Utviste (papirløse) blir borgere i Trondheim

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Utviste (papirløse) blir borgere i Trondheim

Legg inn av Neptun »

Fra artikkelen i Adresseavisen:

Gir papirløse i Trondheim rett til bolig, hjemmetjeneste og sykehjemsplass.

Bystyret i Trondheim vedtok onsdag å gi asylsøkere med endelig avslag symbolsk innbyggerstatus i byen - og rettigheter til flere velferdsgoder.

Bystyret i Trondheim vedtok onsdag kveld et forslag som skal gjøre livet lettere for såkalte papirløse, i hovedsak asylsøkere som har fått endelig avslag på sine søknader om beskyttelse i Norge.
Det innebærer at en mennesker som oppholder seg i landet uten lovlig opphold, skal få en slags «symbolsk innbyggerstatus» som borgere i Trondheim, med tilgang til begrensede basis-rettigheter til helsehjelp, og rett til kommunal bolig.

– Jeg håper andre kommuner nå ser til Trondheim, og at regjeringen også myker opp sin politikk på området, sier varaordfører Mona Berger (SV).
Hun kjenner ikke til at tilsvarende er gjort i Norge før.

Vedtaket innebærer at asylsøkere med endelig avslag, skal få rett på hjemmetjenester fra kommunen.I tillegg vil politikerne gi personer som oppholder seg ulovlig i landet rett til kommunal bolig når det er «tungtveiende årsaker» til det.


https://www.adressa.no/politikk/i/kE1gz ... lass-stolt


Asylmigranter som har fått endelig avslag skal altså få full forpleining i Trondheim -og også kommunal bolig.
Bystyret håper at andre kommuner følger etter, spesielt varaordfører Mona Berger - som gråter av glede. Ja, ingen har mer penger å være spandable med enn SV'ere til tross for at de er i mot alt som genererer inntekter.

Ingenting overrasker dessverre når det gjelder politikerstanden og deres velgere i det røde fyrtårn Trondheim...
- Hvorfor i alle dager skal velferdsmigranter med avslag reise hjem fra et liv i sus og i dus på skattebetalernes regning?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Regner med at Trondheim betaler alle utgiftene selv da, og ikke skal ha noen ekstra penger i tillegg..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Typisk hvordan sosialistene styrer. Og i morgen hyler de på regjeringen for de har for lite penger.

startelver

Legg inn av startelver »

Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Sist redigert av startelver den tor jun 15, 2023 10:14 pm, redigert 1 gang totalt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Lurer på hvilken by de papirløse vil reise til nå. Vi får se om Trondheim da har råd til å være "godere" enn andre eller om det finnes en grense her også.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

pfrog567 skrev: tor jun 15, 2023 1:05 pm Regner med at Trondheim betaler alle utgiftene selv da, og ikke skal ha noen ekstra penger i tillegg..
Etter 3 år er det kommunene som har alt ansvaret, så svaret er ja.

Trondheim har god plass proklamerte Rita Ottervik for 20 år siden. Migranter lot seg ikke be to ganger..
Trondheim har også veldig god råd ser vi, selv om det er den mest forgjeldete større byen i Norge. Nå får vi enda mer å betale for.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: tor jun 15, 2023 10:11 pm Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Det gjorde de i Oslo også. Etter noen år måtte huset totalrenoveres for det var helt ødelagt. Så om noen år får skattebetalerne i Trondheim nye regninger å betale. Er masse sigøynere i Oslo også for tiden, ingen anelse hvor de bor, men de får ikke et øre av meg. De norske tiggerne derimot, de gir jeg gjerne og ofte til.

startelver

Legg inn av startelver »

ehall skrev: tor jun 15, 2023 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 15, 2023 10:11 pm Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Det gjorde de i Oslo også. Etter noen år måtte huset totalrenoveres for det var helt ødelagt. Så om noen år får skattebetalerne i Trondheim nye regninger å betale. Er masse sigøynere i Oslo også for tiden, ingen anelse hvor de bor, men de får ikke et øre av meg. De norske tiggerne derimot, de gir jeg gjerne og ofte til.

Er stort sett eldre damer som gir til tiggerne har jeg inntrykk av, siden de går rundt med mynter og sedler i lomma. De har ikke lov til å bruke vipps og den type overføringer selvsagt, men det hindrer de ikke i å få inn penger hver dag.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: tor jun 15, 2023 11:32 pm
ehall skrev: tor jun 15, 2023 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 15, 2023 10:11 pm Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Det gjorde de i Oslo også. Etter noen år måtte huset totalrenoveres for det var helt ødelagt. Så om noen år får skattebetalerne i Trondheim nye regninger å betale. Er masse sigøynere i Oslo også for tiden, ingen anelse hvor de bor, men de får ikke et øre av meg. De norske tiggerne derimot, de gir jeg gjerne og ofte til.
Er stort sett eldre damer som gir til tiggerne har jeg inntrykk av, siden de går rundt med mynter og sedler i lomma. De har ikke lov til å bruke vipps og den type overføringer selvsagt, men det hindrer de ikke i å få inn penger hver dag.
Haha, må nok skuffe deg. Jeg ble en smule overrasket når en av disse tiggerne hadde en plakat med seg. Det var et Vipps nummer!

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

ehall skrev: tor jun 15, 2023 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 15, 2023 10:11 pm Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Det gjorde de i Oslo også. Etter noen år måtte huset totalrenoveres for det var helt ødelagt. Så om noen år får skattebetalerne i Trondheim nye regninger å betale. Er masse sigøynere i Oslo også for tiden, ingen anelse hvor de bor, men de får ikke et øre av meg. De norske tiggerne derimot, de gir jeg gjerne og ofte til.
??? Det var norske sigøynere som for flere år siden ble til tildelt "leiligheter" nederst på Holmenkollen. Og den gangen så stod det flotte og dyre biler utenfor. Men så viste det seg at ingen bodde der.. det var lager dette..

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jeg har aldri noen gang sett noen gi penger til tiggende romfolk/sigøynere. Lurer på hvor mye de får inn i løpet av en dag, Har også sett dem selge et eller annet blad uten at jeg har sett noen kjøpe.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Rexwiller skrev: fre jun 16, 2023 8:18 am Jeg har aldri noen gang sett noen gi penger til tiggende romfolk/sigøynere. Lurer på hvor mye de får inn i løpet av en dag, Har også sett dem selge et eller annet blad uten at jeg har sett noen kjøpe.
De har vel ikke akkurat så veldig mange utgifter så alt som kommer inn av kontanter blir en bonus. De reiser stort sett gratis, bor gratis, spiser gratis og får gratis arbeidsanntrekk fra UFF. Det eneste som koster er sigaretter og kaffe, men her tipper jeg de har ordnet seg på andre måter. Dessuten er mye av tiggingen organisert av bakmenn og for dem vil mange små beløp lett bli til store summer. For sigøynere er tigging big business.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Pernille skrev: fre jun 16, 2023 9:16 am
Rexwiller skrev: fre jun 16, 2023 8:18 am Jeg har aldri noen gang sett noen gi penger til tiggende romfolk/sigøynere. Lurer på hvor mye de får inn i løpet av en dag, Har også sett dem selge et eller annet blad uten at jeg har sett noen kjøpe.
De har vel ikke akkurat så veldig mange utgifter så alt som kommer inn av kontanter blir en bonus. De reiser stort sett gratis, bor gratis, spiser gratis og får gratis arbeidsanntrekk fra UFF. Det eneste som koster er sigaretter og kaffe, men her tipper jeg de har ordnet seg på andre måter. Dessuten er mye av tiggingen organisert av bakmenn og for dem vil mange små beløp lett bli til store summer. For sigøynere er tigging big business.
Det er direkte lovstridig for turister å ta seg inn i Norge uten å kunne fremvise midler til å betale for oppholdet sitt. Men verken politikere eller medier er interesserte i å følge opp slike lovbrudd, selvsagt.

I stedet kappes de om å tilby tilreisende tiggere/romfolk (offisielt turister) mest mulig sosiale goder fra norske skattebetalere.
https://www.nrk.no/trondelag/tiggere-fa ... -1.8201321

Hadde vært fint å ta inn på hotell uten ei krone. Spise, dusje og sove i seng for vertskapets regning.
Dette er målet for venstresiden i Norge, spesielt SV-ere/Rødt - opphold og sosiale ytelser for ubemidlede borgere fra alle land - i Norge.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Neptun skrev: fre jun 16, 2023 12:13 pm
Pernille skrev: fre jun 16, 2023 9:16 am
Rexwiller skrev: fre jun 16, 2023 8:18 am Jeg har aldri noen gang sett noen gi penger til tiggende romfolk/sigøynere. Lurer på hvor mye de får inn i løpet av en dag, Har også sett dem selge et eller annet blad uten at jeg har sett noen kjøpe.
De har vel ikke akkurat så veldig mange utgifter så alt som kommer inn av kontanter blir en bonus. De reiser stort sett gratis, bor gratis, spiser gratis og får gratis arbeidsanntrekk fra UFF. Det eneste som koster er sigaretter og kaffe, men her tipper jeg de har ordnet seg på andre måter. Dessuten er mye av tiggingen organisert av bakmenn og for dem vil mange små beløp lett bli til store summer. For sigøynere er tigging big business.
Det er direkte lovstridig for turister å ta seg inn i Norge uten å kunne fremvise midler til å betale for oppholdet sitt. Men verken politikere eller medier er interesserte i å følge opp slike lovbrudd, selvsagt.

I stedet kappes de om å tilby tilreisende tiggere/romfolk (offisielt turister) mest mulig sosiale goder fra norske skattebetalere.
https://www.nrk.no/trondelag/tiggere-fa ... -1.8201321

Hadde vært fint å ta inn på hotell uten ei krone. Spise, dusje og sove i seng for vertskapets regning.
Dette er målet for venstresiden i Norge, spesielt SV-ere/Rødt - opphold og sosiale ytelser for ubemidlede borgere fra alle land - i Norge.
Jepp, og så må skatter og avgifter på alt mulig økes enda mer for oss som jobber, for å finansiere de enorme utgiftene. Men dette føles helt naturlig for venstresiden, alt kan ordnes med økt skattetrykk.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Neptun skrev: tor jun 15, 2023 12:02 pm Fra artikkelen i Adresseavisen:

Gir papirløse i Trondheim rett til bolig, hjemmetjeneste og sykehjemsplass.

Bystyret i Trondheim vedtok onsdag å gi asylsøkere med endelig avslag symbolsk innbyggerstatus i byen - og rettigheter til flere velferdsgoder.

Bystyret i Trondheim vedtok onsdag kveld et forslag som skal gjøre livet lettere for såkalte papirløse, i hovedsak asylsøkere som har fått endelig avslag på sine søknader om beskyttelse i Norge.
Det innebærer at en mennesker som oppholder seg i landet uten lovlig opphold, skal få en slags «symbolsk innbyggerstatus» som borgere i Trondheim, med tilgang til begrensede basis-rettigheter til helsehjelp, og rett til kommunal bolig.

– Jeg håper andre kommuner nå ser til Trondheim, og at regjeringen også myker opp sin politikk på området, sier varaordfører Mona Berger (SV).
Hun kjenner ikke til at tilsvarende er gjort i Norge før.

Vedtaket innebærer at asylsøkere med endelig avslag, skal få rett på hjemmetjenester fra kommunen.I tillegg vil politikerne gi personer som oppholder seg ulovlig i landet rett til kommunal bolig når det er «tungtveiende årsaker» til det.


https://www.adressa.no/politikk/i/kE1gz ... lass-stolt


Asylmigranter som har fått endelig avslag skal altså få full forpleining i Trondheim -og også kommunal bolig.
Bystyret håper at andre kommuner følger etter, spesielt varaordfører Mona Berger - som gråter av glede. Ja, ingen har mer penger å være spandable med enn SV'ere til tross for at de er i mot alt som genererer inntekter.

Ingenting overrasker dessverre når det gjelder politikerstanden og deres velgere i det røde fyrtårn Trondheim...
- Hvorfor i alle dager skal velferdsmigranter med avslag reise hjem fra et liv i sus og i dus på skattebetalernes regning?
Kunne tenke meg det...at det var en balleløs person som styrte skipet. det får vel snart være nok med innvandring. Dette sklir jo rett ut i vilden sky. Håper andre kommuner har noen baller på rette staden.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

ehall skrev: tor jun 15, 2023 10:07 pm Typisk hvordan sosialistene styrer. Og i morgen hyler de på regjeringen for de har for lite penger.
De kommer til å ..hyle adkillig mer den dagen de/vi blir i fåtall og ikke styrer vårt eget land lenger........Tosker lever tydeligvis like lenge som alle andre...

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

startelver skrev: tor jun 15, 2023 10:11 pm Her i Kristiansand har vi romfolk (sigøynere som vi sa i gamle dager) som er på gata hver dag og tigger penger. Det er en svær familie som teller ca 10 stykker.

De får hus av Kristiansand kommune til disposisjon, så du kan godt kalle de borgere. De har bodd i byen i flere år nå, de samme folka. Må være ganske lukrativt.
De blir hentet i en stor bil på ettermiddagen av "sjefen" eller mannen i huset.

Organisert tigging godkjent av kommunen.
Ikke bare der,nei. NAV stiller opp ,men de gjør ikke et realt arbeid som dagen er lang...Idiotkostellasjonen går igjen år etter år....konsekvenser er et ukjent begrep i stat og kommune. De liker det som det er ....som lutfisken som flyter på talerkenen..en gelklump umulig å håndtere.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Corvus skrev: lør jun 17, 2023 9:54 am
Neptun skrev: fre jun 16, 2023 12:13 pm
Pernille skrev: fre jun 16, 2023 9:16 am

De har vel ikke akkurat så veldig mange utgifter så alt som kommer inn av kontanter blir en bonus. De reiser stort sett gratis, bor gratis, spiser gratis og får gratis arbeidsanntrekk fra UFF. Det eneste som koster er sigaretter og kaffe, men her tipper jeg de har ordnet seg på andre måter. Dessuten er mye av tiggingen organisert av bakmenn og for dem vil mange små beløp lett bli til store summer. For sigøynere er tigging big business.
Det er direkte lovstridig for turister å ta seg inn i Norge uten å kunne fremvise midler til å betale for oppholdet sitt. Men verken politikere eller medier er interesserte i å følge opp slike lovbrudd, selvsagt.

I stedet kappes de om å tilby tilreisende tiggere/romfolk (offisielt turister) mest mulig sosiale goder fra norske skattebetalere.
https://www.nrk.no/trondelag/tiggere-fa ... -1.8201321

Hadde vært fint å ta inn på hotell uten ei krone. Spise, dusje og sove i seng for vertskapets regning.
Dette er målet for venstresiden i Norge, spesielt SV-ere/Rødt - opphold og sosiale ytelser for ubemidlede borgere fra alle land - i Norge.
Jepp, og så må skatter og avgifter på alt mulig økes enda mer for oss som jobber, for å finansiere de enorme utgiftene. Men dette føles helt naturlig for venstresiden, alt kan ordnes med økt skattetrykk.
..naturlig...jobber ikke de på venstresida,mon tro? Eller er de dumme? Er de idioter? Jeg lurer fortsatt...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»