NBA 2022/23

Svar
hgb

Re: NBA 2022/23

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 11:23 am Har lite å si nå når Nuggets vant, men at dommerne reviewet feilen fra Gordon på Butler sin 3-er mot slutten er noe av det mer hårreisende jeg har sett. Gudhjelpemeg for en call. Hadde den blitt matchavgjørende tror jeg den hadde blitt pratet om en del frem til kamp 6.
Jeg er ikke enig. Jeg skjønner at Nuggets sutrer, og den kunne gått begge veier, men jeg mener det sparket fra Butler er ganske naturlig bevegelse, det er ikke som at han slenger det ut. Gordon er for nære, og jeg syns det er riktig dømt.
Ekstremt rotete kamp, men Nuggets drar det i land til slutt. Soneforsvaret til Heat funket faktisk bra til tider, selv et velsmurt maskineri som Nuggets blir litt usikker når man ikke har en spiller på seg, men som kan komme hoppende inn og bryte ballbanen når som helst.

Jokic må forresten kule an med den ''jeg gir faen''-gimmicken sin. Tror det er delvis genuint, men nå blir det litt i overkant.

For øvrig er Heat det beste floppelaget i NBA. Alene nok til at jeg ikke håpet de skulle vinne, har nesten aldri sett noe lignende. Lowry kongen, men resten av laget gjorde også sitt beste for å lure dommerne.
Tja, Jokic git han run for his money, må jeg si. Det er sannelig mye flopping der også.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: tir jun 13, 2023 12:13 pm
► Show Spoiler
[/spoil]
Helt uenig med deg på begge punkter. Så du hvor mye Bam og co holdt ham denne kampen? Fulgte med på en del possessions, og det var helt absurd hvor mye forsvarerne fikk holde på uten at det ble dømt. Emm burde Jokic floppet mer enn han gjorde, det dommerne tillatte i denne kampen i forsvar mot ham er nesten Shaq-tilstander.

Jokic ikke i samme atmosfære som Lowry emm.

Og feilen, der får vi bare være uenige. Gordon må få lov til å løpe med Butler der uten at han skal risikere feil i tilfelle Butler slenger ut foten på skuddet. Ikke en naturlig skuddbevegelse i mine øyne. Måtte sjekke om jeg var alene her, ser at 99% av Twitter i hvert fall er sjokkert over feilen.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 13, 2023 12:19 pm, redigert 1 gang totalt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Gratulerer til Nuggets, vel fortjent.
16-4 og aldri under i en serie er ett heidundranes playoff-run(litt artig kuriositet at serien hvor de ikke tapte en kamp var den som var jevnest i form av ppg)

Jokic fenomenal hele playoffs, enkelt og greit verdens beste spiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

LBJ91 skrev: tir jun 13, 2023 12:18 pm Jokic fenomenal hele playoffs, enkelt og greit verdens beste spiller.
Dette er absurd. Trodde kanskje Lebron hadde kontroll på denne staten i en av sine finals runs.



Jokic sitt playoffs er helt der oppe statsmessig med de aller største i NBA-historien.
Sist redigert av Lew_Ashby den tir jun 13, 2023 12:25 pm, redigert 1 gang totalt.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 12:18 pm
hgb skrev: tir jun 13, 2023 12:13 pm
► Show Spoiler
[/spoil]
Helt uenig med deg på begge punkter. Så du hvor mye Bam og co holdt ham denne kampen? Fulgte med på en del possessions, og det var helt absurd hvor mye forsvarerne fikk holde på uten at det ble dømt. Emm burde Jokic floppet mer enn han gjorde, det dommerne tillatte i denne kampen i forsvar mot ham er nesten Shaq-tilstander.

Jokic ikke i samme atmosfære som Lowry emm.

Og feilen, der får vi bare være uenige. Gordon må få lov til å løpe med Butler der uten at han skal risikere feil i tilfelle Butler slenger ut foten på skuddet. Ikke en naturlig skuddbevegelse i mine øyne. Måtte sjekke om jeg var alene her, ser at 99% av Twitter i hvert fall er sjokkert over feilen.
Det er masse feil mot Jokic som ikke blir blåst, det er det lite tvil om. Jeg mener også han driver ganske utstrakt flopping, i tillegg feiler han veldig mye selv som han ikke bli blåst for. Han burde fått minst to feil ekstra i 2. periode i denne kampen etter min mening. Jeg syns heller ikke Lowry floppa så hardt i denne kampen, han prøvde å dra et par charges, men de var definitivt ikke flopping, kun at han (muligens) var for seint ute (den ene burde vært offensiv feil syns jeg).

Jeg stoler forøvrig mer på noen av verdens beste dommere som ser temmelig nøye på video enn om det så hadde vært 100% av twitter.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 12:24 pm
LBJ91 skrev: tir jun 13, 2023 12:18 pm Jokic fenomenal hele playoffs, enkelt og greit verdens beste spiller.
Dette er absurd. Trodde kanskje Lebron hadde kontroll på denne staten i en av sine finals runs.



Jokic sitt playoffs er helt der oppe statsmessig med de aller største i NBA-historien.
LeBron var 1 kategori unna flere ganger:
2007 Ledet i pts og ast, var 68 rebounds unna hattrick
2012 Ledet i pts og reb, var 98 assist unna hattrick
2013 Ledet i pts og ast, var 21 rebounds unna hattrick
2015 Ledet i pts og ast, var 12 rebounds unna hattrick
2017 Ledet i pts og ast, var 17 rebounds unna hattrick
2018 Ledet i pts og ast, var 22 rebounds unna hattrick
2020 Ledet i ast og reb, var 2 poeng unna hattrick

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: tir jun 13, 2023 11:23 am Har lite å si nå når Nuggets vant, men at dommerne reviewet feilen fra Gordon på Butler sin 3-er mot slutten er noe av det mer hårreisende jeg har sett. Gudhjelpemeg for en call. Hadde den blitt matchavgjørende tror jeg den hadde blitt pratet om en del frem til kamp 6.

Ekstremt rotete kamp, men Nuggets drar det i land til slutt. Soneforsvaret til Heat funket faktisk bra til tider, selv et velsmurt maskineri som Nuggets blir litt usikker når man ikke har en spiller på seg, men som kan komme hoppende inn og bryte ballbanen når som helst.

Jokic må forresten kule an med den ''jeg gir faen''-gimmicken sin. Tror det er delvis genuint, men nå blir det litt i overkant.

For øvrig er Heat det beste floppelaget i NBA. Alene nok til at jeg ikke håpet de skulle vinne, har nesten aldri sett noe lignende. Lowry kongen, men resten av laget gjorde også sitt beste for å lure dommerne.
Haha, ja hva i alle dager var de intervjuene etter kampen for noe? «Ingen liker jobben sin. Eller noen gjør det…De lyver». Det er jo artig for så vidt, men kanskje litt vel å dra den etter å ha vunnet championshipet.

Lebron

Legg inn av Lebron »

Må tenke hardt om jeg husker rett nå, men er "Melo15" eller noe i den duren aktiv her inne? Må være rimelig spesielt at Nuggets faktisk vinner etter alle disse årene, og som et par kommentatorer har påpekt, vinner de delvis fordi Melo valgte å ikke forlate skuta gratis i 2010 (Han tjente jo på ikke å gjøre dette for all del). Uansett store gratulasjoner til alle Denver fans, fullt fortjent.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Tenk at Heat og Warriors har vært i 12 av de 13 siste finalene og aldri møttes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»