Hente ut data fra SSD

Svar
Falcon

Hente ut data fra SSD

Legg inn av Falcon »

Oppgraderte nylig min harddisk til en 2TB SSD, og nå ønsker jeg å hente ut et par filer fra den gamle SSD-brikken.

Hva er den enkleste/billigste måten? En slags docking-stasjon med USB?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Falcon skrev: lør jun 24, 2023 2:26 pm Oppgraderte nylig min harddisk til en 2TB SSD, og nå ønsker jeg å hente ut et par filer fra den gamle SSD-brikken.

Hva er den enkleste/billigste måten? En slags docking-stasjon med USB?
Ja, du får kjøpt adapter til noen hundrelapper som lar deg koble til SSD-en eksternt via USB. Da kan du fortsette å bruke SSD-en som ekstern lagring om du vil. Vær obs på at det finnes flere forskjellige typer SSD-er, og dermed også flere forskjellige typer adaptere som ikke vil passe til hverandre, så dobbeltsjekk nøyaktig hvilken type SSD du har.

Jeg skal ikke linke til noen spesifikke, for å ikke lede deg til feil type, men jeg har pleid å kjøpe Icy Box sine adaptere på komplett.no med godt resultat. :)

startelver

Legg inn av startelver »

Samstemmer i dette, bruk SSD disken som en vanlig ekstern disk. Gir deg ekstra lagring også.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jun 24, 2023 2:29 pm Noe slikt.:
^^ Ja, noe slikt, men vær obs på at dette produktet er for 2,5" disker. Når TS omtaler det som "SSD-brikken", så antar jeg det heller er f.eks. en M.2-formfaktor han skal ha. Eller noe lignende.

Falcon

Legg inn av Falcon »

tomi skrev: lør jun 24, 2023 2:34 pm
Cannabis Connoisseur skrev: lør jun 24, 2023 2:29 pm Noe slikt.:
^^ Ja, noe slikt, men vær obs på at dette produktet er for 2,5" disker. Når TS omtaler det som "SSD-brikken", så antar jeg det heller er f.eks. en M.2-formfaktor han skal ha. Eller noe lignende.
M.2 ja. Gikk for en icy box-variant. Gir tilbakemelding :)

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Finnes det noe liknende for HDD-drives? Har lagt noen slike til sides etter forrige oppgradering, men det er mye der inne jeg helst skulle hatt tilgang til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Data & Internett Generelt»