Skrekktall for regjeringen

Svar
Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Re: Skrekktall for regjeringen

Legg inn av Jaauda »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 1:22 pm Ja så var det munnbindhysteriet som kom fra sensommeren 2020 og utover. Det var særlig pushet fra media med en holdning om at alle andre land brukte munnbind så må vi gjøre det og. Munnbind fikk ikke Solvang stille spørsmål om til noen. Det er noe av det mest autoritære jeg har sett av en norsk politiker i nyere tid.
I realiteten visste vi vel ikke så mye om effektene av munnbind, og slik er vel ståa enda. Men noen prøver å finne ut.
https://www.fhi.no/nyheter/2023/fhi-sok ... speriment/

fargerik

Legg inn av fargerik »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 1:22 pm Ja så var det munnbindhysteriet som kom fra sensommeren 2020 og utover. Det var særlig pushet fra media med en holdning om at alle andre land brukte munnbind så må vi gjøre det og. Munnbind fikk ikke Solvang stille spørsmål om til noen. Det er noe av det mest autoritære jeg har sett av en norsk politiker i nyere tid.
Fint at det der er historie. Nå blir det i hvertfall ikke munnbind neste gang et ukjent virus kommer og kødder med oss.
Det er så kjekt å kunne sjekke ut alle de tingene som var feilgrep.
Aldri mer munnbind.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Harduetforslag skrev: tir mai 16, 2023 12:19 pm
KongOlav2 skrev: tir mai 16, 2023 12:15 pm
Harduetforslag skrev: tir mai 16, 2023 12:12 pm Det er helt greit at du ikke synes det, jeg synes de totalt sett gjorde en god jobb. De fleste avgjørelsene var faglig begrunnet og det var ikke akkurat snakk om flerfoldige alternativer som var no-brainers.
De var totalt enspora og hadde egentlig hue langt oppi ræva på Guldvog. Som sagt mener jeg soleklart at forslaget til kriselov virket at de var lysår unna å holde hodet særlig kaldt i den situasjonen. Nå tror jeg ikke nødvendigvis Ap ville gjort ting spesielt annerledes, men for meg får både Erna og Høie en ganske begredelig karakter for sin håndtering i disse tidene.
Jeg mistenker at vi skal være glad for at politikerne ikke var de som utformet rådene, så jeg ser ikke helt hvorfor man skal kritiseres for å forholde seg til de faglige instansene og ta valgene basert på det.
Problemet er at dei forhalt seg til byråkratane i hdir, men utelot å ta FHI som er forskarane med på råd. Og kom med ei nedstenging utelukka på grunn av panikk i sosiale media.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Husk at dette er en tråd om hvor elendig dagens regjeringen er og ikke om Ernas tvilsomme covid håndtering.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Scuderia skrev: tir mai 16, 2023 2:17 pm Husk at dette er en tråd om hvor elendig dagens regjeringen er
Det har du helt rett i. Og da kan vi vel se på suksesshistorien om Grunnrenteskatten. I morgen er det 17, mai og Oslo AP er i fritt fall.
Samtidig som det kommer meldinger om at Høyre, Venstre og Krf har trukket seg fra videre forhandlinger om Grunnrenteskatten - Frp trakk seg for lenge siden.
Og det er fullt opprør innad i AP - med kystordførerne som krever utsettelse . . . . . . .
Og i morgen er det 17.mai og Grunnrenteskatten skal betales fra 1.januar 2023 - uten at noen vet hva den blir. Mer uforutsigbart blir det vel ikke.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... 13ab&ei=64

Og da blir noe av konsekvensene
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... ca44&ei=23

Så det er vel langt mellom suksess-historiene for denne regjeringa. De 100.000 nye arbeidsplassene og investeringene i fastlands-Norge skyldes for det meste åpningen etter pandemien.

Corvus

Legg inn av Corvus »

erdetslik skrev: tir mai 16, 2023 8:05 pm
Scuderia skrev: tir mai 16, 2023 2:17 pm Husk at dette er en tråd om hvor elendig dagens regjeringen er
Det har du helt rett i. Og da kan vi vel se på suksesshistorien om Grunnrenteskatten. I morgen er det 17, mai og Oslo AP er i fritt fall.
Samtidig som det kommer meldinger om at Høyre, Venstre og Krf har trukket seg fra videre forhandlinger om Grunnrenteskatten - Frp trakk seg for lenge siden.
Og det er fullt opprør innad i AP - med kystordførerne som krever utsettelse . . . . . . .
Og i morgen er det 17.mai og Grunnrenteskatten skal betales fra 1.januar 2023 - uten at noen vet hva den blir. Mer uforutsigbart blir det vel ikke.

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... 13ab&ei=64

Og da blir noe av konsekvensene
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... ca44&ei=23

Så det er vel langt mellom suksess-historiene for denne regjeringa. De 100.000 nye arbeidsplassene og investeringene i fastlands-Norge skyldes for det meste åpningen etter pandemien.
Sakene som forteller hvor skrekkelig regjering vi har er lange som et vondt år.
Men noen som vet om de i det hele tatt har gjort noe som helst bra?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Ny sterk måling fra knoll og tott regjeringen. 21.5% oppslutning kombinert er Bondevik 1 nivå så det folk flest lurer på er hvordan? Ca 1 av 5 støtter altså denne katastrofen videre..

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=135677

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Scuderia skrev: tor jun 01, 2023 6:55 am Ny sterk måling fra knoll og tott regjeringen. 21.5% oppslutning kombinert er Bondevik 1 nivå så det folk flest lurer på er hvordan? Ca 1 av 5 støtter altså denne katastrofen videre..

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=135677
Her er den komplette listen med resultat for alle partiene:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/polit ... terpartiet
Jeg regner med at denne regjeringen ikke skjønner hvorfor meningsmålingene er så dårlige. De jobber jo med å gjennomføre alt de lovet:
- Innføring av høyere Formueskatt og Utbytteskatt
- Reversering av sammenslåtte fylker og kommuner
- Flere politifolk - men det har blitt 150 færre
- Innføring av Grunnrenteskatt - eller nei det lovet Vedum at ikke skulle innføres
- Bønda har vel fått noe sånt som ca 15 milliarder på 2 år
Bare for å nevne noe. Og da at noe har gått galt som f.eks.
- Verdien av norske kroner faller som blylodd - en pils som før kostet DKK 80 på Strøget og /eller Nyhavn koster oss NOK 130
- Strømprisen har gått i været
- Matprisene har økt mellom 20 og 30% og vel så det
- Rentene har økt og vil fortsette å øke. Først var årsaken alle sparepenger folk hadde etter pandemien.
Men når de (Norges Bank ?) hvor dum uttalelse det var ble det endret.
Nå er forklaring bl. a. kronekursen
Bare for å nevne noe.
Så denne regjering har jo gjort alt riktig - men, allikevel, mister dem oppslutning. Merkelig - eller ?
Vel, Støre, Vedum og Vestre mener nok at det ikke er deres feil.
Og en liten bagatell; sosialistene mener nok at Vastre AS sin gratis tomt i Eidskog Kommune er helt greit fordi det er en AP-statsråd som vil bli rik.
Men alle de fordelene Vestre har fått som AP-politiker = gratis tomt, gratis lån og millioner i gave (for øvrig hemmelig opphav - litt merkelig at det ikke etterforskes av Skatteetaten og/eller Økokrim), synes nok alle AP-tilhengere er helt greit. Men de skjønner neppe at det gir Vestre AS enorme fordeler i fht konkurrentene. Og ikke minst i AP-kommuner - at ikke økokrim eller de som har ansvaret for Loven om Offentlig innkjøp etterforsker for å se om det har skjedd lovbrudd = der kommuner har krevd å få levert utemøbler (sosialiserende utemøbler i parker og lignende) fra Vestre selv om annet er tilsvarende og billigere. Da ingen tør å varsle KOFA for de kan da ligge dårlig an ved neste anbudsrunde. Og jeg tror det nå koster kr. 30.000 for klage og reisesak hos KOFA.

pigg

Legg inn av pigg »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 01, 2023 9:25 am
Scuderia skrev: tor jun 01, 2023 6:55 am Ny sterk måling fra knoll og tott regjeringen. 21.5% oppslutning kombinert er Bondevik 1 nivå så det folk flest lurer på er hvordan? Ca 1 av 5 støtter altså denne katastrofen videre..

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=135677
Må jo bare flire av det en gang så stolte og fine partiet. AP er redusert til en skygge av seg selv, takket være udugelighet på ledelsesnivå, med Støre i spissen. Måtte det fortsette nedover.
Det er utvilsomt god underholdning, men det er en evighet frem til neste stortingsvalg.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 01, 2023 9:25 am
Scuderia skrev: tor jun 01, 2023 6:55 am Ny sterk måling fra knoll og tott regjeringen. 21.5% oppslutning kombinert er Bondevik 1 nivå så det folk flest lurer på er hvordan? Ca 1 av 5 støtter altså denne katastrofen videre..

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=135677
Må jo bare flire av det en gang så stolte og fine partiet. AP er redusert til en skygge av seg selv, takket være udugelighet på ledelsesnivå, med Støre i spissen. Måtte det fortsette nedover.
De (som er igjen) er nok like stolte - og tror fremdeles at de er de beste.

pigg

Legg inn av pigg »

Siste stortingsmåling fra Opinion gir høyresiden 100 mandater. Høyre og FrP får 45,9% oppslutning og 84 mandater til sammen - ekstremt nærme blå-blått flertall.

Link

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

pigg skrev: ons jun 07, 2023 10:10 pm Siste stortingsmåling fra Opinion gir høyresiden 100 mandater. Høyre og FrP får 45,9% oppslutning og 84 mandater til sammen - ekstremt nærme blå-blått flertall.

Link
Vel det eneste som kan få meg til å stemme H eller FrP, taktisk for å få blått flertall. Selv Solberg må da ta hensyn til det.

pigg

Legg inn av pigg »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 10:53 pm
pigg skrev: ons jun 07, 2023 10:10 pm Siste stortingsmåling fra Opinion gir høyresiden 100 mandater. Høyre og FrP får 45,9% oppslutning og 84 mandater til sammen - ekstremt nærme blå-blått flertall.

Link
Vel det eneste som kan få meg til å stemme H eller FrP, taktisk for å få blått flertall. Selv Solberg må da ta hensyn til det.
For min del er blå-blått bedre enn om man får SV, Rødt og MdG med inn i bildet.

Investor

Legg inn av Investor »

Kjerkhol med opptrappingsplan for psykisk helse til 3 milliarder (over 10 år).
Her snakker vi masse flotte ord og god vilje rett før valget, men bare vent til dette skal inn i budsjettene.
Hvor mange ganger har ikke en regjering hatt svulstige ambisjoner i psykiatrien, men feilet hver gang.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Egentlig er det vel litt merkelig, når vi leser alle negative innlegg om Erna Solberg og Høyre, at Høyre alene nå har 2 færre mandater enn AP+Sp+SV til sammen i en ny meningsmåling. Og at AP ligger fremdeles godt forankret under 20% oppslutning. Og da tenker jeg hva er det de som skriver her ser eller ikke skjønner som de som har forlatt AP ser og skjønner. Og ikke minst om det er de AP-tilhengere som skriver er de som vet best eller er de som har forlatt AP som vet best ?
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... e708&ei=31.
Til tross for den kraftige kritikken av både Høyre og Erna Solberg, så øker bare oppslutning om Høyre - det må jo være noe noen av de som er igjen som AP-tilhengere ikke skjønner.

ingenkanvite

Legg inn av ingenkanvite »

erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 10:46 am Egentlig er det vel litt merkelig, når vi leser alle negative innlegg om Erna Solberg og Høyre, at Høyre alene nå har 2 færre mandater enn AP+Sp+SV til sammen i en ny meningsmåling. Og at AP ligger fremdeles godt forankret under 20% oppslutning. Og da tenker jeg hva er det de som skriver her ser eller ikke skjønner som de som har forlatt AP ser og skjønner.
Oppslutningen om Høyre er vel først og fremst en protest mot Støre og co.
Folk ser det sviket som det norske folk utsettes for når det gjelder strømpriser, matpriser, drivstoffpriser og renter.
Da hjelper det ikke så mye at det pøses på milliarder av kroner i strømstøtte og til bønder og pensjonister.
Strømprisene er en del av inflasjonen, og gjør det lite attraktivt å investere i Norge. Da påvirkes også kronekursen.
Vi burde vært ute av EUs energimarked for to år siden.
Erna har ikke kommet med noe skikkelig alternativ til Jonas, så en må vente at en regjering som ledes av Høyre vil følge i mye av de samme sporene. Da dukes det for en Høyre-seier til neste valg, med en popularitet som vil synke som en stein i neste omgang.

Kast Acer på dynga. En liten Norw-exit hadde gjort seg

fargerik

Legg inn av fargerik »

ingenkanvite skrev: lør jun 10, 2023 12:09 pm
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 10:46 am Egentlig er det vel litt merkelig, når vi leser alle negative innlegg om Erna Solberg og Høyre, at Høyre alene nå har 2 færre mandater enn AP+Sp+SV til sammen i en ny meningsmåling. Og at AP ligger fremdeles godt forankret under 20% oppslutning. Og da tenker jeg hva er det de som skriver her ser eller ikke skjønner som de som har forlatt AP ser og skjønner.
Oppslutningen om Høyre er vel først og fremst en protest mot Støre og co.
Folk ser det sviket som det norske folk utsettes for når det gjelder strømpriser, matpriser, drivstoffpriser og renter.
Da hjelper det ikke så mye at det pøses på milliarder av kroner i strømstøtte og til bønder og pensjonister.
Strømprisene er en del av inflasjonen, og gjør det lite attraktivt å investere i Norge. Da påvirkes også kronekursen.
Vi burde vært ute av EUs energimarked for to år siden.
Erna har ikke kommet med noe skikkelig alternativ til Jonas, så en må vente at en regjering som ledes av Høyre vil følge i mye av de samme sporene. Da dukes det for en Høyre-seier til neste valg, med en popularitet som vil synke som en stein i neste omgang.

Kast Acer på dynga. En liten Norw-exit hadde gjort seg
Du har helt rett. Høyre i regjering hadde ikke gjort noe anderledes. Strøm, mat og importerte varer ville økt like mye i pris, og kronekursen ville vært like lav.
De som innbiller seg at Erna vil fikse kronekursen etter neste stortingsvalg kommer til å bli jævlig skuffet. Norsk eksportindustri er jo i halleluljastemning på grunn av kronekursen, siden de tjener penger som gress.
Erna kommer heller ikke til å ta noe grep som vil endre renta.
Da må de avskaffe inflasjonsmålet. Det kommer ikke til å skje.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ingenkanvite skrev: lør jun 10, 2023 12:09 pm
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 10:46 am Egentlig er det vel litt merkelig, når vi leser alle negative innlegg om Erna Solberg og Høyre, at Høyre alene nå har 2 færre mandater enn AP+Sp+SV til sammen i en ny meningsmåling. Og at AP ligger fremdeles godt forankret under 20% oppslutning. Og da tenker jeg hva er det de som skriver her ser eller ikke skjønner som de som har forlatt AP ser og skjønner.
Oppslutningen om Høyre er vel først og fremst en protest mot Støre og co.
Folk ser det sviket som det norske folk utsettes for når det gjelder strømpriser, matpriser, drivstoffpriser og renter.
Da hjelper det ikke så mye at det pøses på milliarder av kroner i strømstøtte og til bønder og pensjonister.
Strømprisene er en del av inflasjonen, og gjør det lite attraktivt å investere i Norge. Da påvirkes også kronekursen.
Vi burde vært ute av EUs energimarked for to år siden.
Erna har ikke kommet med noe skikkelig alternativ til Jonas, så en må vente at en regjering som ledes av Høyre vil følge i mye av de samme sporene. Da dukes det for en Høyre-seier til neste valg, med en popularitet som vil synke som en stein i neste omgang.

Kast Acer på dynga. En liten Norw-exit hadde gjort seg
Skal jeg da forstå deg dithen at du mener de er idioter som har gått fra AP til høyre er de dumme.
Og de smarteste er de som fremdeles støtter AP ?
Er det da så at du mener regjeringen har i helhet tatt gode politiske valg, og at det er folket og ikke regjeringen det er noe galt med ?
Og at ingen kunne ha gjort det bedre beslutninger enn denne regjeringen har gjort til nå ?
Og igjen; at det bare er 25% av befolkningen som forstår at denne regjeringen er den beste vi kan ha ?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

pigg skrev: tor jun 08, 2023 4:19 pm
For min del er blå-blått bedre enn om man får SV, Rødt og MdG med inn i bildet.
Ingen tvil om at blå-blått ville vært best for meg personlig men.. jeg vet ikke. Litt balanse er kanskje greit.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Mange har gløymt at krona begynte nedgangen i 2013.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

MRSA skrev: lør jun 10, 2023 5:45 pm Mange har gløymt at krona begynte nedgangen i 2013.
Vi som følger med har sett at krona var i nedgang allerede fra Millenium-skiftet.
Om du virkelig hadde fulgt med ville du sett at krona har gått nedover siden tidlig 2000-tallet, Litt opp og ned har det gått, men tidlig på 2000-tallet måtte vi betale mellom NOK 6 og NOK 7 - og ligger den altså på ca 11,60 i dag.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Med den skrikende fattigdommen vi har i dag som følge økte strømpriser, matpriser o.s.v., så er det utrolig at ikke media har mer interesse for situasjonen.
Garantert hadde medias interesse vært langt større om Erna Solberg hadde vært statsminister. Da hadde det vært artikler om situasjonen flere ganger i uka.
Det er noen uker siden vi leste ca 120.000 mennesker må benytte Matsentralene for redusere nøden noe.
Nå kan vi lese at matsentralene har hatt økt tilstrømming og er nå tomme for mat. Hvor er regjering ? De ser ikke ut til å bry seg. de tier det i hjel sammen med media. Kritikken mot Høyre i Grunnrentesaken haglet fra regjeringen + Venstre og i media. Men fattigdommen og nøden ties i hjel.
Og etter hvert som prisene øker - øker også køene hos matsentralene som deler ut matposer til trengende. Og prisstigningene vi nå har kveles ikke med høyere rente. Den største årsaken til den prisstigningen vi nå har er en spiraleffekt fra alt av økte priser helt fra økninger under pandemien - råvarer, fraktrater, strøm osv
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... e708&ei=31

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Verken i regjeringen, Finansdept. eller Norges Bank skjønner de noe som helst av årsakene til de prisstigningene vi nå ser.
Alle prisstigninger har en spiraleffekt Og det sto det ingenting om når jeg begynte på BI, men det ble endret mens jeg gikk der.
Denne regjeringen har virkelig ikke forstått konsekvensene av økningen i strømpriser sammen med økte råvarepriser og fraktrater osv. Enkelt fortalt:
Når alle MÅ øke prisene samtidig pga kostnadsøkninger alle får samtidig - som strømpriser samtidig med økte råvarepriser, økte fraktpriser osv,
Alle bedrifter må da øke sine priser - og når de kjøper varer og tjenester av andre som har økt sine priser blir det en økt utgift som de må ta igjen ved å øke prisene - så er man i en spiral. Og det vil ta tid før dette stabiliseres - selv om "de nye" prisøkningene vil avta. Derfor vil denne høye prisstigningen avta naturlig uten renteøkninger. Det kan nok virke litt komplisert for folk som ikke driver innen handel og næringsliv = de fleste AP-tilhengere.
Hadde regjeringen forstått konsekvensene av de store prisstigningene burde de utsatt økningen av Formueskatt og Utbytteskatt og ventet med å innføre Grunnrenteskatten. Denne kunnskapen er tydeligvis fullstendig fraværende hos denne regjeringen. Selv ikke Vestre synes å forstå det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 8:39 pm Selv ikke Vestre synes å forstå det.
Selv ikke Vestre?

Som sosialistene liker å si: Man trenger ikke talent for å arve penger. Jeg tror heller ikke jus-utdannelsen hans hjelper veldig når det kommer til økonomiske sammenhenger. Den brutale sannheten er at vi har en inkompetent regjering, inkl. "arvingene" Støre og Vestre.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Orakelet skrev: lør jun 10, 2023 10:27 pm
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 8:39 pm Selv ikke Vestre synes å forstå det.
Selv ikke Vestre?

Som sosialistene liker å si: Man trenger ikke talent for å arve penger. Jeg tror heller ikke jus-utdannelsen hans hjelper veldig når det kommer til økonomiske sammenhenger. Den brutale sannheten er at vi har en inkompetent regjering, inkl. "arvingene" Støre og Vestre.
Når man er AP-politiker med fabrikk i Sverige og møbler for det offentlige, så kan vi jo se konturene av forretningsfilosofien.

ingenkanvite

Legg inn av ingenkanvite »

erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 4:17 pm
Skal jeg da forstå deg dithen at du mener de er idioter som har gått fra AP til høyre er de dumme.
- Svar: nei
Og de smarteste er de som fremdeles støtter AP ?
- Svar: nei
Er det da så at du mener regjeringen har i helhet tatt gode politiske valg, og at det er folket og ikke regjeringen det er noe galt med ?
- Svar: nei
Og at ingen kunne ha gjort det bedre beslutninger enn denne regjeringen har gjort til nå ?
- Svar: nei
Og igjen; at det bare er 25% av befolkningen som forstår at denne regjeringen er den beste vi kan ha ?
- Svar: nei
Men det er vel heller ikke det smarteste å stemme Høyre.
Hvis en skal vise uenighet er det vel bedre å stemme Frp eller Rødt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 11:52 pm
Orakelet skrev: lør jun 10, 2023 10:27 pm
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 8:39 pm Selv ikke Vestre synes å forstå det.
Selv ikke Vestre?

Som sosialistene liker å si: Man trenger ikke talent for å arve penger. Jeg tror heller ikke jus-utdannelsen hans hjelper veldig når det kommer til økonomiske sammenhenger. Den brutale sannheten er at vi har en inkompetent regjering, inkl. "arvingene" Støre og Vestre.
Når man er AP-politiker med fabrikk i Sverige og møbler for det offentlige, så kan vi jo se konturene av forretningsfilosofien.
Ja, han stiller i samme kategori som andre som har "sverget til partiboka", som Røkke og Stordalen. Så lenge offentlig støtte overstiger skatten syns de det er "rett og rimelig at rikinger skal bidra med mye skatt", og straks det endrer seg blir det Sveits.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ingenkanvite skrev: søn jun 11, 2023 2:48 am
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 4:17 pm
Skal jeg da forstå deg dithen at du mener de er idioter som har gått fra AP til høyre er de dumme.
- Svar: nei
Og de smarteste er de som fremdeles støtter AP ?
- Svar: nei
Er det da så at du mener regjeringen har i helhet tatt gode politiske valg, og at det er folket og ikke regjeringen det er noe galt med ?
- Svar: nei
Og at ingen kunne ha gjort det bedre beslutninger enn denne regjeringen har gjort til nå ?
- Svar: nei
Og igjen; at det bare er 25% av befolkningen som forstår at denne regjeringen er den beste vi kan ha ?
- Svar: nei
Men det er vel heller ikke det smarteste å stemme Høyre.
Hvis en skal vise uenighet er det vel bedre å stemme Frp eller Rødt.
Nå er det en kjent sak her på forumet og tidligere VGD at jeg alltid har stemt Frp - og vil fortsette (derfor får jeg litt hard medfart fra de venstreradikale) med det.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Orakelet skrev: søn jun 11, 2023 10:00 am
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 11:52 pm
Orakelet skrev: lør jun 10, 2023 10:27 pm

Selv ikke Vestre?

Som sosialistene liker å si: Man trenger ikke talent for å arve penger. Jeg tror heller ikke jus-utdannelsen hans hjelper veldig når det kommer til økonomiske sammenhenger. Den brutale sannheten er at vi har en inkompetent regjering, inkl. "arvingene" Støre og Vestre.
Når man er AP-politiker med fabrikk i Sverige og møbler for det offentlige, så kan vi jo se konturene av forretningsfilosofien.
Ja, han stiller i samme kategori som andre som har "sverget til partiboka", som Røkke og Stordalen. Så lenge offentlig støtte overstiger skatten syns de det er "rett og rimelig at rikinger skal bidra med mye skatt", og straks det endrer seg blir det Sveits.
Vestre kan jo hylle alle skatteøkninger for næringslivet - hans fabrikk skatter til Sverige. Og fabrikken ligger i et område som som får store subsidier fra den svenske stat (og EU). Så det er nok ikke tilfeldig at Vestre har etablert seg i et område med store statssubsidier - og gratis tomt hos en partikollega i Eidsskog.
Det virker ikke som Vestre er interessert i å betale for noe av det han skal ha / benytte - men sier derimot at han betaler sin skatt med glede. Men det er jo greit å hevde det når det meste annet er gratis.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

erdetslik skrev: søn jun 11, 2023 10:17 am
Orakelet skrev: søn jun 11, 2023 10:00 am
erdetslik skrev: lør jun 10, 2023 11:52 pm
Når man er AP-politiker med fabrikk i Sverige og møbler for det offentlige, så kan vi jo se konturene av forretningsfilosofien.
Ja, han stiller i samme kategori som andre som har "sverget til partiboka", som Røkke og Stordalen. Så lenge offentlig støtte overstiger skatten syns de det er "rett og rimelig at rikinger skal bidra med mye skatt", og straks det endrer seg blir det Sveits.
Vestre kan jo hylle alle skatteøkninger for næringslivet - hans fabrikk skatter til Sverige. Og fabrikken ligger i et område som som får store subsidier fra den svenske stat (og EU). Så det er nok ikke tilfeldig at Vestre har etablert seg i et område med store statssubsidier - og gratis tomt hos en partikollega i Eidsskog.
Lurer på om PST må følge dette absurde hatet ditt mot Vestre. Skremmende. Håper du har oppfølging i hverdagen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»