Eliteserien Fantasy 2023

Svar
clivewarren

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av clivewarren »

Faris stiger for andre dagen på rad. Wallem også opp før han mest sannsynlig forsvinner. Fått en annen 4,3-mann på midten også i Kurtovic.

↗️ Moumbagna, Bodø/Glimt: 10.1m
↗️ Heltne Nilsen, Brann: 5.6m
↗️ Wallem, Odd: 5.2m
↗️ Høgh, Stabæk: 6.5m
↗️ Vesterlund, Tromsø: 5.3m

↘️ Jensen Wassberg, Brann: 5.8m
↘️ Jørgensen, Odd: 6.0m
↘️ Kurtovic, Hamkam: 4.3m

eppaen

Legg inn av eppaen »

Har vi sett en situasjon som vi har fått med Heltne Nilsen? Defensiv midtbane som altså bøtter inn målpoeng fordi Brann får straffe annenhver match.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Da kan en vel bare innkassere de 0.1 på Wallem nå når han drar. Passer fint med den prisstigningen!
Er faktisk oppe i 103.9 på lagverdi nå og 0.1 i banken.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 12:17 am
urbeka skrev: tir jun 13, 2023 12:16 am Jeg har også wc igjen. Det må jo spilles snart, 15 er vel siste mulighet, så det blir vel noe sånt her også. Har ikke sett så mye på Aafk, men ser nå at Aafk også har SIF hjemme i 16 og HamKam hjemme i blankrunde 18, så å ta med seg et par der kan være gull. Kanskje se om man finner plass til både gryteklut i noe rotasjonsgreier (også pga blank i 17) og Atanga.
Aafk har ganske ok defensive tall siste tiden vel? Grytebust er ikke krise fom GW13 emm.
Takk for tips!! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir jun 13, 2023 12:41 am
urbeka skrev: tir jun 13, 2023 12:39 am Noen som følger Odd tett som kan tenkes vite om Klausen 4.0 er rede til å ta over keeper-spot’en når/hvis Wahlstedt forsvinner, eller om de i så fall vil hente ny førstekeeper?
Planen til Odd er vel at Jarstein kommer hjem?
Det stemmer nok! Spesielt om Wahlstedt blir solgt! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir jun 13, 2023 12:33 am Nøkkelen i en wc 13 plan blir da å se på om man klarer sette det opp med noe som kan funke gjennom blanken i 18, uten å forhåndsforplikte alt for mange bytter i rundene imellom. Noe å pusle med det.
Satt opp WC-utkast?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

clivewarren skrev: tir jun 13, 2023 9:09 am Faris stiger for andre dagen på rad. Wallem også opp før han mest sannsynlig forsvinner. Fått en annen 4,3-mann på midten også i Kurtovic.

↗️ Moumbagna, Bodø/Glimt: 10.1m
↗️ Heltne Nilsen, Brann: 5.6m
↗️ Wallem, Odd: 5.2m
↗️ Høgh, Stabæk: 6.5m
↗️ Vesterlund, Tromsø: 5.3m

↘️ Jensen Wassberg, Brann: 5.8m
↘️ Jørgensen, Odd: 6.0m
↘️ Kurtovic, Hamkam: 4.3m
Herlig! Har 3 av fem som stiger! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:15 am Da kan en vel bare innkassere de 0.1 på Wallem nå når han drar. Passer fint med den prisstigningen!
Er faktisk oppe i 103.9 på lagverdi nå og 0.1 i banken.
Rått! Har selv en lagverdi på 101,6 og 2,6 i bank! Har dog ikke hatt Adams i år så har tapt en god del der :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:15 am Da kan en vel bare innkassere de 0.1 på Wallem nå når han drar. Passer fint med den prisstigningen!
Er faktisk oppe i 103.9 på lagverdi nå og 0.1 i banken.
Får ikke igjen en 0,1 pristigning. Må ha 0,2 da får du igjen 0,1. Så du taper 0,1 i lagverdi når du selger. Selv om du i teorien ikke har tapt noen penger
Prisnedgang derimot får du med deg fra første 0,1 såfremt du ikke har tjent o,1 på han tidligere.
Adams er verdt 9,8, men selger jeg han får jeg bare 9,6. Kjøpte han på 9,4.

Har selv 102,8 i lagverdi og 0,8 i bank.
Selger jeg Adams taper jeg lagverdi selv om jeg har tjent på han. Kjøper jeg TLO til 9,7 så har jeg bare 0,7 i bank selv om Adams har en større verdi en TLO.

Klønete opplegg
Selv syns jeg det hadde vært mest riktig at man fikk igjen det spilleren er verdt ved salgstidspunktet.

Edit: Ble litt usikker nå. Ser at jeg får igjen 4,6 hvis jeg selger Petterson. Kjøpte han for 4,5.
I regelverket står det at man skal få igjen 50 prosent av salgsverdi, rundet opp til nærmeste 0,1. Så da tjener du kansje på Wallem.
Sist redigert av Skywalker den tir jun 13, 2023 9:47 am, redigert 1 gang totalt.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Skywalker skrev: tir jun 13, 2023 9:31 am
Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:15 am Da kan en vel bare innkassere de 0.1 på Wallem nå når han drar. Passer fint med den prisstigningen!
Er faktisk oppe i 103.9 på lagverdi nå og 0.1 i banken.
Får ikke igjen en 0,1 pristigning. Må ha 0,2 da får du igjen 0,1. Så du taper 0,1 i lagverdi når du selger. Selv om du i teorien ikke har tapt noen penger
Prisnedgang derimot får du med deg fra første 0,1 såfremt du ikke har tjent o,1 på han tidligere.
Adams er verdt 9,8, men selger jeg han får jeg bare 9,6. Kjøpte han på 9,4.

Har selv 102,8 i lagverdi og 0,8 i bank.
Selger jeg Adams taper jeg lagverdi selv om jeg har tjent på han. Kjøper jeg TLO til 9,7 så har jeg bare 0,7 i bank selv om Adams har en større verdi en TLO.

Klønete opplegg
Selv syns jeg det hadde vært mest riktig at man fikk igjen det spilleren er verdt ved salgstidspunktet.
Enig i det du skriver.
Det jeg burde skrevet er at jeg kjøpte Wallem på 5.0, og nå kan jeg da selge ham for 5.1, altså tjener jeg 0.1, men taper 0.1 i lagverdi, så vi er nok på samme bølgelengde allikevel ;-)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:45 am
Skywalker skrev: tir jun 13, 2023 9:31 am
Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:15 am Da kan en vel bare innkassere de 0.1 på Wallem nå når han drar. Passer fint med den prisstigningen!
Er faktisk oppe i 103.9 på lagverdi nå og 0.1 i banken.
Får ikke igjen en 0,1 pristigning. Må ha 0,2 da får du igjen 0,1. Så du taper 0,1 i lagverdi når du selger. Selv om du i teorien ikke har tapt noen penger
Prisnedgang derimot får du med deg fra første 0,1 såfremt du ikke har tjent o,1 på han tidligere.
Adams er verdt 9,8, men selger jeg han får jeg bare 9,6. Kjøpte han på 9,4.

Har selv 102,8 i lagverdi og 0,8 i bank.
Selger jeg Adams taper jeg lagverdi selv om jeg har tjent på han. Kjøper jeg TLO til 9,7 så har jeg bare 0,7 i bank selv om Adams har en større verdi en TLO.

Klønete opplegg
Selv syns jeg det hadde vært mest riktig at man fikk igjen det spilleren er verdt ved salgstidspunktet.
Enig i det du skriver.
Det jeg burde skrevet er at jeg kjøpte Wallem på 5.0, og nå kan jeg da selge ham for 5.1, altså tjener jeg 0.1, men taper 0.1 i lagverdi, så vi er nok på samme bølgelengde allikevel ;-)
Ja riktig. rettet på det jeg skrev etter du siterte meg.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir jun 13, 2023 9:48 am
Evertonion skrev: tir jun 13, 2023 9:45 am
Skywalker skrev: tir jun 13, 2023 9:31 am

Får ikke igjen en 0,1 pristigning. Må ha 0,2 da får du igjen 0,1. Så du taper 0,1 i lagverdi når du selger. Selv om du i teorien ikke har tapt noen penger
Prisnedgang derimot får du med deg fra første 0,1 såfremt du ikke har tjent o,1 på han tidligere.
Adams er verdt 9,8, men selger jeg han får jeg bare 9,6. Kjøpte han på 9,4.

Har selv 102,8 i lagverdi og 0,8 i bank.
Selger jeg Adams taper jeg lagverdi selv om jeg har tjent på han. Kjøper jeg TLO til 9,7 så har jeg bare 0,7 i bank selv om Adams har en større verdi en TLO.

Klønete opplegg
Selv syns jeg det hadde vært mest riktig at man fikk igjen det spilleren er verdt ved salgstidspunktet.
Enig i det du skriver.
Det jeg burde skrevet er at jeg kjøpte Wallem på 5.0, og nå kan jeg da selge ham for 5.1, altså tjener jeg 0.1, men taper 0.1 i lagverdi, så vi er nok på samme bølgelengde allikevel ;-)
Ja riktig. rettet på det jeg skrev etter du siterte meg.
😊😊

urbeka

Legg inn av urbeka »

eppaen skrev: tir jun 13, 2023 9:13 am Har vi sett en situasjon som vi har fått med Heltne Nilsen? Defensiv midtbane som altså bøtter inn målpoeng fordi Brann får straffe annenhver match.
Han er god på huet også på offensiv dødball må sies og iallfall ett av målene er et spillemål.

guru

Legg inn av guru »

Grei bonus at Wallem stiger i pris før an drar.... Hentet han for 5M, så jeg tjener 0.1M på han om jeg selger nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

urbeka skrev: tir jun 13, 2023 11:52 am Han er god på huet også på offensiv dødball må sies og iallfall ett av målene er et spillemål.
Ikke ''i alle fall'', ett av målene har kommet på dødball (mot RBK). SHN-eierne har fått fantastisk godt betalt, men etterhvert er det jo mer en trend enn flaks at Brann får mange straffer. Laget har høyest ballbesittelse i ligaen, mange touch i motstanders 16-meter og fotrappe offensive spillere. Slikt blir det en del straffer av.

Btw, Wallem opp i pris er konge. Har på kronen råd til å hitte inn Antonsen. Om noen hadde sagt til meg før sesongen at jeg kom til å hitte inn Kent-Are så hadde jeg ikke trodd det altså.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 13, 2023 12:13 pm, redigert 1 gang totalt.

guru

Legg inn av guru »

clivewarren skrev: tir jun 13, 2023 9:09 am Faris stiger for andre dagen på rad.
Misliker at spillere har så voldsom raske prisendringer. Burde også vært mer åpenhet rundt hvordan algoritmene faktisk fungerer. Jeg ser ikke poenget i at man skal gjette seg til prisendringer, og dermed gjøre bytter i frykt for dette. Det er nå min mening.

Til orientering så har jeg selv Faris, og tjener på prisendringene. Tok han inn da han kostet 9.5M, og har fått med meg hele oppturen. Synes likevel det er drøyt med disse vanvittige prisstigningene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: tir jun 13, 2023 12:12 pm
clivewarren skrev: tir jun 13, 2023 9:09 am Faris stiger for andre dagen på rad.
Misliker at spillere har så voldsom raske prisendringer. Burde også vært mer åpenhet rundt hvordan algoritmene faktisk fungerer. Jeg ser ikke poenget i at man skal gjette seg til prisendringer, og dermed gjøre bytter i frykt for dette. Det er nå min mening.

Til orientering så har jeg selv Faris, og tjener på prisendringene. Tok han inn da han kostet 9.5M, og har fått med meg hele oppturen. Synes likevel det er drøyt med disse vanvittige prisstigningene.
Sånn er det å spille ESF :) Prisendringene er dramatiske. Erlien har jo feks tatt helt av nå siste uken.

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 12:15 pm
guru skrev: tir jun 13, 2023 12:12 pm
clivewarren skrev: tir jun 13, 2023 9:09 am Faris stiger for andre dagen på rad.
Misliker at spillere har så voldsom raske prisendringer. Burde også vært mer åpenhet rundt hvordan algoritmene faktisk fungerer. Jeg ser ikke poenget i at man skal gjette seg til prisendringer, og dermed gjøre bytter i frykt for dette. Det er nå min mening.

Til orientering så har jeg selv Faris, og tjener på prisendringene. Tok han inn da han kostet 9.5M, og har fått med meg hele oppturen. Synes likevel det er drøyt med disse vanvittige prisstigningene.
Sånn er det å spille ESF :) Prisendringene er dramatiske. Erlien har jo feks tatt helt av nå siste uken.
Joda, må bare akseptere det. Men jeg er mest opptatt av at det skal være minst mulig flaks. Det er så mye tilfeldigheter fra før, at man trenger jo ikke å lage mer om man ikke behøver det. Men skal ikke klage for mye på ESF. De har tross alt frist 5 minutter før avspark.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: tir jun 13, 2023 12:17 pm Joda, må bare akseptere det. Men jeg er mest opptatt av at det skal være minst mulig flaks. Det er så mye tilfeldigheter fra før, at man trenger jo ikke å lage mer om man ikke behøver det. Men skal ikke klage for mye på ESF. De har tross alt frist 5 minutter før avspark.
Emm handler det like mye om dyktighet og prioriteringer. Feks gamble på bytter tidlig for å være med på prisendringene vs å sitte på mest mulig informasjon men ha en lagverdi som undertegnede langt under snittet.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir jun 13, 2023 11:52 am
eppaen skrev: tir jun 13, 2023 9:13 am Har vi sett en situasjon som vi har fått med Heltne Nilsen? Defensiv midtbane som altså bøtter inn målpoeng fordi Brann får straffe annenhver match.
Han er god på huet også på offensiv dødball må sies og iallfall ett av målene er et spillemål.
Scoret hvertfall på hodet på Lerkendal😎

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir jun 13, 2023 12:12 pm
clivewarren skrev: tir jun 13, 2023 9:09 am Faris stiger for andre dagen på rad.
Misliker at spillere har så voldsom raske prisendringer. Burde også vært mer åpenhet rundt hvordan algoritmene faktisk fungerer. Jeg ser ikke poenget i at man skal gjette seg til prisendringer, og dermed gjøre bytter i frykt for dette. Det er nå min mening.

Til orientering så har jeg selv Faris, og tjener på prisendringene. Tok han inn da han kostet 9.5M, og har fått med meg hele oppturen. Synes likevel det er drøyt med disse vanvittige prisstigningene.
Enig😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vetlesen og Strand Larsen med forfall til u21EM!

Jatta og Kitolano kommer inn i troppen!

guru

Legg inn av guru »

K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 9:48 am Vetlesen og Strand Larsen med forfall til u21EM!

Jatta og Kitolano kommer inn i troppen!
Skal vel uansett ikke ha noe å si for Vetlesen - han er vel solgt om kort tid.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: ons jun 14, 2023 10:58 am
K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 9:48 am Vetlesen og Strand Larsen med forfall til u21EM!

Jatta og Kitolano kommer inn i troppen!
Skal vel uansett ikke ha noe å si for Vetlesen - han er vel solgt om kort tid.
Jepp, er hvertfall det de fleste av oss forventer 😊

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Henrik Skogvold tatt ut til U19 EM.
Vil ikke være tilgjenglig for LSK i runde 13. Muligens også runde 12. Kommer Norge til finalen ryker også kampen mot Ålesund i runde 14 hvor LSK har dobbel.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 4:06 pm Henrik Skogvold tatt ut til U19 EM.
Vil ikke være tilgjenglig for LSK i runde 13. Muligens også runde 12. Kommer Norge til finalen ryker også kampen mot Ålesund i runde 14 hvor LSK har dobbel.
Takk for info😊
Flere spillere fra eliteserielag som er tatt ut!😊

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 5:17 pm
Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 4:06 pm Henrik Skogvold tatt ut til U19 EM.
Vil ikke være tilgjenglig for LSK i runde 13. Muligens også runde 12. Kommer Norge til finalen ryker også kampen mot Ålesund i runde 14 hvor LSK har dobbel.
Takk for info😊
Flere spillere fra eliteserielag som er tatt ut!😊
Av de som spiller i ES er disse tatt ut.

Magnus Rugland Ree - Viking
Peder Hoel Lervik - Molde
Vetle Egeli - Sandefjord
Simen Haram - Ålesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Daniel Bassi - Tromsø
Nikolai Hopland - Ålesund
Vegard Solheim - Haugesund
Rasmus Holten - Brann
Isak Hjorteseth - Brann
Niklas Ødegård - Molde
Niklas Wassberg - Brann
Henrik Skogvold - Lillestrøm
Benjamin Faraas - Ham - Kam

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 6:58 pm
K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 5:17 pm
Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 4:06 pm Henrik Skogvold tatt ut til U19 EM.
Vil ikke være tilgjenglig for LSK i runde 13. Muligens også runde 12. Kommer Norge til finalen ryker også kampen mot Ålesund i runde 14 hvor LSK har dobbel.
Takk for info😊
Flere spillere fra eliteserielag som er tatt ut!😊
Av de som spiller i ES er disse tatt ut.

Magnus Rugland Ree - Viking
Peder Hoel Lervik - Molde
Vetle Egeli - Sandefjord
Simen Haram - Ålesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Daniel Bassi - Tromsø
Nikolai Hopland - Ålesund
Vegard Solheim - Haugesund
Rasmus Holten - Brann
Isak Hjorteseth - Brann
Niklas Ødegård - Molde
Niklas Wassberg - Brann
Henrik Skogvold - Lillestrøm
Benjamin Faraas - Ham - Kam
Jepp😊

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 6:58 pm
K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 5:17 pm
Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 4:06 pm Henrik Skogvold tatt ut til U19 EM.
Vil ikke være tilgjenglig for LSK i runde 13. Muligens også runde 12. Kommer Norge til finalen ryker også kampen mot Ålesund i runde 14 hvor LSK har dobbel.
Takk for info😊
Flere spillere fra eliteserielag som er tatt ut!😊
Av de som spiller i ES er disse tatt ut.

Magnus Rugland Ree - Viking
Peder Hoel Lervik - Molde
Vetle Egeli - Sandefjord
Simen Haram - Ålesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Daniel Bassi - Tromsø
Nikolai Hopland - Ålesund
Vegard Solheim - Haugesund
Rasmus Holten - Brann
Isak Hjorteseth - Brann
Niklas Ødegård - Molde
Niklas Wassberg - Brann
Henrik Skogvold - Lillestrøm
Benjamin Faraas - Ham - Kam
Kun Egeli, Bassi og Hopland der som er faste på sine respektive lag. Ellers har Andresen, Solheim, Wassberg og Faraas enkelte innhopp ser jeg. Men har jo vurdert både Egeli og Bassi inn nå, så det var greit å vite.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

clivewarren skrev: tor jun 15, 2023 7:55 am
Skywalker skrev: ons jun 14, 2023 6:58 pm
K-Torget skrev: ons jun 14, 2023 5:17 pm

Takk for info😊
Flere spillere fra eliteserielag som er tatt ut!😊
Av de som spiller i ES er disse tatt ut.

Magnus Rugland Ree - Viking
Peder Hoel Lervik - Molde
Vetle Egeli - Sandefjord
Simen Haram - Ålesund
Aleksander Andresen - Stabæk
Daniel Bassi - Tromsø
Nikolai Hopland - Ålesund
Vegard Solheim - Haugesund
Rasmus Holten - Brann
Isak Hjorteseth - Brann
Niklas Ødegård - Molde
Niklas Wassberg - Brann
Henrik Skogvold - Lillestrøm
Benjamin Faraas - Ham - Kam
Kun Egeli, Bassi og Hopland der som er faste på sine respektive lag. Ellers har Andresen, Solheim, Wassberg og Faraas enkelte innhopp ser jeg. Men har jo vurdert både Egeli og Bassi inn nå, så det var greit å vite.
Er vel ikke store eierandeler på disse spillerne. Tror alle utenom Ree, Lervik og Haram. Har fått noen minutter i årets ES.
Jeg har vurdert Skogvold inn som en diff i dobbeltrunden hvis Adams forsvinner og TLO fortsatt hangler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»