Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av tbb »

Knax skrev: lør jun 10, 2023 8:10 pm Vet aldri, plutselig sier de bang

Alsaker kjørte artig nok omtrent det sitatet ordrett da han skulle beskrive Barella nå. Vanskelig ikke å tro at han tok det fra Klopp, selv om det er en presis beskrivelse.

Springer

Legg inn av Springer »

Barella en grei oppgradering for Thiago, men er ellers ganske skeptisk til italienere i LFC.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: lør jun 10, 2023 8:10 pm Vet aldri, plutselig sier de bang

Om Klopp skulle bruke denne kampen til siste sjekk av Barella er jeg redd du blir skuffet. Kun Erling som var svakere?

Knax

Legg inn av Knax »

markantovertak skrev: lør jun 10, 2023 10:56 pm Om Klopp skulle bruke denne kampen til siste sjekk av Barella er jeg redd du blir skuffet. Kun Erling som var svakere?
Ingen bra kamp, men her var det flere miserable prestasjoner. Lukaku, Lautaro, Calhangoulo, Brozovic, Haaland, Grealish.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Deilig at denne møkkasesongen endelig er over,nå er City sin treble allerede gammel historie og det er neste sesong som teller.
Lenge siden jeg har gledet meg så mye til en ny sesong, vi kommer virkelig til å slå tilbake.

eppaen

Legg inn av eppaen »

TerryMcDermott skrev: søn jun 11, 2023 9:20 am --- Deilig at denne møkkasesongen endelig er over,nå er City sin treble allerede gammel historie og det er neste sesong som teller.
Lenge siden jeg har gledet meg så mye til en ny sesong, vi kommer virkelig til å slå tilbake.
Jeg håper av hele mitt hjerte at resten av ligaen kan mobilisere nå og denge løs på denne driten. Skal bli nydelig.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.

Knax

Legg inn av Knax »

WaltonBR skrev: søn jun 11, 2023 4:37 pm Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.
Perez får nok rett til slutt, folk kommer til å miste interessen veldig etterhvert.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: søn jun 11, 2023 4:43 pm
WaltonBR skrev: søn jun 11, 2023 4:37 pm Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.
Perez får nok rett til slutt, folk kommer til å miste interessen veldig etterhvert.
Dette er en meget reell problemstilling, og den kommer til å være med i straffeutmålingen for de 115. Ingen vil ha det slik det er i ferd med å utvikle seg. Dette er en mulighet til å endre framtiden. Vi får håpe de tar den.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Vi håper, men tror ikke egentlig på det. Ungdommen gir seg faen + de desperate 60-åringene.
Er jo det som er grunnen til at vi er på vei rett inn i høyrekontrollert samfunn hvor vi mister friheten litt etter litt til konservative verdier. De konservative vestlige og de konservative muslimske verdiene er ganske like. De neste generasjonene gir faen i alt annet enn meg meg meg. Og så litt mer meg. Og da blir det sånn.
Alt av sosiale verdier, det som har holdt oss sammen i tusenvis av år, blir borte til fordel for «individet» (anførselstegn fordi det er bare noen få individ som kommer godt ut av det, men de er flinke til å lure resten til å tro at det er lurt)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: søn jun 11, 2023 5:49 pm Vi håper, men tror ikke egentlig på det. Ungdommen gir seg faen + de desperate 60-åringene.
Er jo det som er grunnen til at vi er på vei rett inn i høyrekontrollert samfunn hvor vi mister friheten litt etter litt til konservative verdier. De konservative vestlige og de konservative muslimske verdiene er ganske like. De neste generasjonene gir faen i alt annet enn meg meg meg. Og så litt mer meg. Og da blir det sånn.
Alt av sosiale verdier, det som har holdt oss sammen i tusenvis av år, blir borte til fordel for «individet» (anførselstegn fordi det er bare noen få individ som kommer godt ut av det, men de er flinke til å lure resten til å tro at det er lurt)
Men ungdommen har ikke penger. Eller det har de vel, men ikke penger de vil bruke på det her.

Så er den øvrige samfunnsanalysen din ikke så dum. Men jeg tror nok fotballen bør beholde konkurranseideen litt til.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

markantovertak skrev: søn jun 11, 2023 7:17 pm
ElChivato skrev: søn jun 11, 2023 5:49 pm Vi håper, men tror ikke egentlig på det. Ungdommen gir seg faen + de desperate 60-åringene.
Er jo det som er grunnen til at vi er på vei rett inn i høyrekontrollert samfunn hvor vi mister friheten litt etter litt til konservative verdier. De konservative vestlige og de konservative muslimske verdiene er ganske like. De neste generasjonene gir faen i alt annet enn meg meg meg. Og så litt mer meg. Og da blir det sånn.
Alt av sosiale verdier, det som har holdt oss sammen i tusenvis av år, blir borte til fordel for «individet» (anførselstegn fordi det er bare noen få individ som kommer godt ut av det, men de er flinke til å lure resten til å tro at det er lurt)
Men ungdommen har ikke penger. Eller det har de vel, men ikke penger de vil bruke på det her.

Så er den øvrige samfunnsanalysen din ikke så dum. Men jeg tror nok fotballen bør beholde konkurranseideen litt til.
Er ikke den øvrige samfunnsanalysen hans så dum? Den er vel så skivebom så det er mulig å få den.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

ElChivato skrev: søn jun 11, 2023 5:49 pm Vi håper, men tror ikke egentlig på det. Ungdommen gir seg faen + de desperate 60-åringene.
Er jo det som er grunnen til at vi er på vei rett inn i høyrekontrollert samfunn hvor vi mister friheten litt etter litt til konservative verdier. De konservative vestlige og de konservative muslimske verdiene er ganske like. De neste generasjonene gir faen i alt annet enn meg meg meg. Og så litt mer meg. Og da blir det sånn.
Alt av sosiale verdier, det som har holdt oss sammen i tusenvis av år, blir borte til fordel for «individet» (anførselstegn fordi det er bare noen få individ som kommer godt ut av det, men de er flinke til å lure resten til å tro at det er lurt)
Det er jammen ikke mye konservativt ved samfunnet vi lever i. Jeg tror du kan få rett i at vi får et svært høyrekontrollert samfunn om ett par år. Men først og fremst som en reaksjon på hvor ekstremt progressive vi har blitt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: søn jun 11, 2023 5:30 pm
Knax skrev: søn jun 11, 2023 4:43 pm
WaltonBR skrev: søn jun 11, 2023 4:37 pm Hva er det å glede seg til. City får lov til å holde på med sportshistoriens verste fusk. Nei, her skjønner jeg at folk mister interessen.

Det er ikke rart Viaplay ikke selger.
Perez får nok rett til slutt, folk kommer til å miste interessen veldig etterhvert.
Dette er en meget reell problemstilling, og den kommer til å være med i straffeutmålingen for de 115. Ingen vil ha det slik det er i ferd med å utvikle seg. Dette er en mulighet til å endre framtiden. Vi får håpe de tar den.
Straff i seg selv vil ikke være tilstrekkelig. Man trenger omfattende regelendringer. Det får man ikke. Og om man får det vil det gå i motsatt retning. UEFA lefler allerede med å åpne opp for multiklubb-modeller.

Jeg tror aldri Man City kommer til å slippe klubber som Liverpool, Arsenal og Man Utd, med deres eiermodeller, i nærheten av seg. Og da prater jeg ikke om å utfordre dem på kort sikt ala det Liverpool gjorde. Eller Arsenal i år. Sistnevnte fremsto mer som et forsøk på å gi konkurransen legitimitet. Et slags alibi.

Det var lenge litt utfordrende for Man City å få jukset til å strekke til. Det er ikke en utfordring lenger. Nå renner pengene inn, og ressursene deres er på et nivå man ikke har sett maken til. At PL blir noe ala nederlandsk, skotsk eller tysk fotball virker veldig sannsynlig. Da Man Utd skulle erstatte Ferguson slet man faktisk med å få på plass en god erstatter. Jeg tror de beste trenerne forstod begrensningene til ledelsen og organisasjonen for øvrig. Både Klopp og Pep takket nei.

Det er helt sikkert flere som tror Man City vil få en lignende utfordring som Man Utd da Ferguson ga seg, men en slik situasjon vil aldri Man City havne i. Man City har ingen begrensninger mht hvor mye de investerer i ledelse, infrastruktur eller stall.

Pep illustrerer dette godt selv. Han ga seg etter kort tid i Bayern, og var i grunnen ikke særlig lenge i Barcelona heller. Hvorfor gå til Man City fra disse klubbene? Hvorfor være i Man City i ti år? Pga den sterke supporterkulturen til Man City? Er nok gjevt å være trener på Ethiad! Pga byen?

Svaret gir seg selv. Pep er i Man City fordi han vet at de kan tilby han bedre rammevilkår enn hva han vil få noe annet sted. Det er lettere å vinne der. Og for en eks-nandrolin junkie er det å vinne alt som betyr noe.

Knax

Legg inn av Knax »

tbb skrev: søn jun 11, 2023 8:19 pm Straff i seg selv vil ikke være tilstrekkelig. Man trenger omfattende regelendringer. Det får man ikke. Og om man får det vil det gå i motsatt retning. UEFA lefler allerede med å åpne opp for multiklubb-modeller.
Det eneste som kan redde fotballen er om de nasjonale forbundene går sammen og setter seg sammen med FIFA og UEFA, får på plass et transfertak og et lønnstak. Får man ikke dette til, så får man opprette en egen liga hvor klubber som Man City, Newcastle, PSG og Chelsea utestenges.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Noen dager siden men Nils Schmadtke er altså ny sporting director i Borussia. Bør jo være mulig å få til noe med Manu da
https://www.getfootballnewsgermany.com/ ... -director/

Knax

Legg inn av Knax »

Knax skrev: søn jun 11, 2023 8:44 pm
tbb skrev: søn jun 11, 2023 8:19 pm Straff i seg selv vil ikke være tilstrekkelig. Man trenger omfattende regelendringer. Det får man ikke. Og om man får det vil det gå i motsatt retning. UEFA lefler allerede med å åpne opp for multiklubb-modeller.
Det eneste som kan redde fotballen er om de nasjonale forbundene går sammen og setter seg sammen med FIFA og UEFA, får på plass et transfertak og et lønnstak. Får man ikke dette til, så får man opprette en egen liga hvor klubber som Man City, Newcastle, PSG og Chelsea utestenges.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jammen på tide at noe skjer. Hadde virkelig ønsket velkommen et transfertak også..

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Blir jo lett å omgå for terrorklubbene.

Lønn : 200k i uka
Sponsoroppdrag i Saudi: 500k i uka.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: lør jun 10, 2023 10:56 pm
Knax skrev: lør jun 10, 2023 8:10 pm Vet aldri, plutselig sier de bang

Om Klopp skulle bruke denne kampen til siste sjekk av Barella er jeg redd du blir skuffet. Kun Erling som var svakere?
Forskjellen var at Haaland knapt var borti ballen, mens Barella sølte bort den ene overgangsmuligheten etter den andre.

Var nok trolig finalens to dårligste spillere ja.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Kampen mot Saudi, Qatar og Emiratene tapes dessverre. Det er det ingen tvil om.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

WaltonBR skrev: man jun 12, 2023 7:41 pm Kampen mot Saudi, Qatar og Emiratene tapes dessverre. Det er det ingen tvil om.
--- Det tar nok ikke lang tid før et alternativ til CL blir opprettet og vips så har man samme situasjon som i golfens verden.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

WaltonBR skrev: man jun 12, 2023 7:41 pm Kampen mot Saudi, Qatar og Emiratene tapes dessverre. Det er det ingen tvil om.
Har aldri vært en kamp, bare et tidsspørsmål....

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Mye Valverde rykter nå.....en viss sjarm med silly season.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Agent Ibou på jobb nå.


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Totalpakka blir jo ganske solid her;
Bellingham til Real
It is understood the deal will guarantee Dortmund £88.5m - but will rise towards £113.5m as a result of £25m worth of performance-related add-ons - which are believed to be achievable.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TerryMcDermott skrev: ons jun 14, 2023 12:52 pm --- Totalpakka blir jo ganske solid her;
Bellingham til Real
It is understood the deal will guarantee Dortmund £88.5m - but will rise towards £113.5m as a result of £25m worth of performance-related add-ons - which are believed to be achievable.
Det ville nok blitt omtrent de samme summene hvis han hadde gått til Liverpool også.
Men til tross for overprestering et par sesonger og tilbakefall av Liverpoolpsykosen, så var det selvfølgelig aldri aktuelt.

Knax

Legg inn av Knax »

TerryMcDermott skrev: ons jun 14, 2023 12:52 pm --- Totalpakka blir jo ganske solid her;
Bellingham til Real
It is understood the deal will guarantee Dortmund £88.5m - but will rise towards £113.5m as a result of £25m worth of performance-related add-ons - which are believed to be achievable.
Ornstein og Romano snakket om en lønn som lå mellom 400K€ og 490K€ avhengig av bonuser, i till til en solid sum til agenten og faren.

Liverpool har ikke råd til det der, enkelt og greit.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hadde vært gøy med Jude, men de summene er for tullete...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knax skrev: ons jun 14, 2023 2:16 pm Ornstein og Romano snakket om en lønn som lå mellom 400K€ og 490K€ avhengig av bonuser, i till til en solid sum til agenten og faren.

Liverpool har ikke råd til det der, enkelt og greit.
Det var jo jævlig mye. I utgangspunktet ønsker jeg ikke overganger i det hele tatt hvor man må utbetale langt mer enn det som er normalt til agenter og/eller andre representanter.

I tillegg synes jeg det bør være et prinsipp om å ikke utbetale absolutte topplønninger før spilleren har vist at han kan prestere i klubben.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»