Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Jaauda

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Jaauda »

Frysedisk skrev: man jun 12, 2023 11:44 am Lov til å bli skuffet over størrelsen på budet, synes jeg. En ganske svak kronekurs kamuflerer også litt hvor lavt budet er i euro.
Valuta er jo et poeng i dette.
Så må man også ta inn over seg at Hugo forlenget kontrakten ved årsskiftet. Vi risikerte å ikke å få noen ting for han.
På den bakgrunn var nok Glimt villige til å la han gå for en ok pris.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

dani07 skrev: man jun 12, 2023 10:50 am Adjø Hugo! Du er en fantastisk spiller, og et ennå
bedre menneske. Gleder meg til å se deg herje på landslag og i utlandet.

Håper vi henter en erstatter, evt en utfordrer. Saltnes er vel snart klar, så Albert, Ulrik og Fet er en god rullering det, men synes vi trenger en til. MÅK har jeg avskrevet og Sjøvold er vel tiltenkt Berg rollen.
I cupkampene syns jeg vel Sjøvold har gjort det betraktelig bedre som anker på midtbanen enn som indreløper.
Jeppe Kjær var god i det innhoppet han hadde i går. Slepen teknikk med ballen i beina, tok initiativ og jeg tror det er et godt skuddbein der, bare han tør bruke det.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Helt grei sum for Hugo som virkelig har blomstret hos oss selv om han sleit mye i starten med lite spilletid, så har han vært profesjonell og stått på hver eneste dag, pushet og støttet sine medspillere og vært en drivkraft for oss. Hyggelig kar, med en fin familie. Og sikkert et lite helvete å møte på banen. En vinnerskalle av store dimensjoner.
Blir savnet i klubben og byen det vill Hugo bli, men heldigvis har vi mange inndreløper å ta av og noen virkelig store talenter til å fylle hans sko på sin måte samt en del erfarne.


Sender også Hugo og familien mange gode tanker anngående at hans besteforeldre har gått bort foregående uke❤

Nå får også Stabæk en pen sum for sin vidresalgsklausul sånn at de kan kanskje få et skikkelig underlag på Nadderud

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jaauda skrev: man jun 12, 2023 11:48 am
Frysedisk skrev: man jun 12, 2023 11:44 am Lov til å bli skuffet over størrelsen på budet, synes jeg. En ganske svak kronekurs kamuflerer også litt hvor lavt budet er i euro.
Valuta er jo et poeng i dette.
Så må man også ta inn over seg at Hugo forlenget kontrakten ved årsskiftet. Vi risikerte å ikke å få noen ting for han.
På den bakgrunn var nok Glimt villige til å la han gå for en ok pris.
Ikke minst er det er viktig signal å flagge at lojale spillere belønnes også.
Hugo har vært så til de grader lojal, og å slippe han til den prisen er en fin måte å behandle spillere på.
Glimt kunne muligens pressa enda mer i pris, men det skal være en match for spilleren også.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Cedianar skrev: man jun 12, 2023 11:34 am Når vi blankt avviser 65 millioner fra Feyenoord på Hugo tidligere, så synes jeg det er litt rart hvis summen er på 70 og noe millioner. Hadde håpet på tresifret for å være ærlig. Og hvis man er svært uenig i det så synes jeg han er verdt det når du ser på summer på andre eliteseriespillere. Tengstedt var kun en halv sesong i RBK før de fikk 120 mill. Botheim fikk vi (på papiret) 100 mill for og han var ingen dominant spiller. Hugo er landslagsspiller, fortsatt bare 23 år, årets spiller i Eliteserien..
Spisser er større mangelvare enn sentral midtbane. Hugo er fantastisk god spiller som kan bli enda bedre men det er mange 8ere i fotballverden som han konkurrerer mot. Tengstedt og Botheim salgene er også ikke normalen. Vi kan jo håpe det blir det men er lista lagt på at du skal det høyeste pris som er betalt nivå hver overgang så må du nok belage deg på skuffelse. 80-90 pluss % ved videresalg er helt ok salg men skjønner at man rynker litt på nesen om det blir 70 og Stabæk stikker av med 15-20%

smash

Legg inn av smash »

Med Fet, Salvesen, Sjøvold og Kjær i troppen + stortalentet Syver Skeide til neste år, er det ikke sikkert det er så lurt å brenne av pengene på en direkte erstatter for Vetlesen.

Ville heller fokusert på vingposisjonene.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Frysedisk skrev: man jun 12, 2023 11:44 am Lov til å bli skuffet over størrelsen på budet, synes jeg. En ganske svak kronekurs kamuflerer også litt hvor lavt budet er i euro.
Samt at Stabæk har videresalgsklausuler..

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Avslaget på budet på 65 mill hadde nok vel så mye med tidspunktet å gjøre som størrelsen på budet. Sent på dagen samme dag som fristen, Europa-kamper med liten tropp et par uker senere og skadede erstattere til seriestart.

Hadde selvfølgelig håpet på nærmere 90 enn 70, men han har jo heller ikke hatt en voldsom sesong så langt (åpenbart god, men ikke like mye sluttprodukt som siste halvdel av fjoråret).

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Cedianar skrev: man jun 12, 2023 11:34 am Når vi blankt avviser 65 millioner fra Feyenoord på Hugo tidligere, så synes jeg det er litt rart hvis summen er på 70 og noe millioner. Hadde håpet på tresifret for å være ærlig. Og hvis man er svært uenig i det så synes jeg han er verdt det når du ser på summer på andre eliteseriespillere. Tengstedt var kun en halv sesong i RBK før de fikk 120 mill. Botheim fikk vi (på papiret) 100 mill for og han var ingen dominant spiller. Hugo er landslagsspiller, fortsatt bare 23 år, årets spiller i Eliteserien..

Kall meg gjerne stormannsgal, men jeg står på mitt, 70-80 mill er for lite. Får vi 90 mill så kan det svelges, men da med videresalgsprosenter.
Timing er stikkordet. Budet i vinter kom på siste dag i det internasjonale vinduet, da det var umulig å hente inn en erstatter, i alle fall til ecupen. Nå er mulighetene store for å få inn en god erstatter i god til før e-cupkvaliken, i tillegg til at Fet og Saltnes kommer tilbake.
Og så må vi ikke glrmme hans sportslige innsats deg siste halvåret har vært meget bra, og det ble meget synlig i de to og en halv kampene han ikke spilte, hjemme mot Lech Poznan, cupsemien mot Lillestrøm og førsteomgangen mot Brann, som jo er de kampene det ikke har gått bra.
Jeg er jaggu ikke så sikker på om Glimt hadde ledet serien nå uten Vetlesen.

Så er det kanskje satt en litt for lav utkjøpsklausul, men vi må ikke glemme at man ikke kan sammenligne direkte salg av midtbanespillerer og spisser.

Biscan

Legg inn av Biscan »

netrebske skrev: man jun 12, 2023 12:48 pm Så er det kanskje satt en litt for lav utkjøpsklausul, men vi må ikke glemme at man ikke kan sammenligne direkte salg av midtbanespillerer og spisser.
Er ikke lov med utkjøpsklausuler i Norge ellers helt enig.

Hadde håpet på mer men det er nok en fair pris. Må vel være dyreste midtbanespilleren noen sinne solgt fra Norge?

Strømsgodset har vel kanskje fått mer totalt for Ødegaard i videresalg og utviklingsklausuler.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Biscan skrev: man jun 12, 2023 12:56 pm
netrebske skrev: man jun 12, 2023 12:48 pm Så er det kanskje satt en litt for lav utkjøpsklausul, men vi må ikke glemme at man ikke kan sammenligne direkte salg av midtbanespillerer og spisser.
Er ikke lov med utkjøpsklausuler i Norge ellers helt enig.

Hadde håpet på mer men det er nok en fair pris. Må vel være dyreste midtbanespilleren noen sinne solgt fra Norge?

Strømsgodset har vel kanskje fått mer totalt for Ødegaard i videresalg og utviklingsklausuler.
Nei ,men kan være en muntlig avtale om at hvis det kommer et tilsvarende bud til sommeren, så skal dem ikke sette seg på bakbeina igjen. Hadde han ikke forlenget hadde summen blitt langt lavere.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Føler ikke man bør klage så mye på summen her. Dere får mer enn dere ville fått i vinter, og i tillegg har Vetlesen bidratt til at dere nærmest har sikret seriegullet i juni. Bra klubbdrift av Glimt dette.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Linselusa skrev: man jun 12, 2023 2:04 pm Føler ikke man bør klage så mye på summen her. Dere får mer enn dere ville fått i vinter, og i tillegg har Vetlesen bidratt til at dere nærmest har sikret seriegullet i juni. Bra klubbdrift av Glimt dette.
Spot on....La oss si nærmere 80mill enn 70mill så mener jeg det er en fantastisk pris. I tillegg har vi salg på Mvuka på 65-70mill. Altså vi har solgt for ca. 150mill i år. Vi sitter ikke igjen med alt selv selvfølgelig, men Åsane og Stabæk sitter igjen med noe. Vinneren er altså Norsk fotball om man ser.litt større på det. Så storsinnet kan vi være.

Vetlesen har vært en fantastisk gutt å ha i glimt og bidratt til gode sportslige resultater og som konsekvens meget gode inntekter for Glimt. Har vært utrolig loyal til klubben. Om han forlenget med muntlig lovnad om at Glimt skulle selge han ved riktig bud teller absolutt ikke negativt. Kunne lett gått ut dørene i Glimt gratis slik flere spillere har gjort før han. Han har jobba som en helt og vært helprofesjonell når han har vært her. Selges på perfekt tidspunkt når vi har slik bredde i troppen.

Flere i køa som kan ta hans plass når han forsvinner. Om det blir like bra får tida vise. De kjenner iallefall systemet og hvordan Glimt spiller. Er ikke så sikker på at vi må kaste oss på kjøpern for å finne en erstatter.

Kan Nino spille i denne posisjonen? Noen som har noen tanker om det.

Frysedisk

Legg inn av Frysedisk »

Linselusa skrev: man jun 12, 2023 2:04 pm Føler ikke man bør klage så mye på summen her. Dere får mer enn dere ville fått i vinter, og i tillegg har Vetlesen bidratt til at dere nærmest har sikret seriegullet i juni. Bra klubbdrift av Glimt dette.
Det er sant. For å utfylle litt om akkurat den nominelle verdien av budet: Hvis man regner litt på den høye inflasjonen og den vesentlige svekkelsen i valutakurs de siste månedene, ser man at budet Glimt nå har fått, ikke er voldsomt mye bedre enn budet fra Feyenoord i februar. Selv hadde jeg håpt på en litt høyere realverdi på budet, men skjønner at Glimt ikke kan sette seg på bakbeina her.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Var allerede en legende før han signerte forlengelsen. Kom nord som en gutt og forlater som en hedersmann, og ligaens beste spiller.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Det som er så fint er at vi har nesteman klar allerede, så får man bare se hvem som tar plassen. Blir det Fet, Sjøvold, Kjær, Saltnes eller MÅK? Får unge Mats Pedersen noe spilletid i år?

Har nesten glemt av Vetti og Ask også som begge 2 egentlig er sentral midt men fint kan spille som inndreløpere også. Ask er klar til spill etter landslagspausen.

Gleder meg til den pausen er over og man kan see på hvem som tar sjangsen som byr seg.

Jeg håper det blir Sjøvold som tar plassen, men tror det blir Fet

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hvor mange av disse seriekampene fra runde 20 tror dere vil bli flyttet til helgen i månedsskiftet september/oktober pga spill i playoffkampene?
Molde vs Viking
Bodø/Glimt vs Strømsgodset
Lillestrøm vs Brann
Rosenborg vs Aalesund

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

JonSnow skrev: man jun 12, 2023 6:59 pm Det som er så fint er at vi har nesteman klar allerede, så får man bare se hvem som tar plassen. Blir det Fet, Sjøvold, Kjær, Saltnes eller MÅK? Får unge Mats Pedersen noe spilletid i år?

Har nesten glemt av Vetti og Ask også som begge 2 egentlig er sentral midt men fint kan spille som inndreløpere også. Ask er klar til spill etter landslagspausen.

Gleder meg til den pausen er over og man kan see på hvem som tar sjangsen som byr seg.

Jeg håper det blir Sjøvold som tar plassen, men tror det blir Fet
Ikke bli sjokkert hvis Saltnes blir å sees på banen om ikke så lenge. Mulig Albert går over på høyre? Uansett, med Saltnes, Fet, Konradsen og i tillegg Sjøvold, Kjær og Pedersen med flere, så tror jeg ikke Glimt trenger å handle noen erstatter for Hugo. Erstatteren spiller allerede i klubben.

Fornøyd med summen. Nærmere 90 millioner er en ok pris for en spiller vi alle for et halvt år siden fryktet kom til å gå som bosmann. Tror også Hugo har valgt en fornuftig klubb å fortsette karrieren sin. Men kjipt å miste en så god spiller og kul type!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Glimt2020 skrev: man jun 12, 2023 7:34 pm
JonSnow skrev: man jun 12, 2023 6:59 pm Det som er så fint er at vi har nesteman klar allerede, så får man bare se hvem som tar plassen. Blir det Fet, Sjøvold, Kjær, Saltnes eller MÅK? Får unge Mats Pedersen noe spilletid i år?

Har nesten glemt av Vetti og Ask også som begge 2 egentlig er sentral midt men fint kan spille som inndreløpere også. Ask er klar til spill etter landslagspausen.

Gleder meg til den pausen er over og man kan see på hvem som tar sjangsen som byr seg.

Jeg håper det blir Sjøvold som tar plassen, men tror det blir Fet
Ikke bli sjokkert hvis Saltnes blir å sees på banen om ikke så lenge. Mulig Albert går over på høyre? Uansett, med Saltnes, Fet, Konradsen og i tillegg Sjøvold, Kjær og Pedersen med flere, så tror jeg ikke Glimt trenger å handle noen erstatter for Hugo. Erstatteren spiller allerede i klubben.

Fornøyd med summen. Nærmere 90 millioner er en ok pris for en spiller vi alle for et halvt år siden fryktet kom til å gå som bosmann. Tror også Hugo har valgt en fornuftig klubb å fortsette karrieren sin. Men kjipt å miste en så god spiller og kul type!
Og Syver Skeide kommer etter sesongen fra Hødd, men hadde vært gøy å legge inn et skambud på Carlo Holse som nektet å skrive ny kontrakt med bartefolket. Regner med han er lysten på å komme seg vekk, om så bare for å starte budene. Eneste jeg kunne ha tenkt meg der i fra.

Det eneste jeg håper vi henter er en venstreving i sommer, gjærne en stk. Ørjasæter type. Og kanskje et backup alternativ til Moumbagna på spissen nå som de 2 andre er skadet.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Ja hadde sannelig glemt av Skeide. Ja vi kunne kanskje bydd på Holse bare for å irritere litt :)

Neida, når Skeide kommer har vi rett og slett ikke plass til flere, vi har mange unge som trenger å få spilletid. Køen er allerede ganske lang. Men må vel gjøre noe både på spiss og vingene. På høyre kommer han Nosa fra KFUM, men han har vel vært endel på benken i det siste for KFUM?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Kommer sikkert gratis hjem igjen til jul.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Rensenbrink82 skrev: man jun 12, 2023 10:39 pm Kommer sikkert gratis hjem igjen til jul.
Jøss, denne var original du 😄

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Glimt2020 skrev: man jun 12, 2023 9:38 pm Ja hadde sannelig glemt av Skeide. Ja vi kunne kanskje bydd på Holse bare for å irritere litt :)

Neida, når Skeide kommer har vi rett og slett ikke plass til flere, vi har mange unge som trenger å få spilletid. Køen er allerede ganske lang. Men må vel gjøre noe både på spiss og vingene. På høyre kommer han Nosa fra KFUM, men han har vel vært endel på benken i det siste for KFUM?
Nosa har vel vært mest på benken og lite spilletid så bra han skal til Bodø snart for å få skikkelig trening, får mere ut av det enn å slite benken der nede. Skønner koffa godt, de har hentet en ny som de bruker tiden på, men fatter ikke at de ville låne han.

Venstreving og kanskje en backup spiss bør være det vi tenker på. Jævelsk surt om Moumbagna blir skadet nå, da må vi kjøre Amundsen på topp

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Rensenbrink82 skrev: man jun 12, 2023 10:39 pm Kommer sikkert gratis hjem igjen til jul.
Helt greit om han gjør det, 90 mil inn på konto for et lån på 6 måneder hadde ingen klaget på😉

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

JonSnow skrev: man jun 12, 2023 11:59 pm
Glimt2020 skrev: man jun 12, 2023 9:38 pm Ja hadde sannelig glemt av Skeide. Ja vi kunne kanskje bydd på Holse bare for å irritere litt :)

Neida, når Skeide kommer har vi rett og slett ikke plass til flere, vi har mange unge som trenger å få spilletid. Køen er allerede ganske lang. Men må vel gjøre noe både på spiss og vingene. På høyre kommer han Nosa fra KFUM, men han har vel vært endel på benken i det siste for KFUM?
Nosa har vel vært mest på benken og lite spilletid så bra han skal til Bodø snart for å få skikkelig trening, får mere ut av det enn å slite benken der nede. Skønner koffa godt, de har hentet en ny som de bruker tiden på, men fatter ikke at de ville låne han.

Venstreving og kanskje en backup spiss bør være det vi tenker på. Jævelsk surt om Moumbagna blir skadet nå, da må vi kjøre Amundsen på topp
Jeg må si uavhengig av skader, jeg er litt skeptisk til om Nordås rett og slett er god nok. Han er ung fremdeles, men han har vel strengt tatt aldri tatt noe særlig vare på de mulighetene han har hatt. Ikke det at han har fått så sykt lang tillitt over tid, men han har hatt muligheter både i treningskamper og andre muligheter, og han har vel knapt scoret noe særlig med mål.

Og når det gjelder skader - Runar Espejord har utvilsomt potensiale, men problemet med han er at han er jo enten konstant skadet, syk eller begge deler. Og det har han jo vært hele sin karriere.

Jeg tror og håper Glimt er på utkikk etter spiss.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Enig. Med Espejord skadeplaget så må vi faktisk ha en ny backup-spiss synes jeg. Jeg har lenge vært skeptisk til Nordås, men har valgt å gi han litt tid. Synes ikke han imponerer meg nok de sjansene han har fått. Vi kan ikke risikere å spille med Amundsen på topp.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Cedianar skrev: tir jun 13, 2023 1:19 pm Enig. Med Espejord skadeplaget så må vi faktisk ha en ny backup-spiss synes jeg. Jeg har lenge vært skeptisk til Nordås, men har valgt å gi han litt tid. Synes ikke han imponerer meg nok de sjansene han har fått. Vi kan ikke risikere å spille med Amundsen på topp.
Helt enig her. Bør legges penger på ny spiss. Da tenker jeg i hovedsak en som kan være reell backup til Pemi. Føler at Nordås er et langt steg ned i forhold til Pemi. Som du sier så har man kanskje litt dårlig grunnlag for å vurdere Nordås og han er ung. Likevel føler jeg ikke at han er reell backup pr. Nå, men heller en "kriseløsning". Synes ikke han har tatt vare på de sjansene han har fått. Virker å slite med teknikk og posisjonering i boksen. Pemi har virkelig stått frem som en "fox in the box". Savner en spiss av samme typen.

Som sagt er Espejord skadelige, skal opereres og vi vet ikke når og hvilket nivå han vil levere. Kanskje man kunne solgt Nordås, eller er det for ekstremt?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Pondus70 skrev: tir jun 13, 2023 1:49 pm
Cedianar skrev: tir jun 13, 2023 1:19 pm Enig. Med Espejord skadeplaget så må vi faktisk ha en ny backup-spiss synes jeg. Jeg har lenge vært skeptisk til Nordås, men har valgt å gi han litt tid. Synes ikke han imponerer meg nok de sjansene han har fått. Vi kan ikke risikere å spille med Amundsen på topp.
Helt enig her. Bør legges penger på ny spiss. Da tenker jeg i hovedsak en som kan være reell backup til Pemi. Føler at Nordås er et langt steg ned i forhold til Pemi. Som du sier så har man kanskje litt dårlig grunnlag for å vurdere Nordås og han er ung. Likevel føler jeg ikke at han er reell backup pr. Nå, men heller en "kriseløsning". Synes ikke han har tatt vare på de sjansene han har fått. Virker å slite med teknikk og posisjonering i boksen. Pemi har virkelig stått frem som en "fox in the box". Savner en spiss av samme typen.

Som sagt er Espejord skadelige, skal opereres og vi vet ikke når og hvilket nivå han vil levere. Kanskje man kunne solgt Nordås, eller er det for ekstremt?
Jeg synes Nordås bør få mer spilletid, men gjerne på andrelaget. Eventuelt utlån.
En spiss trenger selvtillit, og det får man ført og fremst ved å spille kamper og prestere.
Tror han har gått seg litt fast som potensielt tredjevalg på topp og muligens har dårlig selvtillit eller har overtenning på å score når han først får sjansen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



👀

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Pondus70 skrev: tir jun 13, 2023 1:49 pm
Cedianar skrev: tir jun 13, 2023 1:19 pm Enig. Med Espejord skadeplaget så må vi faktisk ha en ny backup-spiss synes jeg. Jeg har lenge vært skeptisk til Nordås, men har valgt å gi han litt tid. Synes ikke han imponerer meg nok de sjansene han har fått. Vi kan ikke risikere å spille med Amundsen på topp.
Helt enig her. Bør legges penger på ny spiss. Da tenker jeg i hovedsak en som kan være reell backup til Pemi. Føler at Nordås er et langt steg ned i forhold til Pemi. Som du sier så har man kanskje litt dårlig grunnlag for å vurdere Nordås og han er ung. Likevel føler jeg ikke at han er reell backup pr. Nå, men heller en "kriseløsning". Synes ikke han har tatt vare på de sjansene han har fått. Virker å slite med teknikk og posisjonering i boksen. Pemi har virkelig stått frem som en "fox in the box". Savner en spiss av samme typen.

Som sagt er Espejord skadelige, skal opereres og vi vet ikke når og hvilket nivå han vil levere. Kanskje man kunne solgt Nordås, eller er det for ekstremt?
I tillegg så vet vi jo at unge spisser som bøtter inn mål, de er atraktive for mange klubber, så plutselig så kommer det et stort bud på Moumbagna. Selv om det ikke er veldig sannsynlig at det skjer i sommer, så må Glimt ta høyde for det å ha klar en erstatter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»