Michelin 2023

Svar
Someone

Michelin 2023

Legg inn av Someone »

Da er det i morgen mandag tid for oppdatering av Michelins nordiske stjerner, så får man se hva det blir av endringer her hjemme

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »


Someone

Legg inn av Someone »

Jøss, har noen gang 6 nye fått i Norge på en gang. Snakk om inflasjon

À L’aise var vel på overtid

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Litt spesiell reaksjon, vil jeg si, sitat fra Dagbladet:

Michelinprisen for «Best service award» gikk til Mia Kondrup, daglig leder ved À L’aise i Oslo.
- Dette var helt uventet, og jeg er tatt med buksene nede, sa Konnerup da hun tok i mor prisen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hyggelig for disse da, men synes litt synd på Rest. Ellers er jo dagens oppslag mye knyttet til der man kan få Beef Wellington til 800 kroner for retten.. Sjekket Gladkokken, som har spist der, og han ble skuffet akkurat av den retten...

Nuvel. Blir nok lenge til jeg besøker noen av disse for egen del, så stjernedrysset har mest akademisk interessse, må jeg innrømme.

Ambient

Legg inn av Ambient »

Litt overrasket over Mon Oncle foran steder som Apostrophe, Bar Amour (men de har bare hatt ny kokk i noen måneder, bør få neste år), Geita, Hedone, Plah og Palace Grill.
Mener alle de er bedre enn Mon Oncle.

Men veldig glad at Andrea og Teamet på Savage fikk. Fantastisk god mat.

Alaise har vært bedre i år enn de foregående årene så kult at de endelig fikk også.

Stallen er en kjempeopplevelse men vanskelig å få bord for 1 og blir vel ikke lettere nå.

Ambient

Legg inn av Ambient »

DoktorS skrev: man jun 12, 2023 6:58 pm Hyggelig for disse da, men synes litt synd på Rest. Ellers er jo dagens oppslag mye knyttet til der man kan få Beef Wellington til 800 kroner for retten.. Sjekket Gladkokken, som har spist der, og han ble skuffet akkurat av den retten...

Nuvel. Blir nok lenge til jeg besøker noen av disse for egen del, så stjernedrysset har mest akademisk interessse, må jeg innrømme.
Jeg syntes den var helt nydelig da den kostet litt mindre. Kjøpte den ikke sist jeg var der for det er vel dyrt for en rett

Someone

Legg inn av Someone »

Ambient skrev: man jun 12, 2023 9:48 pm Litt overrasket over Mon Oncle foran steder som Apostrophe, Bar Amour (men de har bare hatt ny kokk i noen måneder, bør få neste år), Geita, Hedone, Plah og Palace Grill.
Mener alle de er bedre enn Mon Oncle.
Palace Grill er vel litt for eksentrisk til at de passer inn i Michelin rammen. Selv om maten er veldig bra, så er jo konseptet litt u-michelinsk ;)

Ambient

Legg inn av Ambient »

Someone skrev: tir jun 13, 2023 9:56 am
Ambient skrev: man jun 12, 2023 9:48 pm Litt overrasket over Mon Oncle foran steder som Apostrophe, Bar Amour (men de har bare hatt ny kokk i noen måneder, bør få neste år), Geita, Hedone, Plah og Palace Grill.
Mener alle de er bedre enn Mon Oncle.
Palace Grill er vel litt for eksentrisk til at de passer inn i Michelin rammen. Selv om maten er veldig bra, så er jo konseptet litt u-michelinsk ;)
Hyde fikk jo så da burde Palace Grill være innafor, de har jo til og med gjort det mulig å bestille bord :)
Men hvis jeg har forstått det rett så må restauranter i Norden melde seg på til Michelin for i det hele tatt bli vurdert og det kan jo hende at Palace ikke er interessert i

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, reglene for Michelin er vel ganske mye endret de siste årene...

Kanskje det åpner seg for en mulighet for å teste en stjerne i løpet av sensommeren/høsten likevel...

Åkkesom - jeg tror vel høstens kulinariske høydepunkt blir Palace Grill fredag 13. oktober :-D

Forfun

Legg inn av Forfun »

Gøy at det kommer så mange norske med stjerne. Jeg går ekstremt lite ut i Norge, så ikke så aktuelt. Men lenger syd har jeg en tendens til å reise etter michelin guiden. Spesielt de uten stjerne kan være mye for pengene (selv om det er dobbelt så dyrt som de vanlige). Årets ferie bli i nord hellas, og der så det ikke ut til å være noen michelin restauranter.

Det er noe eget med restauranter med stjerne. Men vanskelig å få bord.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Forfun skrev: tir jun 13, 2023 6:26 pm Gøy at det kommer så mange norske med stjerne. Jeg går ekstremt lite ut i Norge, så ikke så aktuelt. Men lenger syd har jeg en tendens til å reise etter michelin guiden. Spesielt de uten stjerne kan være mye for pengene (selv om det er dobbelt så dyrt som de vanlige). Årets ferie bli i nord hellas, og der så det ikke ut til å være noen michelin restauranter.

Det er noe eget med restauranter med stjerne. Men vanskelig å få bord.
Sjekka litt Wien i går - tenkte jeg skulle unne meg en bedre-bedre middag en dag, men blir vel bare en anbefalt, og ikke stjerne denne gangen...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»