Biden-administrasjonen

Svar
Chromeback

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Chromeback »

Crynix skrev: tor sep 23, 2021 2:25 pm Godt det "bare" er tre år til neste valg, får krysse fingre og tær for at det ikke blir nok et valg mellom pest og kolera.
Blir sjokkert hvis man ender opp med å ikke måtte velge mellom pest og kolera i 2024, nok en gang.

DennisB

Legg inn av DennisB »

USA er i dype vanskeligheter. De feiler på de aller fleste områder. Selv millioner av demokrater har blitt tvilende til hva som skjer nå, og til hvilken vei dette tar. Grensefadesen, utenrikspolitikken, bare for å nevne to kriser av dimensjoner.

Og ikke minst deres ansikt utad nå. Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans. Det vises ingen handlekraft, man gjemmer seg bort, og nekter å svare på spørsmål. Og dama som trolig snart må ta over, er et flirehue uten like, helt uten respekt fra det amerikanske folket.

Jeg vet ikke hvor dette ender, men jeg ser ganske klart at USA er i en stor, stor krise. De har mistet all troverdighet overfor sine allierte, og på hjemlig front er det ikke mye bedre.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 4:02 pm Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans.
Trodde dette ikke var tilfellet, og at alle surrevideoene hans var tatt ut av sammenheng?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hetfield skrev: tor sep 23, 2021 4:49 pm
DennisB skrev: tor sep 23, 2021 4:02 pm Presidenten selv er knapt i stand til å forme en hel setning, og hele verden ser et trist forfall i helsen hans.
Trodde dette ikke var tilfellet, og at alle surrevideoene hans var tatt ut av sammenheng?
Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå. Han glemmer navn (som Australias statsminister Scott Morrison, postet her tidligere), og det kommer flere og flere usammenhengende setninger og ord som slukes (også postet tidligere). Surrevideoene er forsåvidt tatt ut av sammenheng, men de er høyst reelle, og det er en grunn til at det florerer av dem nå. Det er også en grunn til at de har begrenset å la Biden svare på spørsmål, og at de er bekymret når han går off script (feeden ble sågar slått av i ett tilfelle, og han fikk ikke engang snakke ferdig).

Jeg synes litt synd på mannen, administrasjonen hans burde ha sett dette komme. Jeg følte meg sikker på at dette ville bli et problem i løpet av presidentperioden, da han stilte til valg i fjor.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm Jeg følte meg sikker på at dette ville bli et problem i løpet av presidentperioden, da han stilte til valg i fjor.
Vet du hva det verste er? Det tror jeg jaggu en del i administrasjonen hans gjorde også.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pmmen de er høyst reelle, og det er en grunn til at det florerer av dem nå. Det er også en grunn til at de har begrenset å la Biden svare på spørsmål, og at de er bekymret når han går off script (feeden ble sågar slått av i ett tilfelle, og han fikk ikke engang snakke ferdig).
Det skjedde også under valget ifjor at han ved enkelte debatter fikk begrenset taletid fra sine nærmeste og apparatet rundt ham.

Er trist det som skjer med han, for han skulle aldri vært kandidat i utgangspunktet med sin høye alder og åpenbare kognitive problemer.

Men det var ikke så viktig for demokratene..

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Biden blir fortsatt nektet å snakke med pressen,

Hvorfor?

https://trendingpolitics.com/biden-whit ... urce=86752


Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Hetfield skrev: tor sep 23, 2021 8:42 pm
Er trist det som skjer med han, for han skulle aldri vært kandidat i utgangspunktet med sin høye alder og åpenbare kognitive problemer.
Det er ingen tvil om at valget i fjor var patetisk. Det sto altså mellom en kandidat med begynnende nedsatte kognitive evner mot en kandidat som er mentalt ustabil.
Uten tvil en tragedie for demokratiet, som nesten må forklares i modellen med primærvalg.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

White House prepares for potential shutdown as leaders grapple with crucial deadlines

https://www.cnbc.com/2021/09/23/white-h ... tdown.html


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm

Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå.
Regner med du har tung dokumentasjon på dette.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Enda mer godsaker om sønnen ..

Var bra at big tech sensurerte dette slik at velgerne ikke fant ut av all korrupsjonen i Biden familien

https://www.dailywire.com/news/hunter-b ... -vp-report

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 11:52 am
DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm

Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå.
Regner med du har tung dokumentasjon på dette.
Det er min observasjon. Man trenger ikke tung dokumentasjon på alt som skrives i denne tråden.

Hvordan skal vi ellers tolke at det ikke kan stilles spørsmål til Biden fra pressen (videoen over er langt i fra første gang i det siste), journalister jages ut, og feeden stanses, i tillegg til de mange og økende snøvlete talene, og setninger uten mening?

Tror du alt er vel i den innerste kretsen til Biden? Business as usual?
Sist redigert av DennisB den fre sep 24, 2021 12:16 pm, redigert 2 ganger totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Scuderia skrev: fre sep 24, 2021 12:01 pm Enda mer godsaker om sønnen ..

Var bra at big tech sensurerte dette slik at velgerne ikke fant ut av all korrupsjonen i Biden familien
Har du lyst å peke på hva korrupsjonen her konkret er? Alt.right-mediene glemmer jo det viktigste, at det ikke ble noe av og at pengene aldri ble frigitt. Så er vel i tilfelle et bevis for at Obama/Biden ikke lot seg korrumpere.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 12:09 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 11:52 am
DennisB skrev: tor sep 23, 2021 6:31 pm

Selv hans nærmeste er bekymret over helsa hans nå.
Regner med du har tung dokumentasjon på dette.
Det er min observasjon. Man trenger ikke dokumentasjon på alt som skrives i denne tråden.
Nei, du kom ikke med en observasjon - du hevdet at Bidens nærmeste er bekymret over hans helse. Det er ingen observasjon, det er en påstand som du selvsagt ikke kan dokumentere. For det er noe du har diktet opp.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Vind skrev: man sep 20, 2021 9:10 am
Rhabagatz skrev: søn sep 19, 2021 9:04 pm
Elon Musk er født i Sør-Afrika, og kan derfor ikke stille i presidentvalget.

Han også har amerikansk statsborgerskap.
Hjelper ikke. Man må være født i USA eller på amerikansk jord. Eller ha foreldre som har vært det.

-According to Article II of the U.S. Constitution, the president must be a natural-born citizen of the United States, be at least 35 years old, and have been a resident of the United States for 14 years.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:16 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 12:09 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 11:52 am

Regner med du har tung dokumentasjon på dette.
Det er min observasjon. Man trenger ikke dokumentasjon på alt som skrives i denne tråden.
Nei, du kom ikke med en observasjon - du hevdet at Bidens nærmeste er bekymret over hans helse. Det er ingen observasjon, det er en påstand som du selvsagt ikke kan dokumentere. For det er noe du har diktet opp.
Diktet opp? Nei, såvisst ikke.
Det er flere youtube-videoer hvor dette er et tema, i tillegg til nevnte situasjoner over. Men Fox News og Sky News Australia er selvsagt ikke "tunge" nok for enkelte i denne tråden, der er det bare propaganda, antar jeg.

Ingenting å bekymre seg for altså. Okey.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Scuderia skrev: fre sep 24, 2021 12:01 pm Enda mer godsaker om sønnen ..

Var bra at big tech sensurerte dette slik at velgerne ikke fant ut av all korrupsjonen i Biden familien

https://www.dailywire.com/news/hunter-b ... -vp-report
Dette er jo bare reprise av New York Post-oppslaget. Tomme anklager mot en person som ikke har annen kobling til politikken enn at han er i nær familie med en presidentkandidat. Strengt tatt injurier som er irrelevante.
Men IQ-høyre har overbevist rølpehøyre er noe dette er som holdes skjult i Konspirasjonen som Eliten har mot Folket.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 12:22 pm
Diktet opp? Nei, såvisst ikke.
Det er flere youtube-videoer hvor dette er et tema, i tillegg til nevnte situasjoner over. Men Fox News og Sky News Australia er selvsagt ikke "tunge" nok for enkelte i denne tråden, der er det bare propaganda, antar jeg.

Ingenting å bekymre seg for altså. Okey.
Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 12:24 pm
Scuderia skrev: fre sep 24, 2021 12:01 pm Enda mer godsaker om sønnen ..

Var bra at big tech sensurerte dette slik at velgerne ikke fant ut av all korrupsjonen i Biden familien

https://www.dailywire.com/news/hunter-b ... -vp-report
Dette er jo bare reprise av New York Post-oppslaget. Tomme anklager mot en person som ikke har annen kobling til politikken enn at han er i nær familie med en presidentkandidat
Du lever i evig fornektelse i egen virkelighetsboble. Det er bare idioter som stoler på narrativet til CNN på dette tidspunkt
Russland ditt og Russland datt

Nå er ikke dette nytt for de som følger med, men;

Det er den venstreorienterte blekka "Politco" som har avslørt at epostene fra laptoppen til Hunter Biden er ekte.

https://www.mediaite.com/news/politico- ... en-laptop/



Sist redigert av Idiomatisk den fre sep 24, 2021 12:40 pm, redigert 2 ganger totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:28 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 12:22 pm
Diktet opp? Nei, såvisst ikke.
Det er flere youtube-videoer hvor dette er et tema, i tillegg til nevnte situasjoner over. Men Fox News og Sky News Australia er selvsagt ikke "tunge" nok for enkelte i denne tråden, der er det bare propaganda, antar jeg.

Ingenting å bekymre seg for altså. Okey.
Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.
Som sagt, dette er min observasjon. Jeg trenger ikke en tung dokumenstasjon som skal igjennom DIN godkjenning, for å ha en mening om denne saken. Nevnte videoer er fra nyhetskanaler på youtube, ikke fra Haugen i bua.

Det er ikke en påstand fra min side, men slik jeg, og mange med meg, tolker ståa innad i administrasjonen nå.

På et diskusjonsforum representerer brukerne sine egne meninger og observasjoner. Om du virkelig prøver, så ser du at det er mange meninger, eller som du velger å kalle det, påstander, som ikke krever tung dokumentasjon. Både i denne tråden, og i mange andre tråder.

Du må ta det som skrives for hva det er. Dette er ikke en nyhetsavis, eller en TV-kanal. Det skulle være unødvendig å hele tiden legge til "dette er min mening, eller hva jeg ser". Det burde være åpenbart.
Sist redigert av DennisB den fre sep 24, 2021 12:56 pm, redigert 3 ganger totalt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:28 pm Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket? Husk at alle seriøse mediehus også har youtubekontoer, samt det hvite hus selv. Hvor går i så fall grensen for hva en skal kunne ta som "bevis", eller i det minste dokumentasjon, og der en ikke kan gjøre det?

Hva gjelder det pedofile nettverket så er det ingen her inne jeg har sett som tror på det.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm
Aha.
Glenn Grennwald eier sannheten på Twitter.
Altså - narkissønnen er korrupt. So what?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm


Det er den venstreorienterte blekka "Politco" som har avslørt at epostene fra laptoppen til Hunter Biden er ekte.

Igjen, ikke dette som står i artikkelen.

Men du forstår kanskje ikke forskjellen mellom et fåtall e-poster og "e-postene".
Og, hva galt har HB egentlig gjort? Oversolgt sin innflytelse på faren? En ikke-sak. Altså en ren dritpakke fra Trump-mafian.

DennisB

Legg inn av DennisB »

SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 12:28 pm Når youtube blir bevis for at noe er virkelig så er man virkelig ute å kjører. Det er hundretusener som tror på at demokratene driver et pedofilt nettverk som dreper barn, det betyr ikke at det er sant.
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket? Husk at alle seriøse mediehus også har youtubekontoer, samt det hvite hus selv. Hvor går i så fall grensen for hva en skal kunne ta som "bevis", eller i det minste dokumentasjon, og der en ikke kan gjøre det?

Hva gjelder det pedofile nettverket så er det ingen her inne jeg har sett som tror på det.
Ja, indikasjonene er mange. De er lett synlige for alle.
Mine meninger skrevet her er bygd ut fra disse nyhetskanalene på Youtube, hovedsaklig fra Fox News og Sky News Australia. For meg er det kanaler som tør å stille spørsmål, og ikke blindt følger Biden og demokratiske medier. I tilleggg leses diverse nyhetsartikler fra andre kanaler. Så legger jeg til min egen sunn fornuft.

For meg blir det oppgulp, eller i beste fall fornektelse, å sammenligne disse med alt youtube spyr ut av konspirasjoner og teorier.
Sist redigert av DennisB den fre sep 24, 2021 1:00 pm, redigert 5 ganger totalt.

Idiomatisk

Legg inn av Idiomatisk »

Rhabagatz skrev: fre sep 24, 2021 12:41 pm
Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:37 pm
Aha.
Glenn Grennwald eier sannheten på Twitter.
Altså - narkissønnen er korrupt. So what?
Det sto politco, ikke Glenn Greenwald. Som sagt du fornekter sannheten fordi du ikke tåler å høre den, fair enough.
Dessuten er Glenn Greenwald en prisbelønnet journalist som blant annet avslørte USAs overvåkningsnettverk da
han jobbet i The Guardian. Han startet også opp "The Intercept" som ha forlot i protest i fjor da han ikke fikk lov til
å skrive om denne saken.

Utrolig at bare fordi det ikke passer med ens egen overbevisning så fortsetter man altså å avveie alt som "konspirasjonsteorier" SELV når venstreorienterte medier bekrefter gitte opplysninger. Fortsett med det du...

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Idiomatisk skrev: fre sep 24, 2021 12:51 pm

At du ikke ser problemet med at sønnen til daværende VP Biden tjente seg styrtrik på olje gjennom avtaler med fremmede stater uten å ha noe som helst erfaring på området sier kanskje sitt,
Igjen - sønnen tjente seg styrtrik på helt lovlige aktiviteter.
Det er en ikke-sak. En vellykket grunder som oversolgte det eneste han hadde, en viktig far.

Det er først når man kan finne en kommunikasjon som involverer Joe Biden direkte at man har en sak. Det har man ikke i dag.

Fedre er ikke ansvarlige for sine narkomane barns handlinger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket?
Alle har samme krav, om man påstår noe så skal man legge frem dokumentasjon på det. Altså om man hevder at folk nært Biden er bekymret for hans helse så må man ha noe konkret på vise til, og da hjelper det ikke at en forvirra fyr på youtube har hevdet det. Det er søppel, og har ingen verdi i en debatt.

Alle politikere velger hele tiden hvilke journalister de vil la seg intervjue av, så det er ikke spesielt for Biden. Det er også slik at de ikke alltid vil svare på spørsmål. Ingenting av det har med at ikke Biden er i stand til å svare på spørsmål, vi vet jo at han absolutt er i stand til det - gjennom titalls debatter under valgkampen, haugevis av intervjuer og valgmøter.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:06 pm
SlimWhitman skrev: fre sep 24, 2021 12:40 pm
Selv har jeg sett videoer på youtube som viser president Biden si at han har blitt "bedt om" hvilke journalister han skal tillate å stille spørsmål. Jeg har også sett videoer på youtube som viser at han som oftest forlater pressekonferanser slik at ingen journalister har mulighet til å stille spørsmål i det hele tatt. Jeg regner med at du ikke påstår at slike videoer er forfalsket?
Altså om man hevder at folk nært Biden er bekymret for hans helse så må man ha noe konkret på vise til, og da hjelper det ikke at en forvirra fyr på youtube har hevdet det. Det er søppel, og har ingen verdi i en debatt.
Du legger deg på et lavt nivå her, GK. Jeg har skrevet flere steder nå at dette er bekymringer vist hos Sky News Australia, og Fox News. Ikke bare fra èn ansatt, men gjentatt av flere.

Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:11 pm
Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.
Jeg bruker min ytringsfrihet til å fortelle at du skriver er verdiløs søppel, konspirasjoner og usannheter. Og når du blir avslørt så er svaret at det plutselig bare en observasjon. Definisjon av ynkelig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

GoingKronos skrev: fre sep 24, 2021 1:18 pm
DennisB skrev: fre sep 24, 2021 1:11 pm
Og det er ikke du som bestemmer hva som har verdi i en debatt. Sorry, slik fungerer det bare ikke.
Jeg bruker min ytringsfrihet til å fortelle at du skriver er verdiløs søppel, konspirasjoner og usannheter. Og når du blir avslørt så er svaret at det plutselig bare en observasjon. Definisjon av ynkelig.
Du mener altså at hva Fox News og Sky News Australia rapporterer om, er søppel, konspirasjoner og usannheter? Lol. Deg om det. Jeg bare gjengir hva de melder om. Og hvor er det jeg har blitt "avslørt"? Igjen lol.

Det å kalle meg ynkelig, er derimot et slag langt under beltestedet. Du representerer en uredelig debattskikk, noe som sier mer om deg selv, enn om meg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»