Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Genial

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Genial »

Belzone skrev: lør jun 24, 2023 7:09 pm
Genial skrev: lør jun 24, 2023 7:03 pm
Belzone skrev: lør jun 24, 2023 7:01 pm

Hvor har du dette ifra?
Bare løse rykter fra diverse twitter-kilder. Mye av infoen som kommer ut nå er selvfølgelig vanskelig å stole på.
Jeg kan også finne løse rykter, som sier at Putin ligger i en bakgård uten hode.

Link eller stillhet.
Pass på deg selv du. Ikke be andre være stille på et diskusjonsforum.

DennisB

Legg inn av DennisB »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 6:57 pm
Hetfield skrev: lør jun 24, 2023 6:50 pm Ja som sagt, at det blir store tap på begge sider er det beste her..
Det beste er at Putin blir kverket, det er han som er ansvarlig for innvasjonen. Det er han som står ansvarlig for alle de døde på hans side og på ukrainsk side. Å få fjernet han er alfa.
Dette. Krigen vil bare fortsette sin (u)vante gang om ikke Putin avsettes, drepes eller arresteres. Dette må være målet for alle, så får man ta problemet Prigozjin når det dukker opp.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Genial skrev: lør jun 24, 2023 7:11 pm
Belzone skrev: lør jun 24, 2023 7:09 pm
Genial skrev: lør jun 24, 2023 7:03 pm
Bare løse rykter fra diverse twitter-kilder. Mye av infoen som kommer ut nå er selvfølgelig vanskelig å stole på.
Jeg kan også finne løse rykter, som sier at Putin ligger i en bakgård uten hode.

Link eller stillhet.
Pass på deg selv du. Ikke be andre være stille på et diskusjonsforum.
Joda, jeg har kommet med endel useriøse ting her inne, men det et forballrelatett...

Gi meg heller ett skikkelig svar, istedet for pisset du kom nå.

Hvor er linken til det du mener å ha lest?

Hmm

Legg inn av Hmm »

Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:50 pm
DennisB skrev: lør jun 24, 2023 6:35 pm
Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:17 pm
Om det var ukrainere som stod bak, ville de ha som sitausjonen nå viser - noeinnihelvetemye å vinne på å få det til å se ut som om det var russere som stod bak. 'Friendly fire' skjer i kriger og har skjedd til alle tider og de regner med at mellom 2% og opptil 20% av de drepte, er drepte av medsoldater.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_f ... _incidents
Og er noe som militære ledere kjenner til og i all hovedsak må akseptere. Men altså ikke her&ikke Wagner-gruppen.
Ukrainere som stod bak Bucha? Du er der ja.
Da får du diskutere med noen andre. Garindan tar deg gjerne i mot.
Kopi Wikipedia;
"Butsja-massakren ble begått av russiske styrker mellom 27. februar og 31. mars 2022 i Butsja, en forstad til hovedstaden Kyiv i Ukraina. Dette skjedde mens russiske styrker holdt området etter Russlands invasjon av Ukraina 2022 fra 24. februar."
---
JEG snakker om det som har skjedd NÅ, som er den uttrykte grunnen til at Wagner-Gruppen er på vei til Moskva. Ellers har jeg ikke noe usnakket med Garindan og det jeg har lest av han, så synes jeg han holder en høflig tone. Og - hva pokker skal en med et DISKUSJONSforum om alle er enige? Det er jatting&nikking og ikke diskusjon.
Er man uenig i fakta følger det med motgang.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg aner ikke om dette stemmer, men ...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Call of duty spådde fremtiden bra. Mener dette var kaptein Price, men husker ikke hvilket nr det var i rekken. Noen som husker av gamerne her?

Genial

Legg inn av Genial »

Fernandovonarb skrev: lør jun 24, 2023 7:17 pm Call of duty spådde fremtiden bra. Mener dette var kaptein Price, men husker ikke hvilket nr det var i rekken. Noen som husker av gamerne her?
Dette er vel fra det originale Modern Warfare-spillet om jeg ikke husker helt feil.

En fantastisk story med oppdrag fra både Russland og Midt-Østen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:17 pm Jeg aner ikke om dette stemmer, men ...
Høres veldig rart ut. Må ha fått noen ekstreme lovnader i så fall.


Jack

Legg inn av Jack »


Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Bare å sette popcornet tilbake i skapet inntil videre.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:17 pm Jeg aner ikke om dette stemmer, men ...
Jepp de fleste melder om at presidedenten i Belarus Aleksandr Lukasjenko sier at Wagner-leder Jevgenij Prigozjin skal ha sagt ja til nedtrapping av situasjonen i Russland, og stanse fremrykningen i landet.

Det melder nyhetsbyrået Reuters.

Genial

Legg inn av Genial »

Belzone skrev: lør jun 24, 2023 7:15 pm
Genial skrev: lør jun 24, 2023 7:11 pm
Belzone skrev: lør jun 24, 2023 7:09 pm

Jeg kan også finne løse rykter, som sier at Putin ligger i en bakgård uten hode.

Link eller stillhet.
Pass på deg selv du. Ikke be andre være stille på et diskusjonsforum.
Joda, jeg har kommet med endel useriøse ting her inne, men det et forballrelatett...

Gi meg heller ett skikkelig svar, istedet for pisset du kom nå.

Hvor er linken til det du mener å ha lest?
Nå er det på forsiden av alle aviser så du kan finne det der :lol:

Bantor
Innlegg: 1174

Legg inn av Bantor »

@Rexwiller Uff ja. Det minst gunstige utfallet.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Tidenes WTF.

JuliaLang

Legg inn av JuliaLang »

Bare en tanke... Er det mulig at Putin og kompani samler opp de illojale for å kunne konsentrere og sikre egen makt? Erdogan lyktes jo med konsolidering av makt igjennom et kuppforsøk som virket alvorlig i en dag eller to. men som ganske raskt mistet piffen.

Visa

Legg inn av Visa »

Morroa er satt på pause.

startelver

Legg inn av startelver »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 7:24 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:17 pm Jeg aner ikke om dette stemmer, men ...
Jepp de fleste melder om at presidedenten i Belarus Aleksandr Lukasjenko sier at Wagner-leder Jevgenij Prigozjin skal ha sagt ja til nedtrapping av situasjonen i Russland, og stanse fremrykningen i landet.

Det melder nyhetsbyrået Reuters.

Hvorfor skal man tro på det, Kreml har ikke sagt noe.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



(må klikke på tweeten)

Falcon

Legg inn av Falcon »

Prigozhin avkrefter dette på telegram

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Nobels fredspris til Lukasjenko nå da, regner jeg med.

Visa

Legg inn av Visa »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:27 pm

(må klikke på tweeten)
Har ikke twitterbruker. Hva er det?

Visa

Legg inn av Visa »

Falcon skrev: lør jun 24, 2023 7:27 pm Prigozhin avkrefter dette på telegram
Looks like meat is back on the menu

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Lukashenko er jo en innmari troverdig kilde,da :)

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Visa skrev: lør jun 24, 2023 7:28 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:27 pm

(må klikke på tweeten)
Har ikke twitterbruker. Hva er det?
"ZSU have begun large-scale counteroffensive on several directions."
Vet ikke om det stemmer, men håper det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Falcon skrev: lør jun 24, 2023 7:27 pm Prigozhin avkrefter dette på telegram
Kan ikke en gang starte å se for meg hva slags avtale som skulle stanset dette. Stopp nå, så dreper vi deg ikke?

Genial

Legg inn av Genial »

Kanskje Lukashenko prøver seg på en liten bløff her? Nå er det utrolig mye info som spriker.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

startelver skrev: lør jun 24, 2023 7:27 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 7:24 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 7:17 pm Jeg aner ikke om dette stemmer, men ...
Jepp de fleste melder om at presidedenten i Belarus Aleksandr Lukasjenko sier at Wagner-leder Jevgenij Prigozjin skal ha sagt ja til nedtrapping av situasjonen i Russland, og stanse fremrykningen i landet.

Det melder nyhetsbyrået Reuters.

Hvorfor skal man tro på det, Kreml har ikke sagt noe.
Når mange rapporterer det samme så betyr det noe, jeg sier ikke at dette er fasit, men jeg tror nok ikke det er så langt fra sannheten.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Sist redigert av Falcon den lør jun 24, 2023 7:47 pm, redigert 2 ganger totalt.

Knax

Legg inn av Knax »


Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»