Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 12:32 am Dra te hel Boehly og CO. Skulle ALDRI latt Kante gå. ALDRI
Hehe. Her tenker jeg vi må puste med magen. Blir litt vanskelig å beholde Kante når han rapporteres å bli tilbudt en lønn som ville gjort ham til tidenes desidert best betalte fotballspiller for en europeisk klubb. Messi skal ha den høyeste på €75m da han spilte i Barca.

€100m pr år er en helt sinnsvak lønn for en 32 år gammel spiller med 685 min denne sesongen pga muskelskader, og selvsagt noe kun klubber som ikke trenger å forholde seg til økonomi kan tilby.

Selv 1/4 av den lønnen hadde vært helt uforsvarlig å tilby av Chelsea.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: ons jun 07, 2023 6:25 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 12:32 am Dra te hel Boehly og CO. Skulle ALDRI latt Kante gå. ALDRI
Men hva kan man gjøre hvis Al Ittihad tilbyr 100 millioner euro i året? Med en kontrakt som varer til 2025, betyr det at Kante kan håve inn rundt 2,5 milliarder kroner i løpet av sitt opphold i Saudi Arabia. I fjor var han tilgjengelig til totalt 26 ligakamper, mens i år har vi kunnet bruke han i 7 kamper.

Vi ser at Benzema har blitt fristet av akkurat det samme.
Den kontrakten som de omtrent var enige om i Jan-Mars. Burde vært signert for lenge siden

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: ons jun 07, 2023 9:51 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 12:32 am Dra te hel Boehly og CO. Skulle ALDRI latt Kante gå. ALDRI
Når mener du at vi skulle forlenget med Kante? Når han lå 7 måneder på sykesenga? Tre kamper etter at han var tilbake fra en av de mest alvorlige skadene en fotballspiller kan ha? Etter at han fikk en ny skade som holdt han ute i mer enn en måned på tampen av denne sesongen?

Vi har gitt Kante all tid i verden på å bli frisk. Han ville ikke ha kortison og andre medikamenter for å bli frisk fortere, kanskje på grunn av religionen hans, og det gjorde at vi måtte vente lengre på hans comeback. En spiller av hans kaliber fortjener den respekten fra oss, men det satt oss i en kinkig posisjon også.

At Saudi Arabia nå kommer inn og tilbyr et BNP over to år gjør at vi står med hendene bundet. Om Kante vil dit er det ingenting vi kan gjøre. Kanskje franskmannen selv skjønner at hans dager som all action midtbanespiller er en saga blott og vil sikre fremtiden for seg og de rundt seg.

Jeg er veldig glad for at vi ikke forlenget med Kante til de lønningene det har vært diskutert. En forlengelse med han ville gjort at hans spøkelse ville hengt over klubben neste år også. Blir han frisk? Er han skadet? Så god og så viktig har han vært for oss. Det ville også påvirket jakten vår på en ny midtbanespiller som forhåpentligvis kan danne en stabil midtbane med vår beste spiller, Enzo, de kommende årene.
Når de så å si var enige om ny kontrakt for 3 4 måneder siden. Den burde blitt signert.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: ons jun 07, 2023 9:55 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 12:32 am Dra te hel Boehly og CO. Skulle ALDRI latt Kante gå. ALDRI
Hehe. Her tenker jeg vi må puste med magen. Blir litt vanskelig å beholde Kante når han rapporteres å bli tilbudt en lønn som ville gjort ham til tidenes desidert best betalte fotballspiller for en europeisk klubb. Messi skal ha den høyeste på €75m da han spilte i Barca.

€100m pr år er en helt sinnsvak lønn for en 32 år gammel spiller med 685 min denne sesongen pga muskelskader, og selvsagt noe kun klubber som ikke trenger å forholde seg til økonomi kan tilby.

Selv 1/4 av den lønnen hadde vært helt uforsvarlig å tilby av Chelsea.
Enig angående lønnen, men vi har hatt lang tid å resignere han. Flere troverdige kilder melder om enighet om ny kontrakt. Den burde vært signert lenge før Saudi kom inn i bildet

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Kjenner personlig jeg begynner å bli dritt lei Cowboyen og gjengen hans

Wellé

Legg inn av Wellé »

KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:56 am Kjenner personlig jeg begynner å bli dritt lei Cowboyen og gjengen hans
Savner russeren?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:55 am Enig angående lønnen, men vi har hatt lang tid å resignere han. Flere troverdige kilder melder om enighet om ny kontrakt. Den burde vært signert lenge før Saudi kom inn i bildet
Det ville jo uansett blitt en ganske høy lønn for Kante. Og med tanke på alle skadene de siste par årene, så ville det vært rimelig høyrisiko å forlenge med en 32 år gammel spiller i 2-3 år som også på det tidspunktet var midt inne i en skadeperiode. Det ville føyet seg fint inn i rekken av alle veldig risikable avgjørelser (som i stor grad har feilet) som Chelsea har gjort de siste par årene.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Wellé skrev: ons jun 07, 2023 11:00 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:56 am Kjenner personlig jeg begynner å bli dritt lei Cowboyen og gjengen hans
Savner russeren?
Lederstilen definitivt og han var en mye bedre eier enn disse klovnene. Det er så jævlig mye styr, tull og sirkus rundt cowboyene.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KongOlav2 skrev: ons jun 07, 2023 11:01 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:55 am Enig angående lønnen, men vi har hatt lang tid å resignere han. Flere troverdige kilder melder om enighet om ny kontrakt. Den burde vært signert lenge før Saudi kom inn i bildet
Det ville jo uansett blitt en ganske høy lønn for Kante. Og med tanke på alle skadene de siste par årene, så ville det vært rimelig høyrisiko å forlenge med en 32 år gammel spiller i 2-3 år som også på det tidspunktet var midt inne i en skadeperiode. Det ville føyet seg fint inn i rekken av alle veldig risikable avgjørelser (som i stor grad har feilet) som Chelsea har gjort de siste par årene.
Kante på krykker er bedre enn alle på midten uten Enzo.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 11:03 am
Kante på krykker er bedre enn alle på midten uten Enzo.
Når han ikke spiller, så bidrar han jo naturlig ikke med noe som helst. Hvis Kante skulle vært resignert burde det vært på en kontrakt som gav ham en ganske lav grunnlønn om han fortsatte og være like mye skadet som han har vært de siste par årene.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:54 am
Inbetweener skrev: ons jun 07, 2023 9:51 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 12:32 am Dra te hel Boehly og CO. Skulle ALDRI latt Kante gå. ALDRI
Når mener du at vi skulle forlenget med Kante? Når han lå 7 måneder på sykesenga? Tre kamper etter at han var tilbake fra en av de mest alvorlige skadene en fotballspiller kan ha? Etter at han fikk en ny skade som holdt han ute i mer enn en måned på tampen av denne sesongen?

Vi har gitt Kante all tid i verden på å bli frisk. Han ville ikke ha kortison og andre medikamenter for å bli frisk fortere, kanskje på grunn av religionen hans, og det gjorde at vi måtte vente lengre på hans comeback. En spiller av hans kaliber fortjener den respekten fra oss, men det satt oss i en kinkig posisjon også.

At Saudi Arabia nå kommer inn og tilbyr et BNP over to år gjør at vi står med hendene bundet. Om Kante vil dit er det ingenting vi kan gjøre. Kanskje franskmannen selv skjønner at hans dager som all action midtbanespiller er en saga blott og vil sikre fremtiden for seg og de rundt seg.

Jeg er veldig glad for at vi ikke forlenget med Kante til de lønningene det har vært diskutert. En forlengelse med han ville gjort at hans spøkelse ville hengt over klubben neste år også. Blir han frisk? Er han skadet? Så god og så viktig har han vært for oss. Det ville også påvirket jakten vår på en ny midtbanespiller som forhåpentligvis kan danne en stabil midtbane med vår beste spiller, Enzo, de kommende årene.
Når de så å si var enige om ny kontrakt for 3 4 måneder siden. Den burde blitt signert.
Så vi burde signert en ny kontrakt med Kante når hamstringen hans knapt var festet til beinet?

Vi har har allerede to nøkkelspillere i stallen som er som Tweeten under viser. Å ikke forlenge med den tredje er helt riktig, tatt alder og spillestil med i betraktningen.


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: ons jun 07, 2023 11:11 am
KTBFFH skrev: ons jun 07, 2023 10:54 am
Inbetweener skrev: ons jun 07, 2023 9:51 am

Når mener du at vi skulle forlenget med Kante? Når han lå 7 måneder på sykesenga? Tre kamper etter at han var tilbake fra en av de mest alvorlige skadene en fotballspiller kan ha? Etter at han fikk en ny skade som holdt han ute i mer enn en måned på tampen av denne sesongen?

Vi har gitt Kante all tid i verden på å bli frisk. Han ville ikke ha kortison og andre medikamenter for å bli frisk fortere, kanskje på grunn av religionen hans, og det gjorde at vi måtte vente lengre på hans comeback. En spiller av hans kaliber fortjener den respekten fra oss, men det satt oss i en kinkig posisjon også.

At Saudi Arabia nå kommer inn og tilbyr et BNP over to år gjør at vi står med hendene bundet. Om Kante vil dit er det ingenting vi kan gjøre. Kanskje franskmannen selv skjønner at hans dager som all action midtbanespiller er en saga blott og vil sikre fremtiden for seg og de rundt seg.

Jeg er veldig glad for at vi ikke forlenget med Kante til de lønningene det har vært diskutert. En forlengelse med han ville gjort at hans spøkelse ville hengt over klubben neste år også. Blir han frisk? Er han skadet? Så god og så viktig har han vært for oss. Det ville også påvirket jakten vår på en ny midtbanespiller som forhåpentligvis kan danne en stabil midtbane med vår beste spiller, Enzo, de kommende årene.
Når de så å si var enige om ny kontrakt for 3 4 måneder siden. Den burde blitt signert.
Så vi burde signert en ny kontrakt med Kante når hamstringen hans knapt var festet til beinet?

Vi har har allerede to nøkkelspillere i stallen som er som Tweeten under viser. Å ikke forlenge med den tredje er helt riktig, tatt alder og spillestil med i betraktningen.

Ja han burde vært resignert. Definitivt.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

En 32 år gammel spiller som har vært tilgjengelig i 15% av kampene vi har spilt denne sesongen burde åpenbart ikke satses på videre, uavhengig av spillerens navn. Skal man være kritisk til kontraktssituasjonen hans så kan man si at han burde blitt tilbudt en forlengelse etter CL-finalen, ikke nå fordi man tar et skritt tilbake etter atter en skade.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Av alle ting man kan (for de finnes) ta bowlingkula på (og det er neppe han som har bestemt at Kante ikke skal få ny kontrakt uansett), så er dette et av de mer spesielle punktene jeg har sett. Her må vi bare være enige om å være uenige, @KTBFFH.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Det er ingen i klubben som har bestemt at Kanté ikke skal få ny kontrakt, han har hatt et tilbud fra Chelsea på bordet over lengre tid men forhandlingene stoppet litt opp når han ble skadet og siden dette tilbudet visstnok skal ha vært strukturert slik at han ble veldig belønnet for spilletid men "lav" grunnlønn hvis han ikke var tilgjengelig så vil jeg tro det var Kanté sin leir som drøyet med å signere i håp om å få bedre kort på hånda til å bruke mot Chelsea for å få et bedre tilbud (Chelsea har nok hele tiden vært førstevalget til Kanté) men så kom jo Saudi-Arabia på banen og Chelsea kan jo selvsagt ikke konkurrere mot disse. Og det hadde vært ansvarsløst og dårlig business av Chelsea å tilby Kanté f.eks. £300K i uka i lønn med tanke på hvor skadeutsatt han har vært de siste sesongene.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Europa-kongen 👑


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Ny Casadei-golazo i går kveld. For en spiller han er på dette nivået. Topp tre avslutningsteknikk jeg har sett i en ung spiller på lang tid, og han er ikke to eller tre.

Håper han blir lånt ut til et balldominant, høytpressende lag i sommer. Casadei har fortsatt ganske store mangler i spillet sitt, men han scorer jo hver kamp. Det er ofte det vanskeligste i fotball.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Veldig spennende! Men vi ser på fotballen at det er et helt annet nivå enn Premier League 😊

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Må si at jeg ikke var veldig imponert over Casadei igår - bortsett fra målet som er kontant og presist. Han har hatt bedre kamper i dette mesterskapet.

Men han har en touch-frekvens (i mangel på et bedre ord) som irriterer livskiten ut av meg. Han tar ett touch når han mottar ballen, og så føles det som om det går nesten et sekund før han er borti ballen igjen. Han demper ballen, og så virker det som om han pauser mens han vurderer neste valg, og hvis det er spillere som kommer opp i ham i denne tiden så trenger han gjerne to-tre stressede touch ekstra før han får sendt ballen videre. Hadde han gjort det samme på målet så hadde det ikke blitt et mål, så der var han i det minste bestemt og hadde oversikten FØR han mottok ballen. Muligens fordi målet står i ro, og alltid er på samme sted i hver kamp, mens øynene/nakken hans er litt lite aktiv i det generelle spillet på å orientere seg før han mottar ball.
Sist redigert av Jolla den fre jun 09, 2023 2:02 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

chelsea8 skrev: ons jun 07, 2023 11:31 pm Europa-kongen 👑
Første spiller som vinner alle UEFA-konkurranser (inkludert EM) er en Brasilianer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: fre jun 09, 2023 1:56 pm Må si at jeg ikke var veldig imponert over Casadei igår - bortsett fra målet som er kontant og presist. Han har hatt bedre kamper i dette mesterskapet.

Men han har en touch-frekvens (i mangel på et bedre ord) som irriterer livskiten ut av meg. Han tar ett touch når han mottar ballen, og så føles det som om det går nesten et sekund før han er borti ballen igjen. Han demper ballen, og så virker det som om han pauser mens han vurderer neste valg, og hvis det er spillere som kommer opp i ham i denne tiden så trenger han gjerne to-tre stressede touch ekstra før han får sendt ballen videre. Hadde han gjort det samme på målet så hadde det ikke blitt et mål, så der var han i det minste bestemt og hadde oversikten FØR han mottok ballen. Muligens fordi målet står i ro, og alltid er på samme sted i hver kamp, mens øynene/nakken hans er litt lite aktiv i det generelle spillet på å orientere seg før han mottar ball.
Akkurat dette gjør jo feks Rodri også. Samme med Sivert H Nilsen.

Tyvenbjarne

Legg inn av Tyvenbjarne »

Scener når Chelsea henter tilbake Lukaku. Gud bedre jeg kommer til å miste håret i løpet av neste sesong da.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tyvenbjarne skrev: lør jun 10, 2023 10:51 pm Scener når Chelsea henter tilbake Lukaku. Gud bedre jeg kommer til å miste håret i løpet av neste sesong da.
Blir nesten dårlig av det, men det beste som kan skje er om et Saudi-lag vil sportsvaske noen kroner og hente Small Rom. Kan ikke tenke meg at det er så mange som vil ha feiten nå, og det er enda færre som har råd til han.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Det høres jo litt lovende ut.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Tyvenbjarne skrev: lør jun 10, 2023 10:51 pm Scener når Chelsea henter tilbake Lukaku. Gud bedre jeg kommer til å miste håret i løpet av neste sesong da.
Greit nok han brenner en giga sjanse i går, men han gjør mye mer enn Braut på 40min enn det Braut gjorde på 90+. Hadde Luke gollet den 200% sjansen så hadde han hatt et veldig godt innhopp.


Dog ønsker jeg ikke han tilbake, lat tung og uinspirert type

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jeg tror "bestillingen" til Bath & co i sommer var å finne spillere som ville stige bra i verdi og de har truffet bra syns jeg:



Slonina og Chukwu har nok også økt i verdi selv om de fortsatt venter på sitt definitive gjennombrudd. Bak disse igjen har man alle de som gikk til akademiet. Det er litt tidlig å konkludere ift de, men jeg tipper vi vil få noe ut av de overgangene etter hvert også.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Måtte innom og si at dette var flaue og skuffende greier av Kanté, men nå har det dessverre vist seg at Muhammeds barn ikke er så oppfatt av Saudi-Arabias menneskerettighetsbrudd...

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jeg har skrevet mye om hvor høyt jeg verdsetter Kante og hvor sterkt jeg ønsker han videre, men jeg tror også veldig på at man ikke skal kaste bort en god krise.

"Fordelen" med den helt elendige sesongen vi har hatt er at vi kan gjennomføre drastiske endringer, som f.eks. Kante og Mount ut. Jeg er overbevist om at det vil svekke oss på kort og mellomlang sikt, men på lengre sikt kan vi komme styrket ut av noe slikt (forutsatt svært god rekruttering) og det er mulig at vi bør utnytte krisen ved å fullføre dette alt for ekstreme generasjonsskiftet.

Det er lav odds for at vi rundt jul vil høre "You can't win anything with kids" og at vi har for mange talenter og for få "ledere", men det er i det minste et interessant ekspriment.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: man jun 12, 2023 9:01 am Jeg tror "bestillingen" til Bath & co i sommer var å finne spillere som ville stige bra i verdi og de har truffet bra syns jeg:
► Show Spoiler
Casadei har muligens steget noe i verdi, men kan ikke se andre klubber enn kanskje Chelsea ville betale mer enn £20m for Casadei. Emm betalte vi overpris for ham i fjor selv om han nå har hatt en god turnering.

Så ja turneringen har økt prisen, men er ganske sikker på at Chelsea-fans (har sett en del av dem) som tror Casadei er et realistisk alternativ på midtbanen til Chelsea i 23/24 ikke har sett ham spille noe særlig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea med noen turer til Saudi Arabia og plutselig er ørten Chelsea-spillere linket til arabiske klubber.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»