Den store buss for tog tråden
Reiser enn del med buss for tog når jeg er på Østlandet, men i det siste har jeg funnet ut at det er like greit å bare ta buss, uten tog.
Har dere ikke skjønt det, dere bør bare være glad til at dere ikke har noe togtilbud. Det skaper bare masse hodebry og grå hår for de som bruker det alikevel.Mehell skrev: ↑fre jan 20, 2023 7:17 pmBu fucking hu.MadBum skrev: ↑tor jan 19, 2023 8:50 am Så skjer det igjen. Strekningen mellom Asker og Drammen er rammet av signalfeil og togene står. Føler jeg har lest den setningen hundrevis av ganger før.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... c8bb17c24c
Det må være et fordømt mareritt å være togpendler i dette i dette landet.
Fyll gjerne inn flere eksempler etterhvert som signalfeilene dukker opp, kjøreledninger faller ned osv.
Hva med de som ikke har togmuligheter, og samtidig også et mye dårligere tilbud på alternativ kollektivtransport?
Går det ikke tog, ta buss. Gidder du ikke ta buss, fiks samkjøring med noen som skal samme vei. Så kan dere heller synes synd på de som bor på plasser hvor det ikke er buss eller lignende som suser forbi hvert tiende minutt.
Joda...det stemmer stort sett....bare ikke for Norge. mere feil og tull skal man lete lenge etter. De kan starte med å redusere antal direktører....få ansatt mindre folk uten baller...iallefall et ærlig forsøk. Kan man ikke snart få noe forskning på hva eller hvorfor Ola Dunk får til svært lite? Må da være intressant emne?Henningsen skrev: ↑tor jan 19, 2023 8:56 am Tog er helt håpløst.
Man kan lure på hvor uttrykket "Går på skinner" kommer fra.
Det er åpenbart ikke fra jernbanen.
De får begynne med stasjonsmestere igjen. De ringte inn " tog fra X er på vei til X" kutt ut elektronikken...den virker jo ikke............Tror vi er litt for glade i teknisk onani.Hvorfor gjøre ting enkelt.....når det går an å gjøre det komplisert?MadBum skrev: ↑fre jan 20, 2023 7:10 pm https://www.dt.no/nye-togproblemer/s/5-57-2065997
Signalfeil på Drammensbanen.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Signalfeil
Her kan vi lese om hva begrepet signalfeil er for noe. Kanskje ikke rart det lugger litt når man ser dette:
Å ta knekken på signalfeil i Norge er ingen lett oppgave. Rundt 80 prosent av jernbanenettet bruker teknologi som første gang ble benyttet i Norge i 1925, og styringssystemer som stammer fra 1950-1960-årene – med teknologi fra sent på 1800-tallet. Disse systemene er vedlikeholdt og oppgradert over tid, men grunnlaget er det samme gamle[3].
Her kan vi lese om hva begrepet signalfeil er for noe. Kanskje ikke rart det lugger litt når man ser dette:
Å ta knekken på signalfeil i Norge er ingen lett oppgave. Rundt 80 prosent av jernbanenettet bruker teknologi som første gang ble benyttet i Norge i 1925, og styringssystemer som stammer fra 1950-1960-årene – med teknologi fra sent på 1800-tallet. Disse systemene er vedlikeholdt og oppgradert over tid, men grunnlaget er det samme gamle[3].
"– Vi blir stadig oppfordret til å bruke tog av miljøhensyn, men alternativet neste gang må bli fly"MadBum skrev: ↑lør jan 28, 2023 10:27 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M ... jokkerende
Ta toget dere.
Smart. Jeg har aldri opplevd å komme frem til destinasjonen flere timer forsinket når jeg har vært ute å flydd. Påliteligheten selv.
Kan ikke tenke meg at folk har gått glipp av avtaler, møter, fotballkamper eller lignende hvis de har valgt å ta fly. Kongen av transport.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... bd53aa3caf
Etter et par uker der togene har gått ganske greit er vi tilbake til en herlig signalfeil mellom Asker og Drammen.
Etter et par uker der togene har gått ganske greit er vi tilbake til en herlig signalfeil mellom Asker og Drammen.
Oslo burde hatt minst åtte underjordiske T-banestasjoner til i sentrumsområdet for å fjerne en større del av de stygge blåtrikkene og de masete rødbussene fra gateplan.
Det er min mening og som tidligere avklart, bøyer jeg meg alltid for den.
Det er min mening og som tidligere avklart, bøyer jeg meg alltid for den.
Takk for oppdatering. Etter en god periode for togtrafikken en måneds tid begynner problemene igjen. En del tull i påsken etterfulgt av dette i dag.
Det jeg synes er interessant er at tbanen i Oslo stort sett går som ei klokke, det hender jo at det skjer feil der og, men langt sjeldnere enn på jernbanen. Men så har jo Sporveien eneansvaret for hele tbanenettet da. Mens på jernbanen er det ekstremt mange aktører, men det var jo også slik før Bane Nors tid at det var mye signalfeil. Så er jo selvsagt jernbanenettet mye mer komplekst enn tbanenettet i Oslo, men likevel.
Det er visst en feil ved en datasentral i Trondheim som fører til at togene ikke kan kjøre i Blixtunnellen ( ! ).Cannabis Connoisseur skrev: ↑søn apr 16, 2023 8:39 am Follobanen er stengt etter signalfeil i Blixtunnelen, opplyser Bane NOR på sin hjemmeside. Forsinkelser må påregnes. Videre opplyser de at togene kjøres på Østfoldbanen intill videre. Toglinjene som påvirkes av signalfeilen:
► Show Spoiler
Vurderer å ta toget til Rakkestad, rett og slett for å kunne fortelle mine barnebarn at jeg en gang besøkte denne mystiske landsbyen.
I allefall har ikke jeg sett maken til " feil" og togstans. Samt systemet tåler jo ikke norsk vinter,heller. Stopp,stopp og stopp. Kan ikke huske slike ting da jeg brukte toget på 50-70 tallet, og det hette NSB. Noe er sikkert....vi vinner ikke neste krig, så det er sakt.MadBum skrev: ↑tor jan 19, 2023 8:50 am Så skjer det igjen. Strekningen mellom Asker og Drammen er rammet av signalfeil og togene står. Føler jeg har lest den setningen hundrevis av ganger før.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... c8bb17c24c
Det må være et fordømt mareritt å være togpendler i dette i dette landet.
Fyll gjerne inn flere eksempler etterhvert som signalfeilene dukker opp, kjøreledninger faller ned osv.
Om vinteren er dert bare feil fordi det er vinter, om våren er det bare feil, og om sommeren er det buss for tog pga "utbedringer".
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23cae8e188
Stans ved Drammen stasjon. Evig lange køer. Syklet forbi der i sta og smilte for meg selv. Stakkars mennesker.
Stans ved Drammen stasjon. Evig lange køer. Syklet forbi der i sta og smilte for meg selv. Stakkars mennesker.
-
- Innlegg: 12998
Må bruke Bergensbanen annenhver helg og det er vel knapt i rute noen gang. Inn mot Oslo virker også problemene til å hope seg opp. Er det ikke Vy, så er det BaneNor. Det er også påfallende hvor mye mer presis Dovrebanen, hvor SJ er operatør, klarer å være til sammenligning.
Noe annet med Vy er at servicen er elendig og det blir gjort nada for å hente inn tid dersom det er mulighet å gjøre det, ulikt SJ hvor passasjerer f.eks får beskjed om å sta klar tidlig dersom det er mye av- og påstigning og potensiell kork med påfølgende forsinkelser.
Noe annet med Vy er at servicen er elendig og det blir gjort nada for å hente inn tid dersom det er mulighet å gjøre det, ulikt SJ hvor passasjerer f.eks får beskjed om å sta klar tidlig dersom det er mye av- og påstigning og potensiell kork med påfølgende forsinkelser.
-
- Innlegg: 12998
I dag presterer Vy å få til halvannen times forsinkelse fra startpunkt Oslo på Bergensbanen. Garantert en forsinkelse som har hopet seg opp grunnet Bergen- Oslo tidligere på dagen hvor Vy har for korte intervaller mellom rur-retur på settet.
Ikke noe beskjed om hvorfor eller tilbud om buss for tog. Helt fantastisk for oss som bor i områder hvor Vy har monopol på persontrafikk, både hva gjelder tog og buss.
Ikke noe beskjed om hvorfor eller tilbud om buss for tog. Helt fantastisk for oss som bor i områder hvor Vy har monopol på persontrafikk, både hva gjelder tog og buss.
-
- Innlegg: 12998
Da er Vy i ferd med å gjøre det helt store i dag. Forsinkelse med snart 3 timer mellom Oslo og Hønefoss. Ikke noe info om hvorfor over app eller anleg, men er selvsagt ett (!!!!!!!) togsett det har vært noe feil med fra Bergen til Oslo i dag.
Og her er det ikke snakk om å gi oss buss eller drosje på strekningen, ei heller fortelle oss hvor stor forsinkelsen var i utgangspunktet annet enn å skøyte på gradvis gjennom forsinkelsene og oppgi noen totalt urealistiske ankomsttider.
For et jævla møkkaselskap NSB/ Vy er. Måtte det bli sak i EFTA rundt denne kvasikonkurranseutsettelsen slik at VY blir fratatt all statsstøtte.
Og her er det ikke snakk om å gi oss buss eller drosje på strekningen, ei heller fortelle oss hvor stor forsinkelsen var i utgangspunktet annet enn å skøyte på gradvis gjennom forsinkelsene og oppgi noen totalt urealistiske ankomsttider.
For et jævla møkkaselskap NSB/ Vy er. Måtte det bli sak i EFTA rundt denne kvasikonkurranseutsettelsen slik at VY blir fratatt all statsstøtte.
-
- Innlegg: 12998
Var ved Union og skulle til en avtale kl.9 på andre siden av elva. Hadde beregnet å ta drosje for at ting skulle gå så smurt som mulig, men burde gått i stedet. Fullstendig kaos, samt somaliske drosjesjåfører som ikke klarer å finne hotellene rundt Union engang. Ble vel ventende 40 min på drosje, men hadde blitt atskillig mer dersom jeg ikke hadde hatt et raserianfall mot folkene Elvebyen Taxi per telefon for at de er så håpløse. Hadde jeg visst hvor jævlig det var så hadde jeg gått rundt en halvtime i stedet.MadBum skrev: ↑fre jun 09, 2023 8:08 am https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... 23cae8e188
Stans ved Drammen stasjon. Evig lange køer. Syklet forbi der i sta og smilte for meg selv. Stakkars mennesker.
Ikke glem at strekningen vestover fra Oslo er langt mer belastet enn Dovrebanen. En signalfeil der får derfor langt større følger enn den gjør på Dovrebanen.GiPazzini_85 skrev: ↑fre jun 09, 2023 8:16 am Må bruke Bergensbanen annenhver helg og det er vel knapt i rute noen gang. Inn mot Oslo virker også problemene til å hope seg opp. Er det ikke Vy, så er det BaneNor. Det er også påfallende hvor mye mer presis Dovrebanen, hvor SJ er operatør, klarer å være til sammenligning.
Noe annet med Vy er at servicen er elendig og det blir gjort nada for å hente inn tid dersom det er mulighet å gjøre det, ulikt SJ hvor passasjerer f.eks får beskjed om å sta klar tidlig dersom det er mye av- og påstigning og potensiell kork med påfølgende forsinkelser.
-
- Innlegg: 12998
"Langt mer " er vel å ta i. Tallene fra 2022 viser at Bergensbanen er litt mer belastet. Sånn sett burde ikke det utgjøre noen stor forskjell på forsinkelser. Men det er mer rom på strekningen for å legge inn større intervaller mellom tur/retur Oslo-Bergen/ Bergen- Oslo for å begrense forplantning av forsinkelser inn i andre avganger.William_S skrev: ↑man jun 12, 2023 10:18 amIkke glem at strekningen vestover fra Oslo er langt mer belastet enn Dovrebanen. En signalfeil der får derfor langt større følger enn den gjør på Dovrebanen.GiPazzini_85 skrev: ↑fre jun 09, 2023 8:16 am Må bruke Bergensbanen annenhver helg og det er vel knapt i rute noen gang. Inn mot Oslo virker også problemene til å hope seg opp. Er det ikke Vy, så er det BaneNor. Det er også påfallende hvor mye mer presis Dovrebanen, hvor SJ er operatør, klarer å være til sammenligning.
Noe annet med Vy er at servicen er elendig og det blir gjort nada for å hente inn tid dersom det er mulighet å gjøre det, ulikt SJ hvor passasjerer f.eks får beskjed om å sta klar tidlig dersom det er mye av- og påstigning og potensiell kork med påfølgende forsinkelser.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute