Alkoholen og alt som følger

Svar
stefan16

Alkoholen og alt som følger

Legg inn av stefan16 »

Har alltid hatt et sunt forhold til alkohol selv.

Verre med en i familien som i natt sendte bilder av seg selv til diverse mottakere på Messenger, naken på en benk med en liten flaske vodka i skrittet, som dekket hans edle deler.

Han drakk mye for noen år tilbake. Vi bodde sammen en kort periode, men det ble for mange episoder og fyll til at jeg holdt ut. Han var døden nær, med meget høy promille og sykehusinnleggelse, hvorpå det ble omtalt som at han hadde flaks som overlevde. Du og jeg hadde dødd av den promillen. Han havnet etterhvert på en institusjon som var bra, der han tok utdanning og fikk seg andre hobbyer.

Nå er det tilbake til virkeligheten, ut av institusjon og de fleste folka han knyttet bånd med har han ikke kontakt med. Nå har han fått seg jobb, er i prøvetid på 6mnd hvorav 2 er gjennomført, det har gått greit. Han bor hos meg og han ender altså naken på en benk naken. Og han skal opp kl 07.00, klokka er nå 02.49 og han la seg for en time siden.

Jeg skal naturligvis ta en alvorsprat imorgen, men min tålmodighet er over. Han må ut. Jeg får leve mitt liv, han får leve sitt. Er bare redd at noe alvorlig kan skje i fylla som kan ta livet hans eller andres. Og så sitter man igjen med tanken eller følelsen av at man kunne eller burde gjort mer.

Noen med noen gode tips her?
Kan NAV bidra med noe? Kommunen?
(Bosted, kurs, behandling)

Hva bør alvorspraten inneholde, og har du selv opplevd at alkohol tar over og styrer livet til deg eller noen som står deg nær?

(Vi skal forresten i et bryllup om et par uker. Kan bli fest og moro der, vi er begge bedt. Alkoholen er jo alltid i livene våre, du får jo kjøpt den overalt.)

Queenie

Legg inn av Queenie »

Slik du beskriver mannen så er han nok i kategorien som aldri bør drikke, ikke engang lukte på alkohol. Det er tragisk når man mister folk til rus, man kan ikke hjelpe dem hvis de ikke ønsker endring selv.

Det sagt så kan straffeaksjoner ol gjør vondt veldig mye verre, så lenge han betaler leien sin, ikke ødelegger husfreden eller gjenstander så er det vel lite grunn til å sparke en mann som allerede ligger nede?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»