Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Vike4

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Vike4 »

60 mill for Havertz, jaja, vi har tydeligvis ALT for mye penger. 30 mill, greit nok, men 60 er totalt idioti.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Klarer vi å lande Draxler, M'Vila og William Carvalho denne gangen da, eller går vi nok en frustrerende sommer i møte?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Kan vi slutte med Chelsea rejects?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: ons jun 14, 2023 5:42 pm
Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 5:07 pm Hadde vi fått han for 20-30 mill er det kanskje verdt en gambling, men vi har ikke akkurat lykkes veldig ofte med kjøp fra Chelsea.
For meg er Arsenal sin interesse for Havertz med en prislapp på 75mEUR like uforståelig som United sin interesse for Mount i samme prissjikte. Kanskje et lite mønster i at andre klubber har identifisert et potensial eller kvaliteter i Chelsea-spillere som Chelsea ikke har klart å utnytte?
75m euro er vel litt over£60m. Litt usikker på Havertz, men et lag som får Mount tilbake i formen for 2-3 år siden vil så definitivt ha fått valuta for den prisen.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Eies dere av en sjeik eller? Helt vill prioritering hvis Havertz skulle skje, jeg tviler.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Canucks skrev: ons jun 14, 2023 10:09 pm Kan vi slutte med Chelsea rejects?
Enig. Har vi noen gang kjøpt noen fra de som vi faktisk kan si har vært et bra kjøp?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons jun 14, 2023 10:12 pm
Reddington skrev: ons jun 14, 2023 5:42 pm
Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 5:07 pm Hadde vi fått han for 20-30 mill er det kanskje verdt en gambling, men vi har ikke akkurat lykkes veldig ofte med kjøp fra Chelsea.
For meg er Arsenal sin interesse for Havertz med en prislapp på 75mEUR like uforståelig som United sin interesse for Mount i samme prissjikte. Kanskje et lite mønster i at andre klubber har identifisert et potensial eller kvaliteter i Chelsea-spillere som Chelsea ikke har klart å utnytte?
75m euro er vel litt over£60m. Litt usikker på Havertz, men et lag som får Mount tilbake i formen for 2-3 år siden vil så definitivt ha fått valuta for den prisen.
Mener du ikke ett til to år?!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Om vi faktisk er seriøse angående Caicedo, og Chelsea er i en liten knipe før de får solgt, så burde vi slå til nå.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 10:19 pm
Canucks skrev: ons jun 14, 2023 10:09 pm Kan vi slutte med Chelsea rejects?
Enig. Har vi noen gang kjøpt noen fra de som vi faktisk kan si har vært et bra kjøp?
Cech vil jeg si at ikke var så håpløs, men det har i stor grad vært en ganske trist afære.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Rice er en helt enorm overgang. En overgang som viser at vi er oppe og bokser med de største gutta igjen.

Jeg er ekstremt Rice-fan. Synes han er fantastisk. Jeg mener at han allerede nå er verdens beste posisjoneringsspiller defensivt på midtbanen. Han kommer til å vinne ekstremt mye baller.

Hva annet er det vi trenger mest. Jeg er jo skeptisk til Jesus, men tror ikke vi gjør noe der. En tredje midtstopper? Eventuelt bedre dekning for White på backen?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 10:19 pm
Canucks skrev: ons jun 14, 2023 10:09 pm Kan vi slutte med Chelsea rejects?
Enig. Har vi noen gang kjøpt noen fra de som vi faktisk kan si har vært et bra kjøp?
Faktisk ikke et eneste. Jorginho er vel det eneste nyttige om har kommet fra bura. Gallas var ok i en periode, men aldri like god som han var der.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeCoq skrev: ons jun 14, 2023 9:49 pm

£60m, ja. Jeg er meget skeptisk.
Høres alt for mye ut. Rett og slett ufattelig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor jun 15, 2023 1:07 am
LeCoq skrev: ons jun 14, 2023 9:49 pm

£60m, ja. Jeg er meget skeptisk.
Høres alt for mye ut. Rett og slett ufattelig.
Det der tipper jeg er en Chelsea-brief. Alle andre jeg har sett melder at vi er interessert for en pris rundt £40m. Det er vi som har leverage i denne posisjonen. Siste jeg leste er at RM også har trukket interessen sin (på grunn av Mbappe) og at vi er de eneste som er aktivt interesserte i å hente han for øyeblikket.

Jeg er fortsatt ikke solgt på han, men jeg kan veldig lett se hvorfor Arteta ønsker å hente han. Veldig smart, ekstremt god teknisk og har levert solide underliggende tall selv i dysfunksjonelle Chelsea-lag. Litt usikker på om han har fysikken/rolleforståelsen til å spille som venstre 8-er i alle kamper, men han burde kunne spille der i ganske mange typer kamper, samt at han kan være rotasjonsalternativ for Saka og Jesus.

Litt falitterklæring for Vieira og ESR syns jeg tho. Mange av de minuttene han kommer til å spille er nok minutter som de ville ha spilt ellers.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: tor jun 15, 2023 10:59 am
Uh oh, ikke bra at City har meldt seg på. Ser heldigvis at de fleste journalistene som har kommentert dette sier at Arsenal fortsatt er i førersetet og at han foretrekker Arsenal, men vi kan ikke akkurat fuck about hvis City er genuint interessert. Blir ikke sjokkert om dette er delvis for å presse opp prisen for oss.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Har du noe peiling på han her @Jolla ?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tor jun 15, 2023 11:28 am
LeCoq skrev: tor jun 15, 2023 10:59 am
Uh oh, ikke bra at City har meldt seg på. Ser heldigvis at de fleste journalistene som har kommentert dette sier at Arsenal fortsatt er i førersetet og at han foretrekker Arsenal, men vi kan ikke akkurat fuck about hvis City er genuint interessert. Blir ikke sjokkert om dette er delvis for å presse opp prisen for oss.
Jeg tror det siste du skriver stemmer. Men han hadde nok forsvart en plass i City sin kamptropp også. Hvis det er reelt er spørsmålet er hvor mye han har fått med seg av det som har skjedd med Kalvin Phillips, selv om de er ulike spillertyper.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Rice blir for dyr. Det er verdens bedre spiss - pris. Hvis West Ham nekter så gå videre til Caiceido, ingen vits å dra dette utover i juli. City kjøper ham om de vil.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Om City ønsker Rice, så er vi nok sjanseløse.

Reddington

Legg inn av Reddington »

KongOlav2 skrev: ons jun 14, 2023 10:12 pm
Reddington skrev: ons jun 14, 2023 5:42 pm
Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 5:07 pm Hadde vi fått han for 20-30 mill er det kanskje verdt en gambling, men vi har ikke akkurat lykkes veldig ofte med kjøp fra Chelsea.
For meg er Arsenal sin interesse for Havertz med en prislapp på 75mEUR like uforståelig som United sin interesse for Mount i samme prissjikte. Kanskje et lite mønster i at andre klubber har identifisert et potensial eller kvaliteter i Chelsea-spillere som Chelsea ikke har klart å utnytte?
75m euro er vel litt over£60m. Litt usikker på Havertz, men et lag som får Mount tilbake i formen for 2-3 år siden vil så definitivt ha fått valuta for den prisen.
Prislappen til Mount skal jeg ikke uttale meg for mye om. Det er Uniteds interesse for Mount til den prislappen jeg stusser på. Same goes for Arsenals interesse for Havertz, uten at jeg skal uttale meg for mye om budsjettet Arsenal har å jobbe med.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Canucks skrev: ons jun 14, 2023 10:26 pm
Vike4 skrev: ons jun 14, 2023 10:19 pm
Canucks skrev: ons jun 14, 2023 10:09 pm Kan vi slutte med Chelsea rejects?
Enig. Har vi noen gang kjøpt noen fra de som vi faktisk kan si har vært et bra kjøp?
Cech vil jeg si at ikke var så håpløs, men det har i stor grad vært en ganske trist afære.
Han var håpløs på straffer ^^

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Caicedo nærmer seg Chelsea er det flere som melder. Hvordan kan det være mulig når de samtidig må selge før måned skifte pga FFP..Er det vi som skal overbetale big time for Havertz som skal redde de?

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Hammers avviser GBP90m tilbud. Det blir nok City for Rice og. Chelsea for Caicedo. Godt at Elneny er tilbake ut på høsten. https://www.espn.co.uk/football/story/_ ... ce-sources

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Caicedo ser ut til å havne i Chelsea. Ganske ekstremt hvor mye litt ekstra cash betyr for mange fotballspillere tydeligvis. Har liksom uttalt at CL er drømmen.

Vi er fortsatt favoritter til Rice, men den overgangen har gått fra odds som skulle tilsi kun formaliteter igjen, til at den faktisk kan ryke og han havner i City.

Hvis begge ryker, kan det ha vist seg et stort feilsteg å ikke være på banen da McAllister var på markedet. Og da må klubben stikke fingeren i jorda på at det ikke er noe poeng å gå etter de mest populære spillerne. Men litt for tidlig å ta den diskusjonen, mens vi fortsatt er favoritt til å lukke den ene av dem.

Må likevel si at det må være lov til å være kritisk på hvordan klubben gjennomfører transfers. Tydelig at vi alltid skal inn med et første bud som er for lavt, og som åpner døra for en budkrig mot klubber vi ikke vinner en budkrig mot. Da må man inn raskere med et bud det er realistisk å lukke dealen raskt på, så man ikke inviterer andre potensielle kjøpere inn i prosessen. Litt sånn som Liverpool klarte med McAllister.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Litt sånn Mudryk-vibber av Rice-dealen. Vi roter rundt med inkrementelle bud mens gjedda lurer i sivet og henter byttet til slutt.

Når Onstein melder om City interesse, så er den nok reell, og da havner Rice hos de blå. De kan tilby Hammers det de ber om, Rice lønnen han ønsker og garantert trofeer. Vi kan lokke med London, men hvis bestisen Mount også havner i Manchester så er jo den fordelen borte.

Edu out?

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Tror folk virkelig på at andre klubber først viser interesse etter at vi har fått et bud avslått?

Selgende klubb forhører seg selvsagt med alle potensielle interessenter, det samme gjør spillerens agent. Ingen takker ja til et tilbud uten å sjekke om andre er villige til å gi mer.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Føler meg ganske trygg på at Rice havner hos oss, men skal innrømme det er Caicedo som frister mest. Klasseforskjell på spillerne de par siste sesonge + han er noen år yngre og kanskje litt billigere også.

Vi må si oss fornøyde med Rice, men overpriset og ingen forsterkning i forhold til Xhaka mtp den sesongen som var.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:51 am Føler meg ganske trygg på at Rice havner hos oss, men skal innrømme det er Caicedo som frister mest. Klasseforskjell på spillerne de par siste sesonge + han er noen år yngre og kanskje litt billigere også.

Vi må si oss fornøyde med Rice, men overpriset og ingen forsterkning i forhold til Xhaka mtp den sesongen som var.
Caicedo har spilt på et fungerende lag, West Ham forrige sesong, bortsett fra i UECL var jo fullstendig krise, selvsagt har Rice også sin del av skylden for det, men det var strengt tatt ingenting som fungerte i West Ham, jeg holder Rice som en bedre spiller for øyeblikket, Caicedo kan selvsagt bli bedre med tiden, og skulle gjerne hatt Caicedo.

Selv tror jeg ikke vi får Rice heller som sagt, og at det i ren Arsenal-stil står om 4-5M Pund som Arsenal ikke ønsker å betale ekstra.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:51 am Føler meg ganske trygg på at Rice havner hos oss, men skal innrømme det er Caicedo som frister mest. Klasseforskjell på spillerne de par siste sesonge + han er noen år yngre og kanskje litt billigere også.

Vi må si oss fornøyde med Rice, men overpriset og ingen forsterkning i forhold til Xhaka mtp den sesongen som var.
Lettere å være god i Brighton enn WHU det siste året. Men fordel Caicedo at han har lykkes med «den type fotball». Skal heller ikke undervurdere aldersforskjellen på tre år.

Skal normalt være forskjell på hvor mye en spiller vil utvikle seg fra 22 til 25 år og 25 år til 28 år. Særlig i denne type case. Caicedo er fortsatt veldig fersk på dette nivået, mens Rice har spilt i PL i fem-seks år.

Veldig ambivalent til hvilke av disse to som passer best for Arsenal. For noen uker siden skulle jeg svært gjerne ønske Man Utd var med om en av disse.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»