Det er nok ikke bare selskapene som blir mer Woke det er personene som ansettes som tar med seg woke-ideologien fra studiene /arbeidsplassene de har erfaring fra. HR-studiet som må være noe av det mest bullshit.-studie man kan finne opp, som nå er minst mastergrad er ekstremt indoktrinert i politisk korrekhethet, identitetspolitikk etc. HR-avdelingene har vokst og vokst i store selskaper og styrer basic bedriftens ansettelser, image og politikk. Bedriftene er livredde for å skille seg negativt ut fra andre selskaper og lar slike aktivitster få lov å styre bedriftskulturen.Texas_John skrev: ↑tir jun 13, 2023 11:30 amDe lærte ingenting av Bud Light, altså. Ølmerket som gikk woke og mistet en voldsom markedsandel over nattaFazam skrev: ↑tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.
https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
ABI saw a market loss of US$27 billion after an ill-advised marketing partnership with transgender influencer Dylan Mulvaney that rolled out on April 1. https://www.westernstandard.news/busine ... 92137.html
Det som skjer med Budlight er helt utrolig å se. Forbrukermakt kan brukes effektivt. Dessverre er det mange som bare har det i kjeften.
Bedrifter som lager gode produkter og utnyttet sin makt til å spre politisk propaganda og eller bruker markedsføringen til å rakke ned på sin kjernekunder bør ikke få penger av de samme kundene. Da må man bare gå til en konkurrent. Om folk støtter opp dette så vil det etterhvert gå inn, at det er mest lønnsomt for en bedrift som lager sjokolade å nettopp lage sjokolade. Å ikke late som man er moralsk pga en høyere EEI score.
https://nypost.com/2023/04/07/inside-th ... companies/