Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Winston

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Winston »

Eddie skrev: tor jun 15, 2023 3:23 pm tror ikke han sitter på noe mer info enn det som er ute allerede, men verdt å bemerke seg?
Noe spesielt at Rio trygler om at det skal være sant.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Winston skrev: tor jun 15, 2023 5:52 pm
Eddie skrev: tor jun 15, 2023 3:23 pm tror ikke han sitter på noe mer info enn det som er ute allerede, men verdt å bemerke seg?
Noe spesielt at Rio trygler om at det skal være sant.
Kanskje han er en subtil ambassadør.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Eddie skrev: tor jun 15, 2023 3:23 pm tror ikke han sitter på noe mer info enn det som er ute allerede, men verdt å bemerke seg?
Da forsvant all respekt for Rio, gitt. Beckham og Rio altså.

Jack

Legg inn av Jack »

Det morsomme her er jo at spesielt Chelsea-supportere ikke kan snakke negativt om et Qatar-eierskap. :lol: 🙈

Det som derimot ikke er fullt så morsomt er at dette potensielle eierskapet er fullstendig ødeleggende for Premier League og toppfotballen.

Trist dag for fotballen. Trist dag for oss United-supportere. Trist dag for meg personlig. Jeg har aldri vært gift, men dette føles ut som starten på en forferdelig tung skilsmisse.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Sitter rolig i båten. Har fortsatt tro på at det kan bli noe annet enn Qatar.

startelver

Legg inn av startelver »

Bare å kjøpe seg en sjeikedrakt først som sist. Inshallah.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: tor jun 15, 2023 6:15 pm Bare å kjøpe seg en sjeikedrakt først som sist. Inshallah.
Nå fikk jeg trua på INEOS igjen. 😉

taknina

Legg inn av taknina »

Det er to ting som det er helt umulig å skjønne og som er helt feil.

Politikere i Norge som prater som det er seg selv de jobber for i diskusjonsprogram og på stands og i sitt daglige liv og ikke for de menneskene som har en sånn ståplass i livet at det er dette partiet sitt program som denne\disse spesifikke politikerne representerer som disse menneskene ønsker innført i sitt nærmiljø og for landet de lever i .

Og som disse politikerne blir innvalgt til å jobbe for.

Samme med fotballsupportere fra en fotballklubb som fjernsupportere fra en annen del av landet og endog til fra ett annet land skal gi seg ut som talsmenn og enda til dommere over de lokale supportere som har fått inn supporterskapet med morsmjelka farsarven og lever i det med kropp å sjel som en del av plassen de er born and raised.

Folk kan gjerne snakke for seg selv og sine egne meninger men å sette seg som dommer over andre som lever å ånder i dette som er en integrert del av det nærmest, deres every day live synest jeg det er rart folk vil nedlate seg til.

At vi utenfra burde være sterk nok til å trekke seg ut kan det selvsagt være rimelig å mene men dette er uansett en diskusjon hver især må ta med seg selv. Som ellers i livet.

startelver

Legg inn av startelver »

greyserpent skrev: tor jun 15, 2023 6:16 pm
startelver skrev: tor jun 15, 2023 6:15 pm Bare å kjøpe seg en sjeikedrakt først som sist. Inshallah.
Nå fikk jeg trua på INEOS igjen. 😉
Jeg treffer av og til også faktisk, har gitt opp andre muligheter nå.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Blir det aktuelt med https://fc-utd.co.uk/ om det faktisk blir Qatar United ?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Jack

Legg inn av Jack »

TrondLFC skrev: tor jun 15, 2023 6:44 pm Blir det aktuelt med https://fc-utd.co.uk/ om det faktisk blir Qatar United ?
Nei.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

taknina skrev: tor jun 15, 2023 6:27 pm Det er to ting som det er helt umulig å skjønne og som er helt feil.

Politikere i Norge som prater som det er seg selv de jobber for i diskusjonsprogram og på stands og i sitt daglige liv og ikke for de menneskene som har en sånn ståplass i livet at det er dette partiet sitt program som denne\disse spesifikke politikerne representerer som disse menneskene ønsker innført i sitt nærmiljø og for landet de lever i .

Og som disse politikerne blir innvalgt til å jobbe for.

Samme med fotballsupportere fra en fotballklubb som fjernsupportere fra en annen del av landet og endog til fra ett annet land skal gi seg ut som talsmenn og enda til dommere over de lokale supportere som har fått inn supporterskapet med morsmjelka farsarven og lever i det med kropp å sjel som en del av plassen de er born and raised.

Folk kan gjerne snakke for seg selv og sine egne meninger men å sette seg som dommer over andre som lever å ånder i dette som er en integrert del av det nærmest, deres every day live synest jeg det er rart folk vil nedlate seg til.

At vi utenfra burde være sterk nok til å trekke seg ut kan det selvsagt være rimelig å mene men dette er uansett en diskusjon hver især må ta med seg selv. Som ellers i livet.
"This is a moment of enormity for the sport. The concern is two-fold, both having a multiplying effect on the other to pose a potentially irreversible impact on the game. At its moral core, there is English football’s biggest club being made to represent the biggest problem in football right now. United would be politically used to mitigate one of the most criticised human rights records on earth, centred on a labour system described as modern slavery, consequently making this noble institution complicit.

United would no longer just be about Salford, Manchester and a community of fans thrilled by a glorious history of adventure and defiance. It would be about Qatar, its foreign policy and the kind of issues that just shouldn’t be a concern for football. “Sportswashing” is too soft a description for what is actually happening here, especially when you consider the other issue".

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 06546.html

Værsågod, der fikk du det fra en som kan skrive og tenke.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Fullstendig krise. At dette aksepteres er bare helt skandaløst. Redcafe er stort sett i ekstase over dette. Samme idiotforum som konstant elsker å avspore diskusjoner med hatkommentarer mot diverse høyreorienterte personer. At Qatar tar over klubben derimot er helt ok for disse venstreradikale pampene. Fuck off. Dette er over for min del nå.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Reddington skrev: tor jun 15, 2023 6:10 pm Sitter rolig i båten. Har fortsatt tro på at det kan bli noe annet enn Qatar.
Samme her. At Joel og Avram får være med litt til med mer verdivekst, før de selger ut sine gjenværende aksjer på "topp" kan være avgjørende.

Go Ratcliffe!
Bakkus skrev: tor jun 15, 2023 7:43 pm Fullstendig krise. At dette aksepteres er bare helt skandaløst. Redcafe er stort sett i ekstase over dette. Samme idiotforum som konstant elsker å avspore diskusjoner med hatkommentarer mot diverse høyreorienterte personer. At Qatar tar over klubben derimot er helt ok for disse venstreradikale pampene. Fuck off. Dette er over for min del nå.
De har hetset INEOS hele veien med barnslige og usaklige personangrep.

Null nyansering på det drittforumet.
Sist redigert av Hetfield den tor jun 15, 2023 8:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Kent

Legg inn av Kent »

Har sakte, men sikkert begynt å innse at dette er over nå.

Ikke bare ufattelig kjedelig for oss United-supportere, men hva er igjen av sporten nå? Bortskjemte popstjerner som tjener millioner i uka på å melke sitt eget ego, klubber eid av menneskefiendtlige regimer med utømmelige pengesekker og så har vi VAR.

Dette er bare utrolig trist, men en ventet utvikling når man ser hvor fotballen har vært på vei de siste årene.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Er det èn ting som er sikkert i denne sagaen så er det at hver gang noen har vært i førersetet, så har det endret seg dagen etter. I morgen slår Jim tilbake og er tilbake bak rattet. Keep the faith!

Liddell

Legg inn av Liddell »

Rio Ferdinand altså. Hvor lavt kan man synke 😖

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Liddell skrev: tor jun 15, 2023 8:34 pm Rio Ferdinand altså. Hvor lavt kan man synke 😖
Stor spiller, liten person.

Kent

Legg inn av Kent »

Først Beckham, nå Rio.

To av mine favoritter. Trist.

Reddington

Legg inn av Reddington »

På tide å innse at det er en helt annet tilnærming til disse eierne i England (og andre deler av Europa) enn i Norge, og at det ikke nødvendigvis gjør engelskmennene til dårligere mennesker. I Norge er vi såpass privilegerte at vi har både tid og overskudd nok til å ta kampen mot denne pesten, men kan vi forvente det samme fra langt mindre velstående mennesker, som kommer fra en annen kultur og oppvekst? Kanskje i en perfekt verden, men debatten har blitt fryktelig politisk korrekt her i Norge, og preges av et godhetstyranni få andre kan slå seg på brystet med. Det tror jeg til syvende og sist at vi skal være litt glade for, men det gjør oss først og fremst privilegerte. Ikke bedre.

Det fritar ikke Rio eller Beckham for noe som helst, men på generell basis er det verdt å tenke over.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Reddington skrev: tor jun 15, 2023 8:53 pm På tide å innse at det er en helt annet tilnærming til disse eierne i England (og andre deler av Europa) enn i Norge, og at det ikke nødvendigvis gjør engelskmennene til dårligere mennesker.
Kanskje ikke dårlige, men uten etisk ryggrad og svært mottakelige for å la seg kjøpe opp av hvem det skulle være. Ligger litt i kulturen, som har blitt en kommersiell pengekultur.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Folk_flesk skrev: tor jun 15, 2023 8:56 pm
Reddington skrev: tor jun 15, 2023 8:53 pm På tide å innse at det er en helt annet tilnærming til disse eierne i England (og andre deler av Europa) enn i Norge, og at det ikke nødvendigvis gjør engelskmennene til dårligere mennesker.
Kanskje ikke dårlige, men uten etisk ryggrad og svært mottakelige for å la seg kjøpe opp av hvem det skulle være. Ligger litt i kulturen, som har blitt en kommersiell pengekultur.
Med skam å melde, vi lever da virkelig i en kommersiell pengekultur her på berget også. Moralen blant folk er vel heller ikke i nærheten av noe høydepunkt, historisk sett.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Folk_flesk skrev: tor jun 15, 2023 8:56 pm
Reddington skrev: tor jun 15, 2023 8:53 pm På tide å innse at det er en helt annet tilnærming til disse eierne i England (og andre deler av Europa) enn i Norge, og at det ikke nødvendigvis gjør engelskmennene til dårligere mennesker.
Kanskje ikke dårlige, men uten etisk ryggrad og svært mottakelige for å la seg kjøpe opp av hvem det skulle være. Ligger litt i kulturen, som har blitt en kommersiell pengekultur.
Mulig. Men litt point proven. Hadde vært interessant å se den etiske ryggraden til nordmenn uten funnet på Balderfeltet i 1966. Skal vi tippe at pipa hadde hatt en litt annen lyd?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: tor jun 15, 2023 9:00 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 15, 2023 8:56 pm
Reddington skrev: tor jun 15, 2023 8:53 pm På tide å innse at det er en helt annet tilnærming til disse eierne i England (og andre deler av Europa) enn i Norge, og at det ikke nødvendigvis gjør engelskmennene til dårligere mennesker.
Kanskje ikke dårlige, men uten etisk ryggrad og svært mottakelige for å la seg kjøpe opp av hvem det skulle være. Ligger litt i kulturen, som har blitt en kommersiell pengekultur.
Med skam å melde, vi lever da virkelig i en kommersiell pengekultur her på berget også. Moralen blant folk er vel heller ikke i nærheten av noe høydepunkt, historisk sett.
Det er ikke tilfeldig at Tyskland, og ikke England, innførte en eierstruktur i fotballen som ikke tillater klubbene å bli leketøy for all verdens rikfolk.

England har latt Thatcher-perioden og "idealene" til London City sette normen for resten av samfunnet. De har tydeligvis blitt en normløs kultur som lar seg total-rævkjøre så fort de lukter rask profitt.

De har solgt fotballen, et stykke av sin egen kultur, og skjønner ikke engang at de har gjort noe feil.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg blir like nervøs hver gang jeg leser et 1 tall på forumsiden her inne. Lets face it, vi venter vel egentlig bare på Qatar bekreftelse nå :/

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bongis skrev: tor jun 15, 2023 9:22 pm Jeg blir like nervøs hver gang jeg leser et 1 tall på forumsiden her inne. Lets face it, vi venter vel egentlig bare på Qatar bekreftelse nå :/
Frykter det. Bare så jævlig dritt at disse gamle United-profilene rævslikker dette diktaturet i forventning. For noen elendige standarder. Er hele gjengen kjøpt og betalt?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Bongis skrev: tor jun 15, 2023 9:22 pm Jeg blir like nervøs hver gang jeg leser et 1 tall på forumsiden her inne. Lets face it, vi venter vel egentlig bare på Qatar bekreftelse nå :/
Jeg tror det kommer kommer et svar fra Ratcliffe i morgen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Folk_flesk skrev: tor jun 15, 2023 9:25 pm
Bongis skrev: tor jun 15, 2023 9:22 pm Jeg blir like nervøs hver gang jeg leser et 1 tall på forumsiden her inne. Lets face it, vi venter vel egentlig bare på Qatar bekreftelse nå :/
Frykter det. Bare så jævlig dritt at disse gamle United-profilene rævslikker dette diktaturet i forventning. For noen elendige standarder. Er hele gjengen kjøpt og betalt?
Det er vel åpenbart.

Lett for oss vanlige supportere å beholde moralen og verdiene, litt vanskeligere når du får kastet millioner og milliarder etter deg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: tor jun 15, 2023 9:36 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 15, 2023 9:25 pm
Bongis skrev: tor jun 15, 2023 9:22 pm Jeg blir like nervøs hver gang jeg leser et 1 tall på forumsiden her inne. Lets face it, vi venter vel egentlig bare på Qatar bekreftelse nå :/
Frykter det. Bare så jævlig dritt at disse gamle United-profilene rævslikker dette diktaturet i forventning. For noen elendige standarder. Er hele gjengen kjøpt og betalt?
Det er vel åpenbart.

Lett for oss vanlige supportere å beholde moralen og verdiene, litt vanskeligere når du får kastet millioner og milliarder etter deg.
De er vel heller ikke de skarpeste knivene i skuffa.

Hvis de i det hele tatt var i skuffa (Fagermo).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»