Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Big George »

Wagner er halvveis til Moskva etter å ha tatt Rostov og Voronezh.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 6:12 pm Hvorfor takler ikke dette forumet flere bruker på samtidig?
Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Det har da ikke skortet på givergleden!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Uavhengig av hva som skjer nå så har dette vært den beste dagen under krigen til nå for Ukraina, og må være fantastisk for motivasjonen til ukrainerne. Det er faktisk mer sannsynlig at Russland faller enn Ukraina.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Denne Kokken har neppe styrket sine sjanser til å ta Putins plass som president etter denne flaue seansen. Putin er også svekket. En tap-tap-dag for Russland og fin dag for Ukraina.

Hvordan vil et såpass blodtørstig folk som russerne reagere på at alle disse tøffe ordene fra begge sider ender med at Wagner bare snur og stikker tilbake til Ukraina uten konsekvenser?
Sist redigert av Solvgutt1 den lør jun 24, 2023 8:37 pm, redigert 2 ganger totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

12dd skrev: lør jun 24, 2023 8:07 pm Skuffende, men fortsatt en bra dag for Ukraina!
Ikke nødvendigvis. En Wagnergruppe som nå er samlet. Kanskje har tvunget til seg eksta flystøtte/våpen og med nye oppgaver kan bli VELDIG farlig for Ukraina.
Var det ikke litt slik at de ikke har hatt så mange konkrete oppgaver siste ukene.

Hodor

Legg inn av Hodor »

FROG skrev: lør jun 24, 2023 8:26 pm For et merkelig skue dette her har vært kjøre flere 100 km mot Moskva, snu og reise hjem fordi kokken plutselig ble redd for et blodbad ? Ha ha ha det kom han ikke på før han nesten var i Moskva! Her ligger det noe annet bak, spørsmålet er hva.
Mulig "shit just got real"? Kompetanse blir ikke akkurat forbundet med Russland. Inntrykket per nå er at dette var noe cowboy-greier, men han trakk seg når det først ble ekte. Han fikk en utvei og tok den

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

VivaLV skrev: lør jun 24, 2023 8:37 pm
12dd skrev: lør jun 24, 2023 8:07 pm Skuffende, men fortsatt en bra dag for Ukraina!
Ikke nødvendigvis. En Wagnergruppe som nå er samlet. Kanskje har tvunget til seg eksta flystøtte/våpen og med nye oppgaver kan bli VELDIG farlig for Ukraina.
Var det ikke litt slik at de ikke har hatt så mange konkrete oppgaver siste ukene.
Hvis de nå får fokusere på Afrika, er de ute av Ukraina, og det kan ikke være annet enn en fordel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 6:12 pm Hvorfor takler ikke dette forumet flere bruker på samtidig?
Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Jeg tror du overdriver kostnaden med å drive et lite forum på en slik plattform. AaFK hadde forumet Speakers corner på samme løsning. De hadde MANGE brukere i sin tid, kostet kanskje 1000-2000 i året. Jeg kjenner han som driftet det. Han forstår nada av de problemene jeg beskriver som FD har.
Sist redigert av PapaSmurf den lør jun 24, 2023 8:43 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

EspenLie skrev: lør jun 24, 2023 8:11 pm Tipper Kokken fikk en ny rammeavtale på krigføring nå. Så sånn sett veldig negativt.
Jepp. Jeg også trur det kan være negativt.
Nye rammeavtaler og økt våpen. Kanskje en nærmere avtale med det russiske hæren.
Kanskje lovnader om posisjoner i fremtiden. Kanskje få sparket noen hærsjefer som kanskje var udugelige.

Ikke enig at han ikke har oppnådd noenting. Jeg vil heller si omvendt, at han kanskje har oppnådd mye.
Dvs. det vil jo ukene, månedene og årene som kommer vise.

En annen ting. Er ikke Wagnerstyrkene nå mer østlig enn de har vært på lenge. Muligheter for angrep mer nord i Ukraina.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

VivaLV skrev: lør jun 24, 2023 8:42 pm En annen ting. Er ikke Wagnerstyrkene nå mer østlig enn de har vært på lenge. Muligheter for angrep mer nord i Ukraina.
Wagner styrkene er spredt over flere hundre kilometer, så de er ikke akkurat organisert nå.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Ja, Kokken vant kanskje litt terreng internt i Russland, og fikk kanskje nye kontrakter i Ukraina. En liten dobbelt seier for ham?
Sist redigert av EspenLie den lør jun 24, 2023 8:44 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Eddie skrev: lør jun 24, 2023 8:36 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 6:12 pm Hvorfor takler ikke dette forumet flere bruker på samtidig?
Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Det er samlet ca 100k over to spleiser. Det er mer enn nok til at et forum ikke skal kollapse helt ved 200 brukere online samtidig, hvor brorparten er gjester.
Begynner å lukte en discord og/eller Redditløsning hvis dette problemet fortsetter!!??

Hmm

Legg inn av Hmm »

VivaLV skrev: lør jun 24, 2023 8:42 pm
EspenLie skrev: lør jun 24, 2023 8:11 pm Tipper Kokken fikk en ny rammeavtale på krigføring nå. Så sånn sett veldig negativt.
Jepp. Jeg også trur det kan være negativt.
Nye rammeavtaler og økt våpen. Kanskje en nærmere avtale med det russiske hæren.
Kanskje lovnader om posisjoner i fremtiden. Kanskje få sparket noen hærsjefer som kanskje var udugelige.

Ikke enig at han ikke har oppnådd noenting. Jeg vil heller si omvendt, at han kanskje har oppnådd mye.
Dvs. det vil jo ukene, månedene og årene som kommer vise.

En annen ting. Er ikke Wagnerstyrkene nå mer østlig enn de har vært på lenge. Muligheter for angrep mer nord i Ukraina.
Det var kun ca 5000 som gikk nordover fra Rostov. Tviler på at de tar en rett vest..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 8:33 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 6:12 pm Hvorfor takler ikke dette forumet flere bruker på samtidig?
Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Det har da ikke skortet på givergleden!
Det var godt å høre så er det ikke der skoen trykker. Jeg er inne med mine 99.- hver enda mand :)

Genial

Legg inn av Genial »

Shoigu i ferd med å bli arrestert? Prigozhin får inn sin mann og blir dermed Russlands nest mektigste mann. I god posisjon til å ta over for Putin når den dag kommer.


Knax

Legg inn av Knax »

Genial skrev: lør jun 24, 2023 8:49 pm Shoigu i ferd med å bli arrestert? Prigozhin får inn sin mann og blir dermed Russlands nest mektigste mann. I god posisjon til å ta over for Putin når den dag kommer.

Jepp, mye snakk nå om at Shoigu og flere andre i forsvaret blir fjernet. Så får man se utover sommeren og høsten hvordan endringene blir for de russiske styrkene med nye folk inn forsvarsledelsen. Samtidig har Prigozhin fått vist makt og det faktum at de har fått rulle i fred uten å bli bombet eller skutt på tilsier at han har en del sympatisører innad i det russiske forsvaret.
Sist redigert av Knax den lør jun 24, 2023 8:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

VivaLV skrev: lør jun 24, 2023 8:43 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 8:36 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm

Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Det er samlet ca 100k over to spleiser. Det er mer enn nok til at et forum ikke skal kollapse helt ved 200 brukere online samtidig, hvor brorparten er gjester.
Begynner å lukte en discord og/eller Redditløsning hvis dette problemet fortsetter!!??
https://discord.com/channels/8655833545 ... 8688318474

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: lør jun 24, 2023 8:39 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 8:29 pm
Eddie skrev: lør jun 24, 2023 6:12 pm Hvorfor takler ikke dette forumet flere bruker på samtidig?
Tror det har noe med at hele FD blir driftet av 1 person på ideel basis og da er det spm om kapasitet.

I tillegg er det slik at om ikke mange nok bidrar økonomisk så er det vanskelig å kjøpe inn nok maskinvarer og programvarer til å drifte forumet til 100% av mulig kapasitet.
Jeg tror du overdriver kostnaden med å drive et lite forum på en slik plattform. AaFK hadde forumet Speakers corner på samme løsning. De hadde MANGE brukere i sin tid, kostet kanskje 1000-2000 i året. Jeg kjenner han som driftet det. Han forstår nada av de problemene jeg beskriver som FD har.
Jeg aner ikke hva det koster, skriver bare det jeg har blitt fortalt. Penger var en issue i starten, toppen om det er forbi.

Om det er så god egenkapital og forumet er så lett å drifte som du sier så aner jeg ikke hvorfor Generalen kommer så fort det er litt aktivitet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:50 pm
DennisB skrev: lør jun 24, 2023 6:35 pm
Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:17 pm
Ellers har jeg ikke noe usnakket med Garindan og det jeg har lest av han, så synes jeg han holder en høflig tone. Og - hva pokker skal en med et DISKUSJONSforum om alle er enige? Det er jatting&nikking og ikke diskusjon.
Akkurat i denne krigen så er det ikke så mye å diskutere, det er ikke det vi gjør, det er mer å informere og få kunnskap om grusomhetene russerne er ansvarlig for og den generelle utviklingen av krigens forløp.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jeg er kjempeskuffet. Vi kunne vært kvitt drittsekken Putin, dessverre, Lukashenko av alle avverget det. Faen!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 9:15 pm Jeg er kjempeskuffet. Vi kunne vært kvitt drittsekken Putin, dessverre, Lukashenko av alle avverget det. Faen!
At ryggslikkeren Lukashenko avverger det og blandet seg inn var kanskje ikke så overraskende!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

VivaLV skrev: lør jun 24, 2023 9:17 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 9:15 pm Jeg er kjempeskuffet. Vi kunne vært kvitt drittsekken Putin, dessverre, Lukashenko av alle avverget det. Faen!
At ryggslikkeren Lukashenko avverger det og blandet seg inn var kanskje ikke så overraskende!
Jo, at han skulle ha så stor makt var overraskende.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »



Stor humor i dette da. Kadyrov brukte en hel dag på å ikke gjøre fuck all. Havnet "i kø"... Stor i kjeften, skulle ordne opp og greier.

Genial

Legg inn av Genial »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 9:10 pm
Interessant kommentar under tweeten om at en Putin i stormform aldri ville godtatt at Lukashenko fremstår som den sterke og han som den svake.

mito

Legg inn av mito »

missChance skrev: lør jun 24, 2023 9:10 pm
Selv om jeg kunne håpet på enda mer russisk innenriksbråk, så er det noen positive ting i det som har skjedd. Det er tydelig at Putin har blitt avkledt og ikke framstår som noen sterk leder med solid kontroll når Wagner kunne ta styringen i to byer og marsjere nokså uhindret nesten helt til Moskva. Prigozjin har vist muskler og makt, og kommet med en streng advarsel til Putin som tydeligvis er langt mer sårbar enn propagandamaskineriets «sannheter».

Stor forskjell på bildet av en mektig Putin i bar overkropp på hesteryggen, og dagens bilde der både hesten og resten av klærne er borte.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Falcon skrev: lør jun 24, 2023 7:38 pm
Driver på å leser meg opp i tråden, men per side 570 tyder ting på at dette var planlagt spill hele tiden og det var vel aldri realistisk at en liten kollonne på en del tusen mann kunne ta verdens desidert største land.

Spennende så lenge det varte da.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:24 pm
Falcon skrev: lør jun 24, 2023 7:38 pm
Driver på å leser meg opp i tråden, men per side 570 tyder ting på at dette var planlagt spill hele tiden og det var vel aldri realistisk at en liten kollonne på en del tusen mann kunne ta verdens desidert største land.

Spennende så lenge det varte da.
Man kan jo spørre om hvor alvorlig det var, ja.
Var det kamphandlinger i det hele tatt?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

mito skrev: lør jun 24, 2023 9:23 pm
missChance skrev: lør jun 24, 2023 9:10 pm
Selv om jeg kunne håpet på enda mer russisk innenriksbråk, så er det noen positive ting i det som har skjedd. Det er tydelig at Putin har blitt avkledt og ikke framstår som noen sterk leder med solid kontroll når Wagner kunne ta styringen i to byer og marsjere nokså uhindret nesten helt til Moskva. Prigozjin har vist muskler og makt, og kommet med en streng advarsel til Putin som tydeligvis er langt mer sårbar enn propagandamaskineriets «sannheter».

Stor forskjell på bildet av en mektig Putin i bar overkropp på hesteryggen, og dagens bilde der både hesten og resten av klærne er borte.
Ja, så tanken på at det er et spill som Putin er involvert i, svekkes jo. Han framstår overfor eget land som en svekling.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»