Test av mat, drikke og godis

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: fre jun 09, 2023 11:20 pm Terningkast 5
► Show Spoiler
Sterk?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jolla skrev: lør jun 10, 2023 12:21 am
SirJames skrev: fre jun 09, 2023 11:20 pm Terningkast 5
► Show Spoiler
Hvorfor føler jeg at jeg ikke får kjøpt denne på min lokale Rema- eller Extra-butikk?
Fordi du ikke får det :D

Kjøpt på Nordby Supermarked

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: lør jun 10, 2023 12:48 am
SirJames skrev: fre jun 09, 2023 11:20 pm Terningkast 5
► Show Spoiler
Sterk?
Nei, ikke i det hele tatt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Sørlandschips med brunet smør & smakfull hvitløk. Den får terningkast 3. Levde overhodet ikke opp til forventningene.

thomassim

Legg inn av thomassim »

SirJames skrev: fre jun 02, 2023 7:12 pm
TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 3:21 pm Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde
Sto i butikken og holdt på å kjøpe den også, men lot det være av erfaring med tidligere potetgullvarianter fra Maarud.

Men kanskje de har skjerpet seg? Var det med andre ord nok krydder? Og var den sprø nok?
Sprø, greit med krydder men på ingen måte sterk. Ikke antydning til litt prikking på tunga engang.

Sørlands chips med chili er da et langt bedre valg, både hva gjelder smak og styrke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

thomassim skrev: man jun 12, 2023 12:14 pm
SirJames skrev: fre jun 02, 2023 7:12 pm
TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 3:21 pm Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde
Sto i butikken og holdt på å kjøpe den også, men lot det være av erfaring med tidligere potetgullvarianter fra Maarud.

Men kanskje de har skjerpet seg? Var det med andre ord nok krydder? Og var den sprø nok?
Sprø, greit med krydder men på ingen måte sterk. Ikke antydning til litt prikking på tunga engang.

Sørlands chips med chili er da et langt bedre valg, både hva gjelder smak og styrke.
Thanks for the heads up.

Da vil den nok ikke røske godt nok i min spicy-elskende gane..

Someone

Legg inn av Someone »

Rema 1000 sin ferdige Indiske suppe. Akkurat som de to Thai variantene var denne god og et bra alternativ for en rask middag. Tilsatte litt kylling og ekstra grønnsaker

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hhv terningkast 4 og 4+
► Show Spoiler

Dette, derimot, var helt jævlig. Gudene vet hva det smaker, men det er ikke PB & Jelly ihvertfall. Terningkast 1
► Show Spoiler
TicTac'sa på samme bildet var imidlertid gode, terningkast 4


Synes disse hadde en behagelig ettersmak, men mangler endel på wow-følelsen. Terningkast 4
► Show Spoiler

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: ons jun 14, 2023 9:39 pm

Dette, derimot, var helt jævlig. Gudene vet hva det smaker, men det er ikke PB & Jelly ihvertfall. Terningkast 1
► Show Spoiler
TicTac'sa på samme bildet var imidlertid gode, terningkast 4

Er det brus med peanøttsmak?

startelver

Legg inn av startelver »

Det var tilbud i COOP-appen med 15 kroner avslag på den nye Big One pizzaen som heter Meatlover next level. Jeg synes den var litt dyr allikevel, godt over 70 kroner med avslaget,

Er den verdt prisen ? Vel, den har den tykke amerikanske bunnen som de andre i denne serien, fyllet forventet jeg skulle ha masse kjøtt på, men noen pepperoniskiver og skinke og kjøttdeig som knapt synes.

Da kan man like gjerne kjøpe den vanlige pepperoni-pizzaen. Terningkast 4.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: lør jun 17, 2023 5:40 pm Det var tilbud i COOP-appen med 15 kroner avslag på den nye Big One pizzaen som heter Meatlover next level. Jeg synes den var litt dyr allikevel, godt over 70 kroner med avslaget,

Er den verdt prisen ? Vel, den har den tykke amerikanske bunnen som de andre i denne serien, fyllet forventet jeg skulle ha masse kjøtt på, men noen pepperoniskiver og skinke og kjøttdeig som knapt synes.

Da kan man like gjerne kjøpe den vanlige pepperoni-pizzaen. Terningkast 4.
Denne er vel ikke ny?

startelver

Legg inn av startelver »

Guttorm123 skrev: lør jun 17, 2023 11:25 pm
startelver skrev: lør jun 17, 2023 5:40 pm Det var tilbud i COOP-appen med 15 kroner avslag på den nye Big One pizzaen som heter Meatlover next level. Jeg synes den var litt dyr allikevel, godt over 70 kroner med avslaget,

Er den verdt prisen ? Vel, den har den tykke amerikanske bunnen som de andre i denne serien, fyllet forventet jeg skulle ha masse kjøtt på, men noen pepperoniskiver og skinke og kjøttdeig som knapt synes.

Da kan man like gjerne kjøpe den vanlige pepperoni-pizzaen. Terningkast 4.
Denne er vel ikke ny?
Det er mulig, men for meg var den ny (Next Level) . Kommer aldri til å kjøpe den igjen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: søn jun 18, 2023 11:01 am

Det er mulig, men for meg var den ny (Next Level) . Kommer aldri til å kjøpe den igjen.
Mener jeg har prøvd den, uten å bli imponert. Den eneste Big One jeg kjøper regelmessig, er den med bare ost.

startelver

Legg inn av startelver »

Rema har startet import av polske matvarer for å konkurrere med dyre merkevarer?

Jeg la merke til flere supper, og en del hermetiske ting bl.a Det meste er priset under 30 kroner så skal teste ut etterhvert,

Bilde

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Eksotiske varer har de hatt lenge her i vest i hvert fall. Fant til min store overraskelse tamarindpaste i min lokale Rema for eksempel.

startelver

Legg inn av startelver »

FIkk noe godis fra Sverige, Estrella chips Creamy Fresh med sourcream og lime er utrolig bra. Smaken er behagelig og frisk, og akkurat passe sour.

Terningkast 5


Bilde

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

startelver skrev: man jun 19, 2023 7:33 pm Rema har startet import av polske matvarer for å konkurrere med dyre merkevarer?

Jeg la merke til flere supper, og en del hermetiske ting bl.a Det meste er priset under 30 kroner så skal teste ut etterhvert,

Bilde
Ser både TRS krydder (anbefales og kjøpe i utlendingsjapper i hele poser) og props for at butikksjefen har tatt inn bigos, bor det mye polakker i området?

startelver

Legg inn av startelver »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 11:32 pm
startelver skrev: man jun 19, 2023 7:33 pm Rema har startet import av polske matvarer for å konkurrere med dyre merkevarer?

Jeg la merke til flere supper, og en del hermetiske ting bl.a Det meste er priset under 30 kroner så skal teste ut etterhvert,

Bilde
Ser både TRS krydder (anbefales og kjøpe i utlendingsjapper i hele poser) og props for at butikksjefen har tatt inn bigos, bor det mye polakker i området?
Det er nok på generell basis, bor mange polakker i Norge. Men det er jo glimrende priser på mye av dette her i fohold til norsk produsert. Så det er positivt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

startelver skrev: tor jun 22, 2023 11:34 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 11:32 pm
startelver skrev: man jun 19, 2023 7:33 pm Rema har startet import av polske matvarer for å konkurrere med dyre merkevarer?

Jeg la merke til flere supper, og en del hermetiske ting bl.a Det meste er priset under 30 kroner så skal teste ut etterhvert,

Ser både TRS krydder (anbefales og kjøpe i utlendingsjapper i hele poser) og props for at butikksjefen har tatt inn bigos, bor det mye polakker i området?
Det er nok på generell basis, bor mange polakker i Norge. Men det er jo glimrende priser på mye av dette her i fohold til norsk produsert. Så det er positivt.
Usikker på hvor mange polakker som bor i norge men hver gang jeg møter en polakk så er det alltid Dzien dobry, polen har mye digg mat. Men ser mye digg i den hylla der, syltet chili og ajvar..
Ajvar er forresten digg på brødskive med en god skinke

Someone

Legg inn av Someone »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 11:38 pm Usikker på hvor mange polakker som bor i norge men hver gang jeg møter en polakk så er det alltid Dzien dobry, polen har mye digg mat. Men ser mye digg i den hylla der, syltet chili og ajvar..
Over 100.000, også er det sikkert endel som ikke er endel av de tallene. Enten på langvarig besøk eller som kanskje har bodd her så lenge at de har blitt norske?

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innen ... e-i-norge/
Ved inngangen til 2022 bodde det 105.500 polakker i Norge, og det var den klart største innvandrergruppen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Denne har nok målgruppen i alder 2-12, men var allikevel temmelig god, TK5
► Show Spoiler
Isen på innsiden smakte som Nesquick Jordbær 😍

kibby

Legg inn av kibby »

SirJames skrev: fre jul 07, 2023 7:58 pm Denne har nok målgruppen i alder 2-12, men var allikevel temmelig god, TK5
► Show Spoiler
Isen på innsiden smakte som Nesquick Jordbær 😍
Veldig glad for at den er tilbake 🥰

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»