IK Start - Klubbtråd

Svar
trønderen

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av trønderen »

Jeg husker at Sakor var et stort talent en gang i tiden. Er vel skader og dårlige klubbvalg som har ødelagt for han?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

trønderen skrev: tir mai 02, 2023 9:43 pm Jeg husker at Sakor var et stort talent en gang i tiden. Er vel skader og dårlige klubbvalg som har ødelagt for han?
Han er vel selve fasiten på hvordan en ikke skal forvalte talentet sitt. Tror dessverre ikke det at han velger oss er et tegn på at dømmekraften er i bedring.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Dette er faktisk himmelropende patetisk. Jeg ønsker virkelig at Tjelmeland skal lykkes i klubben. Det virker som spillerne liker han, han har veldig god dialog med supportere, stiller opp i media og er åpen og ærlig. Men dette er faktisk uakseptabelt. 2-2 mot denne utgaven av KÅFFA er i seg selv kritisk, men med kampen mot Raufoss i bakhodet nærmer det seg en smertegrense.

Jeg tror at en av de direkte opprykksplassene går på billigsalg i år. Muligens begge to. Da er det bare så utrolig vondt å se at vi ikke evner bedre enn dette. Jeg er klar over at det er mye skader, men det er fremdeles ekstemt middels OBOS motstand vi møter. Jeg er enig med Jørgensen i FVN at det virker som om det er overdreven respekt for motstanderene i denne ligaen.

ÆÆÆÆÆ. 51-49 i favør for at Tjelmeland skal beholde jobben. Nå må han få skikk på ting.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Teddy Moen er død :cry:
Hvil i fred!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Nå nærmer jeg meg veldig Tjelmeland out. Ikke helt, men veldig nærme. Jeg har fryktelig lyst til at han skal lykkes hos oss, og det ville på ett vis vært urettferdig mtp den helt elleville skadesituasjonen.

Men;
Vi er i OBOS på tredje året. Vi må rykke opp, og det vil sannsynligvis aldri være lettere å rykke opp enn i år. Hadde det ikke vært for at alle har vært dårlige i år ville vi vært hektet av for lenge siden, mens nå har vi alle tiders mulighet på direkte opprykk dersom vi bare leverer ok+. Klarer Tjelmis det?

Ikke Akkurat

Legg inn av Ikke Akkurat »

Elendig kamp på Gjøvik. Enda verre av Mark Jensen å bli utvist etter kampslutt. Hvis ikke Torkildsen er tilbake før helgen, må tredjekeeper Herman stå i målet mot Fredrikstad. Sikkert god han, men når du som andrekeeper blir utvist helt unødvendig når førstekeeperen er skadet, da svikter du både laget, klubben og supporterne på en måte som ikke kan aksepteres. Sikkert best for alle at Jensen selges i sommer, så slipper vi mer av det tullet. Han dreit seg jo ut etter Ranheim-kampen også.

Ellers var det ingen som ikke skuffet i dag. Synd å se at Sawo og Antonson fortsatt har en del igjen før de er tilbake på gammelt nivå etter de lange skadene de har hatt. Ness ser mer og mer ut som et bomkjøp.

Det må oppryddning til i dette laget. Bedre å gjøre det nå i sommer enn å vente. Ny midtstopper for å utfordre de tre som tilsammen er 100 år samt ny venstre vingback bør være øverst på listen.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Norges mest pinlige klubb slår til igjen..

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... bbe-sammen

Virker som det er problemer innad i Start, og at styret snart må ta et valg. Enten Magnussen eller Fannberg/Tjelmeland. Pluss mye annet i forbindelse med (u)kultur osv.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Vurderes det å starte en ny drøm?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ikke Akkurat skrev: ons jun 07, 2023 11:12 pm Elendig kamp på Gjøvik. Enda verre av Mark Jensen å bli utvist etter kampslutt. Hvis ikke Torkildsen er tilbake før helgen, må tredjekeeper Herman stå i målet mot Fredrikstad. Sikkert god han, men når du som andrekeeper blir utvist helt unødvendig når førstekeeperen er skadet, da svikter du både laget, klubben og supporterne på en måte som ikke kan aksepteres.
Passet perfekt for Jensen denne utvisningen her, siden han skal gifte seg til helgen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: tor jun 08, 2023 7:10 pm
Ikke Akkurat skrev: ons jun 07, 2023 11:12 pm Elendig kamp på Gjøvik. Enda verre av Mark Jensen å bli utvist etter kampslutt. Hvis ikke Torkildsen er tilbake før helgen, må tredjekeeper Herman stå i målet mot Fredrikstad. Sikkert god han, men når du som andrekeeper blir utvist helt unødvendig når førstekeeperen er skadet, da svikter du både laget, klubben og supporterne på en måte som ikke kan aksepteres.
Passet perfekt for Jensen denne utvisningen her, siden han skal gifte seg til helgen.
Haha, fantastisk! 🤣

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Yourexperiencemaydif skrev: man jun 05, 2023 7:00 pm Nå nærmer jeg meg veldig Tjelmeland out. Ikke helt, men veldig nærme. Jeg har fryktelig lyst til at han skal lykkes hos oss, og det ville på ett vis vært urettferdig mtp den helt elleville skadesituasjonen.

Men;
Vi er i OBOS på tredje året. Vi må rykke opp, og det vil sannsynligvis aldri være lettere å rykke opp enn i år. Hadde det ikke vært for at alle har vært dårlige i år ville vi vært hektet av for lenge siden, mens nå har vi alle tiders mulighet på direkte opprykk dersom vi bare leverer ok+. Klarer Tjelmis det?
Si at vi på underlig vis greier å rykke opp med Tjelmeland, hva tror du skjer til neste år med samme trener som ikke har løftet laget en dritt. Da er det rett ned igjen. Nei nå er det nok. Vi trenger en ordentlig trener. Ikke dette tullet her. En 30 åring er aldri god nok til å trene et eliteserielag. En grunn til at du ikke finner så unge trenere i andre norske toppklubber.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ut med Fannberg og Tjelmeland. Faktisk det verste Start noengang har hatt i sportslig ledelse.

Behold Marcussen og få tilbake Tom. Da blir det engasjement og ting blir gøy igjen

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hoppidioten skrev: tor jun 08, 2023 7:46 pm Ut med Fannberg og Tjelmeland. Faktisk det verste Start noengang har hatt i sportslig ledelse.

Behold Marcussen og få tilbake Tom. Da blir det engasjement og ting blir gøy igjen
Nei til alt av dine forslag.

Men Tjelmeland bør få gå. Kanskje Marcussen også. Vanskelig for oss utenfor å vurdere jobben de i administrasjonen gjør, men han har fremstått som lite imponerende.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Malacay skrev: tor jun 08, 2023 7:36 pm Forslaget om Start, FFK, Brann og Vålerenga i en egen kaosliga står fortsatt stekt. Bergenserne har riktig nok noen lykkelige dager nå, de får nyte det, for man vet jo at holder du med en av disse klubbene går det til helvete før eller siden. Mens resten av klubbene i Obos/Eliteserien byr på underholdning stort sett 90 minutter i løpet av uken er det fullt kjør her 24 timer i døgnet. En eller annen skandale er alltid under oppseiling.
Lurer på hva som skjer når FFK og Start møtes i helga. Kanskje hele ligaen må legges ned etterpå.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Malacay skrev: tor jun 08, 2023 9:25 pm
Yourexperiencemaydif skrev: tor jun 08, 2023 9:05 pm
Malacay skrev: tor jun 08, 2023 7:36 pm Forslaget om Start, FFK, Brann og Vålerenga i en egen kaosliga står fortsatt stekt. Bergenserne har riktig nok noen lykkelige dager nå, de får nyte det, for man vet jo at holder du med en av disse klubbene går det til helvete før eller siden. Mens resten av klubbene i Obos/Eliteserien byr på underholdning stort sett 90 minutter i løpet av uken er det fullt kjør her 24 timer i døgnet. En eller annen skandale er alltid under oppseiling.
Lurer på hva som skjer når FFK og Start møtes i helga. Kanskje hele ligaen må legges ned etterpå.
Under normale omstendigheter leder Start 0-1 til det 95 minutt mens FFK skårer to på tampen. Noen ryker etter kampen til helga, det er helt klart.
Jeg har to av mine verste stadion minner som Start supporter mot FFK. Tapt gull og Enerly i 2005 var fælt på mange nivåer, men året etter i semifinale i cupen med utvist keeper når alle bytter er gjort, førtisju skudd i stanga, ekstraomganger og fandens oldemor var også ganske skrekkelig sånn supportermessig.

Ikaruga

Legg inn av Ikaruga »

Jeg synes noen blir litt vel hysteriske her.

Etter en tredel av sesongen, er Start tre poeng unna direkte opprykk, og har suverent best målforskjell av samtlige lag. Det er absolutt ingen krise. Og lag som sikter mot opprykk trener som regel med tanke på å nå en formtopp på høsten. Det er helt normalt at de beste lagene er litt rustne på våren.

Jeg er ikke noen superfan av Tjelmeland fotballen. Den er litt for baktung for min smak, og personlig savner jeg Guardiola fotballen til Tørum. Men å sparke Tjelmeland bør selvsagt ikke være noe tema. Han har knapt vært her i to år, og tok Start fra niende plass i 2021 til tredje plass i 2022. Og forutsetningene har ikke vært spesielt gode, da nøkkelspillere hele tiden har forsvunnet ut døra i et rasende tempo.

Hvis noen bør ta sin hatt og gå, er det Marcussen. Jeg sliter med å se hva han har tilført klubben. Halve førsteellveren fra i fjor er borte, og det er først og fremst hans ansvar. Men i stedet for å ta selvkritikk, så forsøker han i stedet tydeligvis å velte alt ansvar over på det sportslige apparatet, og dermed forsure miljøet i hele klubben.

Men Marcussen blir vi nok neppe kvitt med det første.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Ikke lett å finne erstatter til Tjelmeland,noen som har bedre forslag enn Nordlie?og litt realistisk.

Ikke Akkurat

Legg inn av Ikke Akkurat »

https://www.nettavisen.no/sport/tom-21- ... 95-1106246
Underlig sak om Strannegårds fantastiske sesong... Ingen i Nettavisen som ser Obos?

Ikke Akkurat

Legg inn av Ikke Akkurat »

Ikaruga skrev: fre jun 09, 2023 12:54 pm
Hvis noen bør ta sin hatt og gå, er det Marcussen. Jeg sliter med å se hva han har tilført klubben. Halve førsteellveren fra i fjor er borte, og det er først og fremst hans ansvar. Men i stedet for å ta selvkritikk, så forsøker han i stedet tydeligvis å velte alt ansvar over på det sportslige apparatet, og dermed forsure miljøet i hele klubben.

Men Marcussen blir vi nok neppe kvitt med det første.
Ser at FVN skriver om dårlig samarbeid mellom Marcussen og Fannberg.
Er det ikke ganske naturlig at Marcussen og Fannberg ikke har den beste personkjemien? De har jo svært ulike personligheter, har begge utsatte roller i en klubb som sliter både økonomisk og sportslig og har ulike hensyn å ta. Men gjør det noe?

Marcussen jobber for at tilskuere skal komme på stadion og at sponsorer skal bidra med midler. Da er det lurt å snakke om at målet er opprykk.
Fannberg ønsker å dempe presset på spillergruppen og eventuell kritikk av både ham selv og Tjelmeland hvis de ikke klarer opprykk. Derfor snakker han om at ingen kan kreve opprykk, men bare at klubben er med å kjemper i toppen.
Det er jo dobbeltkommunikasjon fra klubben. Men er det egentlig et problem at de fisker i to hav samtidig? Er ikke det bare lurt?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ikke Akkurat skrev: fre jun 09, 2023 11:12 pm
Ikaruga skrev: fre jun 09, 2023 12:54 pm
Hvis noen bør ta sin hatt og gå, er det Marcussen. Jeg sliter med å se hva han har tilført klubben. Halve førsteellveren fra i fjor er borte, og det er først og fremst hans ansvar. Men i stedet for å ta selvkritikk, så forsøker han i stedet tydeligvis å velte alt ansvar over på det sportslige apparatet, og dermed forsure miljøet i hele klubben.

Men Marcussen blir vi nok neppe kvitt med det første.
Ser at FVN skriver om dårlig samarbeid mellom Marcussen og Fannberg.
Er det ikke ganske naturlig at Marcussen og Fannberg ikke har den beste personkjemien? De har jo svært ulike personligheter, har begge utsatte roller i en klubb som sliter både økonomisk og sportslig og har ulike hensyn å ta. Men gjør det noe?

Marcussen jobber for at tilskuere skal komme på stadion og at sponsorer skal bidra med midler. Da er det lurt å snakke om at målet er opprykk.
Fannberg ønsker å dempe presset på spillergruppen og eventuell kritikk av både ham selv og Tjelmeland hvis de ikke klarer opprykk. Derfor snakker han om at ingen kan kreve opprykk, men bare at klubben er med å kjemper i toppen.
Det er jo dobbeltkommunikasjon fra klubben. Men er det egentlig et problem at de fisker i to hav samtidig? Er ikke det bare lurt?
Ingen ekspert på Start så skal ikke ta parti i denne saken, men så lenge de ikke er samkjørte innad i klubben så er dette et stort problem. Det ser egentlig veldig rart ut om sportslig går ut med en målsetting og administrasjonen går ut med en annen målsetting. For hvem skal man da høre på? Hvis man hører på administrasjonen ved Marcussen så blir jo presset på sportslig unødvendig stort om de ikke leverer over sin egen målsetting, mens om man hører på sportslig så virker det som at administrasjonen har urealistiske forventninger og da selger inn et produkt de ikke har til næringslivet og publikum og på sett og viss "lyver" med vilje. Man fremstår rett og slett som en splittet klubb og ikke en samlet klubb hvor alle drar i samme retning for å gjøre Start bedre.

Og det er jo administrasjonen ved Daglig Leder som utarbeider forslag til budsjett osv. og dermed er med å fastsette rammene til sportslig avdeling. Hvis de ikke er på bølgelengde så blir det jo da slik at administrasjonen blir oppgitt og frustrert over at sportslig ikke leverer varene godt nok, og skjønner ikke hvorfor sportslig ønsker bedre rammebetingelser for å lykkes bedre og dermed at sportslig må jobbe bedre for å utnytte ressursene de allerede har, mens sportslig blir frustrert over at de har får dårlige betingelser til å gjøre en bedre jobb og mener at administrasjonen kommer med "løfter" eller "krav" sportslig selv synes er urealistiske å oppnå innenfor de rammene som har blitt satt.

Til syvende og sist så er det jo styre som bestemmer dette, sammen med årsmøte selvsagt. Men å ha en klubb hvor man er såpass grunnleggende uenige og sliter med å samarbeide sliter jeg å se er hverken bra eller uproblematisk.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Takk for alt Sindre

Ikke Akkurat

Legg inn av Ikke Akkurat »

Skuffende mot FFK.
Mener likevel Sindre bør få mer tid. Når Sakor klarer 90 min som anker og Antonson kan spille venstre midtstopper, begynner dette å likne noe. Hvordan laget da spiller, bør avgjøre om Sindre har en fremtid her eller ikke.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Ikaruga skrev: fre jun 09, 2023 12:54 pm Jeg synes noen blir litt vel hysteriske her.

Etter en tredel av sesongen, er Start tre poeng unna direkte opprykk, og har suverent best målforskjell av samtlige lag. Det er absolutt ingen krise. Og lag som sikter mot opprykk trener som regel med tanke på å nå en formtopp på høsten. Det er helt normalt at de beste lagene er litt rustne på våren.
Det er en måte å se det på. En annen måte å se det på er at vi har tatt 17 poeng på 12 kamper(Eller 17 poeng på 11 kamper når du skrev ditt innlegg, for å være fair). I OBOS. Vi er straks halvspilt og vi ligger an til et snitt som er nærmere nedre halvdel enn direkte opprykk. I OBOS. Vi røk nettopp ut av cupen for et lag som ligger på nedrykk i samme avdeing som Start 2 og hadde totalt 12 spillere ute med skade, blant annet 1. og 2. valg på keeperplass. Dette fra en trener som ble solgt inn som en fyr som skulle spille underholdende og utviklende fotball som nå er her på tredje året.

Jeg mener at Sindre Tjelmeland må være ferdig. Det løser ikke på nær all ulykke og elendighet i klubben, men det handler litt om troverdigheten vår. Dersom han får fortsette signaliserer vi at vi har resignert og at vi nå er et middels OBOS lag som kanskje kan være heldige å halte seg til en kvalikfinale etter en hederlig femteplass. Vi forblir et lag som snakker om ha respekt for Levanger og Åsane.

I min vurdering faktorerer jeg inn at jeg rent personlig har sansen for Tjelmeland som type, har forståelse for at han ikke har hatt de enkleste arbeidsforhold og at stallen nettopp har gått gjennom en ellevill skadekrise. Samtidig nekter jeg å gå med på at det å trene Start i konkurranse mot Kongsvinger, FFK, KBK, Sogndal, Ranheim og Jerv er en spesielt umulig oppgave. Dersom vi aksepterer at dette er lag vi skal ligge bak har vi sunket så dypt at jeg tror det nesten er over og ut for hele idrettsklubben. Vi er i ferdg med å bli akterutseilt i en rekordsvak OBOS sesong.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hesja skrev: fre jun 09, 2023 4:01 pm Ikke lett å finne erstatter til Tjelmeland,noen som har bedre forslag enn Nordlie?og litt realistisk.
Joey.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Yourexperiencemaydif skrev: søn jun 11, 2023 11:44 pm
Hesja skrev: fre jun 09, 2023 4:01 pm Ikke lett å finne erstatter til Tjelmeland,noen som har bedre forslag enn Nordlie?og litt realistisk.
Joey.
Er det bedre enn Tjelmeland?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

stc887 skrev: søn jun 11, 2023 11:49 pm
Yourexperiencemaydif skrev: søn jun 11, 2023 11:44 pm
Hesja skrev: fre jun 09, 2023 4:01 pm Ikke lett å finne erstatter til Tjelmeland,noen som har bedre forslag enn Nordlie?og litt realistisk.
Joey.
Er det bedre enn Tjelmeland?
Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men mitt inntrykk far forrige gang er at Joey er en trener som får sånn omtrent det en kan forvente av en gitt tropp, kanskje 4 prosent mer. Det ville vært en klar forbedring. Legg til at han begikk et kunststykke med Fløy ifjor, at han bor her og kanskje til og med hadde vært villig til å ta jobben ut sesongen for å gi klubben tid og eventuelt styrke sitt kandidatur for å få jobben permanent igjen i prosessen.

Igjen. Jeg vet ingenting, men mener bestemt SIndre må være ferdig.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pinlig opptreden av Politiet igår: En av våre supportere ble nakenvisitert!
https://www.nrk.no/osloogviken/start-su ... 1.16442103

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hesja skrev: fre jun 09, 2023 4:01 pm Ikke lett å finne erstatter til Tjelmeland,noen som har bedre forslag enn Nordlie?og litt realistisk.
Myggen

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Da er Fagermo ledig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»