Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
DennisB

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av DennisB »

Vestene kunne da sendes nedover med det forbeholdet om at Norge ikke er ansvarlig for kvaliteten på dem. Ukrainske myndigheter får beskjed at de er utgått på dato. Disse vestene ville jo primært ha blitt delt ut til soldater som i dag har INGEN beskyttelse.
Noe er bedre enn ingenting. Skjønner ikke at det er noe å diskutere. En skam at disse destrueres, etter mitt syn.

Ukraina får jo en mengde annet utstyr som også enten har utgått, stått på lager en stund, eller lignende. Er jo ikke bare vester det er snakk om. De skriker etter utstyr, og er garantert ikke kravstore. Det er ingen som vil saksøke Norge hvis soldater dør med en slik vest.
Sist redigert av DennisB den tor jun 08, 2023 2:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Lurer på hva europeere tenker om Merkel, Schrøder & co. Vil de gå inn i historien som noe av det mest naive Europa har hatt siden 2.verdenskrig?

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1988

Legg inn av Garindan »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 1:27 pm
OrmenLange skrev: tor jun 08, 2023 12:42 pm Fra VG:
Ifølge russiske Interfax lanserte Erdogan et forslag om å danne en felles, internasjonal etterforskningskommisjon for å se på årsaken til at Kakhovka-demningen kollapset tidligere denne uken.

Erdogan skal ha foreslått at Russland, Ukraina, FN og Tyrkia er parter i kommisjonen, ifølge Interfax.



Noen som vet om det skjer noe mer med dette? Det virker jo som et fornuftig forslag.
Akkurat like fornuftig som å snu ryggen til en russer med en kniv i hånden.
Hvorfor etterforske noe når man kan forhåndsdømme helt uten bevis? Da får man jo den dommen man vil ha.

Jack

Legg inn av Jack »

Dette - mine damer og herrer - er terrorisme utført på høylys dag. De forsøker ikke å skjule den engang. Fyfaen i helvete.

Hvordan i alle dager kan det forsvares at disse drittsekkene har et sete i FNs sikkerhetsråd?




PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

missChance skrev: tor jun 08, 2023 2:12 pm
Jack skrev: tor jun 08, 2023 2:08 pm Faens monstre.

Nå er det viktig å få satt en "internasjonal etterforskningskommisjon" for å se på årsaken til Kakhovka-demningens kollaps 🙄
Ja, det er veldig viktig. Samtidig kan de jo «undersøke» hvem som skyter på de som forsøker å hjelpe folk i nød i samme område.

Jeg tror seriøst ikke at folk flest forstår hvor sadistiske og grusomme russerne egentlig er. Det er jo selvsagt vanskelig for en normalt oppegående person å ta inn over seg en slik brutal ondskap. Men det er på tide at man tvinger folk til å se hva slags nabofolk vi faktisk har.

Det finnes ikke fnugg av sympati for andre mennesker. Untermensch kalte de vel nazistene de ikke-ariske eller ikke-germanske. Og akkurat det samme ser vi med Russland. Alle andre er null verdt, de kan drepes med samme selvfølgelighet som vi andre klapser en mygg.

Dette må stanses. Og jeg er dritt lei av å se på at våre ledere bare prater om hvor viktig det er å stanse Russland.

Gå inn i Ukraina og stans dem. Nå.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

fargerik skrev: tor jun 08, 2023 1:56 pm
missChance skrev: tor jun 08, 2023 1:53 pm SAS følger Ukrainas svarteliste – fjerner alle produkter fra Freia
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3 ... -fra-freia
Kjøper ikke mer Freia. Jeg startet min boykott i samme sekund som jeg leste om selskapets business i Russland.
Bye, bye, Freia. Få det ut fra alle butikkhyller.
Husk å boikotte Carlsberg også, de driver fortsatt i Russland så vidt jeg vet. DVS ingen øl eller brus fra Ringnes.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DennisB skrev: tor jun 08, 2023 2:13 pm Vestene kunne da sendes nedover med det forbeholdet om at Norge ikke er ansvarlig for kvaliteten på dem. Ukrainske myndigheter får beskjed at de er utgått på dato. Disse vestene ville jo primært ha blitt delt ut til soldater som i dag har INGEN beskyttelse.
Noe er bedre enn ingenting. Skjønner ikke at det er noe å diskutere. En skam at disse destrueres, etter mitt syn.

Ukraina får jo en mengde annet utstyr som også enten har utgått, stått på lager en stund, eller lignende. Er jo ikke bare vester det er snakk om. De skriker etter utstyr, og er garantert ikke kravstore. Det er ingen som vil saksøke Norge hvis soldater dør med en slik vest.
Mulig. Men husk at Ukraina tryglet oss om å slutte å samle inn brukte klær før vinteren, de druknet i ubrukelige klær.
Men for all del, det er sikkert anderledes med brukte skuddsikre vester.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Albania skrev: tor jun 08, 2023 2:13 pm Lurer på hva europeere tenker om Merkel, Schrøder & co. Vil de gå inn i historien som noe av det mest naive Europa har hatt siden 2.verdenskrig?
Skal vel legges til at det er flere land i Europa som gjorde seg relativt avhengig av russisk olje og gass, så naiviteten var ganske utbredt. Med Tyskland som verstingene.

Det var forresten ikke måte på hvor vanskelig det skulle bli å rive seg løs fra dette russiske grepet, leste vi her i tråden. Det ville ta mange år...
Der tok de skammelig feil gitt.

Jobs
Innlegg: 458

Legg inn av Jobs »

Crazy Horse skrev: tor jun 08, 2023 11:05 am
DennisB skrev: tor jun 08, 2023 10:43 am At demningen ble sprengt, er vel dette et bevis på. Målestasjoner 500km unna registrerte en stor sprengning kl. 02.54 denne morgenen. Ikke noe som brast, men stor sprengkraft. Jordskjelveksperter er ikke i tvil.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/gE ... eksplosjon
Nettet snører seg nok sammen om russerne nå. Når stasjoner 500 km unna som registrerer jordskjelv slår ut, kan man raskt konkludere med eksplosjon - altså sabotasje. Registreringen fant sted kl 0254. Vitner har tidligere opplyst at de hørte lyden av en kraftig eksplosjon ca kl 0300. Demningen er ødelagt på dennes østlige side. 1 + 1 er og blir 2. Det eneste som mest sannsynlig kan forsvare russerne nå er at dette var et uhell. Det tviler jeg på. Det å detonere sprengstoff med mindre man er svært uforsiktig med ild fordrer en eller annen form for detonator.

Om det er russere presterer de for det første å fylle dammen maksimalt. Beboere langs dammens bredder klaget på alt for høy vannstand før det smalt. For det andre at sprengningen skjer midt på natten, kl 0300, nærmest for å gardere seg mot at innbyggere nærmest demningen ikke rekker å evakuere med eiendeler og dyr. I mellomtiden sitter Kreml å lyve. De vil - som med dette passasjerflyet i 2014 - lyve herfra til månen. Denne fullstendige mangel på redelighet i kombinasjon med en ondskap jeg ikke trodde var mulig i Europa i 2023, må få alvorlige konsekvenser. Det russiske regimet må knuses som med nazismen i 1945. De må knuses militært på slagmarken i Ukraina, og økonomisk og kulturelt med full isolasjon inntil de ansvarlige i Moskva enten er drept, avsatt eller brakt til Haag.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ikke forstå noe annet en at Vesten nå må reagere ,dette er en katastrofe på linje med og bruke taktisk atomvåpen .Som svar bør de nå opprette flyforbud sone i Ukraina og isolere russland totalt til de stopper krigen ,og trekker seg helt ut av Ukraina. Og at alle krigsforbrytere ink putin blir overlatt til Haag .Det må nå komme et oppgjør før eller siden.

Caputo

Legg inn av Caputo »

TV 2s team blir bedt om å forlate området, russiske droner er nettopp blitt observert over evakueringingspunktet, der flere hundre flomrammede har blitt satt i land i dag.

Kort tid etter ble stedet rammet av artilleribeskytning.

DennisB

Legg inn av DennisB »

fargerik skrev: tor jun 08, 2023 2:25 pm
DennisB skrev: tor jun 08, 2023 2:13 pm Vestene kunne da sendes nedover med det forbeholdet om at Norge ikke er ansvarlig for kvaliteten på dem. Ukrainske myndigheter får beskjed at de er utgått på dato. Disse vestene ville jo primært ha blitt delt ut til soldater som i dag har INGEN beskyttelse.
Noe er bedre enn ingenting. Skjønner ikke at det er noe å diskutere. En skam at disse destrueres, etter mitt syn.

Ukraina får jo en mengde annet utstyr som også enten har utgått, stått på lager en stund, eller lignende. Er jo ikke bare vester det er snakk om. De skriker etter utstyr, og er garantert ikke kravstore. Det er ingen som vil saksøke Norge hvis soldater dør med en slik vest.
Mulig. Men husk at Ukraina tryglet oss om å slutte å samle inn brukte klær før vinteren, de druknet i ubrukelige klær.
Men for all del, det er sikkert anderledes med brukte skuddsikre vester.
Om ikke de er skuddsikre, så stanser de i hvertfall mange splinter fra artilleri, som i denne krigen er den største drapsfaktoren. Til det bruket er de absolutt svært nyttige.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7892

Legg inn av Big George »

Dersom det i en illusjon gis inntrykk av at det er intelligent krigføring fra Russland
så er det helt feil. Brutalitet er det eneste området Russland er i tet.
Sprenging av demning er noe russerne har lært av Stalin
en mann med fortid som kriminell før han ble politiker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SAS stanser alt salg av produkter fra Freia.

I seg selv en bagatell. Men dette kan spre seg. Noen må gå foran. Veldig bra.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

fargerik skrev: tor jun 08, 2023 2:25 pm
DennisB skrev: tor jun 08, 2023 2:13 pm Vestene kunne da sendes nedover med det forbeholdet om at Norge ikke er ansvarlig for kvaliteten på dem. Ukrainske myndigheter får beskjed at de er utgått på dato. Disse vestene ville jo primært ha blitt delt ut til soldater som i dag har INGEN beskyttelse.
Noe er bedre enn ingenting. Skjønner ikke at det er noe å diskutere. En skam at disse destrueres, etter mitt syn.

Ukraina får jo en mengde annet utstyr som også enten har utgått, stått på lager en stund, eller lignende. Er jo ikke bare vester det er snakk om. De skriker etter utstyr, og er garantert ikke kravstore. Det er ingen som vil saksøke Norge hvis soldater dør med en slik vest.
Mulig. Men husk at Ukraina tryglet oss om å slutte å samle inn brukte klær før vinteren, de druknet i ubrukelige klær.
Men for all del, det er sikkert anderledes med brukte skuddsikre vester.
Det er ikke slik at skuddsikre vester og hjelmer selvantenner når de er 5 år eller 10 år, men de garanteres ikke av produsenten lengre.
Men slik situasjonen er i Ukraina sier det seg selv at de fortsatt ville gjort en utmerket jobb i lang tid utover 5 eller 10 år.

Alle vester skal etter produsentens mening kasseres hvis den har stoppet f.eks. 4-5 kuler. Det er noe naivt å tro at dette skjer i en krig hvis alternativet er å gå uten vest.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jobs skrev: tor jun 08, 2023 2:26 pm
Crazy Horse skrev: tor jun 08, 2023 11:05 am
DennisB skrev: tor jun 08, 2023 10:43 am At demningen ble sprengt, er vel dette et bevis på. Målestasjoner 500km unna registrerte en stor sprengning kl. 02.54 denne morgenen. Ikke noe som brast, men stor sprengkraft. Jordskjelveksperter er ikke i tvil.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/gE ... eksplosjon
Nettet snører seg nok sammen om russerne nå. Når stasjoner 500 km unna som registrerer jordskjelv slår ut, kan man raskt konkludere med eksplosjon - altså sabotasje. Registreringen fant sted kl 0254. Vitner har tidligere opplyst at de hørte lyden av en kraftig eksplosjon ca kl 0300. Demningen er ødelagt på dennes østlige side. 1 + 1 er og blir 2. Det eneste som mest sannsynlig kan forsvare russerne nå er at dette var et uhell. Det tviler jeg på. Det å detonere sprengstoff med mindre man er svært uforsiktig med ild fordrer en eller annen form for detonator.

Om det er russere presterer de for det første å fylle dammen maksimalt. Beboere langs dammens bredder klaget på alt for høy vannstand før det smalt. For det andre at sprengningen skjer midt på natten, kl 0300, nærmest for å gardere seg mot at innbyggere nærmest demningen ikke rekker å evakuere med eiendeler og dyr. I mellomtiden sitter Kreml å lyve. De vil - som med dette passasjerflyet i 2014 - lyve herfra til månen. Denne fullstendige mangel på redelighet i kombinasjon med en ondskap jeg ikke trodde var mulig i Europa i 2023, må få alvorlige konsekvenser. Det russiske regimet må knuses som med nazismen i 1945. De må knuses militært på slagmarken i Ukraina, og økonomisk og kulturelt med full isolasjon inntil de ansvarlige i Moskva enten er drept, avsatt eller brakt til Haag.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ikke forstå noe annet en at Vesten nå må reagere ,dette er en katastrofe på linje med og bruke taktisk atomvåpen .Som svar bør de nå opprette flyforbud sone i Ukraina og isolere russland totalt til de stopper krigen ,og trekker seg helt ut av Ukraina. Og at alle krigsforbrytere ink putin blir overlatt til Haag .Det må nå komme et oppgjør før eller siden.
Ja, man skulle tro at nå må man snart reagere med annet enn fordømmelse og ord.

Men det har jeg liten tro på blir gjort. Blir nok en ny resolusjon om fordømmelse fra FN, NATO-fordømmelse (som Jens allerede har vært ute med), og flere sanksjoner, som bare delvis virker. I sikkerhetsrådet setter man sammen en kommisjon som skal se på saken, og denne klovnen fra Russland står imot alt som kommer derfra.

Og med det mener man vel at man har gjort sitt. Minner meg om tegningen i går, hvor en ukrainer som er i ferd med å drukne, har hånda si over vann, og FNs representant gir en high five, og forteller at de har resolusjonen klar. Alt under kontroll!

Man blir frustrert av mindre.

Andy

Legg inn av Andy »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 2:33 pm SAS stanser alt salg av produkter fra Freia.

I seg selv en bagatell. Men dette kan spre seg. Noen må gå foran. Veldig bra.
Gode nyheter, flott av SAS! Vi må håpe at dette sprer seg til daglivarehandelen også. Mondelez og andre som sponser russistene må ikke slippe unna med det, håper salget av Freiaprodukter kollapser fremover

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Andy skrev: tor jun 08, 2023 2:39 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 2:33 pm SAS stanser alt salg av produkter fra Freia.

I seg selv en bagatell. Men dette kan spre seg. Noen må gå foran. Veldig bra.
Gode nyheter, flott av SAS! Vi må håpe at dette sprer seg til daglivarehandelen også. Mondelez og andre som sponser russistene må ikke slippe unna med det, håper salget av Freiaprodukter kollapser fremover
Forbrukerne har makt. Men man behøver større selskaper som går foran og fronter. Hadde vært strøkent om en av de store dagligvarekjedene hadde baller nok til å suspendere Freia og Carlsberg frem til krigens slutt.

Det ville skapt bølger i Europa og forhåpentligvis ville mange slengt seg på og dermed tvunget selskapene til å ta affære.

Det er jo selvsagt kjedelig for de som blir permittert, men da får de kjefte på eierne.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Jobs skrev: tor jun 08, 2023 2:26 pm
Crazy Horse skrev: tor jun 08, 2023 11:05 am
DennisB skrev: tor jun 08, 2023 10:43 am At demningen ble sprengt, er vel dette et bevis på. Målestasjoner 500km unna registrerte en stor sprengning kl. 02.54 denne morgenen. Ikke noe som brast, men stor sprengkraft. Jordskjelveksperter er ikke i tvil.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/gE ... eksplosjon
Nettet snører seg nok sammen om russerne nå. Når stasjoner 500 km unna som registrerer jordskjelv slår ut, kan man raskt konkludere med eksplosjon - altså sabotasje. Registreringen fant sted kl 0254. Vitner har tidligere opplyst at de hørte lyden av en kraftig eksplosjon ca kl 0300. Demningen er ødelagt på dennes østlige side. 1 + 1 er og blir 2. Det eneste som mest sannsynlig kan forsvare russerne nå er at dette var et uhell. Det tviler jeg på. Det å detonere sprengstoff med mindre man er svært uforsiktig med ild fordrer en eller annen form for detonator.

Om det er russere presterer de for det første å fylle dammen maksimalt. Beboere langs dammens bredder klaget på alt for høy vannstand før det smalt. For det andre at sprengningen skjer midt på natten, kl 0300, nærmest for å gardere seg mot at innbyggere nærmest demningen ikke rekker å evakuere med eiendeler og dyr. I mellomtiden sitter Kreml å lyve. De vil - som med dette passasjerflyet i 2014 - lyve herfra til månen. Denne fullstendige mangel på redelighet i kombinasjon med en ondskap jeg ikke trodde var mulig i Europa i 2023, må få alvorlige konsekvenser. Det russiske regimet må knuses som med nazismen i 1945. De må knuses militært på slagmarken i Ukraina, og økonomisk og kulturelt med full isolasjon inntil de ansvarlige i Moskva enten er drept, avsatt eller brakt til Haag.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan ikke forstå noe annet en at Vesten nå må reagere ,dette er en katastrofe på linje med og bruke taktisk atomvåpen .Som svar bør de nå opprette flyforbud sone i Ukraina og isolere russland totalt til de stopper krigen ,og trekker seg helt ut av Ukraina. Og at alle krigsforbrytere ink putin blir overlatt til Haag .Det må nå komme et oppgjør før eller siden.
Om det er russerne som har sprengt demningen i den hensikt å oversvømme store landområder er dette en katastrofe på lik linje med bruk av taktiske atomvåpen ja. Om det er russerne nærmer jeg meg helt klart en flyforbudssone i NATO regi, eventuelt i regi av USA, UK og Frankrike.

I det minste inn med enda flere våpen for å destruere russere på ukrainsk grunn. Ser på tapstallene de siste par-tre dagene at antall russiske soldater som elimineres igjen nærmer seg firesifrede tall. I tillegg stadig flere tanks, armerte kjøretøy og artillerienheter. Tror russerne ødela demningen fordi de ser hvilken vei dette går for de russiske styrkene. Ikke til Valhall, men til Helvete.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 2:33 pm SAS stanser alt salg av produkter fra Freia.

I seg selv en bagatell. Men dette kan spre seg. Noen må gå foran. Veldig bra.
Og nå er VY på banen og vurderer det samme.

Pushback

Legg inn av Pushback »

PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 3:17 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 08, 2023 2:33 pm SAS stanser alt salg av produkter fra Freia.

I seg selv en bagatell. Men dette kan spre seg. Noen må gå foran. Veldig bra.
Og nå er VY på banen og vurderer det samme.
Jeg er en sjokoladeglad mann - nå slutter jeg å spise Freiaprodukter. Fuck Ringnes også.

Jeg lurer på om jeg skal slutte med Freia helt til de blir uavhengige igjen. Denne hedgefond-kapitalismen som brer om seg om dagen hvor det bare er "brands" igjen er jeg ikke spesielt stor tilhenger av.

Pellevin

Legg inn av Pellevin »

nometalhorse skrev: tor jun 08, 2023 1:31 pm Hvis noen fortsatt lurte så er Norge definisjonen på et molbo-land. Norge brenner skuddbeskyttende vester som Ukraina skriker etter.

Estimater viser at det hvert år er hundrevis av skuddsikre hjelmer og skuddbeskyttende vester som tas ut av Politiets tjeneste fordi de går ut på dato.
Nettavisen kan avsløre at det som etter alle solemerker er brukbart sikkerhetsutstyr fra norsk politi, destrueres i norske forbrenningsovner fremfor å sendes til Ukraina.
Et brev Nettavisen har fått innsyn i, viser at Ukrainahjelpen på Karmøy, som driver med hjelpearbeid, ønsket å forsyne ukrainere med utløpt utstyr, men fikk blankt avslag fra Politidirektoratet (POD).

Justisminister Emilie Enger Mehl (Sp) uttalte til Stortinget i fjor at hun støtter PODs praksis med å destruere Politiets beskyttelsesutstyr som er utløpt på dato, framfor å gi det til ukrainerne.
Mehl la den gang til grunn at produktene ikke er godkjent til operativ bruk etter utløpsdato.

Hallo frøken Mehl - kanskje litt mindre tid på TikTok, og litt mer i virkelighetens farlige verden. Noen mener tydeligvis at topplue og en fleece jakke er bedre enn en skuddsikkert hjelm og vest som har gått ut på dato.

https://www.nettavisen.no/nyheter/norge ... 95-1133112
Typisk politikere, klarer ikke å forholde seg til realiteter.
Det er forskjell på fredelige Norge hvor man har nye vester å ta i bruk, og i en krigssone hvor det er slitte vester som kan fungere sånn noenlunde eller ingenting.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1750

Legg inn av JauKaninen »

Garindan skrev: tor jun 08, 2023 2:15 pm
Hvorfor etterforske noe når man kan forhåndsdømme helt uten bevis? Da får man jo den dommen man vil ha.
Vi kan vel ha en mening om hvem det er som står bak?

For meg er det åpenbart Russland. Hvis Russland ikke står bak, hvorfor bomber og skyter de sivile som forsøker å evakuere?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7892

Legg inn av Big George »

Storsamfunnets naivitet ser man også i denne tråden
Folk gidder å svare pro-russiske debattanter som hovedsakelig sitter i en trollfabrikk i Russland.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1988

Legg inn av Garindan »

JauKaninen skrev: tor jun 08, 2023 3:42 pm
Garindan skrev: tor jun 08, 2023 2:15 pm
Hvorfor etterforske noe når man kan forhåndsdømme helt uten bevis? Da får man jo den dommen man vil ha.
Vi kan vel ha en mening om hvem det er som står bak?

For meg er det åpenbart Russland. Hvis Russland ikke står bak, hvorfor bomber og skyter de sivile som forsøker å evakuere?
Hvor mange evakuerende sivile har blitt skadet av russisk beskytning? Regner med at russerne ville klart å treffe slike ansamlinger med folk når de har observasjons/ildledningsdroner (om det faktisk var det de prøvde på da....)

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Dette foregår nå, så det er vel ikke nødvendigvis laget lister over alle.





Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1750

Legg inn av JauKaninen »

Garindan skrev: tor jun 08, 2023 3:58 pm
Hvor mange evakuerende sivile har blitt skadet av russisk beskytning? Regner med at russerne ville klart å treffe slike ansamlinger med folk når de har observasjons/ildledningsdroner (om det faktisk var det de prøvde på da....)
Det er det vel ingen som vet enda.

Forøvrig viser jeg til dette:
"- Russland startet krigen
- Russland okkuperte demningen
- Russland minela den allerede ifjor
- Russland foredte sprengningen i flere dager ift. satellittbilder ved å sabotere demningen
- Russland hevet med overlegg vannstanden i reservoiret til katastrofale nivå i dagene før
- Russland vedtok nye lover i begynnelsen av måneden som gjør det ulovlig å etterforske demningsbrudd
- Demningen er bygget for å motstå atomkrig og kan nesten ikke ødelegges fra utsiden
"
Sist redigert av JauKaninen den tor jun 08, 2023 4:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

missChance skrev: tor jun 08, 2023 4:04 pm Dette foregår nå, så det er vel ikke nødvendigvis laget lister over alle.

Bevis biter ikke på der. Skuespill. Sikkert en haug høytalere på full guffe rett borti gata!

Alt er dessuten filmet i naboens oppblåsbare badebasseng.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1988

Legg inn av Garindan »

greyserpent skrev: tor jun 08, 2023 4:06 pm
missChance skrev: tor jun 08, 2023 4:04 pm Dette foregår nå, så det er vel ikke nødvendigvis laget lister over alle.
► Show Spoiler
Bevis biter ikke på der. Skuespill. Sikkert en haug høytalere på full guffe rett borti gata!

Alt er dessuten filmet i naboens oppblåsbare badebasseng.
Det er bevis på krigshandlinger i nærheten, noe vi allerede visste. Det er velkjent at floden markerer grensen for fronten. Begge sider har skutt med artilleri hver dag i lange tider.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Garindan skrev: tor jun 08, 2023 4:12 pm
greyserpent skrev: tor jun 08, 2023 4:06 pm
missChance skrev: tor jun 08, 2023 4:04 pm Dette foregår nå, så det er vel ikke nødvendigvis laget lister over alle.
► Show Spoiler
Bevis biter ikke på der. Skuespill. Sikkert en haug høytalere på full guffe rett borti gata!

Alt er dessuten filmet i naboens oppblåsbare badebasseng.
Det er bevis på krigshandlinger i nærheten, noe vi allerede visste. Det er velkjent at floden markerer grensen for fronten. Begge sider har skutt med artilleri hver dag i lange tider.
Jada, og henrettede små pikebarn i søplecontainere er skuespillere. "Bindet for øynene var for hvitt" var visst argumentet ditt....

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»