Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
Glimt2020

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Glimt2020 »

TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 9:50 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 9:46 pm Her er det altså mange som vil ha Solbakkens hode på et fat. Slik det kom frem på både intervjuet etter kampen og også pressekonferansen så var de jo innlysende at Solbakken måtte gjøre disse byttene. Haaland var allerede 10 minutter på overtid, Berg var sluttkjørt og samme med Sørloth. Det er en stor forskjell på å spille i 30 grader kontra normale temperaturer.
Nei. Fint for Ståle å ha noe å skylde på. Det kan ikke gjentas nok at en stillestående Braut er verdt mer enn ett bytte.
Nei for motstandere skjønner sikkert ikke at Haaland er sliten. Ha noe å skylde på? Tror du virkelig ikke at det er rimelig plausibelt at spillerne blir sluttkjørt og får kramper på slutten av en kamp i 30 grader? Og man spiller selvsagt ikke med spillere som ikke kan løpe.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Her må Ståle få øksa. Her hadde Norge full kontroll før Synnøve Solbakken bytta Norge ut av EM. Helt utrolig at det er gått flere mannsalder siden Noreg var med i ett mesterskap.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Malacay skrev: lør jun 17, 2023 9:51 pm Selvfølgelig må han gå. Skjønner ikke at det er noe å diskutere.
Har han ikke nettopp forlenget kontrakten?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 9:57 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 9:50 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 9:46 pm Her er det altså mange som vil ha Solbakkens hode på et fat. Slik det kom frem på både intervjuet etter kampen og også pressekonferansen så var de jo innlysende at Solbakken måtte gjøre disse byttene. Haaland var allerede 10 minutter på overtid, Berg var sluttkjørt og samme med Sørloth. Det er en stor forskjell på å spille i 30 grader kontra normale temperaturer.
Nei. Fint for Ståle å ha noe å skylde på. Det kan ikke gjentas nok at en stillestående Braut er verdt mer enn ett bytte.
Nei for motstandere skjønner sikkert ikke at Haaland er sliten. Ha noe å skylde på? Tror du virkelig ikke at det er rimelig plausibelt at spillerne blir sluttkjørt og får kramper på slutten av en kamp i 30 grader? Og man spiller selvsagt ikke med spillere som ikke kan løpe.
Det er ikke noe å diskutere. Braut burde vært på banen.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:55 pm Jeg reagerer på noen av de unnskyldningene som kommer fra landslaget. For det første har vel ikke skottene vært mer bortskjemte med været enn vi har vært, og burde følgelig vært akkurat like mye preget av varmen.

Og disse Pelu-krampene til Østigård.. i den relevante situasjonen så vi lite som tydet på det. Han hadde en elendig involvering, gikk helhjertet inn i forsøk på takling etter det, og la seg ned med «krampe» da scoringen var et faktum. Det kan da ikke bare ha vært meg som ser det?
Henning Berg sa etter kampen:

-Presset på det norske laget har vært større enn for det skotske laget inn mot denne kampen. Slikt press tapper også energi fra spillerne, og ved nettopp slike ekstreme forhold som i dag kan det faktisk føre til at de norske spillerne går tomme før skottene.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 10:00 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 9:57 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 9:50 pm

Nei. Fint for Ståle å ha noe å skylde på. Det kan ikke gjentas nok at en stillestående Braut er verdt mer enn ett bytte.
Nei for motstandere skjønner sikkert ikke at Haaland er sliten. Ha noe å skylde på? Tror du virkelig ikke at det er rimelig plausibelt at spillerne blir sluttkjørt og får kramper på slutten av en kamp i 30 grader? Og man spiller selvsagt ikke med spillere som ikke kan løpe.
Det er ikke noe å diskutere. Braut burde vært på banen.
Jeg tror det generelt er en dårlig idé uansett å spille med spillere som ikke kan løpe mer. Motstanderne skjønner det jo, de har jo øyne og er ikke evneveike.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:01 pm
SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:55 pm Jeg reagerer på noen av de unnskyldningene som kommer fra landslaget. For det første har vel ikke skottene vært mer bortskjemte med været enn vi har vært, og burde følgelig vært akkurat like mye preget av varmen.

Og disse Pelu-krampene til Østigård.. i den relevante situasjonen så vi lite som tydet på det. Han hadde en elendig involvering, gikk helhjertet inn i forsøk på takling etter det, og la seg ned med «krampe» da scoringen var et faktum. Det kan da ikke bare ha vært meg som ser det?
Henning Berg sa etter kampen:

-Presset på det norske laget har vært større enn for det skotske laget inn mot denne kampen. Slikt press tapper også energi fra spillerne, og ved nettopp slike ekstreme forhold som i dag kan det faktisk føre til at de norske spillerne går tomme før skottene.
Fungerte bra fram til Haaland m.fl ble tatt av

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ganske patetisk av Østigård å fake skade etter gigatabben. Jeg trodde vi hadde en ny midtstopperkjempe på gang.

De fire bytte til Solbakken er håpløse. Skaper fullstendig kaos og fjerner den eneste offensive trusselen vi hadde. Det er som å invitere Skottland tilbake inn i kampen.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:05 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 10:00 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 9:57 pm

Nei for motstandere skjønner sikkert ikke at Haaland er sliten. Ha noe å skylde på? Tror du virkelig ikke at det er rimelig plausibelt at spillerne blir sluttkjørt og får kramper på slutten av en kamp i 30 grader? Og man spiller selvsagt ikke med spillere som ikke kan løpe.
Det er ikke noe å diskutere. Braut burde vært på banen.
Jeg tror det generelt er en dårlig idé uansett å spille med spillere som ikke kan løpe mer. Motstanderne skjønner det jo, de har jo øyne og er ikke evneveike.
Generelt, men vi snakker her om Braut.

Hodor

Legg inn av Hodor »

chelsea8 skrev: lør jun 17, 2023 10:06 pm Ganske patetisk av Østigård å fake skade etter gigatabben. Jeg trodde vi hadde en ny midtstopperkjempe på gang.

De fire bytte til Solbakken er håpløse. Skaper fullstendig kaos og fjerner den eneste offensive trusselen vi hadde. Det er som å invitere Skottland tilbake inn i kampen.
Nesten som om Ståle sa: vis hva dere kan gjøre uten Haaland! Det gikk som det måtte gå

Tokik

Legg inn av Tokik »

Braut hadde en megasprint der kan knuffa ned en skotte sekunder før han ble bytta ut.

Bortforklaringer
Unnskyldninger


Det er det vi hører

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Uten å ha lest gjennom alt, men er det forklart hvorfor Skottland ikke fikk rødt på straffesituasjonen? Den stanger vel Haaland inn.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Hodor skrev: lør jun 17, 2023 10:06 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:01 pm
SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:55 pm Jeg reagerer på noen av de unnskyldningene som kommer fra landslaget. For det første har vel ikke skottene vært mer bortskjemte med været enn vi har vært, og burde følgelig vært akkurat like mye preget av varmen.

Og disse Pelu-krampene til Østigård.. i den relevante situasjonen så vi lite som tydet på det. Han hadde en elendig involvering, gikk helhjertet inn i forsøk på takling etter det, og la seg ned med «krampe» da scoringen var et faktum. Det kan da ikke bare ha vært meg som ser det?
Henning Berg sa etter kampen:

-Presset på det norske laget har vært større enn for det skotske laget inn mot denne kampen. Slikt press tapper også energi fra spillerne, og ved nettopp slike ekstreme forhold som i dag kan det faktisk føre til at de norske spillerne går tomme før skottene.
Fungerte bra fram til Haaland m.fl ble tatt av
Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Tokik skrev: lør jun 17, 2023 10:10 pm Braut hadde en megasprint der kan knuffa ned en skotte sekunder før han ble bytta ut.

Bortforklaringer
Unnskyldninger


Det er det vi hører
Vi trenger han klar til neste kamp, vet du. Selv om dette var kampen

Champis

Legg inn av Champis »

Zanick skrev: lør jun 17, 2023 8:54 pm Fikk vondt av Østigård. Helt knust.

Uforståelig at han ikke ble byttet ut.

Skjønner ikke unnskyldningene til Østigård. Skylder på at han ikke kunne ta ballen fordi han fikk krampe. Det er bare tull. Han roer ned og gjør til og med en håndbevegelse fordi han tror den går til Ryerson. Han begynner jo å løpe fort igjen etterpå for å prøve å redde det inn, så han kunne jo fint tatt den ballen.

Han sier også til pressen at han hadde bedt om å bli byttet ut flere ganger, men det avfeier Solbakken. Som Solbakken sier, så spurter jo Østigård opp for å bli med på en dødball etter 1-1.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:51 pm
bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 8:43 pm
SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 8:38 pm

Jeg ville ikke stukket av.
En kaptein skal vel være noe mer rakrygget, vel?
Stukket av? Hvilket intervju har du sett?
Fant link nå. Slutten av det intervjuet her.
Pinlig oppførsel av kapteinen, etter den fadesen laget hans presterte.

https://www.vg.no/video/268214/martin-o ... y-main-ios
Hva skulle han sagt? Hva ville du sagt?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tokik skrev: lør jun 17, 2023 10:10 pm Braut hadde en megasprint der kan knuffa ned en skotte sekunder før han ble bytta ut.

Bortforklaringer
Unnskyldninger


Det er det vi hører
Så ikke SÅ sliten ut som Solbakken sier. Solbakken sa at Haaland selv signaliserte bytte allerede 10 minutter før han gikk av. Er selv ikke ovrbevist at dette er riktig.

Selv Haaland med krampe ville gitt mer respekt til Skottland enn en uthvilt Strand Larsen.

startelver

Legg inn av startelver »

Haaland har spilt en hel haug med 90-minuttskamper for City og virker å ha en enorm fysikk, han er også den siste som pleier å be om å bli byttet ut. Allikevel ifølge Ståle skal han ha indikert et bytte 10 minutter før han ble byttet ut.

Synes han så skuffet ut når han ble tatt av. Stusser litt på det.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 10:16 pm
SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:51 pm
bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 8:43 pm

Stukket av? Hvilket intervju har du sett?
Fant link nå. Slutten av det intervjuet her.
Pinlig oppførsel av kapteinen, etter den fadesen laget hans presterte.

https://www.vg.no/video/268214/martin-o ... y-main-ios
Hva skulle han sagt? Hva ville du sagt?
Hva jeg ville svart er ikke så interessant.
Om det ikke stilles høyere krav til landslagskapteinen vår enn meg, så er det ikke vanskelig å forstå hvorfor laget har en tendens til å drite seg ut.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Helt latterlig at jeg ser artikler i media om at det ikke er ståle sin skyld. Jeg hadde ikke troa før kvaliken, men at det skulle være så ræva hadde jeg ikke forventet. Nå må de sparke han og få en ordentlig trener. Dette er helt latterlig. NFF er inkompetente

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

startelver skrev: lør jun 17, 2023 10:17 pm Haaland har spilt en hel haug med 90-minuttskamper for City og virker å ha en enorm fysikk, han er også den siste som pleier å be om å bli byttet ut. Allikevel ifølge Ståle skal han ha indikert et bytte 10 minutter før han ble byttet ut.

Synes han så skuffet ut når han ble tatt av. Stusser litt på det.
Og uansett så er en sliten Haaland bedre enn en uthvilt Jorge Playa alle dager i uka. Messi-effekten med en spiller som bare ved å være der sprer så mye respekt å frykt i motspillere at de alltid vil ta forhåndsregler mot en slik spiller. Kan jo bare tenke seg at de skotske spillerne omtrent jubler når han går av.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:12 pm
Hodor skrev: lør jun 17, 2023 10:06 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:01 pm

Henning Berg sa etter kampen:

-Presset på det norske laget har vært større enn for det skotske laget inn mot denne kampen. Slikt press tapper også energi fra spillerne, og ved nettopp slike ekstreme forhold som i dag kan det faktisk føre til at de norske spillerne går tomme før skottene.
Fungerte bra fram til Haaland m.fl ble tatt av
Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.
Ikke uenig. Men hvis Braut nå først ikke kan spille 90 min, forstår jeg ikke at man ikke legger opp til at Trønderen kommer inn for Braut

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

startelver skrev: lør jun 17, 2023 10:17 pm Haaland har spilt en hel haug med 90-minuttskamper for City og virker å ha en enorm fysikk, han er også den siste som pleier å be om å bli byttet ut. Allikevel ifølge Ståle skal han ha indikert et bytte 10 minutter før han ble byttet ut.

Synes han så skuffet ut når han ble tatt av. Stusser litt på det.
Joda, men siste uka har jo garantert vært ei syk mental utladning for Haaland og han har hatt en tredagers fyllekule med lite søvn, nesten ikke trent og det var 30 grader. Greit at Braut er en god spiller, men han er bare et menneske han også.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 10:16 pm
SIimWhitman skrev: lør jun 17, 2023 9:51 pm
bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 8:43 pm

Stukket av? Hvilket intervju har du sett?
Fant link nå. Slutten av det intervjuet her.
Pinlig oppførsel av kapteinen, etter den fadesen laget hans presterte.

https://www.vg.no/video/268214/martin-o ... y-main-ios
Hva skulle han sagt? Hva ville du sagt?
Tenk om han hadde svart: Vi er to personer som ikke gjør stort annet enn å konsentrere oss om en ball. Og vi har i våre klubber de best oppkjøpte kompisene vi kan tenke oss grunnet veldig suspekte eiere med enorme formuer, derfor får vi som regel ballen servert på et fat, dessverre ikke denne gangen.

Men jeg skulle ønske det ble innført en slags "salary cap" slik det er i USA i de store idrettene, da blir det mer rettferdig.

Assi

Legg inn av Assi »

Esten O frikjenner Ståle i Dagbladet. Begynner å lure på om han troller og har gjort det de siste 20 årene. Ikke mulig å skrive så mye merkelig over så lang tid

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Hodor skrev: lør jun 17, 2023 10:19 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:12 pm
Hodor skrev: lør jun 17, 2023 10:06 pm

Fungerte bra fram til Haaland m.fl ble tatt av
Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.
Ikke uenig. Men hvis Braut nå først ikke kan spille 90 min, forstår jeg ikke at man ikke legger opp til at Trønderen kommer inn for Braut
Hvem tenker du på?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:12 pm Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.
Jeg har særdeles liten tro på at Berg og Aursnes ut og Thorstvedt og Møller Dæhli inn var særlig smart. Etter det tidspunktet mistet man jo kontrollen på midtbanen og det raknet helt.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:24 pm
Hodor skrev: lør jun 17, 2023 10:19 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:12 pm

Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.
Ikke uenig. Men hvis Braut nå først ikke kan spille 90 min, forstår jeg ikke at man ikke legger opp til at Trønderen kommer inn for Braut
Hvem tenker du på?
Sørloth. Håpløst å gå fra 2 til 0 spisser når man eier kampen. Er man først "tvunget" til å ta Haaland ut her, er jo Sørloth gull å ha i bakhånd.

Heller det enn å spille han ute av posisjon
Sist redigert av Hodor den lør jun 17, 2023 10:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

KongOlav2 skrev: lør jun 17, 2023 10:25 pm
Glimt2020 skrev: lør jun 17, 2023 10:12 pm Ja det gjorde jo det, men så var det flere som ble sluttkjørt. Derfor måtte han bytte. Patrick Berg, Sørloth og Haaland var blandt de bedre i dag, har liten tro på at Solbakken hadde lyst å ta de ut hadde han ikke måttet. Det virker som mange i kveld ikke skjønner konseptet med hva det vil si å være sluttkjørt. Selv om man spilte bra fram til det tidspunktet man blir sluttkjørt så er det vel rimelig sannsynlig at det blir fort rimelig dårlig.

Østigård skulle også vært byttet ut. Det var krampen hos han som ble skjebnesvangert i dag.
Jeg har særdeles liten tro på at Berg og Aursnes ut og Thorstvedt og Møller Dæhli inn var særlig smart. Etter det tidspunktet mistet man jo kontrollen på midtbanen og det raknet helt.
Mista mye når man satt inn Berge allerede. Fryktelig innhopp, treig og på etterskudd hele veien, lagde hull på midten.

Champis

Legg inn av Champis »


Han er umoden. Og jeg har sagt det hundre ganger før - han gjør jevnlig store tabber. Enten med ball, i posisjonering eller at han er altfor vill i spillet sitt. Har for mye adrenalin og følelser når han spiller, han må få mye mer kontroll på følelsene sine. Noe også denne saken mot Sverige var et godt eksempel på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»