Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
markantovertak

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons jun 21, 2023 8:58 pm
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 7:30 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 7:22 pm

Jeg vet ikke når tid eller om du har tenkt å slutte med pisspreiket ditt jeg. Men du om det. Du får bare holde på å hamre i fjellet med teskje om du har noen glede av det i stedet for å leve i den reelle verden.

Hadde verden vært som du sier og at bare jeg er var på den andre siden, at dette har noe med enten eller å gjøre i det hele tatt really så hadde ikke alle gamle Liverpolegender ligget å slikket føttene til Pep Gardiola. Og Nye.

Samme i alle andre relevante klubber og gamle og nye fotballhelter der. via artikkler som omhandler deres utalelser i media med mulig noen fåe unntak.

Ala Souness sin utalelse om at Peps trippel er mye større enn SAF sin og sånne utalelser fra gamle og nye fotballhelter finner du i haug og donga om en bare vil se å ikke fornekte.

Om noe så er det jo dette som er med på å hause opp å rekrutere nye tilbedere til Peps gamle , nåværende og eventuellt neste prosjekt. For det er faktisk manageren som er viktig her og hans håndplukkede team. Vinnere vil besandig bli være vinnere.

Om du er så virkelighetsfjern at du faktisk ikke ser og registrerer dette så gjerne for meg men da fornekter du realitetene.

Det får bli ditt valg. Men du får ikke mer rett uansett hvor mange svart\hvitt innlegg du trykker ut av deg.
Hva skjedde her?
Du viser bare igjen og igjen at din innlegghistorikk er biasbasert ut fra ditt ståsted , Liverpools muligheter til gull og glitter og mangler totalt en generell prinsipiell historieforståelse, problemforståelse om disse store viktige spørsmål.

Alt handler om ditt forhold til Liverpool og dine idiotiske forsøk på å nedsnakke andre.

Din misjon er å drite i motvind å få alt i tryne. Og ikke bare i denne saken men også når du er inne i andre klubbtråder som eksempelvis United sin.

Du mangler totalt matnyttighet og seriøsitet i disse alvorlige veivalgsakene opp mot den moderne fotballen
Haha, ja jeg er voldsomt til stede i United sin klubbtråd.

Men må avsporer du fælt. Fortell oss igjen at det er greit å jukse fordi alle gjør det, eller at det bare er tøys med moralsk kompass fordi det er ingen andre.

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 9:18 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 8:58 pm
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 7:30 pm

Hva skjedde her?
Du viser bare igjen og igjen at din innlegghistorikk er biasbasert ut fra ditt ståsted , Liverpools muligheter til gull og glitter og mangler totalt en generell prinsipiell historieforståelse, problemforståelse om disse store viktige spørsmål.

Alt handler om ditt forhold til Liverpool og dine idiotiske forsøk på å nedsnakke andre.

Din misjon er å drite i motvind å få alt i tryne. Og ikke bare i denne saken men også når du er inne i andre klubbtråder som eksempelvis United sin.

Du mangler totalt matnyttighet og seriøsitet i disse alvorlige veivalgsakene opp mot den moderne fotballen
Haha, ja jeg er voldsomt til stede i United sin klubbtråd.

Men må avsporer du fælt. Fortell oss igjen at det er greit å jukse fordi alle gjør det, eller at det bare er tøys med moralsk kompass fordi det er ingen andre.
Har jeg skrevet at det er greit å jukse?

Mitt problem er at jeg tar for gitt at alle skjønner at jeg bestandig skriver på ett generellt grunnlag og ikke spesifikt om enkeltsaker i sånne store spørsmål.

Som det selvsagt også bør gjøres og som du prøver å drite ut kanskje de to beste debattantene i den tråden som omhandler Citys raise to fame . FFP PL og CITY

Der naturligvis enhver uhildet ekspertise som ikke hadde bindinger til konkurerende klubber og som hadde peiling på disse spørsmål og spessielt den økonomiske biten i det som jo det meste koker ned til hadde med basuners klang proklamert at Hardy guttene joe and Frank og gutten fra Belfast var de som hadde evner å forståelse til å løfte problematikken på ett nivå det hørte hjemme og være totalt hands on i disse store vide spørsmål . Og Duncan.

Du gjør dine og noen fåe Liverpooltilhengere her inne sine meninger til fakta og noe som alle her inne er idioter om de ikke kjøper rått og røte. Det er den totale idiotskap.

Men nok avsporing i denne tråden og ta det der det hører hjemme.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons jun 21, 2023 9:29 pm
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 9:18 pm
taknina skrev: ons jun 21, 2023 8:58 pm

Du viser bare igjen og igjen at din innlegghistorikk er biasbasert ut fra ditt ståsted , Liverpools muligheter til gull og glitter og mangler totalt en generell prinsipiell historieforståelse, problemforståelse om disse store viktige spørsmål.

Alt handler om ditt forhold til Liverpool og dine idiotiske forsøk på å nedsnakke andre.

Din misjon er å drite i motvind å få alt i tryne. Og ikke bare i denne saken men også når du er inne i andre klubbtråder som eksempelvis United sin.

Du mangler totalt matnyttighet og seriøsitet i disse alvorlige veivalgsakene opp mot den moderne fotballen
Haha, ja jeg er voldsomt til stede i United sin klubbtråd.

Men må avsporer du fælt. Fortell oss igjen at det er greit å jukse fordi alle gjør det, eller at det bare er tøys med moralsk kompass fordi det er ingen andre.
Har jeg skrevet at det er greit å jukse?
Klart du har. Du kaller det vel kynisme eller smartness. I blant er det vel også beskrevet som normal forretningsdrift. Men det er juks du forsvarer.
Selv om du pakket det inn å så mye rart at det krever litt å dechiffrere det. Jeg klandrer ingen for å bare gå videre for å si det slik.

Ps! Hils Jan Berg. Har ikke snakket med ham på cirka 15 år, skjønner han har vært alvorlig syk etter det. Håper alt er bra med ham. Ds.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Feøix Johnson melder at vi har gitt tilbud til Nwaneri som er forventet å fortsette i Arsenal. Ikke veldig overraskende at vi prøver oss.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatert:

Inn:
Nkunku £53m (signert ifjor)
Jackson £32m
Paez £17.5m (kommer i 2025 - en del skal være add ons)
Richards £? (billig, kommer i 2024)

Samlet inn: £102.5m

Ut:
Koulibaly £20.5m (Al-Hilal)
Kante (utgående kontrakt)
Felix (returnert fra lån)
Zakaria (returnert fra lån)
Bakayoko (frigitt)
Abu (frigitt)
Castillo (frigitt)
Baxter (frigitt)
Lawrence (frigitt)
D. Sterling (frigitt)
Fiabema (frigitt)
Wady (frigitt)
Adegoke (frigitt)
Wareham (frigitt)
Haigh (frigitt)
Thomas (frigitt)

Samlet ut: £20.5m

I tillegg kan listen sannsynligvis oppdateres snart med følgende spillere:

Ut:
Havertz £60+7.5m (Arsenal - medical ferdig)
Kovacic £25+5m (City - medical done)
Mendy £15.5m (Al-Ahli - medical idag, pris ikke rapportert)
Ziyech £8m (Al-Nassr - enighet mellom klubbene)
Azpilicueta £0 (Inter - fristilt fra kontrakt)
Webster - lån (Heerenveen - signert ny kontrakt)

I tillegg er følgende overgang sannsynlig:

Mount £55-60m (Man Utd)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tropp med spillere som holder PL-nivå(-ish) gitt at alle overgangene går igjennom:

Kepa
Slonina
Bettinelli

W Fofana
Badiashile
Thiago Silva
Colwill
T Chalobah
M Sarr
Ampadu

Cucurella
Chilwell
Maatsen
Hall
R James
Gusto

Enzo F
Andrey Santos
RLC
Casadei
Carney C
Conor G

Nkunku
Sterling
Mudryk
Madueke
CHO
Pulisic
Hutch

Lukaku
Jackson
Auba
Broja
DD Fofana



Det er 34 spillere.
La oss gå ut ifra at Sarr, Ampadu, én av Casadei/Carney, CHO, The Hutch, én av Lukaku/Auba og én av Broja/DD Fofana går ut på lån hvis de ikke blir solgt. Da er dere nede i 27 spillere. Ampadu hadde vel nesten fortjent å vært femtevalg på stopperplass vel så mye som Chalobah etter en sterk sesong og et greit VM, men jeg tror han finner suksessen sin en annen plass enn i Chelsea.
Aller helst så ønsker dere nok helst både Auba og Lukaku ut, men det er mange utlån/salg dere prøver å få til, og noe kommer til å falle igjennom. Da tror jeg nesten at det er mer sannsynlig at dere klarer å leie ut både Broja og DD Fofana i tillegg til enten Lukaku eller Aubameyang. Jeg personlig har troen på at Lukaku kunne vært god i Pochettino sitt Chelsea, men forstår argumentet om at man ikke ønsker spillere som kan skape en potensiell negativ stemning i spillergruppen (og jeg erfarer at han blir vurdert som en slik spiller av diverse Chelsea-fans).
Én eller to av Chilwell, Maatsen, Cucurella og Hall må nok ut. Sannsynligvis blir det kun Maatsen.
Én sentral midtbanespiller bør komme inn. Gjerne to hvis Chelsea klarer å få RLC eller Conorman ut av troppen.
Pulisic ønsker dere nok ut, men jeg ser ikke noen rykter enn så lenge. Han er jo en langt bedre spiller enn det han noen gang har vist i Chelsea, selv om han ikke er noen Havertz.

Klarer dere alt dette, altså å kutte Sarr, Ampadu, Venstreback, RLC/Conor, Casadei/Carney, CHO, Pulisic, Hutch og tre av Lukaku, Auba, Broja og DD Fofana, samt kjøpe to førstevalg på sentral midtbane, så er dere altså nede i 25 spillere.

Men det er altså 11 spillere i tillegg til de 8 førstelagsspillerne dere er i ferd med å få ut. 19 spillere av den kvaliteten / i den situasjonen ut i samme vindu vil være historisk. Og fortsatt så vil dere ha en stor tropp hvor dere vil ha 18 etablerte seniorspillere som alle forventer spilletid, og 7 backuper (hvor to er keepere).

Dette altså i en verden hvor dere denne sommeren "kun" kjøper Nkunku, Jackson og én eller to midtbanespillere.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: man jun 26, 2023 1:13 am
► Show Spoiler
Klarer dere alt dette, altså å kutte Sarr, Ampadu, Venstreback, RLC/Conor, Casadei/Carney, CHO, Pulisic, Hutch og tre av Lukaku, Auba, Broja og DD Fofana, samt kjøpe to førstevalg på sentral midtbane, så er dere altså nede i 25 spillere.

Men det er altså 11 spillere i tillegg til de 8 førstelagsspillerne dere er i ferd med å få ut. 19 spillere av den kvaliteten / i den situasjonen ut i samme vindu vil være historisk. Og fortsatt så vil dere ha en stor tropp hvor dere vil ha 18 etablerte seniorspillere som alle forventer spilletid, og 7 backuper (hvor to er keepere).

Dette altså i en verden hvor dere denne sommeren "kun" kjøper Nkunku, Jackson og én eller to midtbanespillere.
Jeg tror dette går fint.

For det første inkluderer man ikke Bettinelli i antallet, en 3.keeper som ble hentet gratis og med null andre mål enn å være 3. keeper. Han er den del av keeperteamet og forventer ikke spilletid. Da er det heller større sjanse for at vi henter en keeper, noe som garantert vil innebære at Slonina lånes ut. Mulig man låner ut Slonina uansett for å gi ham spilletid på toppnivå, da kommer det keeper inn - enten ny 2.keeper eller man bruker mye penger på førstevalg (håper ikke det).

D.Fofana rapporteres å ha tre lånealternativer (alle Frankrike) og skal ønske seg til Nice. Casadei og Hutchinson også allerede tilbud og har signalisert at de reiser på utlån, må velge klubb som passer dem.

Sarr er en nøtt, overraskende godt betalt og kontrakt til 2025. Jeg tenker uansett at et utlån til Frankrike er fullt mulig der om man ikke blir kvitt ham permanent. Lukaku og Auba er heller ikke veldig enkle, men førstnevnte skal etter rapportene være åpen igjen for Saudi (klarer ikke å håpe engang), hvis ikke tipper jeg han blir lånt ut på nytt til italiensk klubb (Inter). Auba forsvinner garantert, så får vi se om det blir penger eller ikke. CHO er kanskje enda vanskeligere, den kontrakten er kinkig å flytte. Har vært snakk om Saudi, håper ikke han setter karrieren på vent som 22-åring. Han virker heldigvis kald til det. Han er uansett den jeg er mest usikker på mtp 23/24.

Du lister ikke opp Azpi, men han blir med stor sannsynlighet frigitt og går til Inter.

Pulisic forsvinner ganske sikkert, så får vi se hvor mye penger det er mulig å hente ut. Ham og RLC har blitt linket til Milan, som nå muligens har større muligheter etter Tonali-salget. Gallagher og Chalobah er det begge marked for, og vil forholdsvis enkelt kunne selge, så får vi se om klubben ønsker å selge dem. Broja sin fremtid avhenger av hvorvidt klubben ønsker å splashe ut på ny angriper (noe jeg ikke håper vi gjør). Ham er det selvsagt mulig å selge, eventuelt gi et utlån om Chelsea og Broja ønsker å bygge ham opp igjen etter skaden.

Dessverre blir det nok Maatsen som selges av v.backene våre, men det har også vært snakk om nytt utlån. Full mulig å selge ham, der er det åpenbart et marked. Lewis Hall burde emm fått sjansen allerede i år, men det er mulig at man ønsker å gi ham utlån - kommer nok litt an på spiller.

Oppdatert tror jeg det blir noe sånt, men er selvsagt umulig å vite med disse eierne:

Kepa
Slonina/NY

Fofana
Shile
Silva
Colwill

Cucu
Chilwell
Gusto
James

Enzo
Caicedo (håper)
Chukwuemeka
Santos (avhenger helt av hvordan han leverer i preseason)
Carney C
Conor G

Nkunku
Sterling
Mudryk
Madueke

Jackson
Broja

22 spillere her, men da tror jeg også det kommer inn 2 utenom disse. Tipper vi starter sesongen med ca 24 førstelagsspillere, noe som er ok.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

To gode innlegg på rappen nå. Det gir motivasjon til å kontre og supplere. Har sagt til @Lew_Ashby at jeg gir klubben til onsdag med Caicedo før jeg går helt i kjelleren. Hvis Romano, Ornstein eller Law ikke kommer med en oppdatering innen da ser jeg mørkt på det. Da vil jeg trenge et par dager før jeg skal bruke @Jolla sin ekspertise til å finne ut av hvem vi burde hente istedenfor.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

To gode innlegg fra Lew og Jolla.

Selv med Caicedo inn, ser midtbanen tynn ut. Både A. Santos og Chukwuemeka (som du listet opp to ganger) er bare 19 år gamle og ganske ferske på dette nivået. Jeg vil tro det skal inn en sentral midtbanespiller til. Jeg slutter ikke å håpe på Rice før han signerer for en annen klubb.

Hvis Nkunku skal spille mer sentralt i banen, er det tynt med bare tre kantspillere + Gallagher. Mudryk hadde mildt sagt en slow start, så vi vet ikke hva man kan forvente fra han.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Listet opp Chukwuemeka 2x. Det er feil, da vi ikke har en i stallen som heter Carney C og en som heter Chukwuemeka.

@Inbetweener Tipper det kommer nyheter om Caicedo-bud idag eller imorgen. Frykter det kan ta litt tid, noe vi nok ikke har råd til mtp at vi ikke akkurat er et powerhouse denne sommeren.

Ellers blusser Osimhen-ryktene opp igjen fra lite troverdige kilder. For min del er det bare å kjøre på, bruk £120m i dagens situasjon på en angriper som Osimhen, vi har hatt stor suksess med angrepsspillere fra Serie A på 2000-tallet:

Lukaku
Higuain
Shevchenko
Crespo
Mutu

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: man jun 26, 2023 8:16 am Nkunku
Sterling
Mudryk
Madueke

Jackson
Broja
Disse kunne vært gjenstand for (smart) dataanalyse. Man kunne lagt inn data på hvilke skadeavbrekk de har hatt hittil i karrieren, lagt til erfaringstall for hvor mye skader spillere med slik historikk pleier å ha fremover, og erfaringstall på overgangen til PL og vesentlig hardere fysisk trening (Poch). På grunnlag av det kunne man lagd en prediksjon på antall tilgjengelige minutter neste sesong.

Jeg har ikke laget en slik dataanalyse, men jeg pleier å være i nærheten med min begrensede menneskehjerne og dette blir for tynt.

En annen analyse jeg gjerne ville sett: Et Poch-lag skal XX XXX meter i løpet av en kamp. Blant disse meterne skal angrepsrekka stå for XX % og av dette igjen skal XX % være i den defensive fasen. Har vi disse meterene i denne gjengen? Jeg vil si nei. Vi trenger en "Mount-type", en som historisk har vært svært tilgjengelig, tåler fulle kamper uke inn og uke ut, og som leverer de defensive meterne (presset) som angrepsrekka skal bidra med.

Hvis det ikke blir Mount må vi erstatte han for i denne gjengen vil det bli både langtidsskader og hyppige småskader.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Italienske medier melder om at Milan er keen på RLC, Daniele Longo rapporterer til og med at man skal være godt på vei mtp avtale. Pris ca £13m:


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: man jun 26, 2023 9:22 am
► Show Spoiler
Disse kunne vært gjenstand for (smart) dataanalyse. Man kunne lagt inn data på hvilke skadeavbrekk de har hatt hittil i karrieren, lagt til erfaringstall for hvor mye skader spillere med slik historikk pleier å ha fremover, og erfaringstall på overgangen til PL og vesentlig hardere fysisk trening (Poch). På grunnlag av det kunne man lagd en prediksjon på antall tilgjengelige minutter neste sesong.

Jeg har ikke laget en slik dataanalyse, men jeg pleier å være i nærheten med min begrensede menneskehjerne og dette blir for tynt.

En annen analyse jeg gjerne ville sett: Et Poch-lag skal XX XXX meter i løpet av en kamp. Blant disse meterne skal angrepsrekka stå for XX % og av dette igjen skal XX % være i den defensive fasen. Har vi disse meterene i denne gjengen? Jeg vil si nei. Vi trenger en "Mount-type", en som historisk har vært svært tilgjengelig, tåler fulle kamper uke inn og uke ut, og som leverer de defensive meterne (presset) som angrepsrekka skal bidra med.

Hvis det ikke blir Mount må vi erstatte han for i denne gjengen vil det bli både langtidsskader og hyppige småskader.
Det kan bli noe tynt ja, men legg gjerne til Gallagher i miksen som offensiv spiller.

Vi får se om det kommer noen flere inn, det prates jo blant annet om Lautaro (blæh), Vlahovic (blæh) og Osimhen (blæh). Det jo absolutt ingen garanti for at alle offensive jeg lister opp forsvinner heller.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: man jun 26, 2023 10:09 am Italienske medier melder om at Milan er keen på RLC, Daniele Longo rapporterer til og med at man skal være godt på vei mtp avtale. Pris ca £13m:

Herlig å få den summen fra en italiensk klubb om det stemmer. Synd med RLC rått talent som skader ødela karrieren

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

RLC veldig nære Milan nå. Romano melder EUR16+4M mens Kinsella melder £17m. Uansett en fin deal og nye £120k (om det stemmer) borte fra lønnskostnadene.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Interessante tanker, @Orakelet. Jeg siterer i spoilet tekst.
► Show Spoiler
Her vil det være tre avgjørende faktorer for hvordan laget vårt vil blir å se ut det neste året.

Spillernes løpskapasitet
1) Spillertyper

Det Mount og Havertz mangler på eksplosivitet (det som vinner kamper) tar de igjen på at de begge er seige og utholdende (det som gjør at vi ikke taper kamper). Det blir spennende å se hvordan trenerteamet løser det at de nå har mer utpregede, eksplosive vinger i stallen, med den oppsiden og baksiden det har. Klarer man å få bolstret opp Mudryk og Madueke til et sånt nivå at de også kan løpe elleve meningsfulle kilometer per kamp, hvor en god andel av disse meterne må være gjort på tilnærmet maksimal innsats?

2) Enorme treningsmengder

Av alt jeg har lest går Pochettinos pre-season for å være en av de mest intensive. Det løpes, mye. Triple økter gjennom hele sommeren er ganske vanlig, slik jeg har forstått det. Hvordan vil spillerne tåle dette? Den store fordelen Pochettino vil ha er at vi frem til jul kun egentlig har en kamp i uka. Da kan man gjennomføre en ganske hard økt på onsdag, slik at formen bevares ut sesongen. Vi har strengt tatt ikke vært godt nok trent på mange sesonger. Kanskje må vi helt tilbake til Conte sin første sesong. De siste tre-fire sesongene har vi aldri klart å stramme skruen de siste 15 minuttene. Noe av det er sikkert mentalt, men en del av det går på fysiske mangler (og et par andre ting jeg skal diskutere videre om).

3) Bredde på stall

I mitt stille sinn har jeg tenkt at den optimale måten å løse neste års sesong på er som følger. Vi starter med de samme elleve hver kamp. Den ene kampen roterer halve laget ut (4-5 spillere) mot tampen av kampene, mens den neste kampen roterer den andre halvdelen ut. Sånn går no dagan. Så kommer dette selvsagt ikke til å skje (i en del kamper må vi avslutte kampen med våre elleve beste også), men hvis vi kunne avlastet de posisjonene som krever flest høyintensive løp (ving, back, spiss, midtbanen) litt hver kamp (bytte ved 60-75 minutter) så ville det spart oss for mange slitasjeskader utover sesongen. Det, kombinert med et større treningsgrunnlag, gjør at vi forhåpentligvis kan redusere skadeomfanget betraktelig.

(Det er her en spiller som Conor Man blir essensiell. Det kunne/burde vært Mount og/eller Havertz, men Conor kan komme inn å gjøre tilnærmet samme jobb. Å få inn han som en belgisk malanois på tampen av kampene; en lydig bissevov med arbeidskapasitet og moral til å løpe for to, samtidig som han utgjør en viss offensiv trussel, skal man ikke kimse av. Har faktisk bestemt meg for at Conor Man, på en skapelig lønn, burde beholdes.)

Spillernes vilje til å løpe
1) Lagmoral

Pochettino har, før PSG, vært kjent for å skape sterke spillergrupper som jobber for hverandre. Denne lagmoralen, som skapes gjennom knallhard trening og gode resultater, er det imperativt at vi får til. Derfor blir det ekstra viktig at Pochettino får denne skuta på rett kjøl ganske prompte i august. Spillerne må se at treningen, som er beinhard, gir resultater. Poch er også en særs spirituell type og elsker slangeolje, så hvis gutta kjøper inn i det tullballet der kan det bli veldig bra. Argentineren fremstår som en salig blanding av Joe Rogan, David Goggins og Erik Bertrand Larsen. Ikke helt min stil, men vi har flere spillere med tatoveringer på nakken. Det er ikke veldig mye bedre.

2) Homogent lønnsnivå

En av de viktigste jobbene som nå gjøres er å redusere stallen. Ikke bare fordi den var altfor stor, men også fordi dårlige spillere har tjent altfor mye. Det kan skape dårlig lagmoral. Nå er det kun Raheem The Dream som er på fantasilønninger. Selvfølgelig er det også feil, men det er bedre enn at han har tre-fire med seg. Nå har vi en ung spillergruppe, som alle har det i kontrakten at de får mer lønn hvis de når visse målsetninger. Forhåpentligvis kan det skape en sultfølelse igjen i laget.

3) Propah Cheuws?

Hvem blir den neste Pwopah Cheuws’en?

Spillernes kunnskap om hvor og når de skal løpe
1) Coaching av enkeltspillere, førsteellever og reservene

Her ligger den store nøkkelen til hvor vidt Pochettino kommer til å få til dette her. Vi har unge, sultne spillere som alle har store potensial, men som trenger intensiv coaching. Mudryk må nærmest holdes i hånda. Madueke er litt mer skolert, men også han er primært en olympisk sprinter med bra skills. Allikevel er det ingen grunn til at så atletiske gutter ikke skal kunne løpe nok harde yards. De må bare vite hvor de skal løpe. Deretter må Pochettino få drillet en førsteellever (beste 13/14 spillerne), slik at disse får et tilnærmet telepatisk forhold til hverandre. Sist, men ikke minst, må backup-spillerne vite nøyaktig hva som kreves av de i de ulike rollene de skal bekle, slik at de sømløst kan hoppe inn og avlaste de klare førstevalgene vi har.

2) Utviklingen av Pochettino som trener

Pochettino startet ut som en trener som lagde en dødsball av spillere som stupte i press på alt og alle. Hans Espanyol- og Saints-lag manglet kvaliteter med ball, så da gjorde de det uhyggelig for motstanderlaget. Senere regulerte Poch seg en del, spesielt når Spurs begynte å konkurrere på fire fronter. Det koster krefter å presse med maksimal intensitet gjennom en hel kamp. Hvordan vil Poch disponere dette til neste år? Og hva med året etterpå, hvor vi forhåpentligvis er i Europa?

For en måneds tid siden prøvde jeg å sammenfatte hva som kommer til å definere Pochettinos første sesong hos oss. Punktene jeg endte opp med lød som følger.

1 Spillernes evner som fotballspillere - ikke som billige Churchill-knock offs
2 Et vanntett system som skaper overtall i de områdene av banen laget ønsker å manipulere.
3 En trener og pedagog som klarer å lære bort nevnte system.
4 Trenerens evne til å holde i garderoben og klubbledelsens vilje og ønske om å backe treneren når det kommer til stykket.
5 Et talerør på banen og treningsfeltet - kan gjøres gjennom å være et godt eksempel og/eller være en «vocal leader».

Bommer vi på en eller flere av disse går vi en mørk tid i vente. Og dess lengre vi leter etter gulleliksiren dess mer famling og vakling vil vi se. Supporterne på Stamford Bridge, som fores på en livsfarlig cocktail av kokain, alkohol og bunnløst lavt testosteronnivå vil utagere, og ledelsen har vist at de knekker.

Nei, la oss håpe. Jeg er ganske positiv. Får vi tak i Caicedo er jeg ultrapositiv.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: man jun 26, 2023 10:10 am Vi får se om det kommer noen flere inn, det prates jo blant annet om Lautaro (blæh), Vlahovic (blæh) og Osimhen (blæh). Det jo absolutt ingen garanti for at alle offensive jeg lister opp forsvinner heller.

Jeg tror vi kommer til å se en av disse, eller en tilsvarende "statement-signing". Nøkkelen her er kanskje Lukaku. Jeg så rykter tidligere i dag om en byttehandel mellom Lukaku og Vlahovic. Tilsvarende mulighet finnes for Lukaku og Laurato. Alternativt klarer vi å få solgt Lukaku til Saudi Arabia og kan bruke pengene på Oshimen.

Dette er hva jeg tror. Hva jeg håper er noe annet. Jeg syns vi virker tynnest bak spydspissen og særlig hvis vi skal spille 4-2-3-1. Jeg er helt med på å satse på Mudryk og Madueke, men disse kommer til å oppleve skader og varierende form kommende sesong. Vi trenger større bredde og jeg vil som nevnt gjerne beholde Mount og jeg ville heller brukt pengene på en superving enn en superspiss. Jeg tror Jackson og Broja kan klare jobben så lenge de får god hjelp på vingene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: man jun 26, 2023 10:44 pm Interessante tanker, @Orakelet. Jeg siterer i spoilet tekst.
► Show Spoiler
Her vil det være tre avgjørende faktorer for hvordan laget vårt vil blir å se ut det neste året.

Spillernes løpskapasitet
1) Spillertyper

Det Mount og Havertz mangler på eksplosivitet (det som vinner kamper) tar de igjen på at de begge er seige og utholdende (det som gjør at vi ikke taper kamper). Det blir spennende å se hvordan trenerteamet løser det at de nå har mer utpregede, eksplosive vinger i stallen, med den oppsiden og baksiden det har. Klarer man å få bolstret opp Mudryk og Madueke til et sånt nivå at de også kan løpe elleve meningsfulle kilometer per kamp, hvor en god andel av disse meterne må være gjort på tilnærmet maksimal innsats?

2) Enorme treningsmengder

Av alt jeg har lest går Pochettinos pre-season for å være en av de mest intensive. Det løpes, mye. Triple økter gjennom hele sommeren er ganske vanlig, slik jeg har forstått det. Hvordan vil spillerne tåle dette? Den store fordelen Pochettino vil ha er at vi frem til jul kun egentlig har en kamp i uka. Da kan man gjennomføre en ganske hard økt på onsdag, slik at formen bevares ut sesongen. Vi har strengt tatt ikke vært godt nok trent på mange sesonger. Kanskje må vi helt tilbake til Conte sin første sesong. De siste tre-fire sesongene har vi aldri klart å stramme skruen de siste 15 minuttene. Noe av det er sikkert mentalt, men en del av det går på fysiske mangler (og et par andre ting jeg skal diskutere videre om).

3) Bredde på stall

I mitt stille sinn har jeg tenkt at den optimale måten å løse neste års sesong på er som følger. Vi starter med de samme elleve hver kamp. Den ene kampen roterer halve laget ut (4-5 spillere) mot tampen av kampene, mens den neste kampen roterer den andre halvdelen ut. Sånn går no dagan. Så kommer dette selvsagt ikke til å skje (i en del kamper må vi avslutte kampen med våre elleve beste også), men hvis vi kunne avlastet de posisjonene som krever flest høyintensive løp (ving, back, spiss, midtbanen) litt hver kamp (bytte ved 60-75 minutter) så ville det spart oss for mange slitasjeskader utover sesongen. Det, kombinert med et større treningsgrunnlag, gjør at vi forhåpentligvis kan redusere skadeomfanget betraktelig.

(Det er her en spiller som Conor Man blir essensiell. Det kunne/burde vært Mount og/eller Havertz, men Conor kan komme inn å gjøre tilnærmet samme jobb. Å få inn han som en belgisk malanois på tampen av kampene; en lydig bissevov med arbeidskapasitet og moral til å løpe for to, samtidig som han utgjør en viss offensiv trussel, skal man ikke kimse av. Har faktisk bestemt meg for at Conor Man, på en skapelig lønn, burde beholdes.)

Spillernes vilje til å løpe
1) Lagmoral

Pochettino har, før PSG, vært kjent for å skape sterke spillergrupper som jobber for hverandre. Denne lagmoralen, som skapes gjennom knallhard trening og gode resultater, er det imperativt at vi får til. Derfor blir det ekstra viktig at Pochettino får denne skuta på rett kjøl ganske prompte i august. Spillerne må se at treningen, som er beinhard, gir resultater. Poch er også en særs spirituell type og elsker slangeolje, så hvis gutta kjøper inn i det tullballet der kan det bli veldig bra. Argentineren fremstår som en salig blanding av Joe Rogan, David Goggins og Erik Bertrand Larsen. Ikke helt min stil, men vi har flere spillere med tatoveringer på nakken. Det er ikke veldig mye bedre.

2) Homogent lønnsnivå

En av de viktigste jobbene som nå gjøres er å redusere stallen. Ikke bare fordi den var altfor stor, men også fordi dårlige spillere har tjent altfor mye. Det kan skape dårlig lagmoral. Nå er det kun Raheem The Dream som er på fantasilønninger. Selvfølgelig er det også feil, men det er bedre enn at han har tre-fire med seg. Nå har vi en ung spillergruppe, som alle har det i kontrakten at de får mer lønn hvis de når visse målsetninger. Forhåpentligvis kan det skape en sultfølelse igjen i laget.

3) Propah Cheuws?

Hvem blir den neste Pwopah Cheuws’en?

Spillernes kunnskap om hvor og når de skal løpe
1) Coaching av enkeltspillere, førsteellever og reservene

Her ligger den store nøkkelen til hvor vidt Pochettino kommer til å få til dette her. Vi har unge, sultne spillere som alle har store potensial, men som trenger intensiv coaching. Mudryk må nærmest holdes i hånda. Madueke er litt mer skolert, men også han er primært en olympisk sprinter med bra skills. Allikevel er det ingen grunn til at så atletiske gutter ikke skal kunne løpe nok harde yards. De må bare vite hvor de skal løpe. Deretter må Pochettino få drillet en førsteellever (beste 13/14 spillerne), slik at disse får et tilnærmet telepatisk forhold til hverandre. Sist, men ikke minst, må backup-spillerne vite nøyaktig hva som kreves av de i de ulike rollene de skal bekle, slik at de sømløst kan hoppe inn og avlaste de klare førstevalgene vi har.

2) Utviklingen av Pochettino som trener

Pochettino startet ut som en trener som lagde en dødsball av spillere som stupte i press på alt og alle. Hans Espanyol- og Saints-lag manglet kvaliteter med ball, så da gjorde de det uhyggelig for motstanderlaget. Senere regulerte Poch seg en del, spesielt når Spurs begynte å konkurrere på fire fronter. Det koster krefter å presse med maksimal intensitet gjennom en hel kamp. Hvordan vil Poch disponere dette til neste år? Og hva med året etterpå, hvor vi forhåpentligvis er i Europa?

For en måneds tid siden prøvde jeg å sammenfatte hva som kommer til å definere Pochettinos første sesong hos oss. Punktene jeg endte opp med lød som følger.

1 Spillernes evner som fotballspillere - ikke som billige Churchill-knock offs
2 Et vanntett system som skaper overtall i de områdene av banen laget ønsker å manipulere.
3 En trener og pedagog som klarer å lære bort nevnte system.
4 Trenerens evne til å holde i garderoben og klubbledelsens vilje og ønske om å backe treneren når det kommer til stykket.
5 Et talerør på banen og treningsfeltet - kan gjøres gjennom å være et godt eksempel og/eller være en «vocal leader».

Bommer vi på en eller flere av disse går vi en mørk tid i vente. Og dess lengre vi leter etter gulleliksiren dess mer famling og vakling vil vi se. Supporterne på Stamford Bridge, som fores på en livsfarlig cocktail av kokain, alkohol og bunnløst lavt testosteronnivå vil utagere, og ledelsen har vist at de knekker.

Nei, la oss håpe. Jeg er ganske positiv. Får vi tak i Caicedo er jeg ultrapositiv.
Endelig litt bra krydret suppe med kjøtt.

Dette var kjekt å lese. Endelig noen som går litt i dybden på eksempelvis "off the ball"-intelligens og noen andre aspekter som sjelden nevnes.

Timing er for eksempel en "skill" som sjelden blir nevnt, og som feks Lampard hadde som sin store force.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Godt å se at Gatling endelig ble tilfredssilt. Det er viktig.

Brillefint innlegg som vanlig @Inbetweener. Etter å ha kommrt halvveis i Pochettino-boken kan jeg ihvertfall bekrefte at måten du beskriver ham nok er viktig. Ser ut til at man management er ekstremt viktig for ham. Det vil tjene alle som ønsker å få hjelp, håper det særlig gjelder Mudryk.

Han prater også om hvordan det er viktig å luke ut alle som ikke er med ham i måten han ønsker laget skal fremstå. Håper vi har gjort mye av den jobbe allerede før han ankommer i juli.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man jun 26, 2023 10:55 pm Godt å se at Gatling endelig ble tilfredssilt. Det er viktig.

Brillefint innlegg som vanlig @Inbetweener. Etter å ha kommrt halvveis i Pochettino-boken kan jeg ihvertfall bekrefte at måten du beskriver ham nok er viktig. Ser ut til at man management er ekstremt viktig for ham. Det vil tjene alle som ønsker å få hjelp, håper det særlig gjelder Mudryk.

Han prater også om hvordan det er viktig å luke ut alle som ikke er med ham i måten han ønsker laget skal fremstå. Håper vi har gjort mye av den jobbe allerede før han ankommer i juli.
Dine innlegg har også vært bra, samme med Orakelet. Bare tilfeldig at jeg skrev noe idag.

Hvor viktig er det for Poch å velge en tropp basert på holdninger, moralsk kompass og generelt humør? Han slår meg ikke som en type som er noe stor fan av individualister.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Inbetweener skrev: man jun 26, 2023 10:44 pm Det Mount og Havertz mangler på eksplosivitet (det som vinner kamper) tar de igjen på at de begge er seige og utholdende (det som gjør at vi ikke taper kamper). Det blir spennende å se hvordan trenerteamet løser det at de nå har mer utpregede, eksplosive vinger i stallen, med den oppsiden og baksiden det har. Klarer man å få bolstret opp Mudryk og Madueke til et sånt nivå at de også kan løpe elleve meningsfulle kilometer per kamp, hvor en god andel av disse meterne må være gjort på tilnærmet maksimal innsats?

Dette er et nøkkelspørsmål. I fjor sommer var jeg veldig bekymret for løpskapasiteten vår på sentral midtbane i lys av Kantes skadeproblemer. Denne sommeren vil jeg ikke stresse med det (forutsatt at Caicedo signerer), men jeg har en voksende og tilsvarende bekymring for angrepsrekka.

Jeg har ikke sett nok av Jackson til å mene alt for mye om han, men det jeg har lest og sett tilsier at han ikke er en Carlos Tevez ift arbeidskapasitet, taktisk forståelse og press. Jeg har sett mer av Mudryk og Madueke og de har emm. veldig mye å gå på når det gjelder dette.

Det betyr igjen at jeg har lite tro på at en 4-2-3-1 med Jackson på topp og Mudryk - Nkunku -Madueke bak han. Det kan bli fyrverkeri offensivt, men vi vil ikke få nok av de kjedelige meterne fra de fire foran og det vil bli for mange meter på de bak.

Jeg liker eksplosive vinger og det er lov å håpe at vi skal få vår utgave av Salah og Mane om noen år, men det Liverpool-laget løp ekstremt mye. Vi klarer kanskje å komme i nærheten av meterne de la ned i forsvar og midtbane, men Mudryk og Madueke har et stykke igjen før de er på Mane-nivå defensivt. Jeg utelukker ikke at de kan nå et slikt nivå, men jeg er nesten villig til å utelukke at de er der neste sesong. Det blir for tidlig for de.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: man jun 26, 2023 11:11 pm
► Show Spoiler
Dine innlegg har også vært bra, samme med Orakelet. Bare tilfeldig at jeg skrev noe idag.

Hvor viktig er det for Poch å velge en tropp basert på holdninger, moralsk kompass og generelt humør? Han slår meg ikke som en type som er noe stor fan av individualister.
Takk for det, men har vært mye overfladisk videreformidling av nyheter fra min side. Fint at Mr Inbetweener går dypere, ikke ikke mange steder man som Chelsea-fan kan lese innlegg som det der. For oss som holder med Chelsea er der der luksus.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Apropos Jackson, her er (nesten) alle avslutningene til Jackson i 22/23. Ser jo at han er noe uferdig, og underliggende tallene som kunne tyde på at han mildt sagt har en del å jobbe med for å bli en god hodespiller kanskje er riktig. Er ikke akkurat Carsten Jancker.

Men en ekstremt spennende type.


trønderen

Legg inn av trønderen »

Altså, jeg liker jo ikke Chelsea og vil dere ikke mye godt. Og jeg er svært skeptisk til hele greia med Saudi-Arabia. Men for en som synes noe av det morsomste på FM er å rydde opp i store staller og selge unna spillere jeg ikke tenger, og som også synes det er tilfredsstillende å se klubber ta en skikkelig opprydning i virkeligheter, er det i så måte en fryd å se overgangsvinduet deres så langt.

Det hjelper selvfølgelig mye at klubber fra SA har kommet på banen, men dere får solgt unna mye daukjøtt, får godt betalt og får unna store lønnskostnader. Med en så enorm stall som dere hadde så måtte dere selvfølgelig kvitte dere med mange, men hittil har det gått bedre å få solgt spillerne deres enn jeg trodde. Får dere presset ned antall spillere til ca 25 (ref innleggene overfor her), så sitter dere med en mye sunnere stall enn dere hadde, fått kvittet dere med store lønninger, fått inn en del i overgangssummer, og gitt Pochettino et godt grunnlag å jobbe med. Mye bedre enn det Potter hadde. Og som sagt, utrolig tilfredsstillende å se på at dere får det til, selv om jeg egentlig håper at alt går til helvete for dere.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Spent på utviklingen rundt Rice og Caicedo denne uka. Førstnevnte er en del av en budrunde hvor City og Arsenal kontrer hverandre. City la inn et bud på 80 + 10 i går. Det blir neppe det siste ordet i saken.

Brighton, riktig eller galt, vurderer nok Caicedo som like verdifull/god som Rice. Samtidig har det kommet ut (fra diverse kilder) at rundt 85 millioner pund vil kunne sikre oss ecuadorianeren.

Det er ingen tvil om at Caicedo er vårt førstevalg. Så spørs det om klubben verdsetter Caicedo like høyt som de gjorde Enzo i januar. Aller helst tenker jeg at vi burde ha en avtale med Brighton innen uka er omme. Forstår det slik at vi kanskje ikke skal kjøpe noe mer før 1. juli på grunn av FFP-år, men det meste kan da vel være gjort innen den tid? Dess lengre vi venter dess større sjanse er det for at vi får en budrunde, hvor vi vil havne i bakleksa med vår nye lønnsstruktur.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: søn jun 25, 2023 7:53 pm Oppdatert 27.06:

Inn:
Nkunku £53m (signert ifjor)
Jackson £32m
Paez £17.5m (kommer i 2025 - en del skal være add ons)
Richards £? (billig, kommer i 2024)

Samlet inn: £102.5m - 2 spillere inn i 23/24

Ut:
Havertz £67.5m (Arsenal)
Kovacic £30m (Man City)
Koulibaly £20.5m (Al-Hilal)
Mendy £16m (Al-Ahli)
Ziyech £8m (Al-Nassr)
Kante (utgående kontrakt)
Felix (returnert fra lån)
Zakaria (returnert fra lån)
Bakayoko (frigitt)
Abu (frigitt)
Castillo (frigitt)
McClelland (frigitt)
Baxter (frigitt)
Lawrence (frigitt)
D. Sterling (frigitt)
Fiabema (frigitt)
Wady (frigitt)
Adegoke (frigitt)
Wareham (frigitt)
Haigh (frigitt)
Thomas (frigitt)

Samlet ut: £142m - til sammen 21 spillere. Tar med add ons i prisene.

I tillegg kan listen sannsynligvis oppdateres snart med følgende spillere:

Ut:
RLC £15m (Milan)
Azpilicueta £0 (Inter - fristilt fra kontrakt)
Webster - lån (Heerenveen - signert ny kontrakt)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

@Lew_Ashby Du nevnte Azpi i innlegget før meg, så han var blant de overgangene jeg tok utgangspunkt i. Ellers vil jeg si at jeg ikke digger navnet Chukwuemeka, mens Carney er et dritkult fornavn - dermed bruker jeg det.
Jeg tror det er mulig å rydde unna såpass mye som du forespeiler, men jeg tenker det kan være en utfordring, og at dere potensielt kommer til å slite med en for stor tropp også neste sesong.

@Inbetweener Angående Poch og løping så var jo både Espanyol, Southampton og (i særdeleshet) Tottenham maratonmaskineri (nytt ord fra undertegnede). Tottenham - utenom sistesesongen hans - var jo bortimot verdensledende i antall meter løpt hver kamp. Dele Alli (som har endel likhetstrekk med Mount) var jo en galning som snittet over 13 kilometer hver kamp.

Edit: Poch er jo en Bielsista, og det er jo litt som å ha gått i lære hos Aristoteles i antikken. Det er et godt prov på at du nok har litt kunnskap.
Sist redigert av Jolla den tir jun 27, 2023 10:05 am, redigert 2 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»