Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Harduetforslag

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:13 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:04 pm

Det er et ganske aktivt forum, og det ville ikke vært ulogisk å trekke konklusjonen at de representerer et gjennomsnitt av engelske United-fans.
Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?
Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?

Winston

Legg inn av Winston »

Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:34 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:13 pm

Hvem tror du det er flest av på Redcafe, Engelske United fans eller utenlandske United fans?
Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?
Så vi er på 1000 spørsmål. Det gidder jeg ikke. Hva med å dele kunnskap om forumet dersom du har noen? Det var jo egentlig alt jeg ba om i utgangspunktet.

pigg

Legg inn av pigg »

Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:46 pm
Harduetforslag skrev: søn jun 11, 2023 11:34 pm
Winston skrev: søn jun 11, 2023 11:27 pm

Hvis ikke folk lyver på lokasjon så er det klart flest engelske. Men i stedet for å starte en 1000 spørsmål runde kan du jo heller svare på spørsmålet jeg stiller.
Spennende, helt klart flest engelske altså. Har du noe statistikk på dette?
Så vi er på 1000 spørsmål. Det gidder jeg ikke. Hva med å dele kunnskap om forumet dersom du har noen? Det var jo egentlig alt jeg ba om i utgangspunktet.
Jeg synes bare det var litt finurlig at du var så tydelig på at det klart er flest engelske supportere på Redcafe, da hadde det jo vært spennende med en gjennomgang av fordelingen.

Personlig synes jeg forumet er søppel tvers gjennom.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
For en ignorant, naiv og infantil tilnærming. Kanskje du skulle lese deg opp på Jassims tilknytning til Qatars statlige anliggender og hvorfor det oppleves problematisk at Qatar bruker denne investeringen til å sportsvaske sine seriøse, systematisk, menneskerettighetsbrudd.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Åpenbart at du kun er ute etter å provosere. Lykke til videre med det.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mc_Lovin skrev: man jun 12, 2023 8:55 pm
pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Åpenbart at du kun er ute etter å provosere. Lykke til videre med det.
Ingenting av det denne karen tidligere har prestert skulle tilsi at han er ute etter å provosere. Han forstår rett og slett ikke bedre.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Different breaking reports that Sheikh Jassim has successfully bought Manchester United, with an official announcement expected "soon".

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Nok en terrorklubb altså.

Bare å boikotte hele PL.

Jack

Legg inn av Jack »

RIP </3

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Guarnere skrev: tir jun 13, 2023 12:06 am Nok en terrorklubb altså.

Bare å boikotte hele PL.
Faen til dritt.
Jeg sluttet selv å abonnere på PL da Super League ble annonsert, da gjorde fansen opprør.
Nå er ikke deres klubb min klubb uansett, men håper på noen ville protester og nærmest opptøyer rundt dette nå.
Ikke uten grunn dette ble klart etter serien var ferdigstilt

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

mrmanutd skrev: man jun 12, 2023 11:33 pm Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..
Her har det skjedd noe den siste timen ja..

Ikke bra!

Edit: Og dette skjedde bare noen timer etter at det ble annonsert at Mbappe ikke forlenger.

Jassim skal ha inn sin posterboy for prosjektet? Evt. Neymar..

taknina

Legg inn av taknina »

Ingenting er klart før det står på toppen av førstesiden i VG.

Forøvrig så har nok VAR tatt vekk mye mer av interessen for fotball generellt enn noen eiere klarer om en ser utefor sin egen andedam that is.

Kent

Legg inn av Kent »

Jaja, vi fikk 25 fartsfylte år med både opp og nedturer.

Trist det skulle ende slik, men sporten har blitt så utrolig usjarmerende at det sikkert er like greit å bruke tiden på noe mer fornuftig.

Håper man kan vende tilbake en dag når menneskefiendtlige eierne fordufter.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

mrmanutd skrev: man jun 12, 2023 11:33 pm Liker ikke røyken nå. Og aktiviteten på børsen. Føkk Qatar, håper det bare er røyk..
Heldigvis ingenting konkret enda, men det blir interessant å se hvordan Britisk media velger å vinkle det i dag, forhåpentligvis så avviser de det fullstendig.

Snodig tidspunkt. I går ettermiddag, når bildene fra paraden til Mansour City begynte å ramle inn på nett, så kjente jeg på lite annet enn fullstendig likegyldighet. Tolket det mest som en indikasjon på at jeg egentlig er ferdig med fotball.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Kan like gjerne flytte hele PL til Dubai når man først er i gang.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fantastiske nyheter med Qatar! Nå blir det en ny storhetstid! Deilig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

pigg skrev: søn jun 11, 2023 11:59 pm
Mc_Lovin skrev: søn jun 11, 2023 10:54 pm Hvem/hva folk heier på er likegyldig, det er sportswashing som er problemet og som man på generell basis er i mot.
Jeg har ikke fått med meg at Jassim har gjort noe kriminelt.

Jeg synes det er irrelevant om en eier kommer fra et land som har et annerledes system enn det vi i vår del av verden er vant med.
Så du hadde ikke hatt noe problemer med at Kim Joung-un hadde kjøpt opp Man U?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

WaltonBR skrev: tir jun 13, 2023 12:00 am Different breaking reports that Sheikh Jassim has successfully bought Manchester United, with an official announcement expected "soon".
En skal vel ikke tro på alt man leser, selv om norske medier gjengir det:

Samtidig kom det seint mandag kveld fra den qatarske avisa Al-Watan, som er delvis eid av Jassims far og tidligere utenriksminister i Qatar, Hamad bin Jassim Al Thani.

Avisa skriver på sin Twitter-konto mandag kveld: «Medierapporter: Sjeik Jassim har lykkes med å kjøpe Manchester United, og avtalen vil offentliggjøres snart», hevder avisa på sin Twitter-konto.

https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=136978

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

oddvar_kjempebra skrev: tir jun 13, 2023 8:24 am
Så du hadde ikke hatt noe problemer med at Kim Joung-un hadde kjøpt opp Man U?
Et vanskelig spørsmål å svare på., siden spillerne ikke kan gjøre noe med dette. En kan vel fortsatt unne spillere suksess? Og suksess i fotball-sammenheng er jo omtrent ensbetydende med at laget vinner.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det er det som er ekstra surt - jeg liker faktisk spillergruppa, og så kan dette ødelegge alt.

taknina

Legg inn av taknina »

Haugzu skrev: tir jun 13, 2023 8:20 am Fantastiske nyheter med Qatar! Nå blir det en ny storhetstid! Deilig.
Everybody said it was a shame Because her momma was a workin' on the chain gang.

A mean vicious woman

A wretched spiteful straight-razor totin' woman. Lord have mercy pick a mess of it.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Æsj, disse møkkalandene infiltrerer alle sportene jeg liker.. Og gjør de om til plastikkopplevelser uten sjel. Får gå tilbake til langrenn og rulleski på sommeren da, det blir vel neppe populært med det første

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 8:34 am
oddvar_kjempebra skrev: tir jun 13, 2023 8:24 am
Så du hadde ikke hatt noe problemer med at Kim Joung-un hadde kjøpt opp Man U?
Et vanskelig spørsmål å svare på., siden spillerne ikke kan gjøre noe med dette. En kan vel fortsatt unne spillere suksess? Og suksess i fotball-sammenheng er jo omtrent ensbetydende med at laget vinner.
Jo, spillerne kan gjøre noe med dette. De kan forlate klubben. Og hvorfor skal man unne noen suksess hvis det kun er penger utenifra som styrer hvem som har suksess?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Forrige uke var det omtrent done and dusted til fordel for Ratcliffe. Det fikk Jassim til å komme på banen med et nytt bud. Denne uken er det Sheik Jassim som “leder”. Da er det bare å vente på et nytt fremstøt fra Ratcliffe🙂. Og sånn går nu dagan. Rinse and repeat uken etter.

Og som et aldri så lite p.s. til slutt så har det kommet mye rart fra qatarske twitterkontoer tidligere i denne saken.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Helvete da. Håper virkelig dette bare er tøv og oppspinn. Blir dere kjøpt opp så frykter jeg at det er den lille ekstra løkken rundt halsen for min PL-interesse. Et PL med tre økonomisk bunnløse statseide terrorregimer ødelegger det lille håpet man hadde om at PL skulle overleve som institusjon(naivt håp....). En knusende dom mot City og måten de har drevet klubben på kan ikke komme fort nok, og hvis den ikke kommer så er PL fullstendig fritt vilt i all overskuelige fremtid

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Nesten så man skulle ønske Superligaen ble en realitet. Så fikk man evt heller gå til det steget å begynne å holde med et nytt lag.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

missChance skrev: tir jun 13, 2023 8:36 am Det er det som er ekstra surt - jeg liker faktisk spillergruppa, og så kan dette ødelegge alt.
Jævligste.. endelig begynt å få litt trua.

Aksjen opp 25% nå..

Bilde

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Bjørn skrev: tir jun 13, 2023 10:20 am Nesten så man skulle ønske Superligaen ble en realitet. Så fikk man evt heller gå til det steget å begynne å holde med et nytt lag.
Jeg forstår fortsatt ikke problematiseringen av superligaen når man ser det opp mot hva UEFA og FIFA bedriver.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»