Aldersbestemte landslag

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Kakebart »

Det er nå onsdag kl 14. Hvor er troppen? :)

Der kom den:
https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... -em-tropp/

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Keepere
Magnus Rugland Ree, Viking
Viktor Engh, Lyn
Peder Hoel Lervik, Molde FK
Forsvar
Vetle Walle Egeli, Sandefjord
Dylan Ryan Murugesapillai, Træff (utlån fra Lillestrøm)
Aleksander Andresen, Stabæk
Daniel Bassi, Tromsø
Nikolai Hopland, Aalesund
Vegard Solheim, FK Haugesund
Simen Haram, Aalesund
Rasmus Holten, Brann
Midtbane
Alwande Roaldsøy, Atalanta
Isak Tomar Hjorteseth, Brann
Niklas Ødegård, Molde
Syver Aas, Skeid (utlån fra Odd)
Oliver Braude, Heerenveen
Angrep
Niklas Wassberg, Brann
Oskar Sivertsen, Kristiansund
Henrik Skogvold, Lillestrøm
Erik Flataker, Sogndal
Benjamin Faraas, HamKam

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Mange klubber som slipper spillere som er ganske sentrale og pleier å spille her. Så at noen klubber setter seg på bakbena skaper noe urettferdige forhold.

Ingen voldsomt spennende overraskelser, men Faraas kan kanskje nevnes, fra årgangen under (i liket med Andresen).
Sist redigert av Kakebart den ons jun 14, 2023 2:07 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Brann slipper 3 spillere når de stort sett har en benk som består av 3 seniorspillere og resten unggutter. Veldig generøst må jeg si.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Helt grei tropp det der i norsk målestokk, men mangler litt "krydder" må man jo si.

Ikke verst at man klarer å holde bakre 5er såpass intakt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons jun 14, 2023 2:10 pm Helt grei tropp det der i norsk målestokk, men mangler litt "krydder" må man jo si.

Ikke verst at man klarer å holde bakre 5er såpass intakt.
Litt mer krydder på u21.

BildeBilde

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg vil si at jeg skulle ønsket Rosenborg lot Nypan være med G19, men det handler egentlig ikke om å være vanskelig fra Rosenborg sin side.

1) Klubben ønsker å styre belastningen hans etter at han har hatt noen skadeproblemer, og klubben frykter nok at belastningen med et tett kampprogram i mesterskapet kan gjøre det verre og ønsker ikke at risikere at han er utilgjengelig når han kommer tilbake fordi det har vært for stor belastning under mesterskapet.

2) Nypan er potensielt en nøkkelspiller og en het kandidat til å starte kamper for Rosenborg i denne perioden. Klubben sliter sportslig og føler nok at de er avhengige av de beste spillerne sine er tilgjengelige. De ønsker nok å bruke ham selv under mesterskapet, samtidig som de også frykter at han vil være utilgjengelig en periode etter mesterskapet hvis belastningen blir for stor.

Jeg tror Rosenborg hadde sluppet han hadde man hatt en bedre sesongstart og han ikke hadde hatt de skade- og belastningsproblemene som han har hatt. Jeg mener som sagt at man burde sluppet han uansett, men så lenge klubbene ikke er forpliktet til å avse spillere til slike mesterskap så skjønner jeg jo at Rosenborg ønsker å beholde ham og bruke ham selv i stedet. Jeg mener reglene bør endres til slike mesterskap slik at klubbene ikke kan nekte spillere å reise med mindre det er en dokumentert skade som gjør spilleren utilgjengelig, til nøds hvis spilleren er en viktig nøkkelspiller for klubben men da må dette dokumenteres gjennom antall spilte minutter i forkant av mesterskapet og potensielt en form for straff eller sanksjon skulle spilleren spille mindre enn det man forventer at en nøkkelspiller gjør. Jeg ser for meg kanskje minimum 80% spilletid i de kampene spiller er eller har vært tilgjengelig kan være en definisjon på nøkkelspiller i et lag.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Så hva tror vi blir startoppstillingen i G19 EM?

Rugland Ree
Solheim - Haram - Hopland - Egeli
Ødegård - Roaldsøy - Hjorteseth/Aas
Skogvold - Flataker - Wassberg

Ikke et dårlig lag men enig som det sies over her at det mangler krydderet. Fortsatt kapabelt til å ta seg ut av gruppa, men tror noe lengere enn semi skal bli vanskelig. Hvert fall positivt at backrekka er intakt. Noen som forøvrig vet hvorfor Syver Skeide ikke er med? Nøkkelspiller for Hødd selvfølgelig men skulle trodd at han hadde tatt en plass her med alle forfallene. Toppspiller i OBOS. Hødd bryr seg vel kanskje ikke allverdens nå som de allerede har solgt han. Men føler han er god nok til å ta en plass på midten fra start her.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Wassberg ned på indreløper til venstre og Sivertsen inn på ving gir oss kanskje litt mer krydder?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg trodde også man skulle klare å snike inn Syver Skeide i denne troppen med alle forfallene.

Kan se for meg noe slikt:
Rugland Ree

Bassi - Solheim - Hopland - Egeli

Ødegård - Roaldsøy - Wassberg

Sivertsen - Flataker - Skogvold

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

Helt på trynet at norske klubber nekter spillerne å delta i EM.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons jun 14, 2023 5:25 pm Jeg trodde også man skulle klare å snike inn Syver Skeide i denne troppen med alle forfallene.

Kan se for meg noe slikt:
Rugland Ree

Bassi - Solheim - Hopland - Egeli

Ødegård - Roaldsøy - Wassberg

Sivertsen - Flataker - Skogvold
Fungerer Bassi på høyre? Er han ikke egentlig venstre. Hvilken fot foretrekker han? Jeg tenkte Solheim på høyre og en annen stopper, men ellers helt likt det jeg ser for meg. Mulig motsatt side på vingene.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Bassi er høyrefot. Spilt på begge sidene for Tromsø i år. Når han spiller på venstre er det som inverted wingback, slik Kamanzi gjorde i fjor for Tromsø.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Bra Nusa ble tatt ut på U21 i hvert fall da. Blir det forfall på U21 er vel Schjelderup fort inne der. Aarøen er vel tvilsomt om er aktuell der. Kanskje man kan slenge inn Nypan der også

Sliter med å skjønne Benfica og Man U, spesielt Man U, der Aarøen jo ikke kommer med i noen A-tropp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gøy med Holten

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

stc887 skrev: tir jun 13, 2023 10:32 pm Forbanna kjedelig at klubbene skal ødelegge fordi de må ha spillere å rotere med i ubetydelige treningskamper i pre season.
Er jo ikke noe nytt dette. Var jo dette som var hovedgrunnen til at ligalandslagets kamper i januar ble nedlagt som det eneste nordiske landet. Ikke helt det samme, siden det er snakk om treningskamper vs treningskamper, men de norske klubbene satte rett og slett foten ned, og det er ingen ting som tyder på at norsk fotball har blitt bedre av det.
Lagerback ønsket jo dette tilbake da han tiltrådde, og hadde det skjedd så hadde han fort sett at set fantes gull også i eliteserien.

Hvorfor må disse mesterskapene legges langt etter landslagspausen? Hadde de startet nå, så ville det jo knapt vært noe problem for klubbene.. Kunne startet i dag, men neida vi venter til 3.juli, da det sikkert er 40 grader på Malta.. Er det mediarettigheger som stikker kjepper i hjulenene her? I så fall skyter dem seg selv i foten, når produktet blir dårligere når de gode spillerne uteblir.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Også lurt på hvorfor de ikke legger G19 og U21 EM under de internasjonale datoene. Hadde jo gjort at alle kunne bruke sine beste spillere og at klubbene hadde mistet sine spillere når det uansett ikke ble spilt kamper, vinn-vinn skulle man tro.

Kan ikke skjønne at det handler om noe annet en medierettigheter ja. Men ikke vet jeg hvor store disse rettighetene i det hele tatt er. Kan da ikke være snakk om milliardsummer for U21 og G19 rettigheter eller? Stort sett kun de mest nerdete fotballfolka som ser på disse turneringene. U21 har dog litt mer prestisje.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Med Vetlesen og Strand Larsen bekreftet ute er Jatta og Kitolano på plass i pre-campen i Østerrike. Da har man primært Botheim og Jatta som rene spisser, men jeg tror Nusa og Ceide er aktuell der.

Håper på denne 11eren:

MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men tradisjonen tro blir jeg nok skuffet når oppstillingen kommer før kamp.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: tor jun 15, 2023 10:07 am Med Vetlesen og Strand Larsen bekreftet ute er Jatta og Kitolano på plass i pre-campen i Østerrike. Da har man primært Botheim og Jatta som rene spisser, men jeg tror Nusa og Ceide er aktuell der.

Håper på denne 11eren:

MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men tradisjonen tro blir jeg nok skuffet når oppstillingen kommer før kamp.
Liker det laget. Muligens noen andre inn for Zafeiris, uten at jeg husker alle sentrale midtbanespillere i farten.
Men som deg så tviler jeg på at dette blir laget, frykter at Hove kommer inn for Sahraoui bl.a. Og ikke sikker på at Nusa starter.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tor jun 15, 2023 1:37 pm
mogandisu skrev: tor jun 15, 2023 10:07 am Med Vetlesen og Strand Larsen bekreftet ute er Jatta og Kitolano på plass i pre-campen i Østerrike. Da har man primært Botheim og Jatta som rene spisser, men jeg tror Nusa og Ceide er aktuell der.

Håper på denne 11eren:

MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men tradisjonen tro blir jeg nok skuffet når oppstillingen kommer før kamp.
Liker det laget. Muligens noen andre inn for Zafeiris, uten at jeg husker alle sentrale midtbanespillere i farten.
Men som deg så tviler jeg på at dette blir laget, frykter at Hove kommer inn for Sahraoui bl.a. Og ikke sikker på at Nusa starter.
Vetlesen er med A, Arnstad sitter hjemme av en eller annen grunn. Hove vil jeg helst ikke ha i midtbaneduoen. Kitolano er kanskje beste konkurrent etter han kom inn som reserve, men Zafeiris virker som et fornuftig valg.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nettavisen melder at Anders Børset (2006) går fra Molde til Wolfsburg (akademi) nå i sommer.

Skeptisk.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tor jun 15, 2023 1:49 pm
Norgefoot skrev: tor jun 15, 2023 1:37 pm
mogandisu skrev: tor jun 15, 2023 10:07 am Med Vetlesen og Strand Larsen bekreftet ute er Jatta og Kitolano på plass i pre-campen i Østerrike. Da har man primært Botheim og Jatta som rene spisser, men jeg tror Nusa og Ceide er aktuell der.

Håper på denne 11eren:

MHC

Kamanzi - Daland - Hjelde - Wolfe

Bobb - Mannsverk - Zafeiris - Osame

Botheim - Nusa

Men tradisjonen tro blir jeg nok skuffet når oppstillingen kommer før kamp.
Liker det laget. Muligens noen andre inn for Zafeiris, uten at jeg husker alle sentrale midtbanespillere i farten.
Men som deg så tviler jeg på at dette blir laget, frykter at Hove kommer inn for Sahraoui bl.a. Og ikke sikker på at Nusa starter.
Vetlesen er med A, Arnstad sitter hjemme av en eller annen grunn. Hove vil jeg helst ikke ha i midtbaneduoen. Kitolano er kanskje beste konkurrent etter han kom inn som reserve, men Zafeiris virker som et fornuftig valg.
Ja, Zafeiris er vel er greit valg da, uforståelig med Arnstad.
Synd Odin Holm ikke har hatt den utviklingen man kunne forvente, da hadde han vært et bra valg i den posisjonen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Ser ikke for meg at Skottland er riktig sted for å få fart på utviklingen heller…

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

The Athletic melder at Cole Palmer mest sannsynlig sendes på utlån nå i løpet av sommeren. Uten å forskuttere noe selvfølgelig så tillater jeg meg å spekulere i at det muligens kan bety at Oscar Bobb får den plassen på benken som Cole Palmer har hatt gjennom sist sesong?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: tor jun 15, 2023 5:02 pm The Athletic melder at Cole Palmer mest sannsynlig sendes på utlån nå i løpet av sommeren. Uten å forskuttere noe selvfølgelig så tillater jeg meg å spekulere i at det muligens kan bety at Oscar Bobb får den plassen på benken som Cole Palmer har hatt gjennom sist sesong?
Ikke utenkelig. Du har vel også bl a Carlos Borges som vel aspirerer til en plass i troppen.
Bobb er en typisk City-spiller og virker som han har en bra stjerne i klubben. Men spilletiden blir nok i så fall veldig liten, så burde gå på utlån. Burde være så bra allerede at han kan gå til en toppklubb i Nederland, Belgia, Frankrike, tror han hadde tatt nivået greit.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ikke ideelt med tanke på spilletid nei, men spennende likeså. Beste hadde nok vært et fullverdig utlån til Belgia eller Nederland med mye spilletid og en spennende trener.

Edit: Carlos Borges blir alltid til Celso Borges i mitt hode 😅
Sist redigert av mogandisu den tor jun 15, 2023 5:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

Oscar Bobb er en av tre spillere på Man Citys U-21 lag som utmerker seg Shea Ricards teknisk bra stopper og midtbane 2003 Nordirsk landslagsspiller som debuterte i siste PL kamp og den portugisisk venstre vingen Carlos Borges 2004 foruten Oscar Bobb 2003

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

"Nye U21" eller mer U21 B spiller kamp mot Skottland nå. Kan sees på Direktesport: https://www.direktesport.no/sport/fotba ... ?play=true

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Stiller i en 4-3-3 formasjon
Tangvik

Qvigstad - Østrøm - Opsahl - Hiim

Therkelsen - Jørgensen - Aasgaard

Nosa Dahl - Fiabema - Karlsbakk

Spillere i U21 EM troppen som kvalifiserer aldersmessig til dette laget:

- Wolfe
- Hjelde
- Zafeiris
- Mannsverk
- Bobb
- Nusa
- Jatta

+ andre spillere som nok ville vært med om det ikke var for andre årsaker:
- Arnstad, aktuell for U21 EM og vil nok ikke være med på "B laget"
- Oppegård, skadet
- Mvuka, meldt forfall grunnet overgang til Lorient.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

Ser at Odin Holm og Tobias Gulliksen mangler, begge spilte i 2-2 kampen da Norges U-20 spilte mot Italia i mars.

Tobias Gulliksen er på reservebenken.
Kampen startet kl 1800.
Står 0-0 rett før pause
Sist redigert av Big George den tor jun 15, 2023 6:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»