Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Enzino »

PerSmertesacker skrev: fre jun 23, 2023 1:58 pm Men jeg skjønner ikke at pengene til Havertz og Chelsea kommer fra en annen pengebinge enn pengene for Rice og West Ham. Jeg skjønner at vi kanskje betaler Havertz i mange avbetalinger, så det går ikke 65 millioner ekstra vi har tilgjengelig nå, men noe betaler vi vel Chelsea i den perioden West Ham vil ha pengene sine.
Det tror jeg er en riktig betrakning. Men mulig Havertz dealen er på en struktur, som påvirker kapasitet for Rice ganske lite. Var vel snakk om at West-Ham ville ha 50% nå, og 50% om et år. Så med mindre vi har fått en ren betalingsutsettelse på Havertz frem til etter sommeren 2024, så vil jo overgangen påvirke med det som skal betales tidlig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre jun 23, 2023 1:52 pm
BigTonyAdams skrev: fre jun 23, 2023 1:32 pm
Wellé skrev: fre jun 23, 2023 1:29 pm
Litt annerledes tolkning :P
Jo, er litt vanskelig å klore ned alt som blir sagt fra en Podcast med ord, hovedpoenget mitt var å dra fram at dette var ikke fullt så enkelt at vi er gjerrig og dumme, så kommer City å kjøper han.
Nei, og det er jeg helt enig i. Jeg tror også størsteparten av problemet for at vi ikke har blitt enige med WH også går ikke på beløp, men struktur på avtalen. Det var det samme vi slet med da vi forhandlet med Shakthar. Det er faktisk ikke så enkelt som å betale £5m mer som veldig mange fans tror, men så tror jo også veldig mange fans at Arsenal går inn i et overgangsvindu med en "war chest" på x antall millioner, som selvfølgelig bare er tøys. Hvor mye vi kan bruke i et vindu avhenger også av 1) strukturen på de avtalene vi får på plass, og 2) lønn og andre utbetalinger til spillerne som kommer inn.

Det er sikkert også mange andre faktorer, men jeg tror disse to er de viktigste.
Du kan ta med strukturen på dealene på de kjøpene vi har gjort nylig, og forventede fremtidige inntekter (viktigere jo nærmere i tid) også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: fre jun 23, 2023 10:06 am Når City er interessert i en spiller så kan vi (og ingen andre klubber) konkurrere og de kan og vil alltid overby både mht Overgangssum og lønn. De kan også garantere pokaler i uoverskuelig fremtid, og da forstår jeg Rice og andre spillere godt. City har selvsagt fulgt godt med på det vi har gjort, og har som gjedda i sivet, slått til når tiden er riktig og overbyr. Uansett om vi matcher eller byr over, så vil de legge mer penger på bordet.

Jeg synes Arseblog forklarer dette godt: https://arseblog.com/2023/06/transfer-realities/
Det er nok riktig. Men hvis Rice (og de rundt ham?) har sterk preferanse for å bli boende i London eller av har en annen grunn til å velge Arsenal (f.eks. hvis han ikke har lyst til å vinne ligatitler som så blir strøket hvis City finnes skyldige i regelbruddene) så har vi fortsatt en sjanse, selv om vi ikke kan gi høyeste bud hverken til selgende klubb eller på lønn. Da må vi bare kunne være på noe som akseptabelt for de to.

Og noe må det være som holder oss inne i kampen. Trodde slaget var tapt da oddsen på at han skulle til City var nede i 1/3, men nå er den nesten oppe på 1/1 igjen. Sky har f.eks. City på 5/6 og Arsenal på 10/11. Ganske jevnt altså.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: fre jun 23, 2023 2:16 pm
PerSmertesacker skrev: fre jun 23, 2023 1:58 pm Men jeg skjønner ikke at pengene til Havertz og Chelsea kommer fra en annen pengebinge enn pengene for Rice og West Ham. Jeg skjønner at vi kanskje betaler Havertz i mange avbetalinger, så det går ikke 65 millioner ekstra vi har tilgjengelig nå, men noe betaler vi vel Chelsea i den perioden West Ham vil ha pengene sine.
Det tror jeg er en riktig betrakning. Men mulig Havertz dealen er på en struktur, som påvirker kapasitet for Rice ganske lite. Var vel snakk om at West-Ham ville ha 50% nå, og 50% om et år. Så med mindre vi har fått en ren betalingsutsettelse på Havertz frem til etter sommeren 2024, så vil jo overgangen påvirke med det som skal betales tidlig.
Det er jo også mulig at Arsenal vurderer det slikhen at det er bedre å hente andrevalg+Havertz enn bare Rice, og at det West Ham krever for Rice (i form av struktur og totalpris) ekskluderer muligheten for å gjøre andre ting de har lyst til å gjøre. Evt så ser man også på muligheten for å få til finansiering (via bank eller salg av spillere) som gjør at man kan gi WH det de ønsker, men at det også tar tid å få på plass.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: fre jun 23, 2023 2:21 pm
Onv95 skrev: fre jun 23, 2023 10:06 am Når City er interessert i en spiller så kan vi (og ingen andre klubber) konkurrere og de kan og vil alltid overby både mht Overgangssum og lønn. De kan også garantere pokaler i uoverskuelig fremtid, og da forstår jeg Rice og andre spillere godt. City har selvsagt fulgt godt med på det vi har gjort, og har som gjedda i sivet, slått til når tiden er riktig og overbyr. Uansett om vi matcher eller byr over, så vil de legge mer penger på bordet.

Jeg synes Arseblog forklarer dette godt: https://arseblog.com/2023/06/transfer-realities/
Det er nok riktig. Men hvis Rice (og de rundt ham?) har sterk preferanse for å bli boende i London eller av har en annen grunn til å velge Arsenal (f.eks. hvis han ikke har lyst til å vinne ligatitler som så blir strøket hvis City finnes skyldige i regelbruddene) så har vi fortsatt en sjanse, selv om vi ikke kan gi høyeste bud hverken til selgende klubb eller på lønn. Da må vi bare kunne være på noe som akseptabelt for de to.

Og noe må det være som holder oss inne i kampen. Trodde slaget var tapt da oddsen på at han skulle til City var nede i 1/3, men nå er den nesten oppe på 1/1 igjen. Sky har f.eks. City på 5/6 og Arsenal på 10/11. Ganske jevnt altså.
Vi er jo Arsenal, som er en jævlig mye kulere og finere klubb å spille for....:-)

Når det gjelder Mudryk følte jeg at vi strakk oss egentlig for langt som vi gjorde, ikke en garantert starter og null PL erfaring, samt fra en dårlig liga.
Så langt ser det ut som vi ikke mistet noe heller.
Rice har derimot alt, garantert starter og en av PLs beste midtbanespillere......Gud jeg håper vi lander denne.

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: fre jun 23, 2023 2:42 pm
Enzino skrev: fre jun 23, 2023 2:21 pm
Onv95 skrev: fre jun 23, 2023 10:06 am Når City er interessert i en spiller så kan vi (og ingen andre klubber) konkurrere og de kan og vil alltid overby både mht Overgangssum og lønn. De kan også garantere pokaler i uoverskuelig fremtid, og da forstår jeg Rice og andre spillere godt. City har selvsagt fulgt godt med på det vi har gjort, og har som gjedda i sivet, slått til når tiden er riktig og overbyr. Uansett om vi matcher eller byr over, så vil de legge mer penger på bordet.

Jeg synes Arseblog forklarer dette godt: https://arseblog.com/2023/06/transfer-realities/
Det er nok riktig. Men hvis Rice (og de rundt ham?) har sterk preferanse for å bli boende i London eller av har en annen grunn til å velge Arsenal (f.eks. hvis han ikke har lyst til å vinne ligatitler som så blir strøket hvis City finnes skyldige i regelbruddene) så har vi fortsatt en sjanse, selv om vi ikke kan gi høyeste bud hverken til selgende klubb eller på lønn. Da må vi bare kunne være på noe som akseptabelt for de to.

Og noe må det være som holder oss inne i kampen. Trodde slaget var tapt da oddsen på at han skulle til City var nede i 1/3, men nå er den nesten oppe på 1/1 igjen. Sky har f.eks. City på 5/6 og Arsenal på 10/11. Ganske jevnt altså.
Vi er jo Arsenal, som er en jævlig mye kulere og finere klubb å spille for....:-)

Når det gjelder Mudryk følte jeg at vi strakk oss egentlig for langt som vi gjorde, ikke en garantert starter og null PL erfaring, samt fra en dårlig liga.
Så langt ser det ut som vi ikke mistet noe heller.
Rice har derimot alt, garantert starter og en av PLs beste midtbanespillere......Gud jeg håper vi lander denne.
Denne påstanden er jeg litt uenig i, i hvert fall pdd.

Rice har fortsatt en del å jobbe med teknisk når det er tett. Han er en big space spiller i mine øyne. Slik vi spilte forrige sesong så vil jeg si at Partey på en god dag er bedre enn Rice fordi han er så ekstremt pressresistent og samtidig klarer å kombinere det med å kunne spille i lengderetningen.

Jeg antar at siden man er villig til å la Partey gå så skal man defensivt belaste denne posisjonen enda mer enn det man allerede gjør i dag (som allerede er ganske ekstremt), og det tyder det delvis også på siden man selger Xhaka og henter Havertz. En annen ting som gjør meg ganske komfortabel på at vi vil se en ganske substantiv endring i systemet vårt er at vi går etter Rice istedenfor Caicedo. Slik vi spiller nå mener jeg sistnevnte er en bedre fit og en bedre spiller, men hvis vi skal legge mer defensivt press på DM-en så er nok Rice en bedre spiller.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: fre jun 23, 2023 1:29 pm
BigTonyAdams skrev: fre jun 23, 2023 1:20 pm Så jo nå @Onv95 har linket til det samme.
Litt annerledes tolkning :P
Nja. Vi er vel enige om at hvis vi skal kunne betale disse summene så må vi fordele kostnaden på en helt annen måte enn City, som kan enkelt betale ut det West Ham ønsker.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Al Nassr willing to bid €30m for Thomas Partey, offering a salary package worth €10m net. Al Khaleej want a loan to buy.

(@jamesbenge )

Kan vel ikke forvente veldig mye mer i overgangssum, men vi blir nok nødt til å vente med et evt salg av Partey til Rice eller noen andre kommer inn.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Vike4

Legg inn av Vike4 »

West Ham braced for Arsenal's third bid for Declan Rice and believe new offer for £100m midfielder is imminent... with Gunners' focus sharpened after Man City entered the race. [@SamiMokbel81_DM]

Kan ikke de bare godta det såpass vi blir ferdige med det. Vil tro det er siste budet nå.

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Håper vi dropper Rice. Engelske spillere er alltid hinsides overpriset

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Dundersalt skrev: lør jun 24, 2023 9:42 am Håper vi dropper Rice. Engelske spillere er alltid hinsides overpriset
Hvilken statement signering håper du på? for tiden er inne for det, jeg hadde heller betalt 100M for Rice, enn de 65M som vi kaster etter Havertz. Ja annen posisjon, men det er mer overpris enn 100M for Rice i mine øyne.

Skulle helst sett Caicedo selv, da jeg tror at han kan bli bedre det lange løp, og muligens litt billigere enn Rice, men jeg mener at denne klubben trenger en ordentlig statement signering nå, og de har vist seg helt komplett udugelig når det gjelder forhandlinger og få til disse avtalene.

At engelske spilelre er overpriset er også litt overdrevet, det er jo bare og se på hva spillere fra Nederland,Frankrike og Portugal også har blitt solgt for inn i PL, nok av ikke akkurat billige spillere fra Anthony til Nunez. For ikke å snakke om vår flopp Pepe.

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Canucks skrev: lør jun 24, 2023 10:01 am
Dundersalt skrev: lør jun 24, 2023 9:42 am Håper vi dropper Rice. Engelske spillere er alltid hinsides overpriset
Hvilken statement signering håper du på? for tiden er inne for det, jeg hadde heller betalt 100M for Rice, enn de 65M som vi kaster etter Havertz. Ja annen posisjon, men det er mer overpris enn 100M for Rice i mine øyne.

Skulle helst sett Caicedo selv, da jeg tror at han kan bli bedre det lange løp, og muligens litt billigere enn Rice, men jeg mener at denne klubben trenger en ordentlig statement signering nå, og de har vist seg helt komplett udugelig når det gjelder forhandlinger og få til disse avtalene.

At engelske spilelre er overpriset er også litt overdrevet, det er jo bare og se på hva spillere fra Nederland,Frankrike og Portugal også har blitt solgt for inn i PL, nok av ikke akkurat billige spillere fra Anthony til Nunez. For ikke å snakke om vår flopp Pepe.

Ikke nødvendigvis enig i at vi trenger en statement signing. Vi trenger bedre dybde mer enn en stjerne.

Kollapset når det kom skader på nøkkelspillere, men en enda ung spillergruppe var svært solide når alle var spilleklare. Neste år er også flere kamper med CL i tillegg, så behovet for bredde er enda større.

Kanskje vi kan se på muligheten for å hente tilbake Ismaël Bennacer, eller prøve oss på Martín Zubimendi. Vet ikke hva prisen på disse ville vært, men burde være med i vurderingen.

I tillegg trenger vi desperat bedre dekning på midtstopperplass!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Dundersalt skrev: lør jun 24, 2023 11:33 am
Canucks skrev: lør jun 24, 2023 10:01 am
Dundersalt skrev: lør jun 24, 2023 9:42 am Håper vi dropper Rice. Engelske spillere er alltid hinsides overpriset
Hvilken statement signering håper du på? for tiden er inne for det, jeg hadde heller betalt 100M for Rice, enn de 65M som vi kaster etter Havertz. Ja annen posisjon, men det er mer overpris enn 100M for Rice i mine øyne.

Skulle helst sett Caicedo selv, da jeg tror at han kan bli bedre det lange løp, og muligens litt billigere enn Rice, men jeg mener at denne klubben trenger en ordentlig statement signering nå, og de har vist seg helt komplett udugelig når det gjelder forhandlinger og få til disse avtalene.

At engelske spilelre er overpriset er også litt overdrevet, det er jo bare og se på hva spillere fra Nederland,Frankrike og Portugal også har blitt solgt for inn i PL, nok av ikke akkurat billige spillere fra Anthony til Nunez. For ikke å snakke om vår flopp Pepe.

Ikke nødvendigvis enig i at vi trenger en statement signing. Vi trenger bedre dybde mer enn en stjerne.

Kollapset når det kom skader på nøkkelspillere, men en enda ung spillergruppe var svært solide når alle var spilleklare. Neste år er også flere kamper med CL i tillegg, så behovet for bredde er enda større.

Kanskje vi kan se på muligheten for å hente tilbake Ismaël Bennacer, eller prøve oss på Martín Zubimendi. Vet ikke hva prisen på disse ville vært, men burde være med i vurderingen.

I tillegg trenger vi desperat bedre dekning på midtstopperplass!
Nå har jeg vært veldig klar på hva jeg syns om «statement»-signeringer tidligere. Det er det dummeste og minst viktige, men som samtidig får masse oppmerksomhet. Det er langt viktigere at man henter gode spillere til riktig pris enn at man får inn en statement-signering eller to. Man Utd er definisjonen av en statement-klubb og de har underprestert i et tiår nå.

Pepe, Aubameyang og Özil var de tre signeringene som i mine øyne kan klassifiseres som denne typen signeringer de siste ti årene, og de var der da vi hadde vår svakeste periode i min tid som supporter.

Jeg vil gjerne ha Rice, ikke fordi han er en statement, men fordi han er en god spiller som jeg tror Arteta kan gjøre veldig mye bra med. Det er også en signering som jeg ser at gir veldig mye mening, selvom han ikke er en storfavoritt hos meg. Allerede i desember, før ryktene kom, så tippet jeg at vi kom til å gå big for han siden han er en spiller ig en type som jeg tror Arteta har sykt lyst på.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Forøvrig så er hele Twitter-ferden min fylt opp av tweets som sier at Rice vil til Arsenal og bare Arsenal. Eks:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Arteta got that pull

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: lør jun 24, 2023 1:16 pm Forøvrig så er hele Twitter-ferden min fylt opp av tweets som sier at Rice vil til Arsenal og bare Arsenal. Eks:
Ja, twitters algoritmer er veldig god til å gi deg nyheter du ønsker. Det er veldig skummelt for det skaper en illusjon om at "alt tilsier at det jeg tror er rett". Vi så det tydelig i Trumps tid som president i USA og vi så det blant Arsenal-fans ift Mudryk.

Jeg tipper Rice-situasjonen er akkurat som Mudryk-situasjonen. Han ønsker seg kanskje til Arsenal nå, men hvis Citys interesse konkretiseres tilsvarende Arsenals kan situasjonen endre seg raskt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: lør jun 24, 2023 1:51 pm
Wellé skrev: lør jun 24, 2023 1:16 pm Forøvrig så er hele Twitter-ferden min fylt opp av tweets som sier at Rice vil til Arsenal og bare Arsenal. Eks:
Ja, twitters algoritmer er veldig god til å gi deg nyheter du ønsker. Det er veldig skummelt for det skaper en illusjon om at "alt tilsier at det jeg tror er rett". Vi så det tydelig i Trumps tid som president i USA og vi så det blant Arsenal-fans ift Mudryk.

Jeg tipper Rice-situasjonen er akkurat som Mudryk-situasjonen. Han ønsker seg kanskje til Arsenal nå, men hvis Citys interesse konkretiseres tilsvarende Arsenals kan situasjonen endre seg raskt.
Jeg mistenker at du ikke vet hvordan Twitter fungerer. Det er ikke en algoritme som velger hvilket innhold jeg ser. Det jeg ser er hva folk jeg følger skriver eller RT-er.

Den eneste som har meldt, av seriøse kilder, at Rice er åpen for en overgang til City er DiMarzio. Resten har enten bare meldt om interesse fra City og/eller at Rice foretrekker Arsenal.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: lør jun 24, 2023 2:07 pm
Orakelet skrev: lør jun 24, 2023 1:51 pm
Wellé skrev: lør jun 24, 2023 1:16 pm Forøvrig så er hele Twitter-ferden min fylt opp av tweets som sier at Rice vil til Arsenal og bare Arsenal. Eks:
Ja, twitters algoritmer er veldig god til å gi deg nyheter du ønsker. Det er veldig skummelt for det skaper en illusjon om at "alt tilsier at det jeg tror er rett". Vi så det tydelig i Trumps tid som president i USA og vi så det blant Arsenal-fans ift Mudryk.

Jeg tipper Rice-situasjonen er akkurat som Mudryk-situasjonen. Han ønsker seg kanskje til Arsenal nå, men hvis Citys interesse konkretiseres tilsvarende Arsenals kan situasjonen endre seg raskt.
Jeg mistenker at du ikke vet hvordan Twitter fungerer. Det er ikke en algoritme som velger hvilket innhold jeg ser. Det jeg ser er hva folk jeg følger skriver eller RT-er.

Den eneste som har meldt, av seriøse kilder, at Rice er åpen for en overgang til City er DiMarzio. Resten har enten bare meldt om interesse fra City og/eller at Rice foretrekker Arsenal.
Hvis jeg var Orakelet ville jeg vært mer bekymret for egen evne til å rasjonalisere det han ønsker å tro enn hvordan algoritmene til Twitter forsterker egen bias! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: lør jun 24, 2023 1:16 pm Forøvrig så er hele Twitter-ferden min fylt opp av tweets som sier at Rice vil til Arsenal og bare Arsenal. Eks:
Det er jo faktisk et poeng da. At selv om Pep er læremesteren, og per i dag selvsagt en bedre manager enn Arteta, så vet ingen per i dag, kanskje ikke Pep selv engang, hvor lange han blir i City.

Det kan faktisk være et argument i favør Arsenal, at Arteta høyst sannsynlig vil være i Arsenal lengre enn Pep i City.

Berg og dalbanen hos bookiene fortsetter for øverig. Vi er nå favoritter igjen. F.eks 4/9 på SkyBet mot 13/8 på City.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Sommer og sol, Artera Knows!!

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Nå melder flere (dårlige kilder riktignok) at Arsenal har kommet med £100 mil.-budet og Rice velger Arsenal over City, litt flere solide kilder på sistnevnte.
Samtidig har Timber-ryktene skutt fart, snakk om £40 mil.
Før helga hørtes det litt ut som Havertz er klar, bare venter til Mandag før han presenteres.

Nå får vi se an her da, men det legges opp til resolutt og målrettet handling før PS.
Ganske likt hva vi gjorde i fjor egentlig, hovedmålene rett inn og småhandlingen etterpå.
Sa også i fjor (og fikk en del kjeft for det) at det er det diametrale motsetning av hvordan Wenger holdt på, der det oftest ble handlet i August og på TDD, nye spillerne fikk vi ikke effekt av før det hadde gått noen kamper.
Kan egentlig noen klubber i PL matche oss på dette de siste to sesongene?
Gå fra dårligst til best på dette er i alle fall ekstremt gledelig.

Jeg mener å handle de viktigste inn nå er såpass viktig, at det er verdt overprising alene.
I fjor fikk vi spilt inn Jesus spesielt, men også Zinchenko før vi dro på tur til USA, der kom finpussen og den PS viste at noe stort var på gang, selv om det var vanskelig å være såpass optimist, at det skulle liksom holde til en kamp om PL-tittelen.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Merk at ryktet går ut på at vi er visstnok muntlig enig med West Ham.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: søn jun 25, 2023 7:05 pm Nå melder flere (dårlige kilder riktignok) at Arsenal har kommet med £100 mil.-budet og Rice velger Arsenal over City, litt flere solide kilder på sistnevnte.
Samtidig har Timber-ryktene skutt fart, snakk om £40 mil.
Før helga hørtes det litt ut som Havertz er klar, bare venter til Mandag før han presenteres.

Nå får vi se an her da, men det legges opp til resolutt og målrettet handling før PS.
Ganske likt hva vi gjorde i fjor egentlig, hovedmålene rett inn og småhandlingen etterpå.
Sa også i fjor (og fikk en del kjeft for det) at det er det diametrale motsetning av hvordan Wenger holdt på, der det oftest ble handlet i August og på TDD, nye spillerne fikk vi ikke effekt av før det hadde gått noen kamper.
Kan egentlig noen klubber i PL matche oss på dette de siste to sesongene?
Gå fra dårligst til best på dette er i alle fall ekstremt gledelig.

Jeg mener å handle de viktigste inn nå er såpass viktig, at det er verdt overprising alene.
I fjor fikk vi spilt inn Jesus spesielt, men også Zinchenko før vi dro på tur til USA, der kom finpussen og den PS viste at noe stort var på gang, selv om det var vanskelig å være såpass optimist, at det skulle liksom holde til en kamp om PL-tittelen.
Jeg vet ingenting om denne Marcotti, men fant Timber på denne listen i Liverpool-tråden:



Så tydelig at noen rater ham veldig høyt. Rett bak Saliba og Caicedo, mens de mener altså at han er bedre enn Martinelli.

Kan vel trygt si at Arsenal har "draftet" bra i 2001 kullet. :-D

Og jeg kan legge til, at hvis han er på nivå med spillerne på den lista, er 40 mill pund faktisk en fin pris. Selv om han er forsvarspiller og de prises lavere.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Bekreftes vel fort i morgen.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: søn jun 25, 2023 8:11 pm
BigTonyAdams skrev: søn jun 25, 2023 7:05 pm Nå melder flere (dårlige kilder riktignok) at Arsenal har kommet med £100 mil.-budet og Rice velger Arsenal over City, litt flere solide kilder på sistnevnte.
Samtidig har Timber-ryktene skutt fart, snakk om £40 mil.
Før helga hørtes det litt ut som Havertz er klar, bare venter til Mandag før han presenteres.

Nå får vi se an her da, men det legges opp til resolutt og målrettet handling før PS.
Ganske likt hva vi gjorde i fjor egentlig, hovedmålene rett inn og småhandlingen etterpå.
Sa også i fjor (og fikk en del kjeft for det) at det er det diametrale motsetning av hvordan Wenger holdt på, der det oftest ble handlet i August og på TDD, nye spillerne fikk vi ikke effekt av før det hadde gått noen kamper.
Kan egentlig noen klubber i PL matche oss på dette de siste to sesongene?
Gå fra dårligst til best på dette er i alle fall ekstremt gledelig.

Jeg mener å handle de viktigste inn nå er såpass viktig, at det er verdt overprising alene.
I fjor fikk vi spilt inn Jesus spesielt, men også Zinchenko før vi dro på tur til USA, der kom finpussen og den PS viste at noe stort var på gang, selv om det var vanskelig å være såpass optimist, at det skulle liksom holde til en kamp om PL-tittelen.
Jeg vet ingenting om denne Marcotti, men fant Timber på denne listen i Liverpool-tråden:



Så tydelig at noen rater ham veldig høyt. Rett bak Saliba og Caicedo, mens de mener altså at han er bedre enn Martinelli.

Kan vel trygt si at Arsenal har "draftet" bra i 2001 kullet. :-D

Og jeg kan legge til, at hvis han er på nivå med spillerne på den lista, er 40 mill pund faktisk en fin pris. Selv om han er forsvarspiller og de prises lavere.
Hvis det er verdt noe som helst, har jeg kjøpt han to ganger på FM, både 22 og 23.
Så Arteta og jeg tenker likt :-)

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Elsker Arsenal-fans på Twitter:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg kan ikke benekte at jeg er en smule overrasket over investeringene vi har gjort de siste årene, samt hva som forventes at vi gjør i sommer. Vi er ikke helt på nivå med hva Man City gjorde over lengre tid, ei heller hva Chelsea har fått hjelp med av begge sine eiere, men vi lever definitivt over evne.

Hvis vi antar at Rice, (I'm yelling) Timber og Havertz kommer for de ryktede prisene, så er det £200m bare der, og det er snakk om at Timber skal inn på £150k, Havertz rundt 200k og regner med at Rice er litt i overkant av det han også. Stallen vår nærmer seg å være lønnet som en CL-stall igjen, men heldigvis så er den også CL-kvalitet.

Håper vi klarer å få på plass disse tre avtalene i løpet av de to neste ukene (helst denne). Jeg var skeptisk til Havertz i starten, og syns fortsatt at vi betaler dyrt, men jo mer jeg har lest, sett og tenkt på det, jo mer positiv har jeg blitt. Med Rice bak seg så tror jeg vi kan endelig se en velfungerende formasjon med to offensive 8-ere, og du skal lete lenge etter en mer teknisk og slepen duo enn Ødda i sivet og Havertz.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Wellé skrev: man jun 26, 2023 8:26 am Jeg kan ikke benekte at jeg er en smule overrasket over investeringene vi har gjort de siste årene, samt hva som forventes at vi gjør i sommer. Vi er ikke helt på nivå med hva Man City gjorde over lengre tid, ei heller hva Chelsea har fått hjelp med av begge sine eiere, men vi lever definitivt over evne.

Hvis vi antar at Rice, (I'm yelling) Timber og Havertz kommer for de ryktede prisene, så er det £200m bare der, og det er snakk om at Timber skal inn på £150k, Havertz rundt 200k og regner med at Rice er litt i overkant av det han også. Stallen vår nærmer seg å være lønnet som en CL-stall igjen, men heldigvis så er den også CL-kvalitet.

Håper vi klarer å få på plass disse tre avtalene i løpet av de to neste ukene (helst denne). Jeg var skeptisk til Havertz i starten, og syns fortsatt at vi betaler dyrt, men jo mer jeg har lest, sett og tenkt på det, jo mer positiv har jeg blitt. Med Rice bak seg så tror jeg vi kan endelig se en velfungerende formasjon med to offensive 8-ere, og du skal lete lenge etter en mer teknisk og slepen duo enn Ødda i sivet og Havertz.
Ja, det jeg lurer mest på er om dette innsprøyta penger, eller har vi faktisk rom i budsjettet til dette.
Vet vi har ligget lavt de siste par årene på lønn, denne fra Planet Football, en liste som går litt igjen overalt egentlig:
1. Manchester United – £222,984,000
2. Chelsea – £169,720,000
3. Manchester City – £163,060,000
4. Liverpool – £141,782,000
5. Tottenham – £101,344,000
6. Arsenal – £85,490,000
7. Leicester City – 78,780,000
8. Aston Villa – £75,232,000
9. West Ham – £70,160,000
10. Newcastle United – £62,610,000
11. Crystal Palace – £59,180,000
12. Everton – £43,120,000
13. Wolves – £38,310,000
14. Fulham – £37,610,000
15. Southampton – £35,380,000
16. Bournemouth – £32,044,000
17. Nottingham Forest – £28,590,000
18. Brighton – £28,340,000
19. Leeds United – £17,300,000
20. Brentford – £15,240,000

Vet ikke nøyaktig hvor mye dette gir oss i rom for transfer og lønn, men det virker likevel litt voldsomt det vi ser ut til å handle denne sesongen.

Uansett er det gledelig at vi kan spille med de store guttane og enda mer gledelig er at spillere av høy kaliber virker å ønske seg til oss og hvis ryktene er sanne, det foran klubber som vi før ikke ville hatt en sjanse å konkurrere med.
Flere, men spesielt kanskje Ødegaard har trukket fra trekk-kraften til Arteta, hvis dette stemmer så har vi vært\er utrolig heldig som har en sånn manager i klubben.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»