REVANSJEKAMPEN – Skarrepakk mot Bønda i fra Øst

Svar
TWU

Re: REVANSJEKAMPEN – Skarrepakk mot Bønda i fra Øst

Legg inn av TWU »

Møter et begrenset lag, men har ikke overskuddet til å dra det helt inn dessverre.

En eller annen gang måtte Heltne bomme på straffe, synd det ble i dag. Kanskje man skulle valgt en straffetaker som ikke var såpass på stålet

pigg

Legg inn av pigg »

Uavgjort er greit.

Men om noen hadde fortjent å vinne, hadde det vært Brann.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Elsker når Brann og Lsk-fansen krangler om hvem som er det beste tabellfyllet.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

En god kamp mellom to gode lag som ville framover. Tett og tøft, med både harde taklinger og tekniske finesser fra begge lag. Uavgjort er et rettferdig resultat etter spill og sjanser.

Laban

Legg inn av Laban »

God bortekamp fra LSK på en vanskelig bane. Takk for kampen.

Laban

Legg inn av Laban »

GatlingGun skrev: søn jun 11, 2023 9:11 pm Helvetes drittlag LSK er. Fortjener ikke takk for kampen.
Trenger ikke det fra deg

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Laban skrev: søn jun 11, 2023 9:15 pm
GatlingGun skrev: søn jun 11, 2023 9:11 pm Helvetes drittlag LSK er. Fortjener ikke takk for kampen.
Trenger ikke det fra deg
Flott.

pigg

Legg inn av pigg »

Bjartesen skrev: søn jun 11, 2023 9:12 pm Rasmussen burde selges unna i sommer hvis det dukker opp noe interesse. Har vært fryktelig svak siden opprykket.
Kanskje Skeid vil ha ham.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Greit med ett poeng i en tøff kamp der vi er helt på felgen. Men bittert å brenne straffe rett før slutt. Vi er uansett bedre enn LSK i cupen to år på rad

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

abelao skrev: søn jun 11, 2023 9:13 pm En god kamp mellom to gode lag som ville framover. Tett og tøft, med både harde taklinger og tekniske finesser fra begge lag. Uavgjort er et rettferdig resultat etter spill og sjanser.
Tja alle statistikker viser at Brann hadde ganske klart overtak. Ein god bortekamp av Lillestrøm, men er litt heldige som får poeng her.

lund

Legg inn av lund »

Hadde definitivt fortjent å vinne denne. Menmen. Kan ikke vinne alt.

Laban

Legg inn av Laban »

Pallesen har drukket litt for mye gull-øl. For noe vrøvling

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Dommere fortjener ikke å få en flaske kastet på seg. Men publikum fortjener heller ikke det som blir levert fra dommerteam og VAR her i kveld.

lund

Legg inn av lund »

Real-_- skrev: søn jun 11, 2023 9:23 pm Dommere fortjener ikke å få en flaske kastet på seg. Men publikum fortjener heller ikke det som blir levert fra dommerteam og VAR her i kveld.
Foruten noen flere gule kort som burde blitt delt ut til begge lag, så var det vel ikke så mye å klage på dømmingen i dag.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Hjelpe meg det frisparket mot Adams på det som skulle vært 2-0 er billig. Straffene er det ikke noe å si på, men akkurat den der var svak av Saggi. La den gå til VAR da i det minste. Ville aldri overprøvd den scoringen.

Takk for kampen, Brann. Imponerende det Horneland har fått til.

Laban

Legg inn av Laban »

Linselusa skrev: søn jun 11, 2023 9:27 pm Hjelpe meg det frisparket mot Adams på det som skulle vært 2-0 er billig. Straffene er det ikke noe å si på, men akkurat den der var svak av Saggi. La den gå til VAR da i det minste. Ville aldri overprøvd den scoringen.

Takk for kampen, Brann. Imponerende det Horneland har fått til.
Ser ut som om han snubler i egne bein der. Lurer på om VAR hadde latt den stå

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

lund skrev: søn jun 11, 2023 9:25 pm
Real-_- skrev: søn jun 11, 2023 9:23 pm Dommere fortjener ikke å få en flaske kastet på seg. Men publikum fortjener heller ikke det som blir levert fra dommerteam og VAR her i kveld.
Foruten noen flere gule kort som burde blitt delt ut til begge lag, så var det vel ikke så mye å klage på dømmingen i dag.
Hvor mange ganger i dag er VAR inne å roter i situasjoner hvor det er absolutt ingenting? Ser man på hele runden så var det bare et tidsspørsmål før den flaska kom.

Vuvuzelaen

Legg inn av Vuvuzelaen »

Underholdende kamp, og jeg er fornøyd med at vi får med oss poeng fra en vanskelig bortebane. Nå henger man fortsatt med i serien tross mildt sagt variende prestasjoner, og får en lang pause på å få lappet sammen spillere og trent litt samhandling. Denne kampen var det jo omtrent sånn at de friske startet, og de minst skada satt på benk. Heldigvis var Brann også litt på felgen.

Ellers ekstremt irriterende å bli frarøvet 0-2. Istedenfor blir det brått 2-1, og man følte et øyeblikk at kampen ble avgjort der. Men fint å komme tilbake, og kampen sett under skal vi være godt fornøyde med ett poeng. Godt å endelig se Hedenstad i 2021-form, og veldig godt at xG imot jevnet seg litt ut i dag, og at det for en gangs skyld ikke ble mål imot på hver målsjanse.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Laban skrev: søn jun 11, 2023 9:30 pm
Linselusa skrev: søn jun 11, 2023 9:27 pm Hjelpe meg det frisparket mot Adams på det som skulle vært 2-0 er billig. Straffene er det ikke noe å si på, men akkurat den der var svak av Saggi. La den gå til VAR da i det minste. Ville aldri overprøvd den scoringen.

Takk for kampen, Brann. Imponerende det Horneland har fått til.
Ser ut som om han snubler i egne bein der. Lurer på om VAR hadde latt den stå
Får seg nok en bitteliten touch i ryggen, Sery, mens Adams får deng i 90 uten å få en dritt. Latterlig. Samme opplegget hver kamp.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Helt greit frispark i situasjonen med Akor, blir frispark der 10/10, men er fortsatt feil av Saggi som ikke venter til situasjonen er avklart. Hva er poenget med tunge flagg om man ikke gjør ting likt?

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Real-_- skrev: søn jun 11, 2023 9:52 pm Helt greit frispark i situasjonen med Akor, blir frispark der 10/10, men er fortsatt feil av Saggi som ikke venter til situasjonen er avklart. Hva er poenget med tunge flagg om man ikke gjør ting likt?
Får satse på at det er en tilvenningsting. Dommerne har jo tiår uten VAR bak seg, så kan hende det tar litt tid før de blir konsekvente.

Hadde vært interessant å se den situasjonen i VAR-rommet. Ville de vurdert det som en åpenbar feil av dommer? Jeg er ikke så sikker på det.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Ikke rart det blir diskusjoner når ikke spillerne kan reglene heller.
– Jeg synes det ser ganske tydelig ut at han løfter foten litt over streken, men jeg skal jo sette den uansett, sier Heltne Nilsen til BT om situasjonen.
Så kan man jo diskutere om de som jobber i VG også bør kunne reglene, men det er vel ikke så overraskende at de ikke kan,

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Linselusa skrev: søn jun 11, 2023 9:32 pm
Laban skrev: søn jun 11, 2023 9:30 pm
Linselusa skrev: søn jun 11, 2023 9:27 pm Hjelpe meg det frisparket mot Adams på det som skulle vært 2-0 er billig. Straffene er det ikke noe å si på, men akkurat den der var svak av Saggi. La den gå til VAR da i det minste. Ville aldri overprøvd den scoringen.

Takk for kampen, Brann. Imponerende det Horneland har fått til.
Ser ut som om han snubler i egne bein der. Lurer på om VAR hadde latt den stå
Får seg nok en bitteliten touch i ryggen, Sery, mens Adams får deng i 90 uten å få en dritt. Latterlig. Samme opplegget hver kamp.
Det er ikke dytten som gir frispark, men kakken Sery får i beinet

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Men det er vel slik at dersom ikke minst en av føttene er plantet på streken idet straffesparket tas, så skal det tas på nytt dersom keeper redder.

På reprisen vises det tydelig at ingen av føttene var plantet på streken idet straffesparket ble tatt. Den nærmeste foten var i luften idet straffesparket ble tatt.

Har VAR tabbet seg ut igjen her? Jeg prøver å finne en plass i reglene der det står noe om dette.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

GatlingGun skrev: man jun 12, 2023 9:25 am Men det er vel slik at dersom ikke minst en av føttene er plantet på streken idet straffesparket tas, så skal det tas på nytt dersom keeper redder.

På reprisen vises det tydelig at ingen av føttene var plantet på streken idet straffesparket ble tatt. Den nærmeste foten var i luften idet straffesparket ble tatt.

Har VAR tabbet seg ut igjen her? Jeg prøver å finne en plass i reglene der det står noe om dette.
Nei, så lenge foten er over streken, så spiller det ingen rolle. Keeperteknisk godt utført av vår framtidige landslagskeeper. Poenget er at keeper ikke skal dra fordel av å ta et steg ut og dermed gjøre avstanden til skytter kortere/"målet mindre". Dersom keeper – hypotetisk – slenger seg et sekund eller to før ballen er spilt, så er jo ikke det et regelbrudd bare fordi han forlater streken.

Uansett er jeg ikke noen fan av denne pirkeregelen. Er bare tull at straffeskytter skal få enda flere fordeler. Vanskelig nok for keeper allerede. Spillerne kan jo hoppe og sprette Fernandes style uten at det får noen innvirkning. Er ganske ubalansert hele greia, spør du meg.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Linselusa skrev: man jun 12, 2023 9:42 am
GatlingGun skrev: man jun 12, 2023 9:25 am Men det er vel slik at dersom ikke minst en av føttene er plantet på streken idet straffesparket tas, så skal det tas på nytt dersom keeper redder.

På reprisen vises det tydelig at ingen av føttene var plantet på streken idet straffesparket ble tatt. Den nærmeste foten var i luften idet straffesparket ble tatt.

Har VAR tabbet seg ut igjen her? Jeg prøver å finne en plass i reglene der det står noe om dette.
Nei, så lenge foten er over streken, så spiller det ingen rolle. Keeperteknisk godt utført av vår framtidige landslagskeeper. Poenget er at keeper ikke skal dra fordel av å ta et steg ut og dermed gjøre avstanden til skytter kortere/"målet mindre". Dersom keeper – hypotetisk – slenger seg et sekund eller to før ballen er spilt, så er jo ikke det et regelbrudd bare fordi han forlater streken.

Uansett er jeg ikke noen fan av denne pirkeregelen. Er bare tull at straffeskytter skal få enda flere fordeler. Vanskelig nok for keeper allerede. Spillerne kan jo hoppe og sprette Fernandes style uten at det får noen innvirkning. Er ganske ubalansert hele greia, spør du meg.
Enig i at det ikke var noe å si i mine øyne på dommerens beslutning. Jeg bare lurte på om reglene sier at en kroppsdel skal være i direkte kontakt med mållinjen eller ikke. Siden foten hans var i luften på det tidspunktet straffen ble tatt altså.

Jeg klarer ikke å finne reglementet på dette noen plass. Er jeg dårlig til å lete?

Nei, vettuhva, dette gidder jeg ikke å pirke mer i. Vi lar det ligge, en grei avgjørelse.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

GatlingGun skrev: man jun 12, 2023 9:48 am
Linselusa skrev: man jun 12, 2023 9:42 am
GatlingGun skrev: man jun 12, 2023 9:25 am Men det er vel slik at dersom ikke minst en av føttene er plantet på streken idet straffesparket tas, så skal det tas på nytt dersom keeper redder.

På reprisen vises det tydelig at ingen av føttene var plantet på streken idet straffesparket ble tatt. Den nærmeste foten var i luften idet straffesparket ble tatt.

Har VAR tabbet seg ut igjen her? Jeg prøver å finne en plass i reglene der det står noe om dette.
Nei, så lenge foten er over streken, så spiller det ingen rolle. Keeperteknisk godt utført av vår framtidige landslagskeeper. Poenget er at keeper ikke skal dra fordel av å ta et steg ut og dermed gjøre avstanden til skytter kortere/"målet mindre". Dersom keeper – hypotetisk – slenger seg et sekund eller to før ballen er spilt, så er jo ikke det et regelbrudd bare fordi han forlater streken.

Uansett er jeg ikke noen fan av denne pirkeregelen. Er bare tull at straffeskytter skal få enda flere fordeler. Vanskelig nok for keeper allerede. Spillerne kan jo hoppe og sprette Fernandes style uten at det får noen innvirkning. Er ganske ubalansert hele greia, spør du meg.
Enig i at det ikke var noe å si i mine øyne på dommerens beslutning. Jeg bare lurte på om reglene sier at en kroppsdel skal være i direkte kontakt med mållinjen eller ikke. Siden foten hans var i luften på det tidspunktet straffen ble tatt altså.

Jeg klarer ikke å finne reglementet på dette noen plass. Er jeg dårlig til å lete?

Nei, vettuhva, dette gidder jeg ikke å pirke mer i. Vi lar det ligge, en grei avgjørelse.
Hmm. Her er reglene til engelske FA i hvert fall. Vil tro vi bruker de samme reglene. Har uthevet det viktige i akkurat dette tilfellet:

"When the ball is kicked, the defending goalkeeper must have at least part of one foot touching, in line with, or behind, the goal line."

TWU

Legg inn av TWU »

GatlingGun skrev: man jun 12, 2023 9:25 am Men det er vel slik at dersom ikke minst en av føttene er plantet på streken idet straffesparket tas, så skal det tas på nytt dersom keeper redder.

På reprisen vises det tydelig at ingen av føttene var plantet på streken idet straffesparket ble tatt. Den nærmeste foten var i luften idet straffesparket ble tatt.

Har VAR tabbet seg ut igjen her? Jeg prøver å finne en plass i reglene der det står noe om dette.
Det eneste gale med straffen der er at Heltne skyter der keeper slenger seg, selv om han går såpass tidlig at det skal være mulig å få ballen andre veien.

BrannSeriemester07

Legg inn av BrannSeriemester07 »

Når jeg så keeper slenge seg så tidlig var jeg 100% sikker på mål. Rett og slett svakt dessverre. Av bildene vi fikk servert i går, så kan man ikke se om foten til keeper er i luften eller ikke. For meg ser det ut som en keeper som vet hvordan man skal håndtere straffeskyttere så stopper litt opp i tilløpet. Her har Dyngeland noe å lære. Jeg likte spesielt hvordan en keeper under VM gjorde dette. Han starter inni mål, hopper ut som Dyngeland (men er da på streken), før han slenger seg. Usikker på hvem det var.

Eneste dommeren gjorde feil i går, var mangelen på gule kort. Men surt å ikke vinne en sånn kamp. Vi burde vunnet med klar margin. Får 2 pissmål imot. Misforståelse på første målet, og et typisk dødballsmål.

Laban

Legg inn av Laban »

Typisk det der. Dere får alltid pissmål i mot og skal egentlig alltid vinne med god margin. Dere er ikke Barcelona. Dette var en jevn kamp, dere ha ballen mer, men jevnt i store sjanser og helt ok med poengdeling.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»