Viking FK

Svar
Gorgi

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

Jeg måtte humre litt for meg selv når Tihinen og Dadason klappet foran felt O. De fleste på felt O var vel ikke født når de to spilte for Viking:)

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: søn jun 25, 2023 12:02 am Jeg måtte humre litt for meg selv når Tihinen og Dadason klappet foran felt O. De fleste på felt O var vel ikke født når de to spilte for Viking:)
Fra avstand kjente jeg heller ikke de to igjen. Virket som de begge hadde blitt gråere i håret i hvert fall 😀

Gorgi

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: søn jun 25, 2023 12:26 am
Gorgi skrev: søn jun 25, 2023 12:02 am Jeg måtte humre litt for meg selv når Tihinen og Dadason klappet foran felt O. De fleste på felt O var vel ikke født når de to spilte for Viking:)
Fra avstand kjente jeg heller ikke de to igjen. Virket som de begge hadde blitt gråere i håret i hvert fall 😀
Ja de er godt voksne karer nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: lør jun 24, 2023 9:15 pm
TAdams6 skrev: lør jun 24, 2023 8:06 pm Diop er ingen feinschmecker med ballen i beina. Men duellspiller. Defensiv spiller. Nydelig. På siden av en spillende Brekalo, nydelig. Diop vil også fungere på siden av en spillende Heggheim. Diop med en meget sterk kamp
I dag synes jeg faktisk Diop var ett steg opp ift hva Stensness har levert i år. Og forhåpentligvis blir han bedre med mer spilletid og tillit. Dog tror jeg det er enkelt å spille ved siden av the slovenian king.

Forøvrig enig i at dagens midtbane er det beste vi har sett i år. Noen fæle miss av Yanni, men lukes det bort kan dette fungere meget bra

Yanni må få ny kontrakt og selvom han ikke spiller mye tror jeg også Løkberg er så viktig for gruppen at også han bør få forlengelse. Så Nevi må på jobb
En type som Diop må få arbeidsforhold som med Brekalo. Da får han bruke styrkene. Skal han være leder og gjøre Brekalo rollen så faller han gjennom. Det har han ikke egenskaper til med ball. Ei heller den samme roen i spillet. Men sammen utfyller de hverandre synes jeg

Blir litt som Saliba og Gabriel i Arsenal. Saliba var beste stopper i Premier League før han ble skadet. Spillende, ro med ball. Gjorde at Gabriel som ofte er ei het potet men også ekstremt duellsterk framsto rolig og fin. De 2 utfyller hverandre fantastisk. 0,8 innslupne mål sammen. Så ble Saliba skadet og Gabriel mistet tryggheten. Spilte bra men ikke like bra. 1,7 innslupne uten Saliba og gullet forsvant

Det at 2 stoppere utfyller hverandre og har kjemi er viktigere enn at det er 2 gode enkeltspillere.

Nå er det tidlig. Men får Diop bruke styrkene sine som stopper og ikke blir satt til å gjøre ting han ikke behersker like bra, så kan han bli meget god for oss

Selges Brekalo så må riktig type stopper hentes inn hvis vi skal få det beste ut av Diop

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Noen som vet høyden til Jone Berg? Ser nesten ut som han er ett hode høyere enn Diop

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Gorgi skrev: lør jun 24, 2023 11:55 pm
Steffen1899 skrev: lør jun 24, 2023 11:50 pm Gleder meg til neste bortekamp skal dra med hele familien
Jeg regner med du ikke trenger dra så veldig langt:)
15 med buss så ikke langt 😃

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bare 8 poeng til Bodø om vi vinner hengekampen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: søn jun 25, 2023 9:16 pm Bare 8 poeng til Bodø om vi vinner hengekampen.
Hadde vi bare vunnet kampen i Bodø 🙂

Nevi

Legg inn av Nevi »

Brann - Viking spilles på en søndag om en drøy måned.
Er nok en del som fortsatt har ferie. Men skulle gjene sett at den kunne bli spilt dagen før.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Regner med at Diarra får to kamper etter det røde kortet i dag. Og Høgh får tre kamper etter rødt kort med en stygge stempling. Begge vil da miste kampene mot Viking. Ikke sikkert det gjør så mye.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nevi skrev: søn jun 25, 2023 10:39 pm Regner med at Diarra får to kamper etter det røde kortet i dag. Og Høgh får tre kamper etter rødt kort med en stygge stempling. Begge vil da miste kampene mot Viking. Ikke sikkert det gjør så mye.
I utgangspunktet neppe ei ulempe for oss. Så betyr vel det fort at Kabran startar mot oss. Han er sikkert nokså motivert for det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

happykjeksbit skrev: søn jun 25, 2023 10:44 pm
Nevi skrev: søn jun 25, 2023 10:39 pm Regner med at Diarra får to kamper etter det røde kortet i dag. Og Høgh får tre kamper etter rødt kort med en stygge stempling. Begge vil da miste kampene mot Viking. Ikke sikkert det gjør så mye.
I utgangspunktet neppe ei ulempe for oss. Så betyr vel det fort at Kabran startar mot oss. Han er sikkert nokså motivert for det.

Det er sant. Han blir nok matchvinner med 2-1 målet etter 88 minutter.

tokk

Legg inn av tokk »

happykjeksbit skrev: søn jun 25, 2023 10:44 pm
Nevi skrev: søn jun 25, 2023 10:39 pm Regner med at Diarra får to kamper etter det røde kortet i dag. Og Høgh får tre kamper etter rødt kort med en stygge stempling. Begge vil da miste kampene mot Viking. Ikke sikkert det gjør så mye.
I utgangspunktet neppe ei ulempe for oss. Så betyr vel det fort at Kabran startar mot oss. Han er sikkert nokså motivert for det.
Føler ikke vi skiltes med han på en vond måte?

Fikk lykkeønskinger fra Viking på twitter, etter første målet.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

tokk skrev: søn jun 25, 2023 11:14 pm
happykjeksbit skrev: søn jun 25, 2023 10:44 pm
Nevi skrev: søn jun 25, 2023 10:39 pm Regner med at Diarra får to kamper etter det røde kortet i dag. Og Høgh får tre kamper etter rødt kort med en stygge stempling. Begge vil da miste kampene mot Viking. Ikke sikkert det gjør så mye.
I utgangspunktet neppe ei ulempe for oss. Så betyr vel det fort at Kabran startar mot oss. Han er sikkert nokså motivert for det.
Føler ikke vi skiltes med han på en vond måte?

Fikk lykkeønskinger fra Viking på twitter, etter første målet.
Nei, det trur eg ikkje han heller meiner, men han er sikkert motivert for å visa seg frå si beste side mot oss likevel.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Startet så vidt å se Viking - Brann igjen nå. Får kose meg med resten i morgen.
Men det var Løkberg som tok siste peptalken i ringen før kampstart. Viktig mann. Enten om han spiller eller sitter på benken.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Nå fungerte det riktignok veldig bra for en gangs skyld på lørdag - men generelt skulle Løkberg hatt flere minutter mht hva de andre har levert. Føler vi soser bort en spiller som har en fin verdi på (og i særdeles grad utenfor) banen hvis det fortsetter med så lite spilletid.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: man jun 26, 2023 9:07 am Nå fungerte det riktignok veldig bra for en gangs skyld på lørdag - men generelt skulle Løkberg hatt flere minutter mht hva de andre har levert. Føler vi soser bort en spiller som har en fin verdi på (og i særdeles grad utenfor) banen hvis det fortsetter med så lite spilletid.
Jeg har fryktelig sansen for Løkberg, og er tilbøyelig til å være enig med deg. Dersom HNT og Yazbek holder lørdagens nivå fremover vil man likevel med fasiten i hånd kunne si at det nok var rett å la dem spille så mye.

Men jeg er egentlig mest spent på hva trenerne gjør når Solbakken er tilbake i troppen. Sannsynligvis er vel Yanni skadet da, men om Yanni er skadefri kan jeg ikke skjønne annet enn at Solbakken må på benken.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Med eller uten Løkberg er det svært viktig at klubben har ledertyper også i framtiden. Bildet er overhode ikke svart, da de har enkelte som utvilsomt krysser av på dette, men om slike typer forsvinner bør man være oppmerksom på at det ikke bare er det de tilfører som spillere som må erstattes.

Alternativt må spillere som pr i dag ikke er ledertyper tilegne seg disse egenskapene. For at dette skal skje må det være et prestasjonsmiljø og kulturbygging som tilsier dette.

Spillernes mentalitet er generelt sett undervurdert som egenskap. Det er slike som sørger for at laget har "flaks".

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Da har jeg kjøpt billetter til VIF - Viking. Det blir forhåpentligvis kjekt. Med seier der kan vi ta inn ytterligere poeng på Glimt, eller stikke fra Molde, siden de møtes neste helg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

I Aftenbladet står det at Heggheim står på lista til Viking
Oss imot resten av verden kontoen på twitter skriver at Viking er interessert i S08's Bjørn Inge Utvik. Kontrakten hans går ut 31.desember. Så det kan snart skrives kontrakt med han som bosman.

Begge 2 liker jeg. Utvik nevnte jeg vel for ganske mange år siden. En spiller jeg alltid har likt og synes er god. Mye skadet, men virker som om han er fit for fight nå. Heggheim er på blokka og selv om han ikke holder Brekalo nivå, så holder Heggheim godt Eliteserienivå. Oppsiden med å hente han hjem er at vi fort kan ha en fast bauta i forsvaret de neste 10 årene.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Noen som tenker seg opp til Bergen for å se Brann - Viking?

Begynner på jobb igjen etter ferien dagen etter, så skulle gjerne sett at den kampen heller gikk på lørdagen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: man jun 26, 2023 6:07 pm Noen som tenker seg opp til Bergen for å se Brann - Viking?

Begynner på jobb igjen etter ferien dagen etter, så skulle gjerne sett at den kampen heller gikk på lørdagen.
Fælt tidspunt. Er vel den uka flest har ferie

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

For gøy sjekka eg resultata våre opp mot tilsvarande kamp i fjor (la oss seia at Brann svarer til KBK og Stabæk svarer til Jerv). Me er ni poeng foran, og til nå har me ikkje tatt færre poeng enn i fjor i nokon kamp. Nå er jo ikkje akkurat fjorårets poengtotal noko særleg til grunnlag for samanlikning, men uansett godt å sjå at me er nesten eit poeng per kamp over.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det er jo nesten litt ubegripelig, men Brekalo uttalelser til SA ifm overgangsvinduet gjør meg rett og slett litt klam i hakket:
Brekalo sier det ikke blir aktuelt å presse på for å få gjennom en overgang i sommer.

– Skal jeg dra må det være en klubb som passer, og så må overgangssummen være god nok for Viking.
Har vi noensinne hatt en utenlandsk spiller av dette kaliberet som viser en slik lojalitet? Eller lokal spiller, for den saks skyld? Har det i det hele tatt vært noen i Eliteserien?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sånn er det man skal uttale seg. Vi vet om noen som kunne hatt denne innstillingen i noe større grad.

Så gjenstår det å se om ord også blir handling når noe detter inn - men utgangspunktet er bra

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Lurer forresten på hvorvidt Viking fortsatt er interessert i noen av de samme de prøvde seg på i vinter. Vi la jo inn bud på Sander Kartum blant annet. Kunne jo vært en erstatning for Bjarnason og/eller Løkberg, dersom vi av en eller annen merkelig grunn ikke forlenger med sistnevnte.

Romsaas fra Skeid gikk jo til Tromsø.

Alle vi snuste på fra Island gikk jo til Rosenborg (og godt er det), det samme med Agon Sadiku.

Jeg ser ikke bort fra at Viking ønsker å knytte til seg både indreløper, en midtbanedirigent og en midtstopper i dette vinduet.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

En liten tanke som snek seg inn her.. Hva om det blir vi som sender RBK ned i OBOS i siste serierunde i Stavanger?
Hadde nesten vært 2006-følelse av den serieavslutningen :)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Villevesten skrev: tir jun 27, 2023 10:16 am En liten tanke som snek seg inn her.. Hva om det blir vi som sender RBK ned i OBOS i siste serierunde i Stavanger?
Hadde nesten vært 2006-følelse av den serieavslutningen :)
HamKam og Aafk er dessverre for svake.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Jeg forstår heller ikke hvorfor det drøyer med å forlenge med Løkberg. Som han sier i intervjuet med Aftenbladet så stortrives han her og krever ikke å spille hver kamp sålenge han er involvert. Slike spillere er perfekt å ha i klubben.

Så kan man også lure på hvorfor han har vært så lite involvert denne sesongen. Hvorfor han kommer inn i det 80.-90. minutt i stedet for 60.-70. Han må jo være forferdelig som sliten midtbanespiller å møte i duellene. Når HNT og Yazbek faller ut av kampen så ventes det til overtiden med å bytte inn Løkberg, den forstår jeg ikke. Han spiller seg ikke bort heller, mot Sandefjord fikk han en halvtime og ble matchvinner.

Er det rett og slett slik at trenerne prioriterer spilletid til Bjarnason i håp om at han skal bli her lenger? Virker som Bjarnason får den spilletiden Løkberg ville fått i fjor.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Ser på terminlista nå, og tenker at vi kan se konturene av hvordan sesongen vil bli etter LSK 13. August.
18 sererunder og har hatt:
Brann B (Brann favoritt)
Glimt H (50-50 ish)
LSK B (LSK Knepen favoritt)

Tar vi med Molde B 26. August, er vi faktisk ferdig med de presumptivt verste kampene allerede i slutten av August..

Av de som historisk, og i forhold til status per nå i år, er litt spesielle::

FKH B
TIL H
S-08 H
VIF H
RBK H

I disse, og resten av kampene skal og bør vi være favoritter..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»