Satans helvetes IOC

Svar
ms_8

Re: Satans helvetes IOC

Legg inn av ms_8 »

kytec skrev: ons mai 31, 2023 8:47 pm
ms_8 skrev: ons mai 31, 2023 8:37 pm
MacanT skrev: man mai 29, 2023 4:02 pm
Da glemmer vi alt som har med Taekwondo å gjøre inntil videre.

Kommer noe av dette opp på TV skifter jeg kanal umiddelbart.
Tviler på at det vises på norske kanaler om det er ein trøst. Regner med at du boikotter alt av tennis kamper også
I tennis tror jeg tennisfansen har funnet en løsning, russeren er en enkelutøver som bare representerer seg selv og dessuten er i mot krigen, så derfor kan vi se på tennis med god samvittighet og ren moral.
Jo, men samstundes kan man sjå det på samme måte for utøvere som konkurrerer tildømes i Judo eller Taekwondo. Det finst absolutt grunner for at man kunne sagt at dei representerer først og fremst seg sjølv og ikkje landet dei representerer.

Sjølv er eg svært skuffet over at Tennis ikkje tok ansvar for å utestenge Russland og Belarus. Wimbledon valgde å gjere det, men det førte til at poengene vart låst.

Eg er fullstendig klar over at det er svært urettferdig for utøvere, men hadde alle idretter gjort det samme. Så hadde det verkeleg svidd for Putin/Russland. Nå kan russere heie på sine helter i mange idretter

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fazam skrev: tor jun 01, 2023 9:40 am
kytec skrev: ons mai 31, 2023 8:47 pm
ms_8 skrev: ons mai 31, 2023 8:37 pm
Tviler på at det vises på norske kanaler om det er ein trøst. Regner med at du boikotter alt av tennis kamper også
I tennis tror jeg tennisfansen har funnet en løsning, russeren er en enkelutøver som bare representerer seg selv og dessuten er i mot krigen, så derfor kan vi se på tennis med god samvittighet og ren moral.
Tennis er en av idrettene som tillater russere i OL.
Så kan en stille spm, er det riktig?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

ms_8 skrev: ons mai 31, 2023 8:37 pm
MacanT skrev: man mai 29, 2023 4:02 pm
lok1 skrev: man mai 29, 2023 3:50 pm I dag startet VM i taekwondo med blant andre Richard Ordemann på startlistene.

Sammen med 23 russere og belarusere...
Da glemmer vi alt som har med Taekwondo å gjøre inntil videre.

Kommer noe av dette opp på TV skifter jeg kanal umiddelbart.
Tviler på at det vises på norske kanaler om det er ein trøst. Regner med at du boikotter alt av tennis kamper også
Jeg boikotter alle idretter, stevner og mesterskap som lar russere delta

Fazam

Legg inn av Fazam »

kytec skrev: tor jun 01, 2023 1:35 pm
Fazam skrev: tor jun 01, 2023 9:40 am
kytec skrev: ons mai 31, 2023 8:47 pm

I tennis tror jeg tennisfansen har funnet en løsning, russeren er en enkelutøver som bare representerer seg selv og dessuten er i mot krigen, så derfor kan vi se på tennis med god samvittighet og ren moral.
Tennis er en av idrettene som tillater russere i OL.
Så kan en stille spm, er det riktig?
Mange russere av begge kjønn som fortsatt er med i den pågående French Open-turneringen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

MacanT skrev: tor jun 01, 2023 3:16 pm
ms_8 skrev: ons mai 31, 2023 8:37 pm
MacanT skrev: man mai 29, 2023 4:02 pm
Da glemmer vi alt som har med Taekwondo å gjøre inntil videre.

Kommer noe av dette opp på TV skifter jeg kanal umiddelbart.
Tviler på at det vises på norske kanaler om det er ein trøst. Regner med at du boikotter alt av tennis kamper også
Jeg boikotter alle idretter, stevner og mesterskap som lar russere delta
I så fall fortjener du skryt for det. Eg klarer det ikkje og følgjer med blant annet Tennis

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kan jo rapportere at Norge har tatt en bronse i VM i taekwondo. Russland har tatt ett sølv og tre bronse så langt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

lok1 skrev: tor jun 01, 2023 5:20 pm Kan jo rapportere at Norge har tatt en bronse i VM i taekwondo. Russland har tatt ett sølv og tre bronse så langt.
Ja og vår bronsen vant ei kvinne og ikkje Ordemann. Det var kanskje litt overraskende

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Og da er det bestemt at Norge ikke boikotter OL 2024.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Disse landene vil eventuelt være med på en boikott:

Australia
Belgia
Canada
Danmark
Estland
Finland
Frankrike
Hellas
Irland
Island
Italia
Japan
Kroatia
Kypros
Latvia
Liechtenstein
Litauen
Luxembourg
Malta
Nederland
New Zealand
Norge
Polen
Portugal
Romania
Slovakia
Slovenia
Spania
Storbritannia
Sverige
Sør-Korea
Tsjekkia
Tyskland
USA
Østerrike

https://www.gov.uk/government/publicati ... onal-sport

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tor jun 08, 2023 2:40 pm Disse landene vil eventuelt være med på en boikott:

Australia
Belgia
Canada
Danmark
Estland
Finland
Frankrike
Hellas
Irland
Island
Italia
Japan
Kroatia
Kypros
Latvia
Liechtenstein
Litauen
Luxembourg
Malta
Nederland
New Zealand
Norge
Polen
Portugal
Romania
Slovakia
Slovenia
Spania
Storbritannia
Sverige
Sør-Korea
Tsjekkia
Tyskland
USA
Østerrike

https://www.gov.uk/government/publicati ... onal-sport
Bra. Viss Frankrike boikotter sitt eget OL. Så trur eg faktisk ikkje IOC har eit annet val ein å utestenge Russland og Belarus. Blir ein rar opplevelse om heimenasjonen + mange andre store nasjonar boikotter OL

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tor jun 08, 2023 4:32 pm
Fazam skrev: tor jun 08, 2023 2:40 pm Disse landene vil eventuelt være med på en boikott:

Australia
Belgia
Canada
Danmark
Estland
Finland
Frankrike
Hellas
Irland
Island
Italia
Japan
Kroatia
Kypros
Latvia
Liechtenstein
Litauen
Luxembourg
Malta
Nederland
New Zealand
Norge
Polen
Portugal
Romania
Slovakia
Slovenia
Spania
Storbritannia
Sverige
Sør-Korea
Tsjekkia
Tyskland
USA
Østerrike

https://www.gov.uk/government/publicati ... onal-sport
Bra. Viss Frankrike boikotter sitt eget OL. Så trur eg faktisk ikkje IOC har eit annet val ein å utestenge Russland og Belarus. Blir ein rar opplevelse om heimenasjonen + mange andre store nasjonar boikotter OL
Nå tror jeg ikke de kommer til å arrangere hvis IOC fortsetter på sin Putin-vennlige linje. Merker meg dog at Sveits ikke er med på denne lista.

Fazam

Legg inn av Fazam »


Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fazam skrev: tor jun 08, 2023 2:40 pm Disse landene vil eventuelt være med på en boikott:
https://www.gov.uk/government/publicati ... onal-sport
Boikott er jo ikke nevnt med en ord på den siden? Dette er jo mest et opprop fra mars hvor man ønsker utestengelse.
Og nevner igjen at det enda ikke er noen land utenom Ukraina som har boikottet arrangementer med russiske utøvere.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Da blir det heller ingen russiske vektløftere i OL. De avslo invitasjonen til å kvalifisere seg som nøytrale. Belarus godtok dog, og vil delta.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fazam skrev: fre jun 16, 2023 10:24 pm Tragisk av Macron.

https://www.nrk.no/sport/paris_-politik ... 1.16446743
Boikott av Qatar VM er som en svak bris i forhold til boikott av et OL med russiske utøvere. Jeg så VM i fotball, men det kunne ikke falle meg inn å se en tenniskamp eller annen idrett med russiske utøvere under nøytralt flagg eller ikke. De representerer uansett en fascist stat som har gått til en imperialistisk angrepskrig i Sentral Europa, og som høyst sannsynlig er ansvarlig for svært alvorlige krigsforbrytelser. De representerer selv med "nøytralt flagg" en nasjon som har drept flere hundre ukrainske idrettsutøvere og ødelagt enda flere ukrainske idrettsanlegg. Om ikke idretten har mer moralsk ryggrad enn at de klarer å stenge russere og belarusere ute kan OL være OL for min del. Helvetes IOC.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Crazy Horse skrev: tor jun 22, 2023 9:08 pm
Fazam skrev: fre jun 16, 2023 10:24 pm Tragisk av Macron.

https://www.nrk.no/sport/paris_-politik ... 1.16446743
Boikott av Qatar VM er som en svak bris i forhold til boikott av et OL med russiske utøvere. Jeg så VM i fotball, men det kunne ikke falle meg inn å se en tenniskamp eller annen idrett med russiske utøvere under nøytralt flagg eller ikke. De representerer uansett en fascist stat som har gått til en imperialistisk angrepskrig i Sentral Europa, og som høyst sannsynlig er ansvarlig for svært alvorlige krigsforbrytelser. De representerer selv med "nøytralt flagg" en nasjon som har drept flere hundre ukrainske idrettsutøvere og ødelagt enda flere ukrainske idrettsanlegg. Om ikke idretten har mer moralsk ryggrad enn at de klarer å stenge russere og belarusere ute kan OL være OL for min del. Helvetes IOC.
Det begynner å dra seg til nå. Europarådet ber med overveldende flertall IOC om å utestenge.

Jeg tror dette kommer til å ende med massiv boikott om IOC ikke snur.

Politkerne begynner å bruse med fjærene. Det pleier å være et frampek mot det som kommer senere.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport ... ise-vegger

Enda mere piss fra OL-president Bach. Han lever i en alternativ verden.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kan ikke tenke meg at noen non shit hole contrys stiller i OL om russerne er med. Det bør også gjelde tennis (alle disipliner).

Fazam

Legg inn av Fazam »

kytec skrev: tor jun 22, 2023 10:22 pm Kan ikke tenke meg at noen non shit hole contrys stiller i OL om russerne er med.
Tyrkia, Ungarn, Kina, Nord-Korea, afrikanske og arabiske land stiller nok hvis de får sjansen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fazam skrev: tor jun 22, 2023 10:25 pm
kytec skrev: tor jun 22, 2023 10:22 pm Kan ikke tenke meg at noen non shit hole contrys stiller i OL om russerne er med.
Tyrkia, Ungarn, Kina, Nord-Korea, afrikanske og arabiske land stiller nok hvis de får sjansen.
Jepp. takk for å understreke poenget mitt

Fazam

Legg inn av Fazam »

kytec skrev: tor jun 22, 2023 10:27 pm Jepp. takk for å understreke poenget mitt
Sikkert noen flere shit holes i Mellom- og Sør-Amerika og Asia også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Hvem tar på seg å arrangere noen alternative leker? Så kan IOC få lov å holde på med sine Bachleker. Med spesiell invitasjon rettet mot fasciststater og andre lugubre regimer.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Thomas Bach vil ha Russland tilbake i internasjonal idrett.
Er han syk? Absolutt.

https://www.dagbladet.no/sport/er-han-syk/79635769

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»