Pride - er det nok nå?

Svar
Ostemanden

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Ostemanden »

Maxus5 skrev: tor jun 22, 2023 7:33 pm Vi har en vinner.. WOKE-prisen er delt ut. Grønland og gamlebyen kirke arrangerer pride halal-frokost på Grønland.

Du er vel triggered på level 100 du nå da..
Hadde du hengt deg litt mindre opp i hva andre holder på med så hadde du kanskje fått noen fine junidager istedenfor og ase deg opp over et arrangement.
Du virker ikke som typen som frekventerer gamlebyen og grønland så ofte så at de deler ut frokost er ikke noe du skal henge deg så mye opp i, kirken har vanlig gudstjeneste på søndag du kan delta på..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

oddvar_kjempebra skrev: tor jun 22, 2023 1:43 pm
DuncanE skrev: tor jun 22, 2023 1:22 pm
eppaen skrev: tor jun 22, 2023 1:14 pm

Og hvorfor skal ikke du/dere med den liberale holdningen til dette anerkjenne at det må være usaklig tøft å se familiemedlemmer endre seg på denne måten? Hva gjør din tankegang mindre snever enn andres på dette området når reaksjonen blir den du demonstrerer? Jeg forventer faktisk at inkludering også må være å anerkjenne denne farens følelsesliv like mye som det som var sønnens. Og om han syns det var tøft å se og omfavne denne endringen - så skal det faktisk respekteres - ja til og med anerkjennes. Forståelse og frihet til å føle kan ikke bare gå den ene veien.
Man skal anerkjenne og respektere snevre personer med tilsynelatende lite inkluderende holdninger? Nei, det finner jeg ikke naturlig. Du tenker alt skal anerkjennes uansett tilnærming? Jeg ville støtta og elska min sønn uansett hvordan han bekjenner seg. Så lenge dette føles riktig for han, og han ikke skader andre. Om andre hadde hata han for det, ville jeg ikke anerkjent vedkommendes følelser.
Nå synes jeg du er vel høy og mørk her. Det er lett å være annengrads-tolerant.

At det kan være vanskelig å få en slik beskjed (dette programmet ble spilt inn bare noen dager etter at faren fikk vite dette, og han hadde aldri sett ham som kvinne) tror jeg også de fleste trans-personer skjønner. Og innser at det er en prosess foreldrene må gå igjennom. I hvertfall hvis de ikke har mistenkt noe før.

Jeg vil i hvertfall ikke rope "korsfest, korsfest" basert på slike initielle reaksjoner.

Det er en annen side vet dette også. Han er gift og avslørte at han var trans til kona ved å be om en gave fra henne. At han kunne ha sex med en annen mann. Han ville faktisk leve et dobbeltliv. Hun lot ham få leve ut sitt transliv selv om hun var veldig ukomfortabel. Solgte bilen slik at han kunne bruke pengene på hårfjerning. osv. Og det endte med at hun prøve å ta sitt eget liv. Faren sier jo at han reagerer sterk på hvordan sønnen har oppført seg overfor henne. Det er klart at det ikke hjelper ham i den prosessen det er å akseptere situasjonen.

Nå er jeg generelt skeptisk til de som går på TV og legger ut privatlivet sitt på denne måten. Som regel er det et annet motiv bak. Men mine kommentater her baserer seg på at det er ektefølt det vi ser og ikke et forsøk på å bli kjendiser.
Duncan og sølvgutt har en tendens til å skyte først og spørre etterpå .............. og å nett-mobbe.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: tor jun 22, 2023 7:45 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor jun 22, 2023 1:43 pm
DuncanE skrev: tor jun 22, 2023 1:22 pm

Man skal anerkjenne og respektere snevre personer med tilsynelatende lite inkluderende holdninger? Nei, det finner jeg ikke naturlig. Du tenker alt skal anerkjennes uansett tilnærming? Jeg ville støtta og elska min sønn uansett hvordan han bekjenner seg. Så lenge dette føles riktig for han, og han ikke skader andre. Om andre hadde hata han for det, ville jeg ikke anerkjent vedkommendes følelser.
Nå synes jeg du er vel høy og mørk her. Det er lett å være annengrads-tolerant.

At det kan være vanskelig å få en slik beskjed (dette programmet ble spilt inn bare noen dager etter at faren fikk vite dette, og han hadde aldri sett ham som kvinne) tror jeg også de fleste trans-personer skjønner. Og innser at det er en prosess foreldrene må gå igjennom. I hvertfall hvis de ikke har mistenkt noe før.

Jeg vil i hvertfall ikke rope "korsfest, korsfest" basert på slike initielle reaksjoner.

Det er en annen side vet dette også. Han er gift og avslørte at han var trans til kona ved å be om en gave fra henne. At han kunne ha sex med en annen mann. Han ville faktisk leve et dobbeltliv. Hun lot ham få leve ut sitt transliv selv om hun var veldig ukomfortabel. Solgte bilen slik at han kunne bruke pengene på hårfjerning. osv. Og det endte med at hun prøve å ta sitt eget liv. Faren sier jo at han reagerer sterk på hvordan sønnen har oppført seg overfor henne. Det er klart at det ikke hjelper ham i den prosessen det er å akseptere situasjonen.

Nå er jeg generelt skeptisk til de som går på TV og legger ut privatlivet sitt på denne måten. Som regel er det et annet motiv bak. Men mine kommentater her baserer seg på at det er ektefølt det vi ser og ikke et forsøk på å bli kjendiser.
Duncan og sølvgutt har en tendens til å skyte først og spørre etterpå .............. og å nett-mobbe.
Synes nå deres oppførsel er ganske grei, kontra en wannabe amerikaner som forpester hver eneste tråd hen deltar i

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 10:26 am Bilde

Kommer du eller @Texas_John ? to av favorittene dine samlet på ett sted
Nå blir muslimene sinte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: tor jun 22, 2023 7:53 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 10:26 am Bilde

Kommer du eller @Texas_John ? to av favorittene dine samlet på ett sted
Nå blir muslimene sinte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
å så gøy!
Du vet at det finnes homofile muslimer også? tilogmed kristne som skal være så rene i livssynet sitt også har like høy andel av skeive som resten av befolkningen, de bare må skjule det på grunn av livssynet, samt unngå represalier og annen dritt fra moralens høye voktere

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 4:41 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 10:48 am Den faren er moden for psykiatrien.
Det er vel i grunnen sønnen også. Kanskje de kan prøve litt parterapi...
Sånt har en tendens til å være arvelig ja.
Stakkars sønn

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:03 pm
Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 4:41 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 10:48 am Den faren er moden for psykiatrien.
Det er vel i grunnen sønnen også. Kanskje de kan prøve litt parterapi...
Sånt har en tendens til å være arvelig ja.
Stakkars sønn
Armypappa som har bakgrunn fra forsvaret, sikkert lært at man skal jobbe som et lag samt ta vare på hverandre og alt det der i forsvaret

Bare synd den opplæringen ikke gjelder for familien..

Også stille opp på dr phil da :cry:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: tor jun 22, 2023 2:49 pm Den eneste som har vist noen agenda her er jo deg...
Kan menn føde barn?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:12 pm
Rainmaker skrev: tor jun 22, 2023 2:49 pm Den eneste som har vist noen agenda her er jo deg...
Kan menn føde barn?
Google er din venn

Er du blitt så mannemann at du ikke klarer og bruke en søkemotor på nettet lenger ?

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:08 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:03 pm
Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 4:41 pm

Det er vel i grunnen sønnen også. Kanskje de kan prøve litt parterapi...
Sånt har en tendens til å være arvelig ja.
Stakkars sønn
Armypappa som har bakgrunn fra forsvaret, sikkert lært at man skal jobbe som et lag samt ta vare på hverandre og alt det der i forsvaret

Bare synd den opplæringen ikke gjelder for familien..

Også stille opp på dr phil da :cry:
Utrolig fyr. Pappaer fra det militære sliter ofte når avkommet ikke er strigla etter 'sjefens verdier' :geek:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Morsomt å se at det blir MER pride på grunn av at noen intolerante fjols driver med hets.
Jeg antar at det vil bli ENDA MER Pride og enda mer oppslutning dersom hets fortsetter.
Lykke til alle sammen!

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:18 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:08 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:03 pm
Sånt har en tendens til å være arvelig ja.
Stakkars sønn
Armypappa som har bakgrunn fra forsvaret, sikkert lært at man skal jobbe som et lag samt ta vare på hverandre og alt det der i forsvaret

Bare synd den opplæringen ikke gjelder for familien..

Også stille opp på dr phil da :cry:
Utrolig fyr. Pappaer fra det militære sliter ofte når avkommet ikke er strigla etter 'sjefens verdier' :geek:
Sitter og nynner på in the navy..

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:16 pm
Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:12 pm
Rainmaker skrev: tor jun 22, 2023 2:49 pm Den eneste som har vist noen agenda her er jo deg...
Kan menn føde barn?
Er du blitt så mannemann at du ikke klarer og bruke en søkemotor på nettet lenger ?
Nå spør jeg deg, kan menn føde barn?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:23 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:16 pm
Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:12 pm
Kan menn føde barn?
Er du blitt så mannemann at du ikke klarer og bruke en søkemotor på nettet lenger ?
Nå spør jeg deg, kan menn føde barn?
Ikke trekk meg inn i disse idiotiske spørsmålene dine. jeg gidder ikke svare gjør research selv, du minner meg om sånne dumme damer på facebook som spør der framfor og søke opp ting selv..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:26 pm jeg gidder ikke svare
Det er jo ikke noe å gidde. Du "gidder" jo å skrive mange ord for å forklare at du ikke "gidder" å skrive et svar som enten har 2 eller 3 bokstaver. Men mulig du er redd for at svaret er på 2 bokstaver, og at du deretter må forklare hvorfor.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:18 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:08 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 8:03 pm
Sånt har en tendens til å være arvelig ja.
Stakkars sønn
Armypappa som har bakgrunn fra forsvaret, sikkert lært at man skal jobbe som et lag samt ta vare på hverandre og alt det der i forsvaret

Bare synd den opplæringen ikke gjelder for familien..

Også stille opp på dr phil da :cry:
Utrolig fyr. Pappaer fra det militære sliter ofte når avkommet ikke er strigla etter 'sjefens verdier' :geek:
Unger for slike er som underordnede vet du, og skal innordne seg i rekkene med blind disiplin etter det øverstkommanderende befaler.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:35 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:30 pm
Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 8:29 pm Er du så feig og stakkarslig at du ikke evner å besvare et helt enkelt spørsmål, du er så woke at du ikke tør å svare?
Du mr stråmann. Finn deg noe annet og gjøre
Det er ikke jeg som ikke evner å svare på spørsmål om hvorvidt en mann kan føde barn eller ikke. Hvis du ikke har tenkt å diskutere saken skjønner jeg egentlig ikke hva du gjør her, for å være ærlig. Du bidrar jo stort sett utelukkende med lavintelligent personsjikane og en hel haug med skrivefeil.
Hvorfor skal jeg diskutere noe med deg? uansett hva slags svar du får så vrir du det over på noe annet som den søpledebatanten du er..
Og påpeke skrivefeil er jo virkelig høyt nivå. Bra texas, regner med at de seks damene du holder på med er stolt av deg...

Foreslår at du heller fortsetter og diskutere med noen andre...

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 8:36 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:26 pm jeg gidder ikke svare
Det er jo ikke noe å gidde. Du "gidder" jo å skrive mange ord for å forklare at du ikke "gidder" å skrive et svar som enten har 2 eller 3 bokstaver. Men mulig du er redd for at svaret er på 2 bokstaver, og at du deretter må forklare hvorfor.
du kan få to bokstaver av meg

FU

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 2:21 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 2:11 pm Familien blir godt tatt vare på, og vi ber til Allah om at de to familiemedlemmene kommer trygt hjem, heter det i uttalelsen fra familien.
NRK pleier å oversette Allah til Gud, se for eksempel dette Dagsrevyen-innslaget hvor de uttaler at terroristen i Frankrike ropte "Gud er størst". Det er også slik de har oversatt det i andre artikler.
https://www.facebook.com/APs-Rikskringk ... 289822322/
Selvfølgelig. Vi vil ikke ha noen sammeblanding mellom terrorister og Allah.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:41 pm du kan få to bokstaver av meg

FU
Akkurat. Da er det bare å gå ut fra at du tror menn kan føde barn. Noe som er på nivå med flat jordere.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 8:49 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:41 pm du kan få to bokstaver av meg

FU
Akkurat. Da er det bare å gå ut fra at du tror menn kan føde barn. Noe som er på nivå med flat jordere.
Jorda er ikke flat, den er firkantet...

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 8:36 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:26 pm jeg gidder ikke svare
Det er jo ikke noe å gidde. Du "gidder" jo å skrive mange ord for å forklare at du ikke "gidder" å skrive et svar som enten har 2 eller 3 bokstaver. Men mulig du er redd for at svaret er på 2 bokstaver, og at du deretter må forklare hvorfor.
Det er hans mantra.

Han gjentar det om og om igjen, mens han hører på Trond Viggo Torgersen – Slapp Reggae

https://www.nrk.no/video/musikk/trond-v ... bbd7c91135

Orker ikke, gidder ikke, passer m'ække, raker'ække
Vi'kke, ha'kke, må'kke, ska'kke, få'kke, bø'kke, ta'kke, tø'kke
Alle er så treige, allting går så fort
Sist redigert av Dapre den tor jun 22, 2023 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dapre skrev: tor jun 22, 2023 8:41 pm
Texas_John skrev: tor jun 22, 2023 2:21 pm
Guttorm123 skrev: tor jun 22, 2023 2:11 pm Familien blir godt tatt vare på, og vi ber til Allah om at de to familiemedlemmene kommer trygt hjem, heter det i uttalelsen fra familien.
NRK pleier å oversette Allah til Gud, se for eksempel dette Dagsrevyen-innslaget hvor de uttaler at terroristen i Frankrike ropte "Gud er størst". Det er også slik de har oversatt det i andre artikler.
https://www.facebook.com/APs-Rikskringk ... 289822322/
Selvfølgelig. Vi vil ikke ha noen sammeblanding mellom terrorister og Allah.
Breivik og manshaus f.eks :roll:
Men de passer nok narrativet ditt fryktelig dårlig.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Dapre skrev: tor jun 22, 2023 8:58 pm
Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 8:36 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:26 pm jeg gidder ikke svare
Det er jo ikke noe å gidde. Du "gidder" jo å skrive mange ord for å forklare at du ikke "gidder" å skrive et svar som enten har 2 eller 3 bokstaver. Men mulig du er redd for at svaret er på 2 bokstaver, og at du deretter må forklare hvorfor.
Det er hans mantra.

Han gjentar det om og om igjen, mens han hører på Trond Viggo Torgersen – Slapp Reggae

https://www.nrk.no/video/musikk/trond-v ... bbd7c91135

Orker ikke, gidder ikke, passer m'ække, raker'ække
Vi'kke, ha'kke, må'kke, ska'kke, få'kke, bø'kke, ta'kke, tø'kke
Alle er så treige, allting går så fort
Norsk musikk er lame, jeg er ikke 50 og hører på nrk p1

gi meg heller noe allright hiphop


Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 8:49 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 8:41 pm du kan få to bokstaver av meg

FU
Akkurat. Da er det bare å gå ut fra at du tror menn kan føde barn. Noe som er på nivå med flat jordere.
Mener du at dette er et interessant spørsmål, sparebanK? Imponerende i så fall.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

busemannen skrev: tor jun 22, 2023 9:14 pm Mener du at dette er et interessant spørsmål, sparebanK?
Det er mere morsomt enn interessant å se hvordan slike folk argumenterer for seg. Men det ble jo litt kjedelig da ostemannen ikke "giddet".

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 9:24 pm
busemannen skrev: tor jun 22, 2023 9:14 pm Mener du at dette er et interessant spørsmål, sparebanK?
Det er mere morsomt enn interessant å se hvordan slike folk argumenterer for seg. Men det ble jo litt kjedelig da ostemannen ikke "giddet".
Svar på spørsmålet til busemannen istedenfor å blande meg inn i dette...
Som sagt jeg gidder ikke svare saklig på spørsmålene dine eller til texastaper, det ender med at dere prøver og leke smarte og vrir det til noe helt ute på jordet..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 9:27 pm det ender med at dere prøver og leke smarte og vrir det til noe helt ute på jordet..
Dersom svaret er riktig, så er det ingenting å vri på. Spør jeg noen om jorda er rundt, og han svarer "ja" så er jo saken grei.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Skikkelig grusomt menneske han faren som felte en tåre hos Dr. Phil. Her snakker vi skikkelige foreldre:


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Knaberaps skrev: tor jun 22, 2023 9:32 pm
Ostemanden skrev: tor jun 22, 2023 9:27 pm det ender med at dere prøver og leke smarte og vrir det til noe helt ute på jordet..
Dersom svaret er riktig, så er det ingenting å vri på. Spør jeg noen om jorda er rundt, og han svarer "ja" så er jo saken grei.
Jorda er sekskantet...
Hva har jordens form med dette og gjøre forresten?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»