Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
Taururu

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Taururu »

Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 11:22 am Jeg er litt overrasket over at media ikke kvesser klørene litt. Syns Solbakken slipper veldig lett unna.

Han feilet i VM-kvalikken, feilet i Nations League og på rekordtid har han feilet i EM-kvalikken. Vi blir ikke bedre, selv om utviklingen på spillersiden skulle tilsi at vi tok noen kvantesprang de siste par årene.

Se på de spillerne Drillo 2 hadde tilgjengelig: https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_ove ... %80%932014

Vi kom oss ikke til sluttspill, men seiersprosenten er høyere enn Solbakken, og det var bare målforskjell som skilte oss og Portugal i kvalikken.

Og noldusen Høgmo tok oss til play-off med en sentrallinje bestående av Hovland/Forren, Tettey/Stefan, Søderlund. https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_ove ... %80%932019

Vi kunne stilt et lag i går kun bestående av spillere fra toppligaer (minus keeper). Det har vel ikke skjedd siden Sembs dager.
Dortmund-Mainz-Napoli-Rennes
Arsenal-Sheffield U-Benfica
Sociedad-Man City-Roma
Det er media som har skreket om Ståle som landslagsjef lenge før han ble ansatt. Blir vanskelig å være kritisk da.

DennisB

Legg inn av DennisB »

LittleSteven skrev: søn jun 18, 2023 11:17 am @DennisB Har ikke du jobbet med å sette odds/sannsynlighet på utfall i betting? I så fall, hva ville du gitt som sannsynlighet på at Norge kvalifiserer seg til 2024-EM nå? Og la oss si, ett av de neste 5 (til og med 2032) mesterskapene?
Hehe, ja, jeg jobber fortsatt med det, men i en annen idrett, som du vet ;)

Tror toget har gått i denne kvaliken, jeg har ingen tro på at Spania (eller Skottland) kollapser, men vi kan få en ny sjanse i Nations League. Vi kan kanskje møte et lag som f.eks. Wales, som ikke er noen kasteball. Men første må andre resultater gå vår vei.. Blir umulig å sette odds på for mange hvis`er og dersom`er.

For de neste EM-sluttspillene, så må man vel realistisk sett tro at vi skulle klare å være blant de 24 beste lagene i Europa.. Utvidelsen skulle gjøre det lettere for oss, kanskje ikke denne gangen, men ett av de neste må vi vel klare. VM blir verre, men la oss kvale til EM først, og ta det derfra.
Sist redigert av DennisB den søn jun 18, 2023 11:31 am, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jesus.

startelver

Legg inn av startelver »

Få Drillo inn som forsvarscoach, så gutta skjønner hva de skal gjøre.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Lew_Ashby skrev: søn jun 18, 2023 11:30 am Jesus.
Det var en fun fact som ikke er fact i det hele tatt. Nyland har 253 klubbkamper og 44 landskamper.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 17, 2023 11:28 pm
Bashir_9001 skrev: lør jun 17, 2023 11:01 pm Hvem anbefales som midtstopper mot Kypros?
Rune Bratseth. Han spiller som oftest bra mot dem.
Kypros er vel laget vi har best statistikk mot. 11 seire av 11 mulige og 28-4 i målforskjell mellom 1988 og 2018, hvor kun 1 av disse er treningskamper, og hvor 10 av de 11 kampene er vunnet relativt komfortabelt med 2 eller 3 mål.
Satt opp et lag med dem som har slått Kypros flest ganger: Jarstein (5 kamper, Thorstvedt 4) Ruud(3+1 innhopp) Bratseth (4 - 1 mål) Hangeland (3) Riise (3 - 2 mål) Halle (4+1) Brandhaug (3 - 1 mål) Leonardsen (3 - 2 mål) Løken (3) Tarrik (3+1) Gøran Sørloth( 4 kamper - 5 mål).
Unge Sprloth har passer pappa på mye, men mot Kypros står han kun med 1 innhopp.
Tom Høgli har også startet 3 kamper mot Kypros, Fjørtoft 2+1, Yttergård Jenssen og King 1 start og 2 innhopp
Kamara 1 kamp 2 mål, Osvold, Carew og Stefan Johansen 2 mål på 2 kamper, også King med 2 mål.
I dagens tropp har Melling og Moi 2 kamper, Berge 1 +1, Ajer 1 start, Ødegaard og Sørloth 1 innhopp, mens trener Solbakken har 1 kamp som spiller.

Corvus

Legg inn av Corvus »

netrebske skrev: søn jun 18, 2023 11:42 am
GiPazzini_85 skrev: lør jun 17, 2023 11:28 pm
Bashir_9001 skrev: lør jun 17, 2023 11:01 pm Hvem anbefales som midtstopper mot Kypros?
Rune Bratseth. Han spiller som oftest bra mot dem.
Kypros er vel laget vi har best statistikk mot. 11 seire av 11 mulige og 28-4 i målforskjell mellom 1988 og 2018, hvor kun 1 av disse er treningskamper, og hvor 10 av de 11 kampene er vunnet relativt komfortabelt med 2 eller 3 mål.
Satt opp et lag med dem som har slått Kypros flest ganger: Jarstein (5 kamper, Thorstvedt 4) Ruud(3+1 innhopp) Bratseth (4 - 1 mål) Hangeland (3) Riise (3 - 2 mål) Halle (4+1) Brandhaug (3 - 1 mål) Leonardsen (3 - 2 mål) Løken (3) Tarrik (3+1) Gøran Sørloth( 4 kamper - 5 mål).
Unge Sprloth har passer pappa på mye, men mot Kypros står han kun med 1 innhopp.
Tom Høgli har også startet 3 kamper mot Kypros, Fjørtoft 2+1, Yttergård Jenssen og King 1 start og 2 innhopp
Kamara 1 kamp 2 mål, Osvold, Carew og Stefan Johansen 2 mål på 2 kamper, også King med 2 mål.
I dagens tropp har Melling og Moi 2 kamper, Berge 1 +1, Ajer 1 start, Ødegaard og Sørloth 1 innhopp, mens trener Solbakken har 1 kamp som spiller.
Tipper Norge-Kypros 1-0. Muligens 1-1 om Norges spillere blir like utslitte og Solbakken gjør samme taktiske grep som sist.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Kakebart skrev: søn jun 18, 2023 10:43 am Synes det ble tydelig at Solbakken har bomma litt med troppen også. Typer som Thorsby og Tronstad hadde vært bedre å ha inn i går enn de som kom inn.
Enig i dette, vi har egentlig ikke sentrale midtbanespillere å sette inn. Kun "ekstra spillere" som Thorstvedt og Dæhli. Vanskelig å gjøre solide endringer. Åpner seg også for spørsmål rundt hvorfor ikke spillere som Wolff Eikrem og Pellegrino får mulighet til å være med. De blir aldri i livet bygd rundt, men kan komme fra benken og bidra i motsetning til no impact spillerne vi for det meste setter inn.

At Sørloth absolutt må starte kamper, skvises inn i kant rolle, fratar oss også muligheten til å erstatte Haaland uten å rakne.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: søn jun 18, 2023 11:35 am Få Drillo inn som forsvarscoach, så gutta skjønner hva de skal gjøre.
Kælke ballen over midtbanen i håp om å treffe hodet til Sørloth eller Braut?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Braut spiller nok ikke mot Kypros. Sliten som han er. Er man heldig blir det 1-0. Håper på tap.

startelver

Legg inn av startelver »

netrebske skrev: søn jun 18, 2023 11:44 am
startelver skrev: søn jun 18, 2023 11:35 am Få Drillo inn som forsvarscoach, så gutta skjønner hva de skal gjøre.
Kælke ballen over midtbanen i håp om å treffe hodet til Sørloth eller Braut?
Hvorfor ikke? Hadde vi gjort det de siste minuttene hadde vi kanskje holdt nullen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 11:41 am Det var en fun fact som ikke er fact i det hele tatt. Nyland har 253 klubbkamper og 44 landskamper.
Hæ? Det hadde jeg aldri trodd.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: søn jun 18, 2023 10:43 am Synes det ble tydelig at Solbakken har bomma litt med troppen også. Typer som Thorsby og Tronstad hadde vært bedre å ha inn i går enn de som kom inn. Berisha kunne fort vært et bedre valg enn JSL også, selv om jeg ikke vet helt hvordan han har vært for Molde.
Enig her. Han snakket på pressekonferansen ved uttaket om at Thorstvedt og Thorsby konkurrerer litt mot hverandre og kan fylle samme roller, og derfor var ikke Thorsby med denne gangen.

Men jeg tror forskjellen på å sette inn Berge som anker i går for Berg kontra Thorsby for Berg er en ganske stor forskjell.

Berge var veldig tydelig 5-10 meter for høyt i banen på 1-1 målet, og skapte mellomrommet som gjorde at Norge kom i ubalanse.

startelver

Legg inn av startelver »

Med en gang Norge går opp til 1-0 og det er 30 minutter igjen, så er det jo innlysende at Skottland vil endre taktikk, og presse høyere på banen. Nettopp derfor hadde man trengt Haaland på banen som er god å ha nede i forsvaret også på tampen.

Haaland har i CIty vist flere ganger egenskaper bakover på banen når man skal forsvare seg og sikre et resultat, han har klarert unna både på headinger og med lange baller opp. Han tåler 90 minutter, ihvertfall bedre enn spillere som Østigård.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Se på Sander Berge i 1-2 scoringen. Snur rompa til. Livredd for å få ballen på seg. Stikker et halvslapp fot ut.

Fy f. En begrenset fotballspiller. Nei takke meg til. Da tar jeg mye heller Thorsby som i det minste har litt innsats og guts

Fazam

Legg inn av Fazam »

TheRealArt_Verified skrev: søn jun 18, 2023 11:45 am Braut spiller nok ikke mot Kypros. Sliten som han er. Er man heldig blir det 1-0. Håper på tap.
Omtrent samme klima som når Norge skulle møte San Marino hjemme i 2016, og presterte å slippe inn et utligningsmål etter tabbe av Stefan Strandberg og Joshua King.

Man kan jo drømme seg tilbake til 1992 når det ble 10-0.

https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 3423271427

Torrohansen

Legg inn av Torrohansen »

Det som skuffer meg mest er at det var et begredelig norsk lag også når vi ledet. Vi skaper knapt sjanser på hjemmebane. Og det mot et lag som er så begrenset som Skottland. Solbakken har fått prøvd seg. Han har skuffet stort. Han hadde ingenting å fare med dessverre. Idiotisk av NFF å forlenge kontrakten hans når resultatene var labre.

Kanskje på tide at nestemann som får prøve seg ikke er en Drillo disippel. Virker jo som alle hans disipler er diffuse kopier av orginalen. Solbakken står for akkurat det motsatte av Alsnes og Warholm filosofien. Solbakken snakker i store ord, og det virker som godt sagt er det som gjelder der i gården. Går det dårlig så er han aldri sen om å trekke fram etterpåklokskap. Poenget er derimot at det er lite klokskap i Solbakkens fotballfoståelse både før og under kamp dessverre. Solbakken var en god klubbspiller i norsk målestokk en gang i tiden. Som landslagstrener er han en storsnakkende fiasko. Hadde han gjort det som var best for Norge så hadde han forlatt skuta nå. Innsett sin begrensning og overlatt roret til nestemann.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

KongOlav2 skrev: søn jun 18, 2023 7:40 am
Crazy Horse skrev: søn jun 18, 2023 3:09 am P Berg spiller ikke i topplag i Belgia, Østerrike eller Nederland eller i en av de fem store ligaene fordi han ikke er god nok. Vurdert av eksperter og ikke deg. Berg slår ekstremt mye på nærmeste spiller. Få målpoeng, få nøkkelpasninger og få produserte målsjanser selv i norsk ES som gir meg fint lite bortsett fra spenning i enkeltkamper. Spillere som Ødegaard og Haaland i PL spiller med og møter gode motstandere hver helg tempomessig. Det gjør man ikke i den norske ES. Det er helt håpløst å diskutere med folk som deg, også om dette med å ta ut Haaland. Om Norge hadde stilt et rent ES lag, hadde vi ihvertfall aldri nådd noe sluttspill. De beste spillerne drar ut fordi lønnsnivået ute i mange klubber er skyhøyt over det norske. Det kan da ikke være så vanskelig å forstå ???
Og i går kveld mistet vi det etter at Berg og Aursnes ble byttet ut. Du har heller aldri kommet med noen troverdige alternativer til hvem vi skal bruke på i den rollen i stedet for Berg. Du har blitt grundig satt på plass i debatter ang Berg flere ganger, men fortsetter med det samme kunnskapsløse gnålet. Fotballkunnskapen er absolutt bånn i bøtte.
Om du mener at denne Champis har satt meg på plass tar du rimelig feil. Hva gjelder Berg eksisterer det dataverktøy som analyserer hans og alle andre spillere sine valg på banen med og uten ball. Om Berg er så fantastisk hvorfor i himmelens navn spiller han for 2 mill oppe i Bodø. Vetlesen går for kanskje 80 mill og høyrevingen til Frankrike nå, og Berg ? Selv enkelte Glimt supportere klager på at Berg ikke alltid fanger opp løp til indreløpere, snur og slår støtte. Hva er det de virkelige ekspertene ikke har sett som ekspertisen her inne ( les Glimt supportere) har sett ? På tre kvalik kamper har vi ett poeng og ett scoret spillemål med bl a Berg i ankerrollen. Det fungerer ikke. Det er selvfølgelig ikke bare Berg sin feil.

Skal Norge nå et sluttspill må vi bruke spillere - hvis mulig - fra de fem største ligaene. De behøver ikke spille fast, men i det minste jevnlig. Napoli stopperen er helt i grenseland. I går hadde vi to spillere fra en ekstremt ujevn norsk serie sentralt i banen, og en stopper som knapt spiller i serie A. Om Sander Berge lykkes i PL til høsten og får spille, vil jeg ha midtbanen Aursnes - Berge - Ødegaard, alternativt Berge - Aursnes - Ødegaard. Det er forskjell på å møte lag som Ham-Kam og Aalesund m fl helg etter helg i ES som parkerer bussen, enn lag i PL. Tempoet er mye høyere. Jeg har ingen agenda verken mot Østigård, Strandberg eller Berg, men jeg håper Norge frem mot VM kvaliken bruker spillere med internasjonal erfaring på så sentrale plasser.

In fine et hjertesukk. Dette er en landslags- ingen klubbtråd. Jeg var pokker så skuffet i går, da jeg håpet at Norge kommer seg til EM og jeg til Tyskland. Sannsynligheten nå er dessverre liten bortsett fra halmstrået Nations league (som jeg ikke skjønner meg på). Man kan kritisere Strandberg uten å få klanen på nakken, toucher man Berg har man alt av nordlendinger på nakken. Dette er ingen Glimt tråd. Om Berg kommer seg ut igjen, tar nivået hver helg i en tøff fotball hverdag er han mer enn velkommen til å inneha ankerrollen på landslaget. Jeg avskriver for n’te gang ikke Berg ! I dag har han plassen i mangel av noe bedre, men hvor er Tronstad ?

Taururu

Legg inn av Taururu »

mogandisu skrev: søn jun 18, 2023 11:50 am
Kakebart skrev: søn jun 18, 2023 10:43 am Synes det ble tydelig at Solbakken har bomma litt med troppen også. Typer som Thorsby og Tronstad hadde vært bedre å ha inn i går enn de som kom inn. Berisha kunne fort vært et bedre valg enn JSL også, selv om jeg ikke vet helt hvordan han har vært for Molde.
Enig her. Han snakket på pressekonferansen ved uttaket om at Thorstvedt og Thorsby konkurrerer litt mot hverandre og kan fylle samme roller, og derfor var ikke Thorsby med denne gangen.

Men jeg tror forskjellen på å sette inn Berge som anker i går for Berg kontra Thorsby for Berg er en ganske stor forskjell.

Berge var veldig tydelig 5-10 meter for høyt i banen på 1-1 målet, og skapte mellomrommet som gjorde at Norge kom i ubalanse.
Enig.

Det hjelper heller ikke på at han legger om til en midtbanefirer, hvor Berge spiller sentralt med Ødegaard. Et totalt ubrukelig grep fra Solbakken

Downlight

Legg inn av Downlight »

Torrohansen skrev: søn jun 18, 2023 12:22 pm Det som skuffer meg mest er at det var et begredelig norsk lag også når vi ledet. Vi skaper knapt sjanser på hjemmebane. Og det mot et lag som er så begrenset som Skottland. Solbakken har fått prøvd seg. Han har skuffet stort. Han hadde ingenting å fare med dessverre. Idiotisk av NFF å forlenge kontrakten hans når resultatene var labre.

Kanskje på tide at nestemann som får prøve seg ikke er en Drillo disippel. Virker jo som alle hans disipler er diffuse kopier av orginalen. Solbakken står for akkurat det motsatte av Alsnes og Warholm filosofien. Solbakken snakker i store ord, og det virker som godt sagt er det som gjelder der i gården. Går det dårlig så er han aldri sen om å trekke fram etterpåklokskap. Poenget er derimot at det er lite klokskap i Solbakkens fotballfoståelse både før og under kamp dessverre. Solbakken var en god klubbspiller i norsk målestokk en gang i tiden. Som landslagstrener er han en storsnakkende fiasko. Hadde han gjort det som var best for Norge så hadde han forlatt skuta nå. Innsett sin begrensning og overlatt roret til nestemann.
Solbakken er en småarrogant pratmaker som tror han er ganske vittig. Bla, bla. La resultatene tale. Da trenger han ikke si så mye.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Crazy Horse skrev: søn jun 18, 2023 12:26 pm Om Berg er så fantastisk hvorfor i himmelens navn spiller han for 2 mill oppe i Bodø.
Patrick Berg tjener mye mer enn 2 mill. Mye mer.

smash

Legg inn av smash »

mogandisu skrev: søn jun 18, 2023 11:50 am
Kakebart skrev: søn jun 18, 2023 10:43 am Synes det ble tydelig at Solbakken har bomma litt med troppen også. Typer som Thorsby og Tronstad hadde vært bedre å ha inn i går enn de som kom inn. Berisha kunne fort vært et bedre valg enn JSL også, selv om jeg ikke vet helt hvordan han har vært for Molde.
Enig her. Han snakket på pressekonferansen ved uttaket om at Thorstvedt og Thorsby konkurrerer litt mot hverandre og kan fylle samme roller, og derfor var ikke Thorsby med denne gangen.

Men jeg tror forskjellen på å sette inn Berge som anker i går for Berg kontra Thorsby for Berg er en ganske stor forskjell.

Berge var veldig tydelig 5-10 meter for høyt i banen på 1-1 målet, og skapte mellomrommet som gjorde at Norge kom i ubalanse.
Verken Thorstvedt eller Thorsby har noe å gjøre i en slik kamp.

Når vi spiller hjemme og må ha 3 poeng, må vi ha noe mer kreativt og uforutsigbart å komme med. Ståle har jo foruten stjernene nesten utelukkende tatt ut mellanmjölk-spillere.

Champis

Legg inn av Champis »

Megapixsel skrev: søn jun 18, 2023 7:05 am
GiPazzini_85 skrev: lør jun 17, 2023 10:45 pm
Megapixsel skrev: lør jun 17, 2023 10:40 pm Solbakken viste sin inkompetanse her dessverre. Å trygge inn 1-0 seiere er sjeldent lurt.
Å trygge inn 1-0-seire når det står igjen 5-10 minutter er noe de fleste trenere prøver på.
Å trygge inn er en ting. Å bytte seg helt ut av kampen, miste all trussel og momentun er noe annet.

Å mene at en Haaland som ikke kan løpe mer er en større trussel enn gode spillere fra La Liga og Serie A, er smått komisk.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Champis skrev: søn jun 18, 2023 12:43 pm
Megapixsel skrev: søn jun 18, 2023 7:05 am
GiPazzini_85 skrev: lør jun 17, 2023 10:45 pm

Å trygge inn 1-0-seire når det står igjen 5-10 minutter er noe de fleste trenere prøver på.
Å trygge inn er en ting. Å bytte seg helt ut av kampen, miste all trussel og momentun er noe annet.

Å mene at en Haaland som ikke kan løpe mer er en større trussel enn gode spillere fra La Liga og Serie A, er smått komisk.
At Braut ikke kan løpe er en løgn fabrikert av Ståle for å unnskylde sin egen inkompetanse.

bgr

Legg inn av bgr »

Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 11:41 am
Lew_Ashby skrev: søn jun 18, 2023 11:30 am Jesus.
Det var en fun fact som ikke er fact i det hele tatt. Nyland har 253 klubbkamper og 44 landskamper.
Men inkluderer tallet 253, klubbkamper tidlig i karrieren for Hødd og Molde? Det er uansett en (tilsiktet?) svakhet at tweeten ikke spesifiserer tidsrom, men kan dette stemme for for eks de siste 3-5 år?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

bgr skrev: søn jun 18, 2023 12:48 pm
Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 11:41 am
Lew_Ashby skrev: søn jun 18, 2023 11:30 am Jesus.
Det var en fun fact som ikke er fact i det hele tatt. Nyland har 253 klubbkamper og 44 landskamper.
Men inkluderer tallet 253, klubbkamper tidlig i karrieren for Hødd og Molde? Det er uansett en (tilsiktet?) svakhet at tweeten ikke spesifiserer tidsrom, men kan dette stemme for for eks de siste 3-5 år?
Selvsagt. Teller ikke kamper for Molde? Om vi tar vekk norsk fotball og alle cupkamper, står han fortsatt med 91 ligakamper i Bundesliga, Premier League, 2. Bundesliga og Championship.

Siden han debuterte på landslaget, har han 187 klubbkamper- så den tweeten var veldig feil uansett hvordan man vrir og vender på det.

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: søn jun 18, 2023 10:16 am Tenk deg:

Vi leder 1-0 etter 85.min uten at Skottland har skapt en eneste sjanse. Berg har bindt sammen midtbanneleddet eksempelarisk og bryter konstant opp i skottenes angrepsspill. Haaland strekker skottenes lagdeler hele tiden.

Da, i det 85. minutt MÅ Ståle gjøre noe. Han tar ut Braut, Aursnes og Berg, og setter inn hans tre favoritter Strand Larsen, Dæhli og Thorstvedt. Han legger så om til sin favorittformasjon 4-4-2 med de typiske "ballvinnerne" Ødegaard og Berge sentralt. For å strekke motstanderen bruker han hurtigtogene Thorstvedt og Larsen.

Det er helt horribelt, og burde være oppsigelsesgrunn alene.

Hva skjer på 1-1 målet? Selvfølgelig en svak involvering av Østigård,men i trekket før få de lov til å slå en enkel pasning tvers gjennom midtbaneleddet vårt. Hadde det skjedd med en 5'er med Berg sentralt. Aldri i verden

1. De spilte 4-3-3 hele kampen, også etter byttene.

2. Strand Larsen er faktisk ganske hurtig, ja.

3. Jepp, de spilte gjennom midtbaneleddet på slutten. Den som ikke orker å gjøre jobben med å tette korridoren er Ødegaard, altså en som spilte hele kampen. Ingen av innbytterne kan lastes for dette, og det er heller et bevis på at det var lurt å få inn friske bein.

4. Hva har noen av byttene å si for at 1-1-scoringen kommer? Jeg ser mange som klager på byttene, men jeg ser ikke én eneste sammenheng mellom byttene og målet. Det andre målet hadde aldri kommer hvis ikke det første kom.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 12:52 pm
bgr skrev: søn jun 18, 2023 12:48 pm
Sulfat skrev: søn jun 18, 2023 11:41 am

Det var en fun fact som ikke er fact i det hele tatt. Nyland har 253 klubbkamper og 44 landskamper.
Men inkluderer tallet 253, klubbkamper tidlig i karrieren for Hødd og Molde? Det er uansett en (tilsiktet?) svakhet at tweeten ikke spesifiserer tidsrom, men kan dette stemme for for eks de siste 3-5 år?
Selvsagt. Teller ikke kamper for Molde? Om vi tar vekk norsk fotball og alle cupkamper, står han fortsatt med 91 ligakamper i Bundesliga, Premier League, 2. Bundesliga og Championship.

Siden han debuterte på landslaget, har han 187 klubbkamper- så den tweeten var veldig feil uansett hvordan man vrir og vender på det.
Tweeten er korrekt hvis man legger godviljen til og sier de siste 3 årene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Champis skrev: søn jun 18, 2023 12:43 pm
Megapixsel skrev: søn jun 18, 2023 7:05 am
GiPazzini_85 skrev: lør jun 17, 2023 10:45 pm

Å trygge inn 1-0-seire når det står igjen 5-10 minutter er noe de fleste trenere prøver på.
Å trygge inn er en ting. Å bytte seg helt ut av kampen, miste all trussel og momentun er noe annet.

Å mene at en Haaland som ikke kan løpe mer er en større trussel enn gode spillere fra La Liga og Serie A, er smått komisk.
Det er her du er på kollisjonskurs med mange av oss andre. Noe av det siste Haaland gjorde (og høyst sannsynlig etter han ba om å bli byttet ut), var å gå på et langt løp, i vanlig Haaland-stil. Det var ingen synlige tegn på verken at han var sliten da, eller at han var preget av skade eller krampe. For meg så Haaland ut akkurat slik han vanligvis gjør. Han var fortsatt en trussel for Skottland.

Så jeg er ganske overrasket over at du vet mer enn oss andre, at Haaland "ikke lenger kunne løpe". Det var ingenting som tydet på det. Det kan jo ikke være noe annet enn tatt ut av løse lufta, i et forsøk på å forsvare Ståle, slik jeg ser det. At Ståle sier de samme, er nok for å redde sitt eget skinn.

Jeg vil igjen si at det er ingen i laget vårt som skal ha en slik rolle hvor man kan bestemme selv når man skal byttes ut. Dersom det ikke foreligger en skade, eller krampe, så må det være treneren som skal bestemme slikt, og alt må gjøres til lagets beste. Haaland har sin jobb å gjøre på landslaget, som i klubblaget. Ved helt jevne kamper, byttes han naturligvis ikke ut, dersom det ikke foreligger en skade, en kjenning til skade, eller en krampe. Haaland er en matchvinner laget trenger, og kunne blitt det også i går, på 1-1.

Å være sliten teller ikke. Hadde det stått 1-1, hadde han aldri i verden blitt byttet ut. Haaland trenger ikke å spille Kypros-kampen i verste fall, og kunne tatt ferie etter Skottland-kampen.
Sist redigert av DennisB den søn jun 18, 2023 1:01 pm, redigert 2 ganger totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

fugletitteren skrev: søn jun 18, 2023 10:39 am
Champis skrev: lør jun 17, 2023 9:56 pm
fugletitteren skrev: lør jun 17, 2023 8:25 pm Elendig kamp.

Straffen er isolert sett billig.

Ståle må bevise at han evner å snu dette, EM er gone det er opplagt, men prestasjonene og resultatene resten av kvalikken må forbedres kraftig. Hvis ikke er det bare å tuppe Ståle ut. Stor i kjeften og det kan være gøy det, men blir flaut med resultatrekker son leveres nå.

Straffen er så klokkeklar som den kan få blitt. Ikke noe protester fra skottene heller.
Den er soft.

Han kommer seg foran og blir regelrett dratt i bakken. Hvis du synes den er soft, så er det stort sett ingen straffespark noensinne som er klare.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»