Strømsgodset

Svar
Roedgata

Re: Strømsgodset

Legg inn av Roedgata »

Noen som veit hva som skjer med Fossum? Har en naiv drøm..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: tir jun 20, 2023 8:39 pm Noen som veit hva som skjer med Fossum? Har en naiv drøm..
Ønsker å forsette i utlandet minst en kontrakt til. VIF forhørt seg men ikke mulig mtp økonomi. Trur det var noen rykter om AIK i Sverige for ikke så lenge siden.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Jeg tar så lett for JIB atte hjelp

Ross

Legg inn av Ross »

Hvilke spillere er aktuelle inn i sommer?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Hvor er Marrern ? Var jo mye med på VGD i Godset-tråden.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Stefan og Berget hadde vært en drøm å få hjem. Men sannsynligheten er vel lik null.

viktigste i sommer i min mening er å få inn erstatter for Jack.

ellers håper vi får inn en ung stopper som kan være backup for de tre faste, men som er nærmere a-lags nivå enn SFH. Jeg håper også det skjer noe fremme. Spiss er der vi har minst alternativer og ingen av de unge er gode nok. Vi har rett og slett ingen lovende eller som er i ferd med å ta steget opp. Farji er nærmest men jeg ser ikke at han har noe mer enn feks forrige spiss talent (navnet er borte for meg men han spiller i Ørn nå). Så jeg håper vi kan få inn en backup/alternativ til Brunes. En litt annen type som vi kan variere med. Evt er denne Mehnert, men jeg tenker fortsatt vi trenger flere strenger fremme til å vikariere for JBB, mm og Gullik.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 10:01 am orrige spiss talent (navnet er borte for meg men han spiller i Ørn nå).
Fofana tenker du nok på. Ellers er en lignende Basit i Strømmen.æ, Hammershaug Ull-Kisa og Dahlby Egersund.

Stopper og et alternativ til JBB bør være det vi utvider med men Jack må også erstattes om han går. Vi trenger en sværing på midten som har litt andre atributter enn de andre.

Er det Obos det siktes mot så er det/bør det kanskje være Qvigstad i Ranheim (på lån fra RBK), Holmé i Vinger, Mutsinzi Jerv, Mares Start eller Momo Njie i Kåffa om man ser etter stopper.
Blir ikke nødvendigvis billig noen her andre enn Njie og Qvigstad men skal du heve kvaliteten i troppen kan vi hente Arnar hjem fra Raufoss fordi det er billig og han er lokal.

Spiss: Name Mor Ndiaye Åsane som trente med oss i 2019(?) det året vi røyk for. Fram i cupen. Et lite one man show i år nå som han får spilletid og brukbar fysikk pluss integrert bra etter mange år i Norge. Diaw Bryne (på lån fra AaFK) om man vil gå for et prosjekt. Kristian Lien (dessverre) 3050 kanskje Obosligaen mest spennende spiss. Punch i spillet og scorer/avslutter godt med begge bein og nepa. Heldigvis har de brune sagt de ikke selger i år så da slipper vi å deal with the devil. Redd for at vi ender opp med Kristoffer Hoven fordi han er lokal og annerledes type ennJBB

Andre jeg kunne tenkt meg som ikke er spillere i ledd Flo snakker om å forsterke er Makosso i Moss på sentral midtbane om Jack forsvinner. Ørjasæter Sogndal som er kant og imo den perfekte Gulliksen erstatter, Hiim Sandnes Ulf allerede nevnt av De Wahl i nettavisen vi har vært interessert i venstrebacken, ellers bør Strannegård, Derviskadic og Gregersen være på blokka om Start kjører en crash and burn økonomisk.

Mulig jeg glemmer noen navn men er ikke lunch før om en time ;)

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Hoven har akkurat bytta klubb så er vel ikke aktuell hekt enda

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tor jun 22, 2023 1:09 pm Hoven har akkurat bytta klubb så er vel ikke aktuell hekt enda
Bør ikke være aktuelt punktum men Flo er ikke en jeg stoler på.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Ikke som en løsning nå nei. Da burde man heller hente bruttern hans aka min navnebroder som faktisk har spelt endel vingback

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Han Hoven i Skeid har vel egentlig gjort det ganske bra etter overgangen dit? Tallene på fotball.no er bra uten at jeg har sett et eneste minutt av han spille. Virker i allefall som han har tatt steg siden han forlot Drammen? Kanskje @Lilleborg har noe mer utfyllende info?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 7:35 pm Tallene på fotball.no er bra uten at jeg har sett et eneste minutt av han spille. Virker i allefall som han har tatt steg siden han forlot Drammen? Kanskje @Lilleborg har noe mer utfyllende info?
Lars Pontus Engblom hadde også fine tall. Hoven hadde btw 17 mål for SIL i 2020vså er ikke slik at han plutselig fant formen i Skeid uten noe å vise til. At det skjærte seg etterpå er jo ikke nødvendigvis pga det sportslige.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 7:35 pm Han Hoven i Skeid har vel egentlig gjort det ganske bra etter overgangen dit? Tallene på fotball.no er bra uten at jeg har sett et eneste minutt av han spille. Virker i allefall som han har tatt steg siden han forlot Drammen? Kanskje @Lilleborg har noe mer utfyllende info?
Ikke i nærheten av god nok for dere.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Lilleborg skrev: tor jun 22, 2023 8:13 pm
Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 7:35 pm Han Hoven i Skeid har vel egentlig gjort det ganske bra etter overgangen dit? Tallene på fotball.no er bra uten at jeg har sett et eneste minutt av han spille. Virker i allefall som han har tatt steg siden han forlot Drammen? Kanskje @Lilleborg har noe mer utfyllende info?
Ikke i nærheten av god nok for dere.
Takk for svar, det var vel egentlig som forventet. Drømmer om en lokal spiss som duger? Det har vi vel ikke hatt siden Thomas Sørum? (Jada, pellegrino, men han kommer ikke til oss nå og om han gjør det om en sesong eller to, så skal jeg vedde på at han ikke treffer mål igjen resten av livet)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 9:32 pm
Lilleborg skrev: tor jun 22, 2023 8:13 pm
Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 7:35 pm Han Hoven i Skeid har vel egentlig gjort det ganske bra etter overgangen dit? Tallene på fotball.no er bra uten at jeg har sett et eneste minutt av han spille. Virker i allefall som han har tatt steg siden han forlot Drammen? Kanskje @Lilleborg har noe mer utfyllende info?
Ikke i nærheten av god nok for dere.
Takk for svar, det var vel egentlig som forventet. Drømmer om en lokal spiss som duger? Det har vi vel ikke hatt siden Thomas Sørum? (Jada, pellegrino, men han kommer ikke til oss nå og om han gjør det om en sesong eller to, så skal jeg vedde på at han ikke treffer mål igjen resten av livet)
Pellegrino er vel ikke spiss heller. Spiss er jo vanskeligste å få frem men generelt er vi dårlige på spisser. MP 2016 som scoret 14 før skuldra røyk eneste om vi tenker en hel sesong. kamara og MP hatt noen streaks riktig nok men vi er ikke gode på spisser.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

stc887 skrev: tor jun 22, 2023 11:20 pm
Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 9:32 pm
Lilleborg skrev: tor jun 22, 2023 8:13 pm

Ikke i nærheten av god nok for dere.
Takk for svar, det var vel egentlig som forventet. Drømmer om en lokal spiss som duger? Det har vi vel ikke hatt siden Thomas Sørum? (Jada, pellegrino, men han kommer ikke til oss nå og om han gjør det om en sesong eller to, så skal jeg vedde på at han ikke treffer mål igjen resten av livet)
Pellegrino er vel ikke spiss heller. Spiss er jo vanskeligste å få frem men generelt er vi dårlige på spisser. MP 2016 som scoret 14 før skuldra røyk eneste om vi tenker en hel sesong. kamara og MP hatt noen streaks riktig nok men vi er ikke gode på spisser.
Kovacs var da en ålreit lærkulesparker.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Marcus trengte noen ukers opptrening sa han.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Var utrolig hyggelig å være på sif hytta i kveld, ekte kjærlighet kan misbrukes til tusen, men jeg kjente faktisk på det i kveld.
Ja, vi måles alltid på det sportslige, men samhold skal ikke underdrivels

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Retnuh skrev: tor jun 22, 2023 11:25 pm
stc887 skrev: tor jun 22, 2023 11:20 pm
Idrettsforeningen skrev: tor jun 22, 2023 9:32 pm

Takk for svar, det var vel egentlig som forventet. Drømmer om en lokal spiss som duger? Det har vi vel ikke hatt siden Thomas Sørum? (Jada, pellegrino, men han kommer ikke til oss nå og om han gjør det om en sesong eller to, så skal jeg vedde på at han ikke treffer mål igjen resten av livet)
Pellegrino er vel ikke spiss heller. Spiss er jo vanskeligste å få frem men generelt er vi dårlige på spisser. MP 2016 som scoret 14 før skuldra røyk eneste om vi tenker en hel sesong. kamara og MP hatt noen streaks riktig nok men vi er ikke gode på spisser.
Kovacs var da en ålreit lærkulesparker.
Ja men ikke den store målscoreren. Husker at jeg var omtrent eneste som var noe som lignet positiv til hans andre periode på GU forumet før han signerte. Må gjerne rette meg men trur det gikk så langt at leder og et annet styremedlem sendte brev/kontaktet Jostein j et forsøk på å torpedere overgang, Mulig jeg drømmer eller at det var tidligere styrefolk eller annen spiller, uansett snittet Kovacs på scoring ca i hver tredje seriekamp i sin andre periode. Det er ikke dårlig men er heller ikke imponerende tatt i betraktning det var medalje lag og seriemester to av de 3.5 sesongene han fikk.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: tor jun 22, 2023 11:39 pm Marcus trengte noen ukers opptrening sa han.
På skjenkestua?

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Marcus er bare 33. Burde fortsatt bøtte inn mål i Eliteserien mtp. alder og talent.

Han er en av få spillere som har gitt meg gåsehud og strak ståpels på Marienlyst. Rett og slett en maskin da han var i form. Mentaliteten og vinnerviljen var helt blendende til tider.

Husker spesielt en match da jeg satt på fjerde rad og peppa han i en hel omgang "Kom igjen Marcus! Ta'n Marcus!" Etter matchen kom han bort og gliste mot meg med to tomler i været. Han forstod greia.

Jævlig synd han ikke forvalta talentet sitt bedre, men galskapen han viste på banen ble vel for vanskelig å skru av utenfor banen.
Sist redigert av Roedgata den fre jun 23, 2023 10:43 am, redigert 1 gang totalt.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Roedgata skrev: fre jun 23, 2023 10:31 am Marcus er bare 33. Burde fortsatt bøtte inn mål i Eliteserien mtp. alder og talent.

Han er en av få spillere som har gitt meg gåsehud og strak ståpels på Marienlyst. Rett og slett en maskin da han var i form.

Jævlig synd han ikke forvalta talentet sitt bedre, men galskapen han viste på banen ble vel for vanskelig å skru av utenfor banen.
Når vi får han litt mer på avstand så tror jeg Marcus kommer til å stå igjen som en av mine absolutte favoritter i godset trøya gjennom tidene. Gitt meg så mye glede og herlige stunder på tribunen (og i nettet på nedre eiker), den galskapen og innsatsen han viste, kom som en storm inn i laget etter overgangen fra Hamar. Gøyal supportersang, og på en måte bildet utad på en flott godset periode og gode tider som supporter! Masse mediedekning og mye finspill.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: fre jun 23, 2023 10:31 am Marcus er bare 33. Burde fortsatt bøtte inn mål i Eliteserien mtp. alder og talent.
Jævlig synd han ikke forvalta talentet sitt bedre, men galskapen han viste på banen ble vel for vanskelig å skru av utenfor banen.
Burde ja men jeg er hellig overbevist om at hvorfor Marcus kun funket i Drammen var pga han fikk være seg selv (110% som reality deltakerne så fint sier) i Godset og Drammen. Hadde han spist havrekli tIl frokost 7 dager i uka, vært avholdsmann alle dager i sesong, lagt seg Klokken 22 og stått opp 07-08 osv hadde han blitt en dårligere fotballspiller fordi han må være levemann for å prestere på banen. For store forhold til det utenfor Drammen i både inn og utland og sikkert en for (naturlig) stor skepsis å gi han spesialtilpasninger på trening, fritid og alt som følger med når du hangler fysisk og ikke presterer.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

stc887 skrev: fre jun 23, 2023 12:32 pm
Roedgata skrev: fre jun 23, 2023 10:31 am Marcus er bare 33. Burde fortsatt bøtte inn mål i Eliteserien mtp. alder og talent.
Jævlig synd han ikke forvalta talentet sitt bedre, men galskapen han viste på banen ble vel for vanskelig å skru av utenfor banen.
Burde ja men jeg er hellig overbevist om at hvorfor Marcus kun funket i Drammen var pga han fikk være seg selv (110% som reality deltakerne så fint sier) i Godset og Drammen. Hadde han spist havrekli tIl frokost 7 dager i uka, vært avholdsmann alle dager i sesong, lagt seg Klokken 22 og stått opp 07-08 osv hadde han blitt en dårligere fotballspiller fordi han må være levemann for å prestere på banen. For store forhold til det utenfor Drammen i både inn og utland og sikkert en for (naturlig) stor skepsis å gi han spesialtilpasninger på trening, fritid og alt som følger med når du hangler fysisk og ikke presterer.
Det stemmer nok. Alle snakker om hvor god Myggen hadde vært uten pilsen og siggen, men uten pilsen og siggen hadde han neppe giddi i det hele tatt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: fre jun 23, 2023 4:36 pm
stc887 skrev: fre jun 23, 2023 12:32 pm
Roedgata skrev: fre jun 23, 2023 10:31 am Marcus er bare 33. Burde fortsatt bøtte inn mål i Eliteserien mtp. alder og talent.
Jævlig synd han ikke forvalta talentet sitt bedre, men galskapen han viste på banen ble vel for vanskelig å skru av utenfor banen.
Burde ja men jeg er hellig overbevist om at hvorfor Marcus kun funket i Drammen var pga han fikk være seg selv (110% som reality deltakerne så fint sier) i Godset og Drammen. Hadde han spist havrekli tIl frokost 7 dager i uka, vært avholdsmann alle dager i sesong, lagt seg Klokken 22 og stått opp 07-08 osv hadde han blitt en dårligere fotballspiller fordi han må være levemann for å prestere på banen. For store forhold til det utenfor Drammen i både inn og utland og sikkert en for (naturlig) stor skepsis å gi han spesialtilpasninger på trening, fritid og alt som følger med når du hangler fysisk og ikke presterer.
Det stemmer nok. Alle snakker om hvor god Myggen hadde vært uten pilsen og siggen, men uten pilsen og siggen hadde han neppe giddi i det hele tatt.
Presist, alle kan ikke inn i den "holsome" norske modellen hvor det heia heia nisselue og fysisk fostring og O2 opptak og se på langrenndgutta hvor mye de trener.

Ok så sklei det ut i siste periode ihvertfall offentlig som endte i brudd men Marcus har opplevd guttedrømmen og gjort ting 99.99% av oss vanlige bare kan drømme om. Trur han lever utmerket godt med å bli matchvinner på hjemmebane i debuten mot RBK for Kamma, spill i Nederland, Danmark og England, VIF og Brann i Norge pluss ha 17 mål på 40 kamper i første periode i SIF og 43 på 82 i serien i sin andre periode samt spill for landslaget fra G15 til A-landslaget. Mulig så fikk han 2-3 mindre år enn om han hadde levd som CR7 men for meg er Marcus den største etter Flo av spisser vi har hatt i klubben jeg har sett live.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Kommer Marcus-intervju i helga, så følg med i lokalblekka.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre jun 23, 2023 6:44 pm Kommer Marcus-intervju i helga, så følg med i lokalblekka.
Ikke Martinius?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Må rette en stor takk til DRM kommune for å ødelegge dagen før den har startet.

Godset flagg (fremmedelementer) og plakater som informerer om neste kamp er ulovlig å ha i henholdsvis blomsterbed, urner og trær samt plakater på trær og søppelbøtter også er fy fy i det offentlige rom. Herregud så trist og stusselig disse gjøkene i kommunen er. Gå aktivt inn for å ødelegge for den største og beste merkevaren byen har sammen med Aass bryggeri. Burde gitt klubben nærmest carte blanche til å gjøre som de vil mtp promotering.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

stc887 skrev: fre jun 23, 2023 7:56 pm
Daniel skrev: fre jun 23, 2023 6:44 pm Kommer Marcus-intervju i helga, så følg med i lokalblekka.
Ikke Martinius?
Det blir oppfølger.

Ang flagg-gate så skjønner jeg at kommunen har et regelverk sånn at man har en hjemmel dersom noen helt andre type organisasjoner enn SIF plutselig har lyst til å "farge byen".

Nå ble det riktignok opphevet av ordfører'n i morgentimene da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: lør jun 24, 2023 11:31 am
stc887 skrev: fre jun 23, 2023 7:56 pm
Daniel skrev: fre jun 23, 2023 6:44 pm Kommer Marcus-intervju i helga, så følg med i lokalblekka.
Ikke Martinius?
Det blir oppfølger.

Ang flagg-gate så skjønner jeg at kommunen har et regelverk sånn at man har en hjemmel dersom noen helt andre type organisasjoner enn SIF plutselig har lyst til å "farge byen".

Nå ble det riktignok opphevet av ordfører'n i morgentimene da.
Dette er uproblematisk alle andre steder i Norge.....
"Bra" at man snur men dette skulle aldri vært issue i utgangspunktet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»