Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Falcon

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Falcon »

mange stormpanservogner i moskva nå, sikkert et resultat av "festnings"-ordren fra kremlin.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

PapaSmurf skrev: fre jun 23, 2023 11:19 pm Jeg har forsøkt å finne ut hva som skjer nå, men det er jo helt spinnvilt.

Rapporter om flere trefninger mellom Wagner og den russiske hæren.

Det er jo for godt til å være sant , så jeg våger ikke tro på det enda, men det er lov å håpe at de kverker hverandre.
Dmitri på Twitter har vært en konto jeg har fulgt med interesse jevnlig. Mye der er korrekt, og han gir også opplysninger om ukrainske nederlag. Han baserer opplysningene om at Wagner angriper regulære russiske tropper i og rundt Bakhmut på noe mer enn «hear-say» vitner. Han baserer det på øyevitner fra den ukrainske hæren på byens flanker. Dmitri føyer til at det pågår et blodbad. Det er sterke ord i en allerede blodig krig.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Denne er fin


arknath

Legg inn av arknath »

Ting baller på seg for Putin nå. Kan skje mye med så mye internt bråk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sosiale medier koker snart over.

HLan9ister

Legg inn av HLan9ister »

Lukashenko på flytur i natt?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

HLan9ister skrev: lør jun 24, 2023 12:02 am Lukashenko på flytur i natt?
Hvor kommer den nyheten fra ?

Rapporteres at en lengre Wagner kolonne er på vei fra Rostov oblast mot Moskva. Ca 20 mil. Hovedveiene inn til Moskva befestes med veisperringer, spetsnaz og andre spesialstyrker. Ledende russiske generaler står frem og ber Wagner om å roe seg og returnere til sine posisjoner. Noe er åpenbart på gang

Falcon

Legg inn av Falcon »

varslet ekstra nyhetssending på en statlig russisk tv-kanal nå

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Jeg kan like denne motoffensiven. LOL



Må tas med en ekstremt stor klype salt.


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg vet ikke hva som stemmer - det kommer mye info nå og jeg kjenner ikke til denne personen, men:

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Crazy Horse skrev: lør jun 24, 2023 12:07 am
HLan9ister skrev: lør jun 24, 2023 12:02 am Lukashenko på flytur i natt?
Hvor kommer den nyheten fra ?

Rapporteres at en lengre Wagner kolonne er på vei fra Rostov oblast mot Moskva. Ca 20 mil. Hovedveiene inn til Moskva befestes med veisperringer, spetsnaz og andre spesialstyrker. Ledende russiske generaler står frem og ber Wagner om å roe seg og returnere til sine posisjoner. Noe er åpenbart på gang

Falcon

Legg inn av Falcon »

Troygirl skrev: lør jun 24, 2023 12:13 am Må tas med en ekstremt stor klype salt.

denne twitterbrukeren er en bruker med et løst forhold til fakta
Sist redigert av Falcon den lør jun 24, 2023 12:21 am, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er ikke religiøs, men jeg ber til alle høyere makter. La dette skje!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fantastisk...la terrorist-faksjonene rive hverandre i filler!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Hvis det ikke er en avledningsmanøver, da.

Genial

Legg inn av Genial »

Vi får håpe dette er starten på slutten.

Popcornet er i hvert fall tatt frem.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

PapaSmurf skrev: lør jun 24, 2023 12:17 am Jeg er ikke religiøs, men jeg ber til alle høyere makter. La dette skje!
Wagner sjefen er ikke dum. Han har viktige allierte, bl a NK’n som ble kalt morderen fra Mariupol eller noe slikt. Rykter, men kun rykter, sier at Wagner har støttespillere sentralt i GRU og FSB. Wagner vet at russerne nå er betydelig svekket etter en tappende krig. Gruppen har penger, ref det flunkende nye HQ i St Petersburg. De har drevet på med opptrening av nye rekrutter. Kanskje i det skjulte. Om ikke fly tar ut kolonnen som beveger seg mot Moskva - men den er lang, og Wagner har sikkert tilgang på både GPS jamme utstyr og luftvern - så kan mye skje på nattmorgenen. Tror dette er ramme alvor. Et mytteri eller et statskupp som kan være godt planlagt. Angrepet på Wagners treningsleir i går tidlig kunne være en ren bløff. Et påskudd.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Rapporter - vel ikke bekreftet:





Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal håpe på enn så lenge.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 12:26 am Hvis det ikke er en avledningsmanøver, da.
Da er den godt iscenesatt etter alle meldingene som kommer inn. Til hvilken hensikt ? Meldingene fra Bakhmut hvor ukrainske soldater melder at Wagner beskyter russiske regjeringssoldater virker troverdige

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Hvis du har CNN....så dekket de litt av dette nå.
Sky News kjører breaking news om Wagner
Sist redigert av Big George den lør jun 24, 2023 12:38 am, redigert 1 gang totalt.

Genial

Legg inn av Genial »

Har sett noen spekulere i at Putin allerede er død og at dette nå er maktspillet som er i gang. Kan muligens forklare hvorfor Lukashenko er i luften og.

Lite sannsynlig, men en interessant teori.
Sist redigert av Genial den lør jun 24, 2023 12:37 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Genial skrev: lør jun 24, 2023 12:36 am Har sett noen spekulere i at Putin allerede er død og at dette nå er maktspillet som er i gang.

Lite sannsynlig, men en interessant teori.
Det er mye som sies nå. Minst halvparten er sikkert ikke sant, men ...

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Ingen panikk alt er rolig i Moskva



😁

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Girkin skriver dette:

The speeches of the generals with a call to "stop" finally dispelled the slightest doubt that Prigozhin's rebellion (I did not write "Wagner") is real. And shows a degree of panic. And utter helplessness.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Mange ville spekulasjoner her nå, men vi kan jo be om at det er noe i det.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Genial skrev: lør jun 24, 2023 12:36 am Har sett noen spekulere i at Putin allerede er død og at dette nå er maktspillet som er i gang. Kan muligens forklare hvorfor Lukashenko er i luften og.

Lite sannsynlig, men en interessant teori.
Ikke mulig å sove i natt, nå er det mye å håpe på at det stemmer

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

Er ikke overrasket; dette måtte jo bare komme før eller senere, da Prigozhin godt vet at alternativet ville ha vært et uheldig fall fra et tilfeldig vindu.

Putin hadde makten og kontrollen uten å bli utfordret, Putin hadde mer penger enn han noen sinne kunne klare å bruke opp, og så måtte han jaggu gå til en fullstendig unødvendig krig mot Ukraina - slik at nå kan han se seg i speilet og spørre seg hvorfor i all verden han måtte være så inn i granskauen dum at han ikke nøyde seg med alt det han hadde.

Gratulerer, Putin - du får nok en interessant samtale med en viss Adolf når dette livet er over; han kan sikkert fortelle deg hva overmot fører til.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Jeg vil ha bilder! 😁

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»