Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Wellé

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Wellé »

Moussa Diaby er en spillertype jeg gjerne vil ha, men langt mer usikker på spilleren. Generelt skeptisk til å hente offensive spillere fra BL, samt at jeg syns han har en ganske dårlig touch til tider.

På den annen side så ønsker jeg et til fartsfantom som kan dra av spillere og strekke motstanderne. Også pluss at han er god med begge ben. En slags First Price-Dembele

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Romano
Official bid to follow for Kai Havertz as personal terms won’t be an issue — the player given his green light to Arsenal yesterday. ⚪️🔴 #AFC

Chelsea asking price has always been £75m but they will be flexible, sources confirm. Talks on.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 4:19 pm Romano
Official bid to follow for Kai Havertz as personal terms won’t be an issue — the player given his green light to Arsenal yesterday. ⚪️🔴 #AFC

Chelsea asking price has always been £75m but they will be flexible, sources confirm. Talks on.
Det er så skuffende, mulig det er en dose COPIUM og håp hos meg at Chelsea ikke er representativt for han, og at han kommer mer til rette i Arsenal, men jeg har mine tvil, våre kjøp fra Chelsea går aldri bra, og om vi kjøper han bidrar vi til at de kan få inn Caicedo som rett som strør enda mer salt i sårene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Dundersalt skrev: fre jun 16, 2023 8:16 am Tror folk virkelig på at andre klubber først viser interesse etter at vi har fått et bud avslått?

Selgende klubb forhører seg selvsagt med alle potensielle interessenter, det samme gjør spillerens agent. Ingen takker ja til et tilbud uten å sjekke om andre er villige til å gi mer.
Selvsagt ikke.

Men det er en kjent strategi innen deal making, å ta den på farten. Gjøres ofte ved selskapskjøp.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: fre jun 16, 2023 5:52 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 4:19 pm Romano
Official bid to follow for Kai Havertz as personal terms won’t be an issue — the player given his green light to Arsenal yesterday. ⚪️🔴 #AFC

Chelsea asking price has always been £75m but they will be flexible, sources confirm. Talks on.
Det er så skuffende, mulig det er en dose COPIUM og håp hos meg at Chelsea ikke er representativt for han, og at han kommer mer til rette i Arsenal, men jeg har mine tvil, våre kjøp fra Chelsea går aldri bra, og om vi kjøper han bidrar vi til at de kan få inn Caicedo som rett som strør enda mer salt i sårene.
Denne har potensialet til å bli en skikkelig skandale faktisk. Prisen er helt latterlig, med tanke på hva han har vist i PL. Jeg har sittet å fuckings ledd av spilleren. Her får Arteta mye å bevise hvis det blir en overgang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jun 16, 2023 1:42 pm
På den annen side så ønsker jeg et til fartsfantom som kan dra av spillere og strekke motstanderne. Også pluss at han er god med begge ben. En slags First Price-Dembele
Men hvilket bein skyter han straffer med? :lol:

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Arteta knows: Trust the process.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Canucks skrev: fre jun 16, 2023 9:33 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.
Declan Rice inn i stallen, alt annet blir en bonus.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Canucks skrev: fre jun 16, 2023 9:33 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.
Hva er et seriøst bud? Synes 90M er myyye penger for en spiller med ett år igjen på kontrakten.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Onv95 skrev: fre jun 16, 2023 9:54 pm
Canucks skrev: fre jun 16, 2023 9:33 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.
Hva er et seriøst bud? Synes 90M er myyye penger for en spiller med ett år igjen på kontrakten.
Problemet er at det flere klubber som byr.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Det heter forhandlinger. Man starter med et bud, så øker vi budene frem til maksprisen vår. Hvis ikke det er godt nok sp hadde vi ikke fått Rice uansett.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Skjønner ikke hvorfor man er så negativ til Havertz? Meget god spiller som man blir litt lurt av kroppsspråket til.

Så og si identisk til Jesus med unntak av mål/assist biten, men det kan jo forklares med at man har spilt i Chelsea...

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Canucks skrev: fre jun 16, 2023 9:33 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.
Det er et useriøst høyt bud på Rice spør du meg da. Ender vi opp med å betale 150-170 mill £ for Rice og Havertz, så vil jeg faktisk påstå vi har brukt 150-170 mill på å ikke bli forsterket.

Vi har en gammel midtbane, så jeg forstår vi må fornye oss, men det må da være mulig å gjøre det så mye billigere og smartere enn som så. Det kan selvfølgelig hende begge slår virkelig til, men jeg ser ikke at noen av de skal heve laget noe særlig.

Lavia har imponert meg mer enn Rice og koster kanskje 40 mill£, så kanskje prøv å kjøp han så beholder vi Xhaka en sesong til og ser hva som evt kan dukke opp i januar eller til neste sommer. Det er dessverre så ytterst skjeldent kjøp på 70 mill £ + lykkes, så jeg blir litt skeptisk til så enorme summer. Jeg forstår vi har ubegrenset med midler når vi byr slike summer på de spillerne, men likevell.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:51 am Føler meg ganske trygg på at Rice havner hos oss, men skal innrømme det er Caicedo som frister mest. Klasseforskjell på spillerne de par siste sesonge + han er noen år yngre og kanskje litt billigere også.

Vi må si oss fornøyde med Rice, men overpriset og ingen forsterkning i forhold til Xhaka mtp den sesongen som var.
Klasseforskjell over de siste par sesongen faktisk.

Sjekker du noen gang fakta, før du melder meninger? Eller bare oversetter du ting du leser på Twitter fra random guy?

Caicedo var kun involvert i totalt 8 PL kamper i 2021/22 helt på tampen av sesongen, med debut 8. april 2022. Han var utlånt til Belgisk fotball fra sommeren 2021, frem til 12. januar 2022.

Rice spilte i 36 PL kamper i 2021/22 sesongen.

Du har rett i at det har vært klasseforskjell over de siste par sesongene, men det har vært i favør Rice.

De hadde ganske jevngode 2022/23 sesonger, hvis man ser på statistikkene.

Caicedo har kanskje større max potensial som yngre, og har hatt en rivende utvikling. Og det er greit å mene at han er et bedre alternativ.

Men klasseforskjell over de par siste sesongene er et utsagn som virkelig ikke henger på greip.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dere trenger vel også homegrown spillere? 8 stk per dags dato (?)

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: lør jun 17, 2023 8:38 am Dere trenger vel også homegrown spillere? 8 stk per dags dato (?)
Pdd. Så har vi Ramsdale, Holding, White, Saliba, ESR, Saka, Martinelli, Nelson og Nketiah. Jeg tipper også at man går for en HG tredjekeeper og vi har jo i teorien Balogun også på bok, men han virker 100% å forsvinne.

Hvis vi antar at Holding og Balogun drar, HG tredjekeeper og resten blir så har vi 9 spillere uten noen nye inn. Er jo ikke sikkert at Nelson, Nketiah eller ESR blir, men ingenting som tyder på at de drar denne sommeren i hvert fall.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: lør jun 17, 2023 10:20 am
MentalM skrev: lør jun 17, 2023 8:38 am Dere trenger vel også homegrown spillere? 8 stk per dags dato (?)
Pdd. Så har vi Ramsdale, Holding, White, Saliba, ESR, Saka, Martinelli, Nelson og Nketiah. Jeg tipper også at man går for en HG tredjekeeper og vi har jo i teorien Balogun også på bok, men han virker 100% å forsvinne.

Hvis vi antar at Holding og Balogun drar, HG tredjekeeper og resten blir så har vi 9 spillere uten noen nye inn. Er jo ikke sikkert at Nelson, Nketiah eller ESR blir, men ingenting som tyder på at de drar denne sommeren i hvert fall.
🙏

Martinelli og Saliba gikk i glemmeboken 😅

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: lør jun 17, 2023 1:00 am
Canucks skrev: fre jun 16, 2023 9:33 pm
Vike4 skrev: fre jun 16, 2023 9:03 pm Chelsea has REJECTED Arsenal’s opening bid for Kai Havertz… Talks continue. [@Matt_Law_DT]

Flott! NESTE!
Får håpe at det ikke betyr flere bud, finn gjerne veien tilbake til Caicedo takk, og snyt Chelsea for han, eller rett og slett kom med et seriøst bud på Rice og slutt dette tullet vi holder på med.
Det er et useriøst høyt bud på Rice spør du meg da. Ender vi opp med å betale 150-170 mill £ for Rice og Havertz, så vil jeg faktisk påstå vi har brukt 150-170 mill på å ikke bli forsterket.

Vi har en gammel midtbane, så jeg forstår vi må fornye oss, men det må da være mulig å gjøre det så mye billigere og smartere enn som så. Det kan selvfølgelig hende begge slår virkelig til, men jeg ser ikke at noen av de skal heve laget noe særlig.

Lavia har imponert meg mer enn Rice og koster kanskje 40 mill£, så kanskje prøv å kjøp han så beholder vi Xhaka en sesong til og ser hva som evt kan dukke opp i januar eller til neste sommer. Det er dessverre så ytterst skjeldent kjøp på 70 mill £ + lykkes, så jeg blir litt skeptisk til så enorme summer. Jeg forstår vi har ubegrenset med midler når vi byr slike summer på de spillerne, men likevell.
Ender vi med Havertz er det katastrofe uansett, jeg siktet til Rice mer enn noe annet her. Havertz vil være en større skuffelse enn om vi hadde signert Mudryk for min del.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Canucks skrev: lør jun 17, 2023 6:05 pm Ender vi med Havertz er det katastrofe uansett, jeg siktet til Rice mer enn noe annet her. Havertz vil være en større skuffelse enn om vi hadde signert Mudryk for min del.
Så ille er det virkelig ikke. Havertz har vært en av Chelseas beste spillere i en periode hvor de har vært ekstremt dysfunksjonelle. Han er fortsatt en ekstremt teknisk god spiller som først og fremst kommer til sin rett når han spiller i et lag med andre smarte spillere.

Han kan være litt veik, og så har han jo vært en rimelig svak avslutter i Chelsea, men i BL så var han en pluss-avslutter, så skal ikke se bort ifra at han vil forbedre seg der gjennom bare at det har vært litt varians og mangel på selvtillit. Utenom det så er han en rimelig komplett spiller og det er en grunn til at Bayern alltid har vært interessert i han, at RM ønsket han som Benz-erstatter og at Chelsea kjøpte han for £70m i sin tid.

Han er ikke drømmesigneringen min, det er heller ikke Rice for den saks skyld, men jeg ser veldig godt hvorfor vi ønsker begge og hvordan de kan forbedre oss. Nesten det mest frustrerende er at det hjelper Chelsea økonomisk.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Vike4

Legg inn av Vike4 »

BREAKING: There are concrete chances Thomas Partey leaves Arsenal this summer. Discussions have already taken place regarding his exit. Reports, @FabrizioRomano.

Han sier også vi er i samtaler med Lavia.

Vet ikke om jeg er helt enig i Party og Xhaka ut samtidig og at de blir erstattet med Rice og Lavia. Hadde helst sett vi solgte Elneny og Jorginho først. Føler vi gambler enormt denne sommeren, men det kan lønne seg om vi er heldige, men føler det er litt for stor sjanse til vi mislykkes. Spesielt med å betale 60 mill for Havertz.

Bruksverdien til Xhaka og Partey er vesentlig større enn de få kronene vi får for de.

Vi har CL fotball også, så vi var kanskje en mann i manko fra før.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

En som virker å ha en del info sier vi har tilbudt Gundogan en kontrakt City ikke liker veldig godt.

Tenk for en signering han hadde vært.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Vike4 skrev: søn jun 18, 2023 3:23 pm En som virker å ha en del info sier vi har tilbudt Gundogan en kontrakt City ikke liker veldig godt.

Tenk for en signering han hadde vært.
City ikke liker? Hadde Pep ønsket ham med videre hadde han jo vært det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Så hvis vi oppsummerer, antakelig Rice for Xhaka men han kan glippe, antakelig Havertz til en sum som er ekstremt høy basert på hva han har levert - en transfer som hjelper Chelsea til å signere Caicedo (selv om i tillegg tre spillere ser ut til å være på vei ut på brua til fantasisummer fra Saudi), kanskje Lavia for Partey, og Gundogan.

Dette blir en WTF sommer.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Kan Arteta vurdere Havertz som en Xhaka erstatter på sikt og Rice som Partey-erstatter?

Bjørn

Legg inn av Bjørn »


LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Vike4 skrev: søn jun 18, 2023 3:23 pm En som virker å ha en del info sier vi har tilbudt Gundogan en kontrakt City ikke liker veldig godt.

Tenk for en signering han hadde vært.
Hva er det du snakker du om?

Vike4

Legg inn av Vike4 »

LeCoq skrev: man jun 19, 2023 8:32 am
Vike4 skrev: søn jun 18, 2023 3:23 pm En som virker å ha en del info sier vi har tilbudt Gundogan en kontrakt City ikke liker veldig godt.

Tenk for en signering han hadde vært.
Hva er det du snakker du om?
Arsenal har tilbudt han en kontrakt som er bedre enn det City har tilbudt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»