Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
guru

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av guru »

Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Bashir_9001 skrev: lør jun 17, 2023 11:01 pm Hvem anbefales som midtstopper mot Kypros?
Ajer!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

"Lett" gruppe sa vi lol

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Champis skrev: lør jun 17, 2023 10:59 pm

2. I dag er det store rom i sidekorridorene. Det er sikkert 20-30 situasjoner i dag hvor man kan spille av hele toppresset til Skottland med én pasning på utsiden av dem. Hvis backene hadde tatt steget 5-10 meter høyere, så kunne stopperen spilt dem rett i mellomrommet med en 2v1-situasjon foran seg hver eneste gang! At man ikke ser disse tingene hverken på banen eller fra benken, og heller ikke klarer å justere det, er rett og slett skremmende!
Ikke helt det du skisserer men synes også dette kom veldig tydelig frem i 1. omgang den ene gangen Aursnes trakk ned og møtte Meling i en 2v1 litt ut på kanten. Når Aursnes fikk ballen var det masse rom å gå i og sette opp 2v1 med Solbakken på utsiden, som førte til innlegget det Sørloth headet midt på keeper.

Men denne sekvensen ble aldri replisert, eller engang forsøkt fra hva jeg kunne se.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Champis skrev: lør jun 17, 2023 10:59 pm Ser at det er utrolig mye fokus på byttene fra Solbakken, som er ganske forutsigbart når det blir tap. Jeg mener han gjør fullstendig rett i gjøre byttene, og man vet hva som hadde blitt sagt hvis de hadde stått med slitne spillere og tapt 1-2.

I perioden før byttene begynte Norge å bli baktunge, og man så litt kjørt ut. Man så også på flere spillere at det begynte å bli tomt. Det hadde vært tjenesteforsømmelse av en trener å ikke bytte da. Og etter at byttene ble gjort, så fikk man et bedre defensivt press, og man klarte å presse høyere i flere situasjoner. Man hadde fullstendig kontroll på Skottland, og det hadde man jo egentlig i situasjonen som fører til 1-1 også. Det er jo bare et øyeblikks hjerneblødning av Østigård, og har ingenting med byttene å gjøre. Om noe, så er det Ødegaard, som sikkert også var sliten, som ikke orker å gjøre jobben ordentlig med å tett korridoren som ballen blir spilt opp i til mellomrommet. Og om ikke 1-1 hadde kommet, så hadde heller aldri det andre målet kommet. Så å skylde på byttene blir helt bakvendt.

I tillegg, hvis det faktisk er sånn at Solbakken sine bytter ikke var perfekte, så er det uansett merkelig at det er dette han skal tas på i etterkant. Det er ikke de tingene Solbakken skal vurderes ut fra, det er heller hvordan laget ser ut i kampene over tid - det er tross alt det som er hovedoppgaven hans. Og på det området synes jeg det er mange ting å sette fingeren på i dag. Noe av det går på spillerne selv og deres valg/kvaliteter, men en del av det må også Solbakken ta ansvar for:

1. Vi har to stoppere som nærmest gjør oss helt ufarlige offensivt. De har mye ball, og Skottland gidder ikke presse dem engang, da de synes det er fint at de skal styre spillet. Strandberg slår bort 5-6 upressede pasninger bare i første omgang, og velger noen lengre, vanskelige løsninger i andre. Østigård slår lange pasninger som ikke er i nærheten av å treffe, helt upresset. Klarer ikke vekte pasninger bakrom og slår uten vinkel flere ganger. De klarer ikke å sette opp midtbanespillerne så de kan få styre spillet i større grad. De tar nesten aldri med seg ballen for å få på press og åpne rom. Med bedre stoppere i denne delen av spillet, så ville laget vært mange ganger mer farlige offensivt enn vi er. Hverken Strandberg eller Østigård er gode nok på dette nivået. Ei heller defensivt, for den saks skyld.

2. I dag er det store rom i sidekorridorene. Det er sikkert 20-30 situasjoner i dag hvor man kan spille av hele toppresset til Skottland med én pasning på utsiden av dem. Hvis backene hadde tatt steget 5-10 meter høyere, så kunne stopperen spilt dem rett i mellomrommet med en 2v1-situasjon foran seg hver eneste gang! At man ikke ser disse tingene hverken på banen eller fra benken, og heller ikke klarer å justere det, er rett og slett skremmende!

3. Jeg teller 10-12 situasjoner hvor det er fryktelig enkelt å spille ballen rett gjennom midtbaneleddet til Skottland og opp til helt frie spillere i mellomrommet. Det er nesten ufattelig at vi på dette nivået er så ineffektive i måten vi løser pasningsspillet på! En del av skylden må spillere som ikke er godt nok orientert og ikke tar riktige valg ta, men her går det nok også på mangel på tydelighet i spillet og en «spille med håndbrekket på»-mentalitet.
Tydelig at du har sett samme kamp som meg. Og helt enig angående stopperne.

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

guru skrev: lør jun 17, 2023 11:05 pm Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?
Skulle ikke forundre meg. Norge i et nøtteskall; avhengig av andre nasjoner.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

guru skrev: lør jun 17, 2023 11:05 pm Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?
Israel
Bosnia
Serbia
Skottland
Finland
Ukraina
Island

Om 4 av disse kvaller direkte, går vi til playoff

Bashir_9001

Legg inn av Bashir_9001 »

Skottland og Serbia er store sannsynligheter for at de kvaler videre, Israel og Finland har også muligheten til å gjøre det.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Bjartesen skrev: lør jun 17, 2023 11:07 pm
guru skrev: lør jun 17, 2023 11:05 pm Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?
Skulle ikke forundre meg. Norge i et nøtteskall; avhengig av andre nasjoner.
Vi er avhengig av at maks 6 av de 23 beste lagene i NL ikke kvalifiserer seg direkte. Fr øyeblikket er det 7, men Nederland tar nok igjen Kashakstan ettervern bl.a.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

ulfarne skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm
guru skrev: lør jun 17, 2023 11:05 pm Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?
Israel
Bosnia
Serbia
Skottland
Finland
Ukraina
Island

Om 4 av disse kvaller direkte, går vi til playoff
Virker urealistisk. Flere av disse som nesten er hektet av allerede.

Bartzabel

Legg inn av Bartzabel »

bønna1/2 skrev: lør jun 17, 2023 10:00 pm
Malacay skrev: lør jun 17, 2023 9:51 pm Selvfølgelig må han gå. Skjønner ikke at det er noe å diskutere.
Har han ikke nettopp forlenget kontrakten?
Hvor mange ganger skal du repetere dette? Hva har det å si når prestasjonene har vært utelukkende ræva?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bashir_9001 skrev: lør jun 17, 2023 11:01 pm Hvem anbefales som midtstopper mot Kypros?
Rune Bratseth. Han spiller som oftest bra mot dem.

Investor

Legg inn av Investor »

Tokik skrev: lør jun 17, 2023 10:10 pm Braut hadde en megasprint der kan knuffa ned en skotte sekunder før han ble bytta ut.

Bortforklaringer
Unnskyldninger


Det er det vi hører
Ja, han måtte da kunne stå på beina i 8 minutter til.
Hvor er gutsen og fandenivoldskheten?!?!?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.

Investor

Legg inn av Investor »

Kypros-kampen på tirsdag blir sykt tung å motivere seg for.
Blir spennende å se om publikum vender laget ryggen og blir hjemme.
Men været gjør vel at de fleste kommer.
Tror nok jubelen for scoringene (hvis vi evner da...) blir noe avmålt, da skuffelsen etter dagens fadese nok sitter i.

Evv

Legg inn av Evv »

Jeg vil at en av journalist kommer med følgende spørsmål til Ståle på førstkommende pressekonferanse: Dere sier at Haaland var fullstendig tom, allikevel har han en megaspurt ut til cornerflagget og måker ned en skotte noen få minutter før han ble byttet ut, hvordan kan det ha seg at han var helt sluttkjørt da? Og burde han ikke evt. fått beskjed om ikke å ta unødvendige høyintensive løp ut mot cornerflagget slik at han kunne stått kampen ut?

Jeg vil ha mer grilling på pressekonferanser fremover. Det er alt for snilt, det er alt for feigt. Resultatene er for dårlig til at norske journalister kan sitte å tvinne tommeltotter.

Investor

Legg inn av Investor »

aderyn skrev: lør jun 17, 2023 11:33 pm Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.
Det er helt irrasjonelt!
Vi har fuckings to av de beste spillerne i verden på laget, og allikevel bottler vi HVER gang!
Sist redigert av Investor den lør jun 17, 2023 11:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Zanick skrev: lør jun 17, 2023 11:13 pm
ulfarne skrev: lør jun 17, 2023 11:09 pm
guru skrev: lør jun 17, 2023 11:05 pm Vi er vel avhengige av at Serbia går videre i EM-kvaliken for at vi skal få ekstramulighet i Nations League?
Israel
Bosnia
Serbia
Skottland
Finland
Ukraina
Island

Om 4 av disse kvaller direkte, går vi til playoff
Virker urealistisk. Flere av disse som nesten er hektet av allerede.
Serbia, Skottland, Finland og Ukraina har gode muligheter. Men dette er for å kvalifisere oss til gruppe b playoff. Det er fort like bra å være i a-playoff.

smash

Legg inn av smash »

Endret kampbilde og billige baklengs, men vi skapte også alt for lite i spill mot Skottland på hjemmebane.

Vondt å se Thorstvedt, Strand Larsen og Dæhli som skal jakte mål på slutten når Sahraoui, Pellegrino, Bobb, Dønnum, Nusa m.fl. ikke er i troppen.

Vi har krydderet, men Ståle er jo helt forelsket i klassisk nordisk middelmådighet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hvor gammel er Østigård? Fremstår mentalt som en junior ennå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

aderyn skrev: lør jun 17, 2023 11:33 pm Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.
Man blir jo vandt til det og det er "tross alt" 23 år siden man var i et mesterskap.
Med tanke på forrige VM i tillegg blir det jo på mange måter til at interesse for landslag og disse mesterskapene faller litt ut og da står man igjen eventuelt med klubblag. Men med tanke på hva som skjer der for tiden er det strengt talt bare et tidsspørsmål før det også ebber ut.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tåpelig å ikke hive innpå Finne forresten

Investor

Legg inn av Investor »

peraleks skrev: lør jun 17, 2023 11:41 pm
aderyn skrev: lør jun 17, 2023 11:33 pm Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.
Man blir jo vandt til det og det er "tross alt" 23 år siden man var i et mesterskap.
Med tanke på forrige VM i tillegg blir det jo på mange måter til at interesse for landslag og disse mesterskapene faller litt ut og da står man igjen eventuelt med klubblag. Men med tanke på hva som skjer der for tiden er det strengt talt bare et tidsspørsmål før det også ebber ut.
Fortvil ikke dere. Om noen dager (23. juni) kan vi igjen mimre og glede oss over seieren over Brasil i -98.
Nå er det 25 år siden. Snakker skikkelig jubileum og greier. Kult.

reCt

Legg inn av reCt »

Laget har prestert langt under forventet, det er trenerens ansvar til syvende å sist.

Stusser også på å en par spillere som det absolutt finnes bedre alternativer til. Det er også trenerens ansvar å plukke ut den beste troppen.

Ståle out

peraleks

Legg inn av peraleks »

Investor skrev: lør jun 17, 2023 11:45 pm
peraleks skrev: lør jun 17, 2023 11:41 pm
aderyn skrev: lør jun 17, 2023 11:33 pm Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.
Man blir jo vandt til det og det er "tross alt" 23 år siden man var i et mesterskap.
Med tanke på forrige VM i tillegg blir det jo på mange måter til at interesse for landslag og disse mesterskapene faller litt ut og da står man igjen eventuelt med klubblag. Men med tanke på hva som skjer der for tiden er det strengt talt bare et tidsspørsmål før det også ebber ut.
Fortvil ikke dere. Om noen dager (23. juni) kan vi igjen mimre og glede oss over seieren over Brasil i -98.
Nå er det 25 år siden. Snakker skikkelig jubileum og greier. Kult.
Hehe, blir jo bare mer og mer legendarisk dette her i tillegg jo mer og mer tid det går siden vi var med på noe som helst.
Så ja nei, jeg vet ikke helt. Så ikke dagens kamp før de siste 3 minuttene men fulgte litt med over telefonen, satt egentlig og ventet på at vi skulle tape dette her noe landslaget normalt sett gjør hver gang man har kniven på strupen. Kan vel regne med 6-0 mot Kypros i neste nå som man i praksis er ute.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Investor skrev: lør jun 17, 2023 11:45 pm
peraleks skrev: lør jun 17, 2023 11:41 pm
aderyn skrev: lør jun 17, 2023 11:33 pm Fyttihelvete jeg er lei det norske landslaget. Hvor mange skuffelser er det mulig å påføre supportere? Kan ikke tenke meg et mer skuffende landslag å holde med i hele verden. De fleste har i det minste en opptur med jevne mellomrom.
Man blir jo vandt til det og det er "tross alt" 23 år siden man var i et mesterskap.
Med tanke på forrige VM i tillegg blir det jo på mange måter til at interesse for landslag og disse mesterskapene faller litt ut og da står man igjen eventuelt med klubblag. Men med tanke på hva som skjer der for tiden er det strengt talt bare et tidsspørsmål før det også ebber ut.
Fortvil ikke dere. Om noen dager (23. juni) kan vi igjen mimre og glede oss over seieren over Brasil i -98.
Nå er det 25 år siden. Snakker skikkelig jubileum og greier. Kult.
Håper på øltelt, benker og storskjerm på Kontraskjæret, så vi får feiret denne begivenheten skikkelig.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Haaland er ikke og vil ALDRI bli noe verdens beste. Ja fantastisk avslutter å går på løp konstant. Men. For å å være en av verdens beste bør basis ferdigheter og link up være på plass. Bare spør 2 store stjerner og klasser som Benzema og Firmino. Milevis unna utenom å score mål. Tar en benz eller firm i topp form anyday over Braut

aderyn

Legg inn av aderyn »

Håper ikke et eneste menneske møter opp mot Kypros. Det fortjener ikke den gjengen før de faen meg leverer noe.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Har Norge noen gang før i løpet av de 20 årene med ørkenvandring, stått med 1 poeng etter 3 kamper i kvalikken?

Kan ikke være mange. Vi har vært nært mange ganger de siste 20 årene. Denne ganger er vi ikke i nærheten, med 2 av verdens beste spillere, kåret som nr. 1 og 3 i det som antakelig er verdens beste liga akkurat nå.

Jeg er så lei av det der "for ujevnt spillermateriale" greiene. Joda spillermaterialet er ujevnt. Men resten (altså ex. Haaland og Ødegaard) er ikke noe svakere enn de spillerne som Høgmoe og Lager måtte komponere 11ere med. Og til og med inkompetente Høgmo, klarte å ta oss til 2. plass og kvalik-spill, med spillere som i snitt ikke var noe sterkere enn det vi har nå.

De aller fleste landslagsmanagere i verden klarer å sette opp en god organisert defensiv, selv om de ikke har verdensstjerner i de bakre leddene.

Dette står til klar stryk av mannen som skal komponere laget. Og som helt siden han satte seg i stolen har sagt at han skal ta Norge til EM i Tyskland. Faktisk helt sinnsvakt hvis han får fortsette.

Selvsagt har han uflaks i dag. Men han gjør mange spillervalg og bytter det går an å stille spørsmålstegn ved, og det har han gjort hele veien, men særlig i disse 3 kvalkampene. Og selv om han hadde uflaks, så var det en skikkelig stinker av en match fra Norge. Vi hadde veldig mye ball uten å klare å skape noe som helst. Uten cheat code Haaland hadde vi ikke scoret mål, i en hjemmekamp vi måtte vinne. Og med det forsvaret og keeperen, så venter man hele tiden bare på at det skal komme en tabbe i et avgjørende øyeblikk. Og de kommer, like pålitelig som oppvasken.

Gir opp.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 8:44 pm
dzk skrev: lør jun 17, 2023 8:43 pm
TheRealArt_Verified skrev: lør jun 17, 2023 8:43 pm Finnes det noen "eksperter" som slakter Ståle? Trenger å høre/lese noe som kan gi sjelero. Noen må da kunne kritisere byttet av Braut uten å komme mrd formildende ting som at han kanskje var sliten.. Jeg vil se at Ståle spikres til veggen av illsinte journalister.
Solbakken sier at Braut selv ba om å bli bytta ut 10 min før han ble det.
Da burde Ståle sagt nei.
Var vel fortsatt fullesjuk.....Brauten altså.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»