Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
startelver

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av startelver »

Kypros har følgende resultater borte :

Armenia 2-2
Skottland 3-0
Israel 2-3
Kosovo 5-1
Nord-Irland 2-2

Med andre ord, de er fullt kapable til å score mål, og har greid uavgjort mot kjempen Nord-Irland.

I utgangspunktet bør vi vinne 5-0 , men dette er Ståleball så alt kan skje.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Dette bør være siste kamp for Ståle Solbakken. Han har vist seg å være en elendig fotball leder.

Han bør skiftes ut.

Han var og er skyld i dårlige resultatene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Foran Høgmo-kampen hjemme mot San Marino var det ingen som trodde de skulle score, og utligne til 1-1 mot Norge. Nå ble det likevel tre sene mål av Norge i 2.omgang; som reddet landslagstreneren den gang.

Hva hvis det blir 0-0 mot Kypros. Kan man fortsette med Solbakken da?

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: tir jun 20, 2023 12:05 pm Foran Høgmo-kampen hjemme mot San Marino var det ingen som trodde de skulle score, og utligne til 1-1 mot Norge. Nå ble det likevel tre sene mål av Norge i 2.omgang; som reddet landslagstreneren den gang.

Hva hvis det blir 0-0 mot Kypros. Kan man fortsette med Solbakken da?
Selvsagt, han har jo undertegnet ny kontrakt til 2026.

Men vi vinner nok mot Kypros så kan Ståle skryte litt av prestasjonen på neste pressetreff.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Hvilke 11 starter for Norge i kveld ?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Skuffende leveranse fra TV2 og ikke ha laget ute nå. Tross alt mindre enn 10 timer til kamp.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jevnt og spennende mellom to av europas dårligste lag.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Håper vi får se et revansjelystent lag i kveld. Verste fall får vi en tung slitekamp. Bestefall får vi en storseier, selvtillit og solid statpadding fra Haaland.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Rexwiller skrev: tir jun 20, 2023 12:25 pm Jevnt og spennende mellom to av europas dårligste lag.
Før disse kampene var Norge på 44.plass på FIFA-rankingen og Kypros på 111.plass.
Og i Europa så er Norge som nummer 23 på samme rangering mens Kypros er rangert som den 44. beste nasjonen i Europa. Var det jevnt du sa? :lol:

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Korgutt skrev: tir jun 20, 2023 12:31 pm
Rexwiller skrev: tir jun 20, 2023 12:25 pm Jevnt og spennende mellom to av europas dårligste lag.
Før disse kampene var Norge på 44.plass på FIFA-rankingen og Kypros på 111.plass.
Og i Europa så er Norge som nummer 23 på samme rangering mens Kypros er rangert som den 44. beste nasjonen i Europa. Var det jevnt du sa? :lol:
Må la folk furte i fred!

smash

Legg inn av smash »

Håper på en elendig prestasjon som gir 1-0 seier med skåring sju minutter på overtid etter en tvilsomt idømt straffe.

Vi må ha ny sjef inn, men dumt å gi fra seg muligheten til å ta igjen Skottland. De kan fort finne på å tape poeng mot Georgia både hjemme og borte.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

FranciscoM skrev: tir jun 20, 2023 9:37 am Hva burde man håpe på i kveld når Skottland møter Georgia? Taper skottene poeng hjemme kan man øyne håp om å ta dem igjen (evig optimist etc), men man risikerer jo også at Georgia kan ende på topp 2 over skottene.
Må håpe på Georgia. Utopi å tro at Spania havner utenfor topp 2, så da må de andre stjele poeng fra hverandfe og da er det nå skottene må begynne å avgi poeng.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

smash skrev: tir jun 20, 2023 12:38 pm Håper på en elendig prestasjon som gir 1-0 seier med skåring sju minutter på overtid etter en tvilsomt idømt straffe.

Vi må ha ny sjef inn, men dumt å gi fra seg muligheten til å ta igjen Skottland. De kan fort finne på å tape poeng mot Georgia både hjemme og borte.
NFF har nettopp forlenget og er utopi at Ståle får sparken med det første, uansett resultat i kveld.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Korgutt skrev: tir jun 20, 2023 12:31 pm Før disse kampene var Norge på 44.plass på FIFA-rankingen og Kypros på 111.plass.
Og i Europa så er Norge som nummer 23 på samme rangering mens Kypros er rangert som den 44. beste nasjonen i Europa. Var det jevnt du sa? :lol:
Tja. De klarte uavgjort mot Nord-Irland; som Danmark bare slo 1-0 hjemme nylig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

General Error har kommet med en uttalelse:

Bilde

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: man jun 19, 2023 3:10 pm
Champis skrev: man jun 19, 2023 10:38 am
Crazy Horse skrev: man jun 19, 2023 2:33 am

Om det er noen som er på viddene her så er det deg. Du har skrevet her på FD at du lever av fotball. Da dette er et anonymt fora forventer jeg ikke at du utdyper hva du gjør. At du er eller tidligere har vært toppspiller tror jeg ikke. Trener ? Nei. Spill ? Kanskje. Korridorene i NFF siden du forsvarer Solbakken i det meste, tja ?

Svaret ditt bekrefter at du aldeles ikke har peiling. Jobber du i NFF er det med Bama reklame. Du sitter altså med video og teller antall pasninger gjennom ledd og på tvers. Er det med VHS video fra 1980 tallet ? Med pausefunksjon ? Du bryr deg ikke om valg med ball ? Det er jo det som er kjernen i spillets taktiske side for enkeltspillere. Var valget rett ? Burde spilleren valgt en annen løsning, som å slå til høyre istedet for til venstre ? Burde spilleren forsert fremover med ball ? Var det ledige spillere i gode posisjoner et sted fremover på banen når ballen ble slått i støtte ? Burde spilleren ha vendt opp offensive istedet for defensivt/bakover ? Dette er jo hele kjernen i det som danner grunnlaget for persepsjonstrening, bruk av 3D briller osv.. Analyse av de forhold jeg tar opp fordrer tilgang til flere kameraer og komplisere dataverktøy, og det gir ikke et VHS videoopptak deg. Det er du som er på viddene. De komiske viddene.

Herrejesus for et nivå…

Husker du grunnen til det ble gjort en slik analyse av pasningene til Berg i den kampen? Jo, det var fordi du (og enkelte andre) mente at Berg spilte altfor mye på tvers og bakover.

Hvor har du det fra at jeg ikke er opptatt av valgene til spillerne? Selvsagt er jeg det, men det var altså ikke relevant i den diskusjonen. Det var en enkel gjennomgang av involveringene for å dementere påstandene dine, og de påstandene ble egentlig latterliggjort den gang. Allikevel holder du fortsatt på…
Om du sitter med din VHS video spiller og ser kampen på nytt for å telle antall pasninger Berg slår bakover, på tvers eller i lengderetning har du ualminnelig lite å gjøre. Jeg har aldri hevdet at det er feil å slå på tvers eller i støtte. Det er ofte nødvendig for å holde ballen i laget. Jeg er ikke tilhenger av Drillos alltid i lengderetning filosofi. Jeg så forøvrig at Berg hadde 3-4 vellykkede pasninger gjennom ledd, og et par mislykkede i bakrom som med begge midtstopperne. For dårlig vektet, uten vinkel.

Det interessante, og det gjelder ikke bare Berg, er valgene med ballen. Jeg nekter å tro at du har videoprogram som kan analysere dette, og nok bilder, med mindre du jobber på Ullevaal. Ødegaard har tatt kvantesprang for Arsenal fordi han tør se etter disse rommene, finner de og klarer å gjennomføre. Med Berg vet jeg ikke. Jeg kjenner enkelte Glimtsupportere som av og til klager over at Berg ikke slår på løpene til indreløpere. Noe endog den danske indreløperen irritert har påpekt, om TV bildene ikke løy ?

Mitt anliggende med det laget vi mønstret på lørdag, som kanskje er noe av det bedre vi har mønstret på år, er sentrallinjen. To ES spillere og en benkesliter. Nivået i ES fra Glimt, Molde, LSK og Brann og nedover er svært variabelt i tempo og kvalitet. Det å omstille seg fra Ham-Kam til McKinn og McTominy på den skotske midtbanen tar tid. Skjønner du ikke dette snart ? Ja Glimt har internasjonal erfaring, men i fjor sa det stopp i Polen. Sentrallinjen er så viktig i fotball at jeg ville ha hatt inn internasjonale spillere her. Gjerne fra topp 5 ligaene. Backer må gjerne spille i ES. Sentrallinjen - spillesentralen - er noe helt annet. Strandberg fatter jeg ikke. Berg forstår jeg langt bedre, da han er god defensivt i mangel av alternativer. For norsk fotball og Glimt sine muligheter i Europa håper jeg Berg blir i Bodø. For A landslaget håper jeg han drar ut igjen, og lykkes.

VHS-spiller? Fin hersketeknikk :D

Du og flere andre var kritiske til Berg etter kampen mot Spania fordi han slo for mange pasninger på tvers og bakover. Derfor ble det gjort en jobb for å motbevise det. Det var ikke noe annet som lå i det, men det var nok til at man avslørte enkelte som kom med idiotiske påstander.

Jeg trenger ikke å jobbe på Ullevål for å ha tilgang til programmer som jeg bruker i jobben min - hvor har du det fra?

Å omstille seg fra å møte Ham-Kam til å møte Skottland og McTominey er ikke noe problem for Berg. Berg spilte en av de aller beste landskampene som er spilt av en sentral midtbanespiller for Norge mot Spania, som er på et langt høyere nivå enn Skottland.

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: tir jun 20, 2023 7:25 am
Rexwiller skrev: man jun 19, 2023 6:50 pm Men man hadde 0 spillere i serie-a som var den beste og mest stjernespekkede ligaen første halvdel av 90-tallet.
Dette er jo en faktor som ikke fokuseres nok på. PL og engelsk 1 div før det var på et helt annet sted den gang. Rosenborgs CL lag hadde fint klart topp 3 i England den gangen. Det var en annen verden. Pengene befant seg også i Serie A slik at norske spillere ble populære i England siden de ikke kostet stort.

Rosenborg har aldri vært i nærheten av topp tre i England.

Champis

Legg inn av Champis »

Man vet hvert fall at utfallet her inne uansett vil være negativt etter kampen i dag.

Enten spiller Norge en dårlig kamp og taper poeng eller vinner så vidt. Alternativt spiller man en god kamp og vinner klart, men da er det kun fordi vi ikke har mer å spille for og fordi det ikke er viktig lenger. Forutsigbart.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Champis skrev: tir jun 20, 2023 1:11 pm Man vet hvert fall at utfallet her inne uansett vil være negativt etter kampen i dag.

Enten spiller Norge en dårlig kamp og taper poeng eller vinner så vidt. Alternativt spiller man en god kamp og vinner klart, men da er det kun fordi vi ikke har mer å spille for og fordi det ikke er viktig lenger. Forutsigbart.
Det blir færre innlegg her om vi vinner med noen mål i hvert fall. Vil uanset bli en periode med mye eder og galle en god stund fremover.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: tir jun 20, 2023 1:12 pm
Champis skrev: tir jun 20, 2023 1:11 pm Man vet hvert fall at utfallet her inne uansett vil være negativt etter kampen i dag.

Enten spiller Norge en dårlig kamp og taper poeng eller vinner så vidt. Alternativt spiller man en god kamp og vinner klart, men da er det kun fordi vi ikke har mer å spille for og fordi det ikke er viktig lenger. Forutsigbart.
Det blir færre innlegg her om vi vinner med noen mål i hvert fall. Vil uanset bli en periode med mye eder og galle en god stund fremover.

Det stemmer nok, ja.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: tir jun 20, 2023 1:05 pm
Everenga skrev: tir jun 20, 2023 7:25 am
Rexwiller skrev: man jun 19, 2023 6:50 pm Men man hadde 0 spillere i serie-a som var den beste og mest stjernespekkede ligaen første halvdel av 90-tallet.
Dette er jo en faktor som ikke fokuseres nok på. PL og engelsk 1 div før det var på et helt annet sted den gang. Rosenborgs CL lag hadde fint klart topp 3 i England den gangen. Det var en annen verden. Pengene befant seg også i Serie A slik at norske spillere ble populære i England siden de ikke kostet stort.

Rosenborg har aldri vært i nærheten av topp tre i England.
Det må du gjerne mene.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Trur dykk det blir stappet paa Ullevaal i aften?

Stialex

Legg inn av Stialex »

smash skrev: tir jun 20, 2023 12:38 pm Håper på en elendig prestasjon som gir 1-0 seier med skåring sju minutter på overtid etter en tvilsomt idømt straffe.

dumt å gi fra seg muligheten til å ta igjen Skottland.
Spar deg skuffelsen

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jeg får fysisk vondt av å høre om play-off. Norge KOMMER UANSETT IKKE TIL EM. Jeg anslår sannsynligheten til det for og være 5%
Men tap/uavgjort mot Kypros i kveld. Må/bør Solbakken gå?

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: tir jun 20, 2023 12:21 pm
Fazam skrev: tir jun 20, 2023 12:05 pm Foran Høgmo-kampen hjemme mot San Marino var det ingen som trodde de skulle score, og utligne til 1-1 mot Norge. Nå ble det likevel tre sene mål av Norge i 2.omgang; som reddet landslagstreneren den gang.

Hva hvis det blir 0-0 mot Kypros. Kan man fortsette med Solbakken da?
Selvsagt, han har jo undertegnet ny kontrakt til 2026.

Men vi vinner nok mot Kypros så kan Ståle skryte litt av prestasjonen på neste pressetreff.
Hvis det kommer nok en svak kamp, tror jeg de begynner å se etter en erstatter.
Et slikt klima kan de ikke leve med i sommer.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kan ikke Rekdal og Solbakken bytte plass da?
Kan umulig bli værre for begge involverte lag :-)

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

netrebske skrev: tir jun 20, 2023 12:46 pm
FranciscoM skrev: tir jun 20, 2023 9:37 am Hva burde man håpe på i kveld når Skottland møter Georgia? Taper skottene poeng hjemme kan man øyne håp om å ta dem igjen (evig optimist etc), men man risikerer jo også at Georgia kan ende på topp 2 over skottene.
Må håpe på Georgia. Utopi å tro at Spania havner utenfor topp 2, så da må de andre stjele poeng fra hverandfe og da er det nå skottene må begynne å avgi poeng.
Tar ikke igjen Skottland denne gangen, må satse på å overta Spania. Slutt å tenke navn og status.
Mest sannsynlig greier vi det ikke, men Spania er ikke noe å frykte om dagen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: tir jun 20, 2023 3:19 pm Trur dykk det blir stappet paa Ullevaal i aften?
Har Dem begynt å selge potetstappe til pølsene på Ullevaal nå?

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Regner med at folk drar på kamp siden de allerede har billett. Blir det dårlig resultat i kveld derimot, tror jeg det blir labre salgstall fremover.

Fazam

Legg inn av Fazam »

(シ) skrev: tir jun 20, 2023 3:39 pm Tar ikke igjen Skottland denne gangen, må satse på å overta Spania. Slutt å tenke navn og status.
Mest sannsynlig greier vi det ikke, men Spania er ikke noe å frykte om dagen.
Nåja. Spania presterte nå greit mot Italia og Kroatia.
Man kan heller spørre om Norge er noe å frykte.

Det eneste muligheten for Norge til å kvalifisere seg direkte er at Skottland avgir poeng idag eller til høsten borte mot Georgia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»