Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av kytec »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 10:35 pm
Troygirl skrev: lør jun 24, 2023 10:24 pm
Det er jo temmelig sprøtt. Fra å tro på Putins sorti, og til å oppleve at intet annet skjer enn at hans opprinnelige drittsekk og lakei ikke gjør annet enn ån flytte litt på seg. For en jævlig skuffelse dette har vært.
Trodde du på det, gjorde du virkelig det? Håpe på et under gjorde vi jo alle, men realismen ........

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 10:37 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 10:35 pm
Troygirl skrev: lør jun 24, 2023 10:24 pm
Det er jo temmelig sprøtt. Fra å tro på Putins sorti, og til å oppleve at intet annet skjer enn at hans opprinnelige drittsekk og lakei ikke gjør annet enn ån flytte litt på seg. For en jævlig skuffelse dette har vært.
Trodde du på det, gjorde du virkelig det? Håpe på et under gjorde vi jo alle, men realismen ........
Ja, jeg hadde virkelig et håp om at dette var Putins slutt, jeg er dessverre alt for naiv.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:09 pm
Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:50 pm
DennisB skrev: lør jun 24, 2023 6:35 pm
Ellers har jeg ikke noe usnakket med Garindan og det jeg har lest av han, så synes jeg han holder en høflig tone. Og - hva pokker skal en med et DISKUSJONSforum om alle er enige? Det er jatting&nikking og ikke diskusjon.
Akkurat i denne krigen så er det ikke så mye å diskutere, det er ikke det vi gjør, det er mer å informere og få kunnskap om grusomhetene russerne er ansvarlig for og den generelle utviklingen av krigens forløp.
----
Tror du USA/Biden&CIA lyver på Ukraina sprengningen av gassrørene Nrod Stream 1 og 2
https://www.aftenposten.no/verden/i/VPL ... ord-stream
https://www.nettavisen.no/nyheter/wsj-c ... 95-1157865
Sist redigert av Fordomsfull den lør jun 24, 2023 10:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 10:38 pm Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?
Var vel 100 jagerfly på vei mot kollonnen?

Norge hadde utslettet en slik kollonne på vei til Oslo på minutter eller max en time.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 10:38 pm Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?
Jeg antar at det hele dreide seg om et krav om at Putin må betale for ekspropriasjonen av Wagner gruppen som skjer 1. Juli.
Da tar den russiske hæren over livsverket til Prigo.
Nå kan Prigo reise ut og har sikret seg noe av verdi.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:38 pm Hadde jeg vært Wagner nå så hadde jeg tatt første fly til solvarme Afrika med masse babes og muligheten til å tjene millioner.
Smalt det fra karen som vil ha et etnisitet selv 😂
Sorry, du gav meg smach

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Hvor lenge før Prigozhin omkommer i Belarus i noe som på overflaten fremstår som en ulykke? Jeg tipper han har maks 2 år igjen å leve.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 10:43 pm
AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 10:38 pm Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?
Var vel 100 jagerfly på vei mot kollonnen?

Norge hadde utslettet en slik kollonne på vei til Oslo på minutter eller max en time.
Var det, Kilder? Nå snakker du kun tull. Dette ble forhandlet fram.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Hvorfor benytter mediene hele tiden Putin - og russernes ord for å beskrive situasjonen i Ukraina.
F.eks. "spesialoperasjon" om folkemordet som foregår. Det er jo akkurat det Putin vil.

Stadig hører/leser man beskrivelser i mediene sett fra russernes perspektiv, som de mest rabiate russerne kunne fremmet.
Irriterende, de løgnhalsene skal ikke siteres som sannhetskilder.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

nometalhorse skrev: lør jun 24, 2023 9:40 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:29 pm
Omoikane skrev: lør jun 24, 2023 9:27 pm

Man kan jo spørre om hvor alvorlig det var, ja.
Var det kamphandlinger i det hele tatt?
Faen ikke et skudd som ble løsnet.
Du følger ikke mye med. Russland mistet minst 12 piloter siste døgn, og slike gror ikke på trær.
3 stk EW helikoptre som de har meget få av, og totalt 6 helikoptre ++ annet

Det ser også ut som militæret ikke vil høre på Putin. En kolonne med 400 kjøretøy uten middels SAM-dekning er lett bytte for klasebombing i middels høyde, men det skjedde ikke. Så militære støtter ikke Putin, og det eneste alternativet for han var å bøye seg i støvet. Putin står igjen som en liten gutt med lua i handa borte i skammekroken.
Spørsmålet er hva Wagner har blitt lovet.

At du tror dette bare var et spill får du gjerne tro.
Det er nesten umulig å vite hva som har skjedd her. At russerne kunne ofret ett helikopter - er de øvrige verifisert - og noen tannløse piloter i en fake operasjon tviler jeg ikke på. De er kyniske nok til det meste. At Lukasjenko klarer å ordne opp i dette høres usannsynlig ut. At Prigozhin blir gitt fritt leide tror han neppe på selv. Russerne bryter alt av avtaler. FSB agenter med nervegift er nok i Minsk før han vet ordet av det. Kanskje ofres Lukasjenko. Prigozhin gis Belarus mot å være lojal. Hvorfor angrep ikke det russiske flyvåpnet kolonnen 200 km fra Moskva ? Vet ikke hva jeg skal tro. Det jeg vet er at større kyniske banditter som lyver om absolutt alt har jeg ikke opplevd i min levetid så nært Norge. Jeg tenker på russere, belarusere og Wagner. Jævla kjeltringer alle som en

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: lør jun 24, 2023 10:50 pm Hvorfor benytter mediene hele tiden Putin - og russernes ord for å beskrive situasjonen i Ukraina.
F.eks. "spesialoperasjon" om folkemordet som foregår. Det er jo akkurat det Putin vil.

Stadig hører/leser man beskrivelser i mediene sett fra russernes perspektiv, som de mest rabiate russerne kunne fremmet.
Irriterende, de løgnhalsene skal ikke siteres som sannhetskilder.
Media bruker ikke ordet spesialoperasjon med mindre de siterer russiske uttalelser.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 10:42 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:09 pm
Fordomsfull skrev: lør jun 24, 2023 6:50 pm

Akkurat i denne krigen så er det ikke så mye å diskutere, det er ikke det vi gjør, det er mer å informere og få kunnskap om grusomhetene russerne er ansvarlig for og den generelle utviklingen av krigens forløp.
----
Tror du USA/Biden&CIA lyver på Ukraina sprengningen av gassrørene Nrod Stream 1 og 2
https://www.aftenposten.no/verden/i/VPL ... ord-stream
https://www.nettavisen.no/nyheter/wsj-c ... 95-1157865
Sikkert ikke. Fantastisk om Ukraina har klart det.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Crazy Horse skrev: lør jun 24, 2023 10:53 pm
nometalhorse skrev: lør jun 24, 2023 9:40 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:29 pm

Faen ikke et skudd som ble løsnet.
Du følger ikke mye med. Russland mistet minst 12 piloter siste døgn, og slike gror ikke på trær.
3 stk EW helikoptre som de har meget få av, og totalt 6 helikoptre ++ annet

Det ser også ut som militæret ikke vil høre på Putin. En kolonne med 400 kjøretøy uten middels SAM-dekning er lett bytte for klasebombing i middels høyde, men det skjedde ikke. Så militære støtter ikke Putin, og det eneste alternativet for han var å bøye seg i støvet. Putin står igjen som en liten gutt med lua i handa borte i skammekroken.
Spørsmålet er hva Wagner har blitt lovet.

At du tror dette bare var et spill får du gjerne tro.
Det er nesten umulig å vite hva som har skjedd her. At russerne kunne ofret ett helikopter - er de øvrige verifisert - og noen tannløse piloter i en fake operasjon tviler jeg ikke på. De er kyniske nok til det meste. At Lukasjenko klarer å ordne opp i dette høres usannsynlig ut. At Prigozhin blir gitt fritt leide tror han neppe på selv. Russerne bryter alt av avtaler. FSB agenter med nervegift er nok i Minsk før han vet ordet av det. Kanskje ofres Lukasjenko. Prigozhin gis Belarus mot å være lojal. Hvorfor angrep ikke det russiske flyvåpnet kolonnen 200 km fra Moskva ? Vet ikke hva jeg skal tro. Det jeg vet er at større kyniske banditter som lyver om absolutt alt har jeg ikke opplevd i min levetid så nært Norge. Jeg tenker på russere, belarusere og Wagner. Jævla kjeltringer alle som en
For å si det rett ut, det er vel kun en ting man skal enes on her om man er fornuftig, disse drittsekkene må dø.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 10:48 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 10:43 pm
AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 10:38 pm Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?
Var vel 100 jagerfly på vei mot kollonnen?

Norge hadde utslettet en slik kollonne på vei til Oslo på minutter eller max en time.
Var det, Kilder? Nå snakker du kun tull. Dette ble forhandlet fram.
Tror du virkelig at den kolonnen hadde en snøballs sjans i Helvete til å nå kreml?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: lør jun 24, 2023 10:45 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 9:38 pm Hadde jeg vært Wagner nå så hadde jeg tatt første fly til solvarme Afrika med masse babes og muligheten til å tjene millioner.
Smalt det fra karen som vil ha et etnisitet selv 😂
Sorry, du gav meg smach
Denne Mongo-kommentaren gir ikke mening.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 11:04 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 10:48 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 10:43 pm

Var vel 100 jagerfly på vei mot kollonnen?

Norge hadde utslettet en slik kollonne på vei til Oslo på minutter eller max en time.
Var det, Kilder? Nå snakker du kun tull. Dette ble forhandlet fram.
Tror du virkelig at den kolonnen hadde en snøballs sjans i Helvete til å nå kreml?
Du går altså for Putin hadde fullstendig kontroll, dette var planlagt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Solvgutt1 skrev: lør jun 24, 2023 10:56 pm
Neptun skrev: lør jun 24, 2023 10:50 pm Hvorfor benytter mediene hele tiden Putin - og russernes ord for å beskrive situasjonen i Ukraina.
F.eks. "spesialoperasjon" om folkemordet som foregår. Det er jo akkurat det Putin vil.

Stadig hører/leser man beskrivelser i mediene sett fra russernes perspektiv, som de mest rabiate russerne kunne fremmet.
Irriterende, de løgnhalsene skal ikke siteres som sannhetskilder.
Media bruker ikke ordet spesialoperasjon med mindre de siterer russiske uttalelser.
"Spesialoperasjon" har hele tiden vært russernes offisielle betegnelse av invasjonen, angrepskrigen og folkemordet som pågår.
Alle vet det. Da trenger man ikke stadig henvise til russernes ord for å beskrive situasjonen slik de bl.a. gjorde i TV2 nettopp.
Det er som å tegne kart med okkuperte områder som en del av Russland.
Sist redigert av Neptun den lør jun 24, 2023 11:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vi får vende tilbake til Ukraina og ståa rundt frontene der. Noen som kan oppdatere det etter en spennende dag med off topic.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Neptun skrev: lør jun 24, 2023 11:07 pm
Solvgutt1 skrev: lør jun 24, 2023 10:56 pm
Neptun skrev: lør jun 24, 2023 10:50 pm Hvorfor benytter mediene hele tiden Putin - og russernes ord for å beskrive situasjonen i Ukraina.
F.eks. "spesialoperasjon" om folkemordet som foregår. Det er jo akkurat det Putin vil.

Stadig hører/leser man beskrivelser i mediene sett fra russernes perspektiv, som de mest rabiate russerne kunne fremmet.
Irriterende, de løgnhalsene skal ikke siteres som sannhetskilder.
Media bruker ikke ordet spesialoperasjon med mindre de siterer russiske uttalelser.
"Spesialoperasjon" har hele tiden vært russernes offisielle betegnelse av invasjonen, angrepskrigen og folkemordet som pågår.
Alle vet det. Da trenger man ikke stadig henvise til russernes ord for å beskrive situasjonen slik de bl.a. gjorde i TV2 nettopp.
Jeg syns det er greit at de gjør det når de viser til russernes uttalelser fordi det viser hvor absurd det. Om omskrive russernes utspill med mer rasjonelle begreper bidrar jo bare til å framstille russerne som mer rasjonelle.

arknath

Legg inn av arknath »

Værst tenkelig resultat dette her når det først skulle bli internt bråk. Ja, Putin fremstår litt svekket, men Wagner gruppen får nå friere spillerom til å holde på med brutalitetene sine i Ukraina/Afrika/Wherever. Det eneste vi kanskje kan håpe på er at lovnadene de nå har fått blir brutt og at de blir så sinte at de drar tilbake til Russland med nytt "opprør".

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

arknath skrev: lør jun 24, 2023 11:13 pm Værst tenkelig resultat dette her når det først skulle bli internt bråk. Ja, Putin fremstår litt svekket, men Wagner gruppen får nå friere spillerom til å holde på med brutalitetene sine i Ukraina/Afrika/Wherever. Det eneste vi kanskje kan håpe på er at lovnadene de nå har fått blir brutt og at de blir så sinte at de drar tilbake til Russland med nytt "opprør".
Njaa. Det viser partisanere og andre grupperinger som er i mot regimet i russland at det er mulig å sabotere langt inn i hjertet av landet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

arknath skrev: lør jun 24, 2023 11:13 pm Værst tenkelig resultat dette her når det først skulle bli internt bråk. Ja, Putin fremstår litt svekket, men Wagner gruppen får nå friere spillerom til å holde på med brutalitetene sine i Ukraina/Afrika/Wherever. Det eneste vi kanskje kan håpe på er at lovnadene de nå har fått blir brutt og at de blir så sinte at de drar tilbake til Russland med nytt "opprør".
Av en eller annen grunn får jeg inntrykk av at du syns resultatet av dette var jævlig fett, men hva vet jeg...

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gorgi skrev: lør jun 24, 2023 11:11 pm Vi får vende tilbake til Ukraina og ståa rundt frontene der. Noen som kan oppdatere det etter en spennende dag med off topic.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sertono skrev: lør jun 24, 2023 11:07 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 11:04 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 10:48 pm

Var det, Kilder? Nå snakker du kun tull. Dette ble forhandlet fram.
Tror du virkelig at den kolonnen hadde en snøballs sjans i Helvete til å nå kreml?
Du går altså for Putin hadde fullstendig kontroll, dette var planlagt.
Jeg er på ingen måte sikker på at det var planlagt, forstår ikke hva putin tjener på å vise seg svak, men du kupper ikke verdens største land med noen lastebiler m.m. han hadde militæret på sin side, men da gir det INGEN MENING å stoppe.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 11:21 pm
sertono skrev: lør jun 24, 2023 11:07 pm
kytec skrev: lør jun 24, 2023 11:04 pm

Tror du virkelig at den kolonnen hadde en snøballs sjans i Helvete til å nå kreml?
Du går altså for Putin hadde fullstendig kontroll, dette var planlagt.
Jeg er på ingen måte sikker på at det var planlagt, forstår ikke hva putin tjener på å vise seg svak, men du kupper ikke verdens største land med noen lastebiler m.m. han hadde militæret på sin side, men da gir det INGEN MENING å stoppe.
Hadde lyst til å skive, "Jepp, dette visste du såklart, sorry, my bad! En hel verden lurer på hva faen som har skjedd, men pytt pytt. Ellers lykke til, ser ut som om du har peil."

Ikke til å bli klok på...

KingKong5

Legg inn av KingKong5 »

kytec skrev: lør jun 24, 2023 10:43 pm
AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 10:38 pm Ingenting av dette gir jo mening? De var nær moskva, og kunne bare fortsatt... Politi osv har ingenting å stille opp med. Prigo kunne blitt president. Så gir han seg for å dra i eksil i nabolandet? øh?
Var vel 100 jagerfly på vei mot kollonnen?

Norge hadde utslettet en slik kollonne på vei til Oslo på minutter eller max en time.
Å beordre et angripe på Wagner var og er en grense Putin turte å krysse. Enten ville ordren ikke blitt fulgt eller så ville det startet en borgerkrig.

Koffer

Legg inn av Koffer »

For et døgn. Autokraten har fått et par venstre og et
spark i magen i dag, men står dessverre fremdeles i ringen og styrer Russland, noe han kommer til å gjøre til den dagen han dør, eller går av selv. Da vil han passe på at det kommer en tilsvarende psykopat til makten som skal videreføre denne politikken.

Seriemester2013 og Leoparden med venner: Jeg som trodde jeg og mine meninger var glemt, så var det nettopp meg dere tenkte på når dere trodde Putins dager var talte, og full borgerkrig i Russland..?

Da skulle jeg få høre det?

Det skjedde jo ikke, og kommer dessverre heller ikke til å skje. Krigen/konflikten kommer til å gå sin gang, i årene som kommer. Destabilisering, små og store angrep. Delvis Ukrainsk suksess. Fryst konflikt. Stillingskrig. Russland unngår sanksjoner gjennom smutthull, slik Iran har gjort/gjør i en årrekke. Samarbeider med flere land militært og økonomisk, inkludert Nato-land.

Nå er Wagner feid av banen, og ingen andre krefter er i stand til å gjøre noe som helst.

Nato, Vesten, Norge må styrke, styrke og atter styrke forsvaret, kapasiteter og bistand til seg selv og Ukraina. Flere i førstegangstjeneste, større reserver. I Polen lærer ungdommen å bruke lette våpen på åpne forsvarsdager, mens her i Norge sitter man på TikTok og ser på en transe tar av seg trusa i et rom fullt med bobler.

Naiviteten, snillismen må bort. Jeg var nesten sju år i Forsvaret. Mye var/er bra, men Gud hvor mye som må/bør/skal forbedres. Jeg er delvis optimist, men valget i USA ‘gjør meg til tider søvnløs’ mtp polariserte sambandsstater.

Autokraten i Russland sto for ikke så lenge og sa til hele landet at de trengte ikke flere soldater Per
Nå, og at operasjonen ville lykkes. En kjapp titt på diverse nettsteder/blogger og som det siste døgnet, ser man fortsatt store styrker med tanks, kjøretøy og våpen i nokså stort antall og kvalitet fra fienden. Alle tapene vi hører om på begge sider, jeg tror man må møte disse på halvveien. Ting blir overdrevet, det er vanlig i krig.

Det som er skummelt er hva autokraten skal si til folket hvis Ukraina tar tilbake alt? (Krim ikke inkludert) når han er så bastant og selvsikker.

Jeg har ingen fasit. Krig er uforutsigbart. Ting snur fort. Vi får håpe ukrainerne tar tilbake mest mulig, og at det blir en eller annen avtale som gjør Kiev er fornøyd med. Men tviler.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jeremiah skrev: lør jun 24, 2023 9:33 pm
AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 9:19 pm

Stor humor i dette da. Kadyrov brukte en hel dag på å ikke gjøre fuck all. Havnet "i kø"... Stor i kjeften, skulle ordne opp og greier.
Ikke første gang de har trafikkproblemer, jeg husker minst to tiktok videoer der de skyter på trafiikklys.
De angret på det i dag 😅

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hmm skrev: lør jun 24, 2023 11:41 pm
Jeremiah skrev: lør jun 24, 2023 9:33 pm
AxelRudi skrev: lør jun 24, 2023 9:19 pm

Stor humor i dette da. Kadyrov brukte en hel dag på å ikke gjøre fuck all. Havnet "i kø"... Stor i kjeften, skulle ordne opp og greier.
Ikke første gang de har trafikkproblemer, jeg husker minst to tiktok videoer der de skyter på trafiikklys.
De angret på det i dag 😅
Russland er en vits, men deres allierte tar virkelig kaken. Belarus, Kadyrov, Wagner. Et superpretensiøst sirkus. Dette er altså de «sterke mennene» som ytre høyre i Vesten savner? Jeg tar en babblende Biden foran dette freakshowet any day. De hadde vært utslettet hvis de ikke hadde atomvåpen.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»