Forræder med Mads Hansen

Svar
Koskinen

Re: Forræder med Mads Hansen

Legg inn av Koskinen »

lsklars skrev: fre jun 09, 2023 10:05 pm Tidenes tv-program.

Muldvarpen fra TvNorge i sin tid på en andreplass.

Tarjei fucker det helt til. Men han gjør jo denne sesongen nærmest alene.
Tarjei fucker det bra til ja. Men helt klart mer underholdning med han, enn mor og datter Moholt som ikke har noen meninger utover at alle er lojale og snille.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Sankaa skrev: fre jun 09, 2023 10:21 pm
► Show Spoiler
Så er jeg veldig spent på hvem som er deltagere i den neste sesongen. Håper det er med litt ålreite folk som tør å lage litt baluba. Hadde vært fett med Jon Almaas, Galvan Mehidi, Petter Northug, Carina Dahl, Håvard Lilleheie f.eks. Og Per Sandberg!
Plastikken til Carina Dagl kan vi godt slippe. Stns ho var slitsom nok i KPL. Hadde vært morsomt med en stokk dum person. JAR feks. Er vel på under Emil Iversen nivå 😅

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Alkjeks skrev: fre jun 09, 2023 9:50 pm Utrolig spennende finale til tross for elendig oppgave og dum fordel. For det første var oppgaven tydeligvis altfor vanskelig siden ingen klarte den. Så var fordelen med å være sist altfor stor (Emilie kunne jo også bare sabotert for vinne). Og så mislikte jeg sterkt at noen kan få avslørt en rolle til noen andre i spillet. Heldigvis for oss seere (og produksjonen) så var det en Tarjei igjen til slutt som alltid skifter mening og skaper kaos. Uten han hadde dette blitt en forutsigbar og kjedelig finale.
Viste seg å være ganske så umulig å se for seg hendelsesforløpet i denne finalen :lol:

Ellers håper jeg i likhet med deg at de lojale i fremtidige versjoner ikke får en slik håndsrekning i finalen som Emilie viste seg å få gjennom å få vite rollen til Victor!
Satt faktisk å småirriterte meg litt over at det tydeligvis var lagt opp til lojal-seier i år gjennom denne avslørings-middagen. En fordel hvis en lojal fikk denne middagen, og hva skulle forræderne brukt dette til om det var en av dem som vant denne fordelen?

Tenk om det hadde endt opp med at Tarjei- som har vært hovedmannen i å få de lojale til å gå mot hverandre og stemme hverandre ut: hadde endt opp som en av vinnerne (!) Sånn flaks han hadde med "drue-trekningen" da lojale og forræderne havnet i forskjellige biler, samt gjorde sin del av jobben for at ingen av forræderne fikk komme til Mads Hansens kontor: nei hadde føltes ganske feil spesielt om han hadde vunnet!

Heldigvis- og Utrolig nok klarte Victor å omvende Tarjei til å kaste sin mistanke over på Emilie istedet for Aslak med dette teatralske (men selvsagt det nødvendige) skuespillet sitt i etterkant av avslørings-middagen: en siste håndsrekning til årets Vel fortjente vinner Aslak Maurstad!

At den luringen har klart å sno seg gjennom hele sesongen med en viss form for mistanke rundt seg- sette fokus på seg selv ved å hevde at han ble forsøkt drept, rundlure folk på sin egen veltalende måte- og så ender det opp med at han får bestemme at spillet er slutt (!): nei så Fortjent seier dette var!

mito

Legg inn av mito »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 11:03 pm
Sodajr skrev: fre jun 09, 2023 10:53 pm Kunne Aslak redda Victor når de var 4 igjen?
Jeg lurte på det jeg og. Kunne de tvunget frem 2-2 og delt seieren?

Men Aslak fortjente det etter å ha kjempet seg gjennom mistanke etter mistanke etter mistanke.
På en av Jonas sine Forræder React fra sesong 1 kom den problemstillingen opp, da de var to forrædere og to lojale i rådsalen. Situasjonen oppsto ikke, men hadde det blitt 2-2 ville Cathrine hatt dobbeltstemme fordi hun var først ferdig i siste sølvoppgave. Så da hadde faktisk forræderne i praksis vunnet allerede da.

Det kan være sånn at det var en tilsvarende løsning nå som ikke ble nevnt. Men hvis Victor og Aslak ikke var garantert å vinne en 2-2-situasjon, så ville det vært farlig å gå inn i den, for da har Aslak i praksis outet seg selv. Og siden det virker som at forræderne var enige om å fordele pengene (egen video på TV2), så var vel de fleste mer fokusert på å vinne for laget sitt. Da blir det helt greit for Victor å ofre seg for å bevare tilliten til Aslak og gi ham seieren på vegne av alle forræderne.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

mito skrev: lør jun 10, 2023 9:58 am Og siden det virker som at forræderne var enige om å fordele pengene (egen video på TV2), så var vel de fleste mer fokusert på å vinne for laget sitt.
Aslak hadde vært den ultimate forræder om han beholdt pengene selv 😈

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For en fantastisk serie.

Synes fortsatt det er mye forbedringspotensiale i enkelte elementer av serien, som f.eks alt av oppgaver og hvordan pengene skal vinnes/fordeles for lojale og forrædere. Forrædere og lojale gjør jo akkurat det samme i løpet av en dag, og håper at forræderne for mer rom for å sabotere oppgaver (for vinning av egne penger) i neste sesong.

Fortjent at forræderne vinner nok en sesong. Victor spilte kjempebra, Aslak klarte på en eller annen måte å overleve hele veien selvom han hadde så mange på nakken "hele" tiden. Torstein skjønte sin rolle og ofret seg for "the greater good". Den eneste feilen de egentlig gjorde var at Aslak eliminerte Rob istedenfor Tarjei uten å prate med Victor.

Tarjei var en av de lojales beste og verste spillere på en gang. I store deler av sesongen hadde han alltid én forræder i kikkerten, men det vaiet så ekstremt frem og tilbake hvem han trodde de andre forræderne var+ mye stahet, som gjorde at han også bommet mye i avgjørende øyeblikk.

Gleder meg allerde til neste sesong.

Deila

Legg inn av Deila »

Må vel nesten være årets tv øyeblikk hvordan Tarjei gikk fra å være skråsikker på Aslak og Victor, til at han plutselig stolte 100% på Aslak og lot han bestemme(!) om de skulle avslutte spillet eller ikke.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Noen må sjekke Tarjei sin IQ...

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Hvem håper vi er plukket ut til neste sesong? ("Søster Ragde" er den eneste som er offentliggjort til nå)

Håper egentlig de fortsetter med å plukke ut deltagere i par! Det satte en liten spiss på årets sesong, kanskje en mix mellom par og "single"?

Et par navn fra her sør: Jorun Stiansen er jo alltid en fargerik personlighet uansett program hun er med i 🌞 En annen markant personlighet: Jesper Mathisen! Hadde vel faktisk vært morsomst om han hadde vært en lojal som ofret alt inn på å røyke ut forræderne? 😀

Skal man tenke par- så er det kanskje ikke unaturlig å tenke Petter Pilgaard og Vendela Kirsebom?

Om TV2 velger å gi alle parene "lagnavn" ville vel et par med Bernt Hulsker og Charter-Svein omtales som "De uglesette" elns 🥴

Ylvis-brødrene hadde også vært morsomt å se i dette programmet, og så er der jo et par kvinnelige politikere som hadde vært spenstige å ha med: fyrverkeriet Trude Drevland som vi nylig har kunnet glede oss over gjennom nesten hele Camp Kulinaris, eller [Kamp Kulinaris] som hun sa...
...men også KRF-leder Olaug Bollestad- kunne hun klart seg bra som forræder mon tro? 😃

Og så må jo Mads Hansen se å få rekruttert et par stykker fra Spårtsklubben: og hva er da mer naturlig enn at programleder Hansen hanker inn SK-programleder Jon Martin Henriksen? Det vil også være enda et eksempel på en Kompani Lauritzen-deltager som går "rett derfra" til Forræder!
Mtp rekkefølgen Kompani-Forræder: kanskje ingen overraskelse om vi får se minst en av Agnetesh Husebye, Carina Dahl og Tete Lidbom?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Eneste "logiske" grunn til at Emilie og Victor skulle "spilt" en slik samtale som de hadde etter middagen hvis begge var forrædere, måtte jo vært fordi folk var meget skeptiske til Victor fra før av i et forsøk på skape troverdighet hos Emilie. Og ved å velge å se rollen til Victor så kunne de planlagt veien videre i fred og ro under en middag. Men det hadde vært en dårlig plan uansett, for en slik krangel blir aldri troverdig uansett.

Så hva Tarjei holder på med skjønner jeg rett og slett ikke, han hadde alt i sin hule hånd for å så rote det til. Det er nesten så man mistenker at hele episoden er 'scriptet' slik det utspilte seg med at forræderne, som har hatt mye flyt med skjoldrom, dolk osv., plutselig havnet alene i samme bil mens de lojale havnet i samme bil og var med på forklaringen til Tarjei med engang uten å stille spørsmålstegn ved noe (som vi fikk se i alle fall). Også klarer jo Tarjei å egentlig bli mer mistenksom ved å være trass under oppdraget. Og jeg skjønner heller ikke hva Aslak gjorde som ga Tarjei full tillit til han plutselig, det var egentlig bare helt meltdown hos han på slutten der. Jeg tror det som tok han var at han egentlig tvilte på seg selv som var så sikker, fordi han har vært like sikker tidligere som han var på Victor og Aslak men tatt så voldsomt feil at når Emilie ikke klarte å være overbevisende fordi hun klarte å bli tatt på senga av Victors forsvar så turte han ikke stå for sin opprinnelige tanke og sjanset på Emilie i stedet.

Oppdraget var jo greit bortsett fra at det burde vært slik at om de ikke fikk ballen oppi så burde ingen fått avsløre en rolle eller gruppa hadde kunne valgt en person som skulle fått avsløre en rolle (men det burde blitt avslørt etter at alle hadde feilet i så fall). Helt utrolig at de klarer å kaste bort 60k uten nesten å gi det et skikkelig forsøk dog.

Når det kommer til stemmegivinga synes jeg også det er helt utrolig at de klarer å stemme ut Emilie før Victor, det har jo vært mest mistanke mot han på slutten og hvis de uansett mistenker begge er det bedre å stemme ut den de er mest sikre på først slik at om de har feil på den "andre" så er det uansett mindre sjanse til å få 2-2 eller 2-1-1 hvis de lojale ikke er samkjørte nok for da står den siste forræderen uansett helt alene uavhengig av hvem det er.

Nå tror jeg jo ikke dette er 'scriptet' altså, men Tarjei må virkelig bli irritert på seg selv når han ser dette i reprise og både ser og vet hvor mye feil han tok og hvor dårlig han spilte. Men hadde det ikke vært for Tarjei sin overtenking så hadde jo dette vært plankekjøring for de lojale basert på tilfeldigheter og det mener jeg er for dårlig. Jeg er ikke imot det at en person kan få vite rollen til en valgfri person, men det bør ikke skje med mindre personen har gjort seg fortjent seg til det på et eller annet vis.

Samtidig er jeg overbevist om at produksjonen og Mads Hansen klarer å utvikle dette et steg videre, synes det er tatt gode grep fra sesong 1 til sesong 2 også. Og man skal ikke utelukke at han tar med seg konseptet med "folkets deltager" inn i forræder på noe vis heller etterhvert, selv om det er vanskeligere å plukke ut noen til forræder enn ikke lov å le på hytta. Alt i alt er denne sesongen også mer enn godkjent, jeg gleder meg til neste allerede. Vanskelig å tippe deltagere selvsagt, men Petter Northug eller Jon Almaas kunne vært kult. Skal ikke utelukke at Tete Lidbom er med, men har man partnere og kanskje skal dra med seg noen fra SK så kunne jo Jon Almaas og Follestad vært et mulig par da.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Tror Lahlum er en god kandidat neste sesong. Sjakkspiller, morsom type, liker å være på TV.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Har ikke tenkt over det tidligere, men de skal visst tilbake til Villa Midtåsen i Sandefjord for sesong 3. Litt usikker på om det har noe annet enn bare en praktisk betydning, men jeg likte egentlig atmosfæren på Kongsvinger.

"– Selvfølgelig kommer «Forræder» tilbake til høsten med en tredje sesong. Og vi kan allerede nå røpe at kriminaletterforsker Eva B. Ragde er en av deltakere som sjekker inn på Midtåsen i Sandefjord, sier Kathrine Haldorsen, programredaktør i TV 2."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/mQparl/ ... -forraeder

Fra når dette ble avslørt 11. mai så ingen nyhet sånn egentlig, bare at den detaljen/opplysningen hadde gått meg hus forbi i alle fall.

Kan det hende de kjører to versjoner av dette programet da? På våren sender de en versjon med partnere fra f.eks. Kongsvinger mens de på høsten sender en versjon med enkeltspillere fra midtåsen? Litt vanskelig å se hvem partneren til Eva B. Ragde skal være sånn umiddelbart, med mindre de kjører en vri med par hvor ene halvdelen var med i sesong 1 og den andre halvdelen ikke er særlig kjent fra før av? Venter spent på mer konkret informasjon om sesongen, kommer vel noen drypp rett over ferien vil jeg tro.

guru

Legg inn av guru »

Liker konseptet. Spilte mye "mafia" når vi var yngre. Det er egentlig det samme spillet i en ekstrem kortversjon.

Vi kan godt sitte her og si at Tarjei er en idiot, men det er nok en solid klippejobb som er gjort av produksjonen. Vi som seere vet jo hvem som er forræder fra dag én. Dermed tenker vi på en helt annen måte, og himler med øynene og blir oppgitte når deltakerne "ikke skjønner" hva som foregår.

Kunne tenkt meg et konsept der heller ikke TV-seeren vet hvem som er forræder. DA hadde det blitt interessant.

lsklars

Legg inn av lsklars »

guru skrev: man jun 12, 2023 7:40 am Liker konseptet. Spilte mye "mafia" når vi var yngre. Det er egentlig det samme spillet i en ekstrem kortversjon.

Vi kan godt sitte her og si at Tarjei er en idiot, men det er nok en solid klippejobb som er gjort av produksjonen. Vi som seere vet jo hvem som er forræder fra dag én. Dermed tenker vi på en helt annen måte, og himler med øynene og blir oppgitte når deltakerne "ikke skjønner" hva som foregår.

Kunne tenkt meg et konsept der heller ikke TV-seeren vet hvem som er forræder. DA hadde det blitt interessant.
Jeg synes de kunne fortsatt å holde Torstein hemmelig som forræder mer enn en eller to episoder, for seerne sin skyld.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

thewaterfall skrev: lør jun 10, 2023 10:07 pm Eneste "logiske" grunn til at Emilie og Victor skulle "spilt" en slik samtale som de hadde etter middagen hvis begge var forrædere, måtte jo vært fordi folk var meget skeptiske til Victor fra før av i et forsøk på skape troverdighet hos Emilie. Og ved å velge å se rollen til Victor så kunne de planlagt veien videre i fred og ro under en middag. Men det hadde vært en dårlig plan uansett, for en slik krangel blir aldri troverdig uansett.

Så hva Tarjei holder på med skjønner jeg rett og slett ikke, han hadde alt i sin hule hånd for å så rote det til. Det er nesten så man mistenker at hele episoden er 'scriptet' slik det utspilte seg med at forræderne, som har hatt mye flyt med skjoldrom, dolk osv., plutselig havnet alene i samme bil mens de lojale havnet i samme bil og var med på forklaringen til Tarjei med engang uten å stille spørsmålstegn ved noe (som vi fikk se i alle fall). Også klarer jo Tarjei å egentlig bli mer mistenksom ved å være trass under oppdraget. Og jeg skjønner heller ikke hva Aslak gjorde som ga Tarjei full tillit til han plutselig, det var egentlig bare helt meltdown hos han på slutten der. Jeg tror det som tok han var at han egentlig tvilte på seg selv som var så sikker, fordi han har vært like sikker tidligere som han var på Victor og Aslak men tatt så voldsomt feil at når Emilie ikke klarte å være overbevisende fordi hun klarte å bli tatt på senga av Victors forsvar så turte han ikke stå for sin opprinnelige tanke og sjanset på Emilie i stedet.

Oppdraget var jo greit bortsett fra at det burde vært slik at om de ikke fikk ballen oppi så burde ingen fått avsløre en rolle eller gruppa hadde kunne valgt en person som skulle fått avsløre en rolle (men det burde blitt avslørt etter at alle hadde feilet i så fall). Helt utrolig at de klarer å kaste bort 60k uten nesten å gi det et skikkelig forsøk dog.

Når det kommer til stemmegivinga synes jeg også det er helt utrolig at de klarer å stemme ut Emilie før Victor, det har jo vært mest mistanke mot han på slutten og hvis de uansett mistenker begge er det bedre å stemme ut den de er mest sikre på først slik at om de har feil på den "andre" så er det uansett mindre sjanse til å få 2-2 eller 2-1-1 hvis de lojale ikke er samkjørte nok for da står den siste forræderen uansett helt alene uavhengig av hvem det er.

Nå tror jeg jo ikke dette er 'scriptet' altså, men Tarjei må virkelig bli irritert på seg selv når han ser dette i reprise og både ser og vet hvor mye feil han tok og hvor dårlig han spilte. Men hadde det ikke vært for Tarjei sin overtenking så hadde jo dette vært plankekjøring for de lojale basert på tilfeldigheter og det mener jeg er for dårlig. Jeg er ikke imot det at en person kan få vite rollen til en valgfri person, men det bør ikke skje med mindre personen har gjort seg fortjent seg til det på et eller annet vis.

Samtidig er jeg overbevist om at produksjonen og Mads Hansen klarer å utvikle dette et steg videre, synes det er tatt gode grep fra sesong 1 til sesong 2 også. Og man skal ikke utelukke at han tar med seg konseptet med "folkets deltager" inn i forræder på noe vis heller etterhvert, selv om det er vanskeligere å plukke ut noen til forræder enn ikke lov å le på hytta. Alt i alt er denne sesongen også mer enn godkjent, jeg gleder meg til neste allerede. Vanskelig å tippe deltagere selvsagt, men Petter Northug eller Jon Almaas kunne vært kult. Skal ikke utelukke at Tete Lidbom er med, men har man partnere og kanskje skal dra med seg noen fra SK så kunne jo Jon Almaas og Follestad vært et mulig par da.
For å komme Tarjei litt i forsvar, så virket han utrolig sliten. Han var vel rimelig "på" fra dag én, og var ofte i diskusjoner etc. Ingen av de andre virket å være i nærheten av like påvirket som Tarjei.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Cannabis Connoisseur skrev: man jun 12, 2023 9:49 am Deltagerne neste sesong klar.

Marte Bratberg
Morten Thoresen
Bjørg Thorhallsdottir
Fridtjof Såheim
Eva B. Ragde
Even Northug
Desta Marie Beeder
David Mokel
Marlene Stavrum
Oskar Westerlin
Petter «Katastrofe» Bjørklund Kristiansen
Tamanna Agnihotri
Frode Grodås
Kjersti Grini
Tom Egeland
Carina Olset
Michael Andreassen
Karianne Amlie
Viggo Venn
Sunniva Rose
Jon Martin Henriksen
Nils Jørgen Kaalstad
De fikk med seg Viggo Venn ja. Der snudde de på en femøring. Et scoop.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Det er et godt poeng at han var sliten. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor han gikk fra å være sikker på Aslak ved frokosten til å stole mest på han i rådsalen sliten jeg allikevel med å forstå siden (såvidt) vi kunne se gjorde ikke Aslak noe spesielt som bygget mer tillit.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

guru skrev: man jun 12, 2023 7:40 am Liker konseptet. Spilte mye "mafia" når vi var yngre. Det er egentlig det samme spillet i en ekstrem kortversjon.

Vi kan godt sitte her og si at Tarjei er en idiot, men det er nok en solid klippejobb som er gjort av produksjonen. Vi som seere vet jo hvem som er forræder fra dag én. Dermed tenker vi på en helt annen måte, og himler med øynene og blir oppgitte når deltakerne "ikke skjønner" hva som foregår.

Kunne tenkt meg et konsept der heller ikke TV-seeren vet hvem som er forræder. DA hadde det blitt interessant.
Vil ikke si at Tarjei er en idiot, men jeg tror han kommer til å være litt oppgitt over egen tankegang når han ser det i reprise. Allikevel en av de deltagerne som bidro mest til at sesongen ble så bra, da han virkelig levde seg inn i spillet og kjørte på med egne teorier i stedet for å følge flokken.

Dette er veldig basert på mafia, secret hitler, among us osv. som jo er spill hvor "grunnmuren" er veldig lik.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Ser at Viggo Venn skal delta i neste runde. Har aldri sett på, men får vurdere en episode eller to da..!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

thewaterfall skrev: man jun 12, 2023 10:49 am Det er et godt poeng at han var sliten. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor han gikk fra å være sikker på Aslak ved frokosten til å stole mest på han i rådsalen sliten jeg allikevel med å forstå siden (såvidt) vi kunne se gjorde ikke Aslak noe spesielt som bygget mer tillit.
Nei, men Victor og Emilie fikk svekket sin tilitt etter avsløringsmiddagen. Takket være Victor sitt ganske så glimrende overspill som førte til at han dro Emilie med seg.

Tilitt er jo relativt i en slik sammenheng.

Mange lurer også på hvorfor ingen av de to lojale som var igjen til slutt ønsket en utstemning til. Men selv om du er lojal så vet du at du risikerer å bli stemt ut av de to andre. Og de flest mennesker er risikoaverse. Så selv om man mistenker at en av de to andre er forræder så tar man ikke den risikoen det er å kunne ble stemt ut selv.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

De trodde jo de hadde stemt ut de to forræderne som var igjen, så at de valgte å avslutte spillet med tre igjen skjønner jeg. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Tarjei hadde mer tillit til Aslak enn Evelina til slutt etter at Tarjei ved frokosten var overbevist om at Aslak var forræder. Og som sagt, hvorfor skulle Victor ha spilt slik at han skapte unødvendig mistanke mot Emilie hvis begge var forrædere.

Det er lettere å sitte å se det på tv og kommentere, enn å være tilstede men det er nå en gang det utgangspunktet jeg har for å komme mine synspunkter.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jun 12, 2023 10:47 am
Cannabis Connoisseur skrev: man jun 12, 2023 9:49 am Deltagerne neste sesong klar.

Marte Bratberg
Morten Thoresen
Bjørg Thorhallsdottir
Fridtjof Såheim
Eva B. Ragde
Even Northug
Desta Marie Beeder
David Mokel
Marlene Stavrum
Oskar Westerlin
Petter «Katastrofe» Bjørklund Kristiansen
Tamanna Agnihotri
Frode Grodås
Kjersti Grini
Tom Egeland
Carina Olset
Michael Andreassen
Karianne Amlie
Viggo Venn
Sunniva Rose
Jon Martin Henriksen
Nils Jørgen Kaalstad
De fikk med seg Viggo Venn ja. Der snudde de på en femøring. Et scoop.
Jeg ser nå at sesongen allerede er spilt inn. Viggo Venn var altså en av de mest ukjente kjendisene under innspilling. Ikke mindre scoop av den grunn.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

guru skrev: man jun 12, 2023 7:40 am Liker konseptet. Spilte mye "mafia" når vi var yngre. Det er egentlig det samme spillet i en ekstrem kortversjon.

Vi kan godt sitte her og si at Tarjei er en idiot, men det er nok en solid klippejobb som er gjort av produksjonen. Vi som seere vet jo hvem som er forræder fra dag én. Dermed tenker vi på en helt annen måte, og himler med øynene og blir oppgitte når deltakerne "ikke skjønner" hva som foregår.

Kunne tenkt meg et konsept der heller ikke TV-seeren vet hvem som er forræder. DA hadde det blitt interessant.
Det var jo sånn i nesten en hel episode denne gangen. Vi seere visste ikke at Torstein var rekruttert. Men for meg ble det feil. Vi seere har jo ikke muligheten til å prate med de andre deltakeren og ser jo bare brøkdelen av hva som skjer.

Det er tverimot det at vi vet noen deltakerene ikke vet som gjør det hele så underholdende synes jeg.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Tom Egeland. Det er gøy.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Vil tro de kan ha fått med seg "hypen" rundt Viggo Venn etter 1. audition i BGT, litt usikker på når programmet er spilt inn. Men audition i BGT ble vist på TV siste halvdel av april i alle fall. Hvis han spiller litt karakter så kan han være en joker som fort blir mistenkt som forræder, men tipper han er interessert i å vise seg fra en litt annen side enn bare komiker i et slikt program.

Gleder meg allerede i alle fall, Jon Martin Henriksen som forræder hadde vært interessant i alle fall. Føler han er litt som Victor Sotberg som synes det er utrolig kjipt å være forræder over tid med tanke på egen samvittighet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hoppidioten skrev: man jun 12, 2023 11:13 am Tom Egeland. Det er gøy.
Min favorittforfatter. Ny bok om Bjørn Beltø skal kjøper inn og leses ved bassengkanten i sommer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

thewaterfall skrev: man jun 12, 2023 11:17 am Vil tro de kan ha fått med seg "hypen" rundt Viggo Venn etter 1. audition i BGT, litt usikker på når programmet er spilt inn. Men audition i BGT ble vist på TV siste halvdel av april i alle fall. Hvis han spiller litt karakter så kan han være en joker som fort blir mistenkt som forræder, men tipper han er interessert i å vise seg fra en litt annen side enn bare komiker i et slikt program.

Gleder meg allerede i alle fall, Jon Martin Henriksen som forræder hadde vært interessant i alle fall. Føler han er litt som Victor Sotberg som synes det er utrolig kjipt å være forræder over tid med tanke på egen samvittighet.
Viggo venn ligner jo på Victor Sotberg, så hvem vet. Kanskje han ender opp som Ulrik Uvenn der inne.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hoppidioten skrev: man jun 12, 2023 11:13 am Tom Egeland. Det er gøy.
Han vil vel bli rammet av det samme som Jørn Lier Horst ble. At de andre deltakerne forventer at han skal klare å finne ut hvem foræderene er og når han ikke klarer det så må det være fordi han selv er foræder (noe Lier Horst jo også var). Det samme gjelder også Ragde.

En jeg virkelig kunne tenke meg å se i dette programmet er avhørsekspert Asbjørn Rachlew.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: man jun 12, 2023 11:21 am
Hoppidioten skrev: man jun 12, 2023 11:13 am Tom Egeland. Det er gøy.
Han vil vel bli rammet av det samme som Jørn Lier Horst ble. At de andre deltakerne forventer at han skal klare å finne ut hvem foræderene er og når han ikke klarer det så må det være fordi han selv er foræder (noe Lier Horst jo også var). Det samme gjelder også Ragde.

En jeg virkelig kunne tenke meg å se i dette programmet er avhørsekspert Asbjørn Rachlew.
Mamma burde vært med. Var ikke sjans for meg å lyve i ungdommen. Så rett gjennom meg. Andre kunne lure foreldrene uten stress, jeg kunne bare glemme det.

Dessuten ser hun snillere og mindre skarp ut enn hun er.

Men spesielt kjent er hun ikke :D

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

oddvar_kjempebra skrev: man jun 12, 2023 10:47 am
Cannabis Connoisseur skrev: man jun 12, 2023 9:49 am Deltagerne neste sesong klar.

Marte Bratberg
Morten Thoresen
Bjørg Thorhallsdottir
Fridtjof Såheim
Eva B. Ragde
Even Northug
Desta Marie Beeder
David Mokel
Marlene Stavrum
Oskar Westerlin
Petter «Katastrofe» Bjørklund Kristiansen
Tamanna Agnihotri
Frode Grodås
Kjersti Grini
Tom Egeland
Carina Olset
Michael Andreassen
Karianne Amlie
Viggo Venn
Sunniva Rose
Jon Martin Henriksen
Nils Jørgen Kaalstad
De fikk med seg Viggo Venn ja. Der snudde de på en femøring. Et scoop.
Rimelig sikker på at de ikke snudde på en 5 øring. Sesongen vil jeg tro var ferdig innspilt før han vant BGT. De er i Sandefjord, og jeg gikk forbi Jahre boligen i vår når innspillingen var igang der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»