Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av sertono »

alseboy skrev: lør jun 24, 2023 1:42 pm En av alternativverdens yppersteprester, og blant de ivrigste Putinister i Norge - Lars Birkelund - har tre oppdateringer på sine sosiale plattformer etter at denne borgerkrigslignende situasjonen i Russland ble kjent - hvorav INGEN handler om den.

Det hersker åpenbart stor forvirring og jobbes intenst med å komme opp med alternative narrativer om hva som foregår i Russland hos våre alternative venner.

Noen tips til hva de vil ende opp med?
Er det NATO som har gått til åpen krig mot Russland på russisk jord?
Er det demente Biden som står bak?
Er det hittil helt ukjente nazister i det russiske riket som begår kuppforsøk mot den demokratisk, og folkevalgte ledelsen i Russland?
Er alt egentlig bare fake news propgaganda fra vestlig MSM - og sannheten er at det er ingen konflikt i Russland?
Går for "Er alt egentlig bare fake news propgaganda fra vestlig MSM - og sannheten er at det er ingen konflikt i Russland?".

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kanskje, kanskje ikke...


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 1:37 pm Jeg vet ikke om dette stemmer, men det må jo være noe som ligger til grunn for at de så åpent går mot Moskva - hvis det da ikke er et spill hele greia.
Du forutsetter at han har et alternativ. Først har Russland gitt Wagner oppdrag som gir enorme tap i Ukrainia (Bakhmut) og deretter har det så vidt jeg har forstått vært direkte angrep fra Russland på Wagner. Å bli der innebærer den sikre død og en veldig offentlig reise mot Moskva gir et offentlig lys på det som skjer som kanskje kan gi de noe bedre odds til å overleve.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..

startelver

Legg inn av startelver »

Det eneste vi behøver å bekymre oss over nå er hvem som har kontroll på atomkofferten , er Wagnerlederen til å stole på allikevel?

Ønsker han fred mellom Vesten og Russland , så lenge han får tilgang på makt?

Akkurat nå tror jeg enten Prigohzin eller Putin ender opp drept innen 1 uke.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
De gråter seg i søvn nå..stakkars..

:lol:

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

alseboy skrev: lør jun 24, 2023 1:42 pm En av alternativverdens yppersteprester, og blant de ivrigste Putinister i Norge - Lars Birkelund - har tre oppdateringer på sine sosiale plattformer etter at denne borgerkrigslignende situasjonen i Russland ble kjent - hvorav INGEN handler om den.

Det hersker åpenbart stor forvirring og jobbes intenst med å komme opp med alternative narrativer om hva som foregår i Russland hos våre alternative venner.

Noen tips til hva de vil ende opp med?
Er det NATO som har gått til åpen krig mot Russland på russisk jord?
Er det demente Biden som står bak?
Er det hittil helt ukjente nazister i det russiske riket som begår kuppforsøk mot den demokratisk, og folkevalgte ledelsen i Russland?
Er alt egentlig bare fake news propgaganda fra vestlig MSM - og sannheten er at det er ingen konflikt i Russland?
Jeg tror det er Hunter Bidens laptop.

startelver

Legg inn av startelver »

Støttes Prigozin av vestlige allierte, er dette planlagt i lang tid?

Og hva tenker Russere flest om dette ? Skjønner de at det er borgerkrig på gang ?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

alseboy skrev: lør jun 24, 2023 1:42 pm En av alternativverdens yppersteprester, og blant de ivrigste Putinister i Norge - Lars Birkelund - har tre oppdateringer på sine sosiale plattformer etter at denne borgerkrigslignende situasjonen i Russland ble kjent - hvorav INGEN handler om den.

Det hersker åpenbart stor forvirring og jobbes intenst med å komme opp med alternative narrativer om hva som foregår i Russland hos våre alternative venner.

Noen tips til hva de vil ende opp med?
Er det NATO som har gått til åpen krig mot Russland på russisk jord?
Er det demente Biden som står bak?
Er det hittil helt ukjente nazister i det russiske riket som begår kuppforsøk mot den demokratisk, og folkevalgte ledelsen i Russland?
Er alt egentlig bare fake news propgaganda fra vestlig MSM - og sannheten er at det er ingen konflikt i Russland?
Tipper vi inntil videre får høre at det er en del av en «større» plan, à la Trumps firedimensjonale sjakk, og vi stakkars MSM-idioter blir sittende som måpende spurv i tranens dans når genialiteten avsløres.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Utviklingen skjer raskt nå, eskalerer og går fort også her på tråden og er Russland de facto på randen/allerede i borgerkrig...?!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
Først var det som vanlig løgn. Men så var det ikke det.

Og nå kan de ikke en gang skylde på USA.

Jeg tror hodene deres har eksplodert. For dette var mer enn de kunne tåle.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hetfield skrev: lør jun 24, 2023 1:48 pm
Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
De gråter seg i søvn nå..stakkars..

:lol:
Helt herlig.
Mulig de sliter med hvor lojaliteten skal ligge, og så må de kanskje dobbeltsjekke hvor betalingen deres kommer fra.
Viktigste er riktignok at de sliter.
Jeg koser meg med det jeg. Og feirer med en pils i sola 👍
Sist redigert av Henningsen den lør jun 24, 2023 1:51 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

InsVerderben skrev: lør jun 24, 2023 1:50 pm Utviklingen skjer raskt nå, eskalerer og går fort også her på tråden og er Russland de facto på randen/allerede i borgerkrig...?!
Det er foreløpig et kuppforsøk. Men verden derfra til borgerkrig er kort.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Crazy Horse skrev: lør jun 24, 2023 1:14 pm Rostov - som Wagner pt okkuperer - er særdeles viktig for russisk krigføring i Ukraina. Logistikk mv.. Mon tro hvilke konsekvenser dette får for den russiske krigføringen i Ukraina på kort og litt lengre sikt ? Kollaps ?
Hørte at flyplassen Wagner har kontroll på i Rostov skal forsette å angripe Ukraina, som normalt.

Det er ganske spesielt, med tanke på at de selv blir angrepet med fly.
Merkelig logikk, men muligens dette gjør at de vinner tillit blant de russiske soldatene som er i Ukraina.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
Det søkes nok intenst blant bjellesauene på hva som skal være narrativet blant dem som gjør egen research og er i stand til å tenke selv.

Inntil noen av bjellesauene kommer opp med en salgbar fortelling, så avventes det.

startelver

Legg inn av startelver »


DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: lør jun 24, 2023 1:48 pm Det eneste vi behøver å bekymre oss over nå er hvem som har kontroll på atomkofferten , er Wagnerlederen til å stole på allikevel?

Ønsker han fred mellom Vesten og Russland , så lenge han får tilgang på makt?

Akkurat nå tror jeg enten Prigohzin eller Putin ender opp drept innen 1 uke.
Ja, det tror jeg, elver. Prigozjin har ingenting å tjene på en langvarig konflikt med Vesten. Han har ikke Putins vyer om et stor-Russland, tror jeg. Han vil nok berike seg, og fortsatt ha sin brutale styrke, men å utfordre Vesten tror jeg han verken vil, eller tør.

Det siste tror jeg også er sannsynlig. Men jeg ser aller helst at Putin arresteres, og stilles for retten.

alseboy

Legg inn av alseboy »

palimpsest skrev: lør jun 24, 2023 1:50 pm

Tipper vi inntil videre får høre at det er en del av en «større» plan, à la Trumps firedimensjonale sjakk, og vi stakkars MSM-idioter blir sittende som måpende spurv i tranens dans når genialiteten avsløres.
VENT Å SE!!!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kan det virkelig stemme at Putin rømmer?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Orakelet skrev: lør jun 24, 2023 1:46 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 1:37 pm Jeg vet ikke om dette stemmer, men det må jo være noe som ligger til grunn for at de så åpent går mot Moskva - hvis det da ikke er et spill hele greia.
Du forutsetter at han har et alternativ. Først har Russland gitt Wagner oppdrag som gir enorme tap i Ukrainia (Bakhmut) og deretter har det så vidt jeg har forstått vært direkte angrep fra Russland på Wagner. Å bli der innebærer den sikre død og en veldig offentlig reise mot Moskva gir et offentlig lys på det som skjer som kanskje kan gi de noe bedre odds til å overleve.
Jeg ser den, men med mindre de har en plan, er de jo "sitting ducks" på veien.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

alseboy skrev: lør jun 24, 2023 1:52 pm
Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
Det søkes nok intenst blant bjellesauene på hva som skal være narrativet blant dem som gjør egen research og er i stand til å tenke selv.

Inntil noen av bjellesauene kommer opp med en salgbar fortelling, så avventes det.
De har en hard dag på jobben ja😁
Ser de for med sittende febrilsk og svette oppover mens 'hjernen' koker over på høygir. Man kan nesten høre de gnisser tenner og pines i forvirring!
Det er verd å nyte en pils i sola med det som bakteppe!
👍

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

PapaSmurf skrev: lør jun 24, 2023 1:50 pm
Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
Og nå kan de ikke en gang skylde på USA.
Stillheten fra putinister og tosidere er selvsagt fordi de snekrer på forklaringer om at USA og NATO står bak.

Falcon

Legg inn av Falcon »

kommando-fly tok av fra moskva nå nettopp. Det som i norsk media heter "dommedagsfly"

alseboy

Legg inn av alseboy »

Her har vi en ikke overraskende vri fra en annen av Norges fremste Putinister, Rødt-medlem (?) Torgeir Salih-Holgersen. I følge ham er det alle vi andre som nå er sjakk-matt, fordi vi åpenbart nå mener Wagner-folka er fine, demokratiske folk...


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 1:55 pm
Orakelet skrev: lør jun 24, 2023 1:46 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 1:37 pm Jeg vet ikke om dette stemmer, men det må jo være noe som ligger til grunn for at de så åpent går mot Moskva - hvis det da ikke er et spill hele greia.
Du forutsetter at han har et alternativ. Først har Russland gitt Wagner oppdrag som gir enorme tap i Ukrainia (Bakhmut) og deretter har det så vidt jeg har forstått vært direkte angrep fra Russland på Wagner. Å bli der innebærer den sikre død og en veldig offentlig reise mot Moskva gir et offentlig lys på det som skjer som kanskje kan gi de noe bedre odds til å overleve.
Jeg ser den, men med mindre de har en plan, er de jo "sitting ducks" på veien.

Enig det. Det er derfor jeg ikke forstår de som har startet feiringen. Jeg vil tro det er noen bombefly som klargjøres "as we speak" og at det gjøres vurderinger av hvilken del av transportetappen som bør angrepes mht å redusere sivile tap.

Et annet element i dette er at flere eksperter har sagt at XI sin "røde linje" i forhold til involvering i Russland er krigshandlinger på russisk jord. Hvis denne kolonnen når frem til Moskva og det blir kamper der er jeg redd forsterkninger fra Kina er mye mer nærliggende enn at Wagner-sjefen vinner.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

😂

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

General Error har gått til krig mot FriDiskusjon.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Eddie skrev: lør jun 24, 2023 1:54 pm Blir veldig interessant å se hva som skjer i Chechenya dersom kuppforsøket lykkes. Kadyrov er jo Putins bikkje, så han vil sikkert forsøke å løsrive Chechenya fra Russland. Skal ikke se bort i fra at denne konflikten kan eskalere på et hent nytt nivå.
Vi får nok en klassisk "Bend the Knee" aka GOT. Hva ellers har denne dusten bidratt med enn å være tøff i trynet?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

alseboy skrev: lør jun 24, 2023 1:52 pm
Henningsen skrev: lør jun 24, 2023 1:47 pm Ble veldig stille fra putinistene her inne nå :lol:
Påfallende det..
Det søkes nok intenst blant bjellesauene på hva som skal være narrativet blant dem som gjør egen research og er i stand til å tenke selv.

Inntil noen av bjellesauene kommer opp med en salgbar fortelling, så avventes det.
Alt for å unngå ett «are we the bad guys?»-øyeblikk.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »


Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»