Div ritt 2023

Svar
george_hincapie

Re: Div ritt 2023

Legg inn av george_hincapie »

Enormt kjørt av Tiller og Uno-X. Kanskje det beste rittet de har kjørt som lag i år.

Veldig imponert over Resell, han bør være en sterk kandidat til den siste Tourplassen.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Insane bra av Tiller. Rått, årets feteste Uno-X prestasjon, både lag og resultat. Lover godt foran TdF, mange som nærmer seg godform i laget nå.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

george_hincapie skrev: lør jun 10, 2023 4:58 pm Van der Poel ser ut til å være fornøyd med dagen, virker ikke som han jakter å få kontakt med gruppe 2 veldig hardt.

Wærenskjold tok en lang føring i tetgruppen før han måtte slippe, ser ut til at det var en punktering for nå byttet han sykkel og er på halen av gruppe 2. Fryktelig synd.
Nå er det altså bare 7 ryttere igjen og en del av de ser helt utslitte ut. Problemet for Tiller er at QuickStep har 3 ryttere i frontgruppen..
Han ordna det problemet lett.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Sinnsykt viktig å levere i slike ritt. Tiller og Wærenskjold syklet inn henholdsvis 200 og 60 poeng i dag.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

george_hincapie skrev: lør jun 10, 2023 5:38 pm Sinnsykt viktig å levere i slike ritt. Tiller og Wærenskjold syklet inn henholdsvis 200 og 60 poeng i dag.
Total poengfangst i dag ble 285.
Resell nr 12 og Kristoff nr 19 dro også inn noen.
Og Tiller virka veldig fornøyd med hjelpa fra Kristoff og resten av laget.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

I morra starter BabyGiroen. Jumbo-Visma developement stiller med Johannes Staune-Mittet som kaptein og Per Strand Hagenes som mulig vinner av flere etapper. Det er veldig interessant. De skal opp Passo de Stelvio på en av etappene. Hårda bud for unggutta.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Alaphilippe er sugen på etappeseier.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Da falle THJ av. Træen følger.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Ciccone knekker Alaphilippe.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

8.plass sammenlagt for Træen

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Ciccone holdt til mål. Vingegaard nr 2 og sammenlagtseieren. En imponerende ellevteplass til Torstein Træen. Tourformen er på plass. THJ mangler fortsatt litt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Veldig bra av Træen!

Synes AHJ fortjener cred for enda en god innsats, han satt igjen da favorittgruppen var nede i 30 mann. Om ting går bra i sommer blir det moro å følge han til høsten!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

THJ blir nummer 15 sammenlagt, det er ikke dårlig og definitivt ett steg i riktig retning. Han bør dog ikke ha noe GC-ambisjoner i Touren, men tape tid tidlig for å få muligheten i brudd.

Om Uno-X skal ha en mann til å satse GC må det være Træen. Han kommer til å tape litt tid i de bratte bakkene, men han er flink til å begrense tidstapet og i Alpene bør han ha gode muligheter til å klatre høyt opp i sammendraget.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Og den sammenlagte åttendeplass til Træen er fantastisk.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

170 rankingpoeng til UNO-X i dag.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Higgs Boson skrev: søn jun 11, 2023 2:53 pm 170 rankingpoeng til UNO-X i dag.
60 poeng til Blikra for fjerdeplass i Elfstedenronde, kun slått av Phillipsen, Ewan og Jakobsen.
Rimelig perfekt opptrekk av Wærenskjold og Kristoff.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn jun 11, 2023 2:49 pm Om Uno-X skal ha en mann til å satse GC må det være Træen.
Træen kan fort tape veldig mye tid allerede på første etappe, men jeg er spent på hvordan formen hans blir den tredje uka.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

De siste 3 årene har nummer 10 vært henholdsvis 36 - 18 - 14 minutter bak og nummer 15 har vært 56 - 39 - 42 minutter bak.

Dersom Træen skal kjøre sammendrag er det viktigste først og fremst å unngå velt på de 4 første etappene, for jeg regner med at det setter seg litt mer i feltet fra etappe 5.

Jeg synes ikke den første etappen er så ekstrem, og jeg tror det blir samlet felt inn i Cote de Pike som begynner med 13,5 kilometer igjen. Dette er en 2 km lang bakke med snittstigning på 9,9% så det er en bakke som passer Træen dårlig. Utenkelig at han henger med teten opp her, men om han kjører smart vil han komme over i en bra gruppe og begrense tapet. Klarer han å begrense til cirka 1 minutt er jeg fornøyd. THJ derimot bør være i favorittgruppen eller gruppe 2 om Pogacar, VDP etc går helt crazy allerede på Pike.

Col de Marie Blanque på etappe 5 er heller ikke en Træen-bakke og om UAE og Jumbo kjører klampen i bånn blir det tidstap her også. Da gjelder det at han kjører smart, slipper tidlig og avslutter sterkt opp klatringen og har gode bein å kjøre med etter toppen. Tourmalet-etappen bør passe bra og sånn går jo dagene. Jeg vil se Træen i GC-modus med fokus på å kjøre smart innenfor sine egne grenser og begrense tidstapet de første 13 etappene til og med Grand Colombier. Er han under 10 minutter (kanskje bare 5-7 min om det går bra?) bak og har unngått velt og sprekk så vil jeg se Træen (med Greegard, THJ eller Charmig) i bruddet på etappe 14 til Morzine. Den etappen bør passe Træen helt ypperlig.

Så forsvarsmodus igjen på etappe 15 og tempoen, før det evt kan være muligheter igjen på Col de Loze-etappen og etappe 20 over Petit-Ballon.

Jeg tror Træen er en type rytter som vil blomstre i tredjeuken, men det er jo umulig å si når han fortsatt ikke har kjørt en GT.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn jun 11, 2023 7:31 pm Jeg synes ikke den første etappen er så ekstrem, og jeg tror det blir samlet felt inn i Cote de Pike som begynner med 13,5 kilometer igjen.
Ja, hvis det blir samlet felt dit, så blir det sikkert ikke så ille. Men om noen av de sterkeste lagene vil starte kjøret tidlig, så blir det fort sprengt i biter før da. Pluss at det garantert blir en masse velt, så da blir det fort et enormt kaos.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Flotte resultat både i Frankrike og Belgia for Uno-X i dag. 8 plass sammenlagt på Træen og ett opptrekk som nesten fikk alle utenom Jakobsen til slippe noen meter. Morsomt å se at Kristoff for andre dag på rad kjører hjelperolle på en fremragende måte. Blikra har virkelig hatt en flott vår/forsommer.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Hvis jeg ikke har regna feil, så har UNO-X dratt inn 453 rankingpoeng i løpet av helga.
Pluss noen småpoeng på tidligere etapper av Dauphine.
Det funker det.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Og hva gjør FDJ nå. David Gaudu er ikke i form, og Thibau Pinot har sagt at han har lyst på å sykle touren.
Franske intriger ass. 🤣

*redigert* Nå så jeg plutselig at Pinot er satt opp som kaptein.
Dette blir moro.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Procyclingstats påstår at Leknessund er satt opp på tourlaget til DSM. Det tror jeg når jeg får se det.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Håper virkelig ingen fra Uno skal kjøre for noe sammendrag i TdF, det er å kaste bort god form.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Trehjulssykkel skrev: søn jun 11, 2023 11:00 pm Håper virkelig ingen fra Uno skal kjøre for noe sammendrag i TdF, det er å kaste bort god form.
Jeg håper en av dem skal kjøre for sammendrag. Det hadde vært kult med en topp 15. Så kan resten kjøre for brudd, etapper og klatretrøye.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Higgs Boson skrev: søn jun 11, 2023 11:11 pm
Trehjulssykkel skrev: søn jun 11, 2023 11:00 pm Håper virkelig ingen fra Uno skal kjøre for noe sammendrag i TdF, det er å kaste bort god form.
Jeg håper en av dem skal kjøre for sammendrag. Det hadde vært kult med en topp 15. Så kan resten kjøre for brudd, etapper og klatretrøye.
Topp 15 er fullt oppnåelig hvis man kaster seg med i det som er av brudd, noe jeg håper Uno vil gjøre. Hvis Torstein ligger på en 9. plass etter å ha minimert tidstapet på hver etappe, sprekker som en ballong de siste dagene og faller ned til 14. plass så kunne han oppnådd den samme plasseringen ved å gå i brudd fremfor å forsvare plassen i sammendraget. Da har han i mine øyne bare kastet bort muligheten til å kjøre om seier i brudd, og sitter igjen med det samme han kunne hatt ved å gå i brudd. Han har aldri kjørt en GT før, så jeg synes det er et dårlig valg hvis han skal bare bruke hver etappe på å minimere tidstap. Eneste han gjør da er å imitere Mentjes.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Trehjulssykkel skrev: man jun 12, 2023 12:02 am
Higgs Boson skrev: søn jun 11, 2023 11:11 pm
Trehjulssykkel skrev: søn jun 11, 2023 11:00 pm Håper virkelig ingen fra Uno skal kjøre for noe sammendrag i TdF, det er å kaste bort god form.
Jeg håper en av dem skal kjøre for sammendrag. Det hadde vært kult med en topp 15. Så kan resten kjøre for brudd, etapper og klatretrøye.
Topp 15 er fullt oppnåelig hvis man kaster seg med i det som er av brudd, noe jeg håper Uno vil gjøre. Hvis Torstein ligger på en 9. plass etter å ha minimert tidstapet på hver etappe, sprekker som en ballong de siste dagene og faller ned til 14. plass så kunne han oppnådd den samme plasseringen ved å gå i brudd fremfor å forsvare plassen i sammendraget. Da har han i mine øyne bare kastet bort muligheten til å kjøre om seier i brudd, og sitter igjen med det samme han kunne hatt ved å gå i brudd. Han har aldri kjørt en GT før, så jeg synes det er et dårlig valg hvis han skal bare bruke hver etappe på å minimere tidstap. Eneste han gjør da er å imitere Mentjes.
Som jeg sa, når resten av laget driver å kjører for brudd, etappeseier og evt klatretrøye, så er det fint om en av dem sykler for sammendraget. En topp 15 hadde vært nais.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Klart at en av "de" må gå for sammenlagtresultat. Selv om en etappeseier er verdt mer en topp 10 plassering så vil oppmerksomheten generelt både i media og blant oss fans bli sterkere hvis Træen eller THJ ligger på 10 plass +- etter en uke. Skaper dybde for Uno-X. Og det er ett sykkelritt over 21 dager hvor poenget faktisk er at tiden legges sammen. Da er det faktisk viktig å ha en som er der og kjemper om totalen også, om det betyr 9-10-15 eller 21 plass er sånn sett ikke så viktig. Så ja, gå i brudd, kjemp i spurtene men også ha god nok fokus på å henge med de "nest" beste alle the way to the top. Og der tror jeg Træen er vårt beste kort, iallefall slik det har vært i forrige uke, for han er god til å pace seg selv, best av våre.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Fælt å være opptatt hele helga med så mye som skulle vært sett. Men binge'a hele skiten nå i formiddag. Gøy med Tiller og Træen. Mest halsbrekkende var Ciccone ned fra Col de Porte, for en maniac.

dorian

Legg inn av dorian »

Biff_Byford skrev: man jun 12, 2023 10:52 pm Klart at en av "de" må gå for sammenlagtresultat.
Vi må jo regne med at det blir enormt mange velt den første uka. Og når løypene er svært harde allerede fra første etappe, så er det langt fra sikkert at det overhodet blir aktuelt å kjøre for GC.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»