Bislett Games 2023

Svar
Zarzio

Re: Bislett Games 2023

Legg inn av Zarzio »

Kjempegøy å være på Bislett i dag! Herlig stemning og resultater :)

Eneste som irriterte meg var han speakeren som var helt ubrukelig på engelsk. Uttalelse av navn var intet mindre enn flaut og store flauser som å uttale at Talou kom fra "ivory island" og da han bytta om to amerikanere i presentasjonen på 400 meter hekk... de så ikke imponert ut. Sånn var det under hele stevnet, feil uttale på navn og land (tror det var minst 5 varianter av Tentoglou underveis), veksling av norsk og engelsk "sekstione meters"..amatør... flaut overfor de utenlandske gjestene.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Skraevadottir skrev: tor jun 15, 2023 9:02 pm Hadde virkelig vært gøy å være der i kveld, ja.
Du får bli med neste år, Håkon! For et stevne! Sitter på nattoget på vei hjem nå. :-) Skal være sensor på muntlig eksamen i morgen. Lurer på om jeg er i sånn ekstase at det blir 6 på alle kandidatene. :D

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

PapaSmurf skrev: tor jun 15, 2023 10:05 pm Er det uvennskap mellom Nordås og brødrene?
Var ikke noe hjertelig møte der. Tror Jacob gir et kjapt håndtrykk mens Filip går rett forbi.

Mulig jeg overtenker.
La merke til det jeg også, virket noe kjølig. Men de signalene har jeg merket tendenser til tidligere også, så derfor kikket jeg etter for å se hvordan de gratulerte hverandre. Sikkert noe grums som allmenheten ikke behøver å vite. Vi har jo fått ganske diffuse forklaringer på trenerbruddet med Gjert.

Uansett magisk idrettskveld og det ble å dele seg litt mellom Bislett og US Open med Hovland og se noe av det litt på etterskudd.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Tullin_Thams skrev: tor jun 15, 2023 11:42 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 15, 2023 9:02 pm Hadde virkelig vært gøy å være der i kveld, ja.
Du får bli med neste år, Håkon! For et stevne! Sitter på nattoget på vei hjem nå. :-) Skal være sensor på muntlig eksamen i morgen. Lurer på om jeg er i sånn ekstase at det blir 6 på alle kandidatene. :D
Bare det ikke blir "6" stavet på svensk måte så bør det gå fint :)

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Herregud, for et nydelig stevne! Idretten over alle idretter leverer til de grader på den kvelden som gjelder som mest, her til lands.

Merket meg at kjæresten siterte Jakob på at han hadde gjort en god harejobb for de andre i feltet, samtidig som han var uvanlig ydmyk i intervjuet med NRK etterpå og snakket om det å ikke ta slike tider som en selvfølge. Følelsen er jo at han med bedre harer og høyere fart før han selv må ta teten kan løpe enda fortere. Men neppe true verdensrekorden, det er veldig langt opp dit. Bedre sjanser på de lengre distansene.

Men Narve Gilje Nordås, med denne progresjonen er det vel bare å gi ham en hare til verdensrekord og se hva som skjer... ikke noe optimalt løpsopplegg i kveld, litt for defensiv fra start, og fritt leide på oppløpssiden hadde han heller ikke. Det som skjer med ham nå virker å være utenfor alle parametre. Inkludert forvandlingen fra selvransakende hakkekylling for egne tanker til friskfyr uten noen som helst grenser.

Også nydelig å høre Rodal snakke om Ingvaldsen, hvordan det er som ung løper å få uttelling for talentet sitt foran et stort publikum, ble nesten rørt av det.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Det var et deilig, men varmt Bislett i år. Ga f*** i varmen. Var der tidlig synes jeg, måtte få med stavsprang fra start. Årets prestasjoner var selvsagt Jakob og Karsten, men resultatet/prestasjonen/tiden til Ingvaldsen og å se NGN springe på ypperste nivå var virkelig wow-faktorer. Ikke bare har vi to av de beste fridrettsutøverne i verden, vi har ganske bra bredde også. Surrealistisk å oppleve hvor gode vi er blitt. Vi er så gode at nedturen i stav, bare ble en liten parentes i det hele.

Ser det er litt småsutring i tråden om at brødrene Ingebrigtsen er glad i oppmerksomhet. Vel, for oss som var der, så var det garantert ingen andre som brukte så lang tid på å gi barn og unge så mye oppmerksomhet som nettopp Jakob. Det var selfier, autografer og high fives med alle som ville.

janesaj

Legg inn av janesaj »

PapaSmurf skrev: tor jun 15, 2023 10:05 pm Er det uvennskap mellom Nordås og brødrene?
Var ikke noe hjertelig møte der. Tror Jacob gir et kjapt håndtrykk mens Filip går rett forbi.

Mulig jeg overtenker.
Mulig Filip er sur for at Narve i sitt fjerde løp som 1500-"spesialist" greide det han selv aldri klarte å oppnå i sine beste år, å gå sub 3:30 ;)

janesaj

Legg inn av janesaj »

For øvrig ganske sprøtt å tenke på at Nordås nå er topp 30 i verden gjennom tidene på 1500. Frem til årets sesong var han ikke topp 600 engang... Ellevill fremgang.
Sist redigert av janesaj den fre jun 16, 2023 8:11 am, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tullin_Thams skrev: tor jun 15, 2023 11:42 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 15, 2023 9:02 pm Hadde virkelig vært gøy å være der i kveld, ja.
Du får bli med neste år, Håkon! For et stevne! Sitter på nattoget på vei hjem nå. :-) Skal være sensor på muntlig eksamen i morgen. Lurer på om jeg er i sånn ekstase at det blir 6 på alle kandidatene. :D
Kult! Ja, kanskje, hvis jeg ikke skal være sensor eller 'disputere' selv, da. Håper humøret vedvarte gjennom togturen også -- det er jo ikke til å stikke under stol at det er en relativt lang togtur.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

tartaglia2 skrev: tor jun 15, 2023 10:23 pm Årsbestelisten på 1500 meter etter Bislett Games.

Bilde
Hvor bliver Jake Wightman?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: tor jun 15, 2023 10:05 pm Narve virker enda ikke helt å skjønne hvor god kan bli, selv om det begynner å komme seg. Gjert har vel vært inne på den mentalitetsforskjellen mellom Narve og hans sønner på det området og en ting Gjert ov Narve har jobbet med.
Narve har ikke noen yngre brødre, da? Så kan man få en ny brødretrio med "Team Nordås" på TV og greier.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skraevadottir skrev: fre jun 16, 2023 8:12 am
tartaglia2 skrev: tor jun 15, 2023 10:23 pm Årsbestelisten på 1500 meter etter Bislett Games.
► Show Spoiler
Hvor bliver Jake Wightman?
Virker som han er/har vært skadet. Ifølge denne artikkelen skulle han vært med i Paris, men trakk seg.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Team Ingebrigtsen skrev: fre jun 16, 2023 7:53 am Ser det er litt småsutring i tråden om at brødrene Ingebrigtsen er glad i oppmerksomhet. Vel, for oss som var der, så var det garantert ingen andre som brukte så lang tid på å gi barn og unge så mye oppmerksomhet som nettopp Jakob. Det var selfier, autografer og high fives med alle som ville.
The Ingebrigtsens har alltid fått tyn av menigmann fordi de innimellom kan være litt "breiale" i intervjuer. Det vil si, de er ærlige og realistiske, og det skal man ikke ha noe av i Norge (Jmf Johaug som kan si hun er fornøyd med bronse før mesterskapsløp)!

Ingebrigtsens stiller ALLTID opp for supportere, de deltar i løp og trener i Sandnes og stiller alltid opp etter konkurranser. De er hel ved!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Jakob vant altså med 94 hundredeler. Nesten et sekund. Innenfor de neste 58 hundredelene kom det hele syv løpere. Ingen av disse dro et eneste sekund. Jakob dro de siste 500 meterne. Det viser litt hvor overlegen han faktisk er.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Gjert er en underlig skrue….
Ikke sett Narve live på stadion. Ikke sett Narve live på TV. Ikke sett Narve i opptak på TV.

Tror vi på dette?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Rent Trav skrev: fre jun 16, 2023 11:13 pm Gjert er en underlig skrue….
Ikke sett Narve live på stadion. Ikke sett Narve live på TV. Ikke sett Narve i opptak på TV.

Tror vi på dette?
Haha. Ja, et underlig menneske, en eminent trener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»