Eliteserien Fantasy 2023

Svar
urbeka

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av urbeka »

Nelson på radaren min. Men mulig S08-kampen kommer litt raskt, kan bli gode arbeidsforhold for Sarpelona der.

urbeka

Legg inn av urbeka »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 3:57 pm Hansen i mål, Cornic Tagseth på sidebackene, Reitan stopper, Holse indreløper eller høyre ving, Nelson bankers venstre ving. Resten up for grabs.
Jeg tar tilbake det jeg sa om forsvaret forresten. Kan like gjerne plutselig være Reitan Pereira på sidebackene. Førstnevnte kjenner jo 433 ut og inn. Sæter rett inn som spiss når han er klar.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 3:23 pm Så håper jeg Selnæs sitt comeback er neste store nyhet på brakka. Han kan få styre opp den midtbanen der.
Selnæs på vei til AIK. Var hvertfall linket dit tidligere i uken.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Rasmus&Saga ute med 24 min podcast om Maalens RBK nå, for spesielt interesserte

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.
Oki :) Men Selnæs er vel uansett ikke en fantasyspiller? :)

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

K-Torget skrev: fre jun 16, 2023 9:31 pm
urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.
Oki :) Men Selnæs er vel uansett ikke en fantasyspiller? :)
Er vel en klassisk 5,0 han.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

AlexandrsJelisejevs skrev: fre jun 16, 2023 9:41 pm
K-Torget skrev: fre jun 16, 2023 9:31 pm
urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.
Oki :) Men Selnæs er vel uansett ikke en fantasyspiller? :)
Er vel en klassisk 5,0 han.
Blir vel fort det ja. Enda en SHN?😎

urbeka

Legg inn av urbeka »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Rasmus&Saga ute med 24 min podcast om Maalens RBK nå, for spesielt interesserte
Han lot seg ikke lokke ut på isen for å snakke om enkeltspillere, så podden var ikke så interessant i så måte.

Executive Summary:

Det blir 433, det blir store endringer, det blir mange faguttrykk man kjenner godt fra før. Han regner seg som veldig godt kvalifisert for jobben. Han har lært av sparkinga i Ranheim i 2019 og er derfor en mye bedre trener enn noen gang før. Han har begynt å slikke seg rundt munnen som Nils Arne Eggen. Hans største drøm er å bli fast trener for RBK.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Altså, Selnæs inn er bare spekulasjoner. Siden han tross alt er kontraktsløse. Noen mener han vil tjene mindre hos RBK enn det han behøver for å betale den norske formuesskatten etter kina-oppholdet. Men hvem vet… å spille for Rekdal ville jo vært fullstendig utenkelig, men å bidra inn i et nytt og friskt 433 prosjekt og å kunne dra hjem igjen er kanskje noe som kan trigge.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:55 pm
urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Rasmus&Saga ute med 24 min podcast om Maalens RBK nå, for spesielt interesserte
Han lot seg ikke lokke ut på isen for å snakke om enkeltspillere, så podden var ikke så interessant i så måte.

Executive Summary:

Det blir 433, det blir store endringer, det blir mange faguttrykk man kjenner godt fra før. Han regner seg som veldig godt kvalifisert for jobben. Han har lært av sparkinga i Ranheim i 2019 og er derfor en mye bedre trener enn noen gang før. Han har begynt å slikke seg rundt munnen som Nils Arne Eggen. Hans største drøm er å bli fast trener for RBK.
Takk for sammendrag!😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:59 pm Altså, Selnæs inn er bare spekulasjoner. Siden han tross alt er kontraktsløse. Noen mener han vil tjene mindre hos RBK enn det han behøver for å betale den norske formuesskatten etter kina-oppholdet. Men hvem vet… å spille for Rekdal ville jo vært fullstendig utenkelig, men å bidra inn i et nytt og friskt 433 prosjekt og å kunne dra hjem igjen er kanskje noe som kan trigge.
😊👍🏻

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

K-Torget skrev: fre jun 16, 2023 9:31 pm
urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.
Oki :) Men Selnæs er vel uansett ikke en fantasyspiller? :)
Nei, men Selnæs inn ville gjort andre RBK-spillere mer fantasy-aktuelle ;)

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Spår at Markus Henriksen blir en av sommerens store Fantasy-spillere.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Veldig spennende å se hvordan Maalen tenker bruke ham iallefall

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

DuncanE skrev: lør jun 17, 2023 1:26 am
K-Torget skrev: fre jun 16, 2023 9:31 pm
urbeka skrev: fre jun 16, 2023 9:00 pm Det var spekulasjoner, thomas berntsen ønsker ham.
Oki :) Men Selnæs er vel uansett ikke en fantasyspiller? :)
Nei, men Selnæs inn ville gjort andre RBK-spillere mer fantasy-aktuelle ;)
Det er et godt poeng ;) Tenkte litt på det i det jeg publiserte innlegget.. :lol:

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: lør jun 17, 2023 9:25 am Veldig spennende å se hvordan Maalen tenker bruke ham iallefall
Blir vel Roger + U Jensen / Reitan som midtstoppere?
Reitan / Cornic høyreback?
Tagseth / Pereira vensteback?

Og da er vel fort Henriksen på midten? Indreløper med Selnæs bak seg som anker?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Kommer til å få mange svar Ila de første treningene. Noen kommer til å bli rendyrka i sine roller fra dag 1, der Maalen er mest sikker. Andre roller kommer til å rullere for å la mange få sjansen til å vise seg frem. Men han kommer til å være nådeløs i å tørre benke ‘store navn’ hvis det ikke passer i systemet.

Håper Holse omsider blir rendyrka i indreløperrolle. Og ikke f.eks blir brukt som potet fordi høyre ving ikke gir seg selv. Nelson vil trolig ta venstre ving.

Når det gjelder midtstoppere så er det et par egenskaper som blir vektlagt noe mer nå: evnen til å ta med seg ball gjennom pressledd, evne til å være spillfordeler. Man kan ikke ha to klumpfoter bak der. En av de bør også ha fart. En av de bør være venstrebeint. Dette kombinert gjør at jeg ikke tror dette blir så enkelt som å plassere de mest ‘midtstopperaktige’ der ala Rogers og Y Jensen. Vi får se.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør jun 17, 2023 1:43 am Spår at Markus Henriksen blir en av sommerens store Fantasy-spillere.
Jeg også tenkte at han kan bli en spennende spiller framover, samme med Dragsnes hvis Lillestrøm går over til 4-3-3 når Adams forsvinner. Begynner å bli mange interessante fantasy spillere i forsvar.
Tror faktisk det kan bli mange som spiller med både fire og fem bak etter hvert.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skywalker skrev: lør jun 17, 2023 12:40 pm
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør jun 17, 2023 1:43 am Spår at Markus Henriksen blir en av sommerens store Fantasy-spillere.
Jeg også tenkte at han kan bli en spennende spiller framover, samme med Dragsnes hvis Lillestrøm går over til 4-3-3 når Adams forsvinner. Begynner å bli mange interessante fantasy spillere i forsvar.
Tror faktisk det kan bli mange som spiller med både fire og fem bak etter hvert.
Hva mener du med Dragsnes? At han blir farligere som v.back i backfirer enn som vingback eller at han kanskje er kant i 4-3-3?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: lør jun 17, 2023 12:50 pm
Skywalker skrev: lør jun 17, 2023 12:40 pm
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: lør jun 17, 2023 1:43 am Spår at Markus Henriksen blir en av sommerens store Fantasy-spillere.
Jeg også tenkte at han kan bli en spennende spiller framover, samme med Dragsnes hvis Lillestrøm går over til 4-3-3 når Adams forsvinner. Begynner å bli mange interessante fantasy spillere i forsvar.
Tror faktisk det kan bli mange som spiller med både fire og fem bak etter hvert.
Hva mener du med Dragsnes? At han blir farligere som v.back i backfirer enn som vingback eller at han kanskje er kant i 4-3-3?
Ja farligere som vingback. Syns ikke han har vært like farlig offensivt i år som han var i fjor. Er vel noe flere i Kanrifansen har bemerket. Er det noen som har fått lide av formasjonsendringen så er det Dragsnes og TLO.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: lør jun 17, 2023 11:56 am Kommer til å få mange svar Ila de første treningene. Noen kommer til å bli rendyrka i sine roller fra dag 1, der Maalen er mest sikker. Andre roller kommer til å rullere for å la mange få sjansen til å vise seg frem. Men han kommer til å være nådeløs i å tørre benke ‘store navn’ hvis det ikke passer i systemet.

Håper Holse omsider blir rendyrka i indreløperrolle. Og ikke f.eks blir brukt som potet fordi høyre ving ikke gir seg selv. Nelson vil trolig ta venstre ving.

Når det gjelder midtstoppere så er det et par egenskaper som blir vektlagt noe mer nå: evnen til å ta med seg ball gjennom pressledd, evne til å være spillfordeler. Man kan ikke ha to klumpfoter bak der. En av de bør også ha fart. En av de bør være venstrebeint. Dette kombinert gjør at jeg ikke tror dette blir så enkelt som å plassere de mest ‘midtstopperaktige’ der ala Rogers og Y Jensen. Vi får se.
Takk for innlegg😊

guru

Legg inn av guru »

Vetlesen forstatt ikke gått ned. Det er overraskende. Nest mest solgte spiller etter Wolfe. Noen som har status på han? Kan jo fort bli tilgjengelig til helga. Jeg velger å ta prisnedgangen (som nesten garantert kommer). Spiller han mot Godset, er det kjipt å ha solgt han.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

guru skrev: man jun 19, 2023 7:44 am Vetlesen forstatt ikke gått ned. Det er overraskende. Nest mest solgte spiller etter Wolfe. Noen som har status på han? Kan jo fort bli tilgjengelig til helga. Jeg velger å ta prisnedgangen (som nesten garantert kommer). Spiller han mot Godset, er det kjipt å ha solgt han.
Det samme gjelder Mannsverk og Adams. Har ikke gått ned de eller selv om mange har solgt de. Jeg tåler maks 0,1 ned. Vurderer veldig å kvitte meg med Adams før nedgang og evt kjøre han inn igjen til runde 14, hvis han ikke er solgt. Samtidig kjedelig å ikke ha han inne mot Tromsø og RBK

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Er det slik at Mvuka sitt låneopphold i Glimt er over nå? Eller har han flere kamper?

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Sir-Alex skrev: man jun 19, 2023 10:38 am Er det slik at Mvuka sitt låneopphold i Glimt er over nå? Eller har han flere kamper?
Muligens en siste kamp nå mot Godset. Siste hjemmekamp er iallfall spilt.
Synes å huske at det var slik de skrev det tidligere.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: man jun 19, 2023 11:06 am
Sir-Alex skrev: man jun 19, 2023 10:38 am Er det slik at Mvuka sitt låneopphold i Glimt er over nå? Eller har han flere kamper?
Muligens en siste kamp nå mot Godset. Siste hjemmekamp er iallfall spilt.
Synes å huske at det var slik de skrev det tidligere.
Mener det ble sagt at hans siste kamp var mot HamKam og at han har ferie frem til sesongoppkjøringen i Lorient i starter?

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

K-Torget skrev: man jun 19, 2023 11:20 am
Evertonion skrev: man jun 19, 2023 11:06 am
Sir-Alex skrev: man jun 19, 2023 10:38 am Er det slik at Mvuka sitt låneopphold i Glimt er over nå? Eller har han flere kamper?
Muligens en siste kamp nå mot Godset. Siste hjemmekamp er iallfall spilt.
Synes å huske at det var slik de skrev det tidligere.
Mener det ble sagt at hans siste kamp var mot HamKam og at han har ferie frem til sesongoppkjøringen i Lorient i starter?
Hmm, dette må undersøkes nærmere!
Om han er ferdig må han jo selges...

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: man jun 19, 2023 11:23 am
K-Torget skrev: man jun 19, 2023 11:20 am
Evertonion skrev: man jun 19, 2023 11:06 am

Muligens en siste kamp nå mot Godset. Siste hjemmekamp er iallfall spilt.
Synes å huske at det var slik de skrev det tidligere.
Mener det ble sagt at hans siste kamp var mot HamKam og at han har ferie frem til sesongoppkjøringen i Lorient i starter?
Hmm, dette må undersøkes nærmere!
Om han er ferdig må han jo selges...
Finner ikke igjen artikkelen / intervjuet med Mvuka og Glimt fra fredagen før HamKam på tv2sporten, men finner dette på sportsbibelen..:
"Joel Mvuka spiller sin siste eliteseriekamp på Aspmyra mot Ham-Kam førstkommende søndag før avreise til Frankrike, skrev Bodø/Glimt et par dager før kampen."

https://sportsbibelen.no/bodo-glimt-pro ... r-klubben/

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Det kan jo tolkes enten som at han spiller sin siste Eliteseriekamp og den er på Aspmyra, eller at han spiller sin siste Eliteseriekamp som er på Aspmyra, men kanskje skal spille flere som ikke er på Aspmyra.

Det han selv har sagt før var at han skulle være med borte mot Godset, men det er noen uker siden nå. Så aner rett og slett ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»