de holder seg der skal de ha invitasjoner til alle de tre store tourene. Da blir det moro neste år.
Tror ikke det er hensiktsmessig å delta i alle 3 allerede neste år, men ville vært greit å få invitasjon og kunne velge iallfall. To GTs i 2024 og alle tre i 2025 kunne kanskje vært en grei plan.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 10:41 am Da er UNO-X opp på tjuendeplass på verdensrankinga. Om de holder seg der skal de ha invitasjoner til alle de tre store tourene. Da blir det moro neste år.
Tror de er nummer 21, etter at Astana tok med seg ufattelige 500 poeng fra Asia-mesterskapet. Men uansett, er det ikke Lotto og Israel som får invitasjone til alle tre tourene? Og Uno-X får automatisk invitasjon til alle WT endagsritt? Det var jo sånn før, men de har kanske endret reglene?

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: tir jun 13, 2023 12:45 pm
Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 10:41 am Da er UNO-X opp på tjuendeplass på verdensrankinga. Om de holder seg der skal de ha invitasjoner til alle de tre store tourene. Da blir det moro neste år.
Tror de er nummer 21, etter at Astana tok med seg ufattelige 500 poeng fra Asia-mesterskapet. Men uansett, er det ikke Lotto og Israel som får invitasjone til alle tre tourene? Og Uno-X får automatisk invitasjon til alle WT endagsritt? Det var jo sånn før, men de har kanske endret reglene?
Jeg så på verdensrankinga til UCI nå. Den oppdateres hver tirsdag og der lå UNO-X på tjuendeplass.
Så vidt jeg har skjønt skal de 18 worldtourlagene automatisk med. De to beste proturlagene skal med også får arrangørene velge to lag selv.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Men jeg ser at både Israel og Lotto er foran oss på rankinga.
Da må de bare kjøre inn flere poeng da.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 2:20 pm Men jeg ser at både Israel og Lotto er foran oss på rankinga.
Da må de bare kjøre inn flere poeng da.
Joda, men Uno-X er forbi TotalEnergies, og ligger i så fall an til plass i alle WT endagsritt? De har fått kjøre mange av dem i år, men stort sett ingenting i Italia.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

dorian skrev: man jun 12, 2023 8:24 pm
george_hincapie skrev: ons jun 07, 2023 3:20 pm Jeg er helt enig i at Træen, Greegard, Blikra og Holter må få fornyet tillit.
Feltet antyder at Træen er på vei bort, og det vil være veldig overraskende i så fall. Det betyr kanskje bare at han har gitt beskjed om at han har flere kort på hånda.
Kjenner jeg blir litt oppgitt over sånt.
Træen er nå i en posisjon der han får kjøre som kaptein eller beskyttet leder i World Tour-ritt som passer han bra. Hvis han bytter lag er det egentlig 3 alternativ hos WT-lagene:
1. han havner i ett storlag der han sannsynligvis får null eller veldig få muligheter til å kjøre for egne resultater (type Ineos, Jumbo, UAE, Bahrain, Trek, QuickStep, Movistar, Bora)
2. han kommer til lag som ikke er bedre strukturert enn Uno-X eller ikke kan gi han bedre muligheter. Astana det verste eksemplet. De franske lagene gidder jeg ikke engang tenke på som en mulighet og de havner de her. Alpecin faller også inn her ettersom de mer eller mindre er ett rent klassiker/spurt-lag.
3. Da står man igjen med lag som EF, DSM, Intermarche og Jayco. EF er et kaos-lag som fremstår veldig ustrukturert og litt planløst til tider hvem som havner hvor på rittplanen. DSM er ett veldig spesielt lag med sine strikte regler og jeg tror det blir vanskelig å få mange gode muligheter når man må konkurrere mot Bardet og de lovende Poole og Onley om ukesrittene og GT-ene. Vil være skuffende om han går dit når Leknessund og Hvideberg ser ut til å gå motsatt vei. Jayco har Simon Yates og Dunbar, samt Zana som kan bli interresant i GC-retning. Intermarche er egentlig i kategori Alpecin, de har ikke noe klatrelag som kan gi Træen bedre support enn han får i Uno-X.

Hvis Træen går fra Uno-X nå mener jeg at det neppe handler om det sportslige. Da handler det om penger og/eller bare det å ville prøve noe nytt. Med tanke på at han er en rytter som klatrer best når han klatrer i sitt eget tempo og tidlig slipper tetgruppen, samt at han ikke er spesielt god i korte fartsøkninger så ser jeg heller ikke helt at han skal kunne bli en super hjelperytter. I Uno-X tror jeg han kan kjøre seg inn i topp 10 i Touren. I ett annet lag blir han hjelperytter eller får ikke muligheten til å kjøre for seg selv med god support.

————————
Forøvrig har Uno-X annonsert nye kontrakter for Blikra, Holter og Urianstad. Det betyr 21 mann med kontrakt allerede.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 2:20 pm Men jeg ser at både Israel og Lotto er foran oss på rankinga.
Da må de bare kjøre inn flere poeng da.
Israel har 2400 poeng mer, det er nesten dobbelt så mye. Er cirka null prosent sjanse for at det skal gå an å hente inn. Lotto har 4200 mer poeng, det er helt umulig. Det er ikke engang verdt å tenke på et av de to automatiske Wild Cardene til WT-etapperitt neste sesong.

Det gjelder å samle så mange poeng som mulig i år for å være foran eller ganske jevnt mot Astana og Arkea og ikke for langt bak den store gruppen med Cofidis, DSM, Jayco, Israel og Ag2r slik at man kan passere dem etter 2024 og 2025 dersom Uno-X klarer å få fart på poengsankingen og noen av disse lagene begynner å slite.

I ett kortsiktig perspektiv er det head to head mot Total som gjelder, for å sikre Wild Card til alle WT-endagersritt neste år.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

george_hincapie skrev: tir jun 13, 2023 11:10 pm
Higgs Boson skrev: tir jun 13, 2023 2:20 pm Men jeg ser at både Israel og Lotto er foran oss på rankinga.
Da må de bare kjøre inn flere poeng da.
Israel har 2400 poeng mer, det er nesten dobbelt så mye. Er cirka null prosent sjanse for at det skal gå an å hente inn. Lotto har 4200 mer poeng, det er helt umulig. Det er ikke engang verdt å tenke på et av de to automatiske Wild Cardene til WT-etapperitt neste sesong.

Det gjelder å samle så mange poeng som mulig i år for å være foran eller ganske jevnt mot Astana og Arkea og ikke for langt bak den store gruppen med Cofidis, DSM, Jayco, Israel og Ag2r slik at man kan passere dem etter 2024 og 2025 dersom Uno-X klarer å få fart på poengsankingen og noen av disse lagene begynner å slite.

I ett kortsiktig perspektiv er det head to head mot Total som gjelder, for å sikre Wild Card til alle WT-endagersritt neste år.
En gang til; Det er bare å kjøre inn flere poeng det. Det er det eneste som gjelder, uansett hvordan du snur og vender på det.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Ja, men jeg snakker om hva vi som tilskuere skal se på, forvente og tenke på.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: tir jun 13, 2023 11:03 pm Forøvrig har Uno-X annonsert nye kontrakter for Blikra, Holter og Urianstad. Det betyr 21 mann med kontrakt allerede.
Det er et veldig dårlig tegn om de ikke annonserer forlengelse med Træen veldig snart nå. Jeg kan ikke se noen andre grunner enn penger til at han skal gå noe annet sted, og da frykter jeg at han og Foss begge havner hos IPT...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: ons jun 14, 2023 10:20 am Det er et veldig dårlig tegn om de ikke annonserer forlengelse med Træen veldig snart nå. Jeg kan ikke se noen andre grunner enn penger til at han skal gå noe annet sted, og da frykter jeg at han og Foss begge havner hos IPT...
Det ville vært et så jævlig dårlig karrierevalg. Da går de utelukkende etter pengene.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

TdF-troppen til Uno tas ut på tirsdag. Der vil jeg se følgende:

- Kristoffer
- Tiller
- Wærenskjold
- Abrahamsen
- Ressell
- THJ
- Træen
- Gregis

Opptrekket har sett bra ut i det siste, om Kristoffer får noen perfekte opptrekk så er det gode muligheter for flere topp 5 plasseringer som gir bra med poeng. Veldig viktig å bli 3. beste PCT-lag, og alle poeng teller her.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Trehjulssykkel skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm TdF-troppen til Uno tas ut på tirsdag. Der vil jeg se følgende:

- Kristoffer
- Tiller
- Wærenskjold
- Abrahamsen
- Ressell
- THJ
- Træen
- Gregis

Opptrekket har sett bra ut i det siste, om Kristoffer får noen perfekte opptrekk så er det gode muligheter for flere topp 5 plasseringer som gir bra med poeng. Veldig viktig å bli 3. beste PCT-lag, og alle poeng teller her.
Jodda, jeg er stort sett enig med deg, poeng er viktige, men jeg drømmer også om en topp 10 sammenlagt og noen etapper med flair og panache.

dorian

Legg inn av dorian »

Trehjulssykkel skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm - Kristoffer
- Tiller
- Wærenskjold
- Abrahamsen
- Ressell
- THJ
- Træen
- Gregis
Charmig er vel inne, og Abrahamsen ute. Og Resell kan fort bli byttet ut med Buggis.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: søn jun 18, 2023 10:32 am
Trehjulssykkel skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm - Kristoffer
- Tiller
- Wærenskjold
- Abrahamsen
- Ressell
- THJ
- Træen
- Gregis
Charmig er vel inne, og Abrahamsen ute. Og Resell kan fort bli byttet ut med Buggis.
At Resell skal byttes ut kan jeg ikke på noen måte forstå. Den formen og den arbeidskapasiteten Bartesam Resell viser er ikke noe å bytte bort, ikke minst når Skaarseth er borte.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

dorian skrev: søn jun 18, 2023 10:32 am
Trehjulssykkel skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm - Kristoffer
- Tiller
- Wærenskjold
- Abrahamsen
- Ressell
- THJ
- Træen
- Gregis
Charmig er vel inne, og Abrahamsen ute. Og Resell kan fort bli byttet ut med Buggis.
Tipper Abrahamsen klatrer bedre enn Charmig som bare tok inn på noen sekunder på Campenaerts i en stigning i Dauphine.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: søn jun 18, 2023 11:19 am At Resell skal byttes ut kan jeg ikke på noen måte forstå. Den formen og den arbeidskapasiteten Bartesam Resell viser er ikke noe å bytte bort, ikke minst når Skaarseth er borte.
Resell er såklart et bra valg, men det vil ikke være rart om Bugge blir foretrukket, med tanke på hvordan han har prestert som hjelperytter over lang tid nå. Litt uheldig å kræsje i Dauphiné, men ellers har han vært ekstremt pålitelig.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Jarle Fredagsweak melder om følgende ryttere klare:

Alexander Kristoff

Tobias Halland Johannessen

Torstein Træen

Rasmus Tiller

Søren Wærenskjold

Erik Nordsæter Resell

Jonas Gregaard

Og at den siste plassen står mellom Buggis og AHJ. Litt overrasket over at AHJ er aktuell da jeg trodde det ville bli en stor belastning å skulle sykle 3 uker for en som har slitt hele proffkarrieren, men formen hans var stigende, så kanskje ikke så dumt. Litt rart at Abrahamsen ikke er aktuell, men bra at Charmig ikke blir å finne i laget.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Charmig var med i det forhåndsuttaket som ble annonsert for lenge siden, men bra han er ute av laget da han ikke har imponert i WT-ritt noen gang egentlig. Det er tynt med ryttere som kan tåle klatringer utover THJ, Træen og Greegard, fryktelig synd at Eg har slitt med helsa i år, for slik han klatret i fjor burde han vært en opplagt kandidat. Tanken var vel egentlig at Charmig skulle være med som den fjerde klatreren, men det ser altså ikke slik ut.

Den siste plassen blir dermed vanskelig.
- Urianstad er en bra bruddrytter og en fin hjelperytter. Jeg tror han er en rytter som kommer seg til Paris.
- AHJ har slitt med å fullføre ritt som de siste årene, men var veldig bra som hjelperytter i Dauphine. Jeg blir veldig overrasket om han klarer å fullføre og man kan definitivt spørre seg om det er lurt å sende han til Touren med de problemene han har hatt de siste årene.
- Abrahamsen bør også være aktuell, han er en fin rytter som er ren hjelperytter og som kan frita f.eks. Tiller fra noen hjelperytteroppgaver.

Litt tynt med bare en danske, men Eg har problemer, Norrman og Larsen har ikke vist gode nok takter, Bendixen er for fersk på proffnivå alderen til tross og Hindsgaul, Sander Hansen og Blume Levy er for unge og ikke modne nok.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: man jun 19, 2023 2:31 pm Charmig var med i det forhåndsuttaket som ble annonsert for lenge siden, men bra han er ute av laget da han ikke har imponert i WT-ritt noen gang egentlig. Det er tynt med ryttere som kan tåle klatringer utover THJ, Træen og Greegard, fryktelig synd at Eg har slitt med helsa i år, for slik han klatret i fjor burde han vært en opplagt kandidat. Tanken var vel egentlig at Charmig skulle være med som den fjerde klatreren, men det ser altså ikke slik ut.

Den siste plassen blir dermed vanskelig.
- Urianstad er en bra bruddrytter og en fin hjelperytter. Jeg tror han er en rytter som kommer seg til Paris.
- AHJ har slitt med å fullføre ritt som de siste årene, men var veldig bra som hjelperytter i Dauphine. Jeg blir veldig overrasket om han klarer å fullføre og man kan definitivt spørre seg om det er lurt å sende han til Touren med de problemene han har hatt de siste årene.
- Abrahamsen bør også være aktuell, han er en fin rytter som er ren hjelperytter og som kan frita f.eks. Tiller fra noen hjelperytteroppgaver.
Abrahamsen var ute med både hjernerystelse og kyssesyke tidligere i år, og har brukt litt tid på å komme helt i form. Ser jo enormt bra ut nå, men tåler han tre uker? Var jo i likhet med AHJ heller ikke på shortlist som ble lekket for en måned siden. Aner ikke hva som har skjedd med Charmig. Han var jo veldig mye syk i fjor, så det er kanskje det han har slitt med i år også? Skuffende at de ikke klarer å finne plass til mer enn en danske.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Håper egentlig at man gir alle relativt frie tøyler til å jakte brudd og etappeseire. Det gjelder spesielt THJ, Wærenskjold og Tiller. Træen kan satse på sammendraget.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

KongOlav2 skrev: man jun 19, 2023 2:54 pm Håper egentlig at man gir alle relativt frie tøyler til å jakte brudd og etappeseire. Det gjelder spesielt THJ, Wærenskjold og Tiller. Træen kan satse på sammendraget.
Dessverre veldig lite muligheter for disse 2 i år. Slik jeg ser det er det bare etappe 10 de han en sjans på fra brudd. Ellers er det et par massespurter i slag modbagge der en av disse to kan prøve seg.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»